Jumlah Paparan Halaman

Sabtu, 24 Disember 2011

Gangguan Jin Yang Tak Sembuh-Sembuh dengan teknik rukyah dan Perubatan Islam dan penerangan berkenaan zulumat




Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Kalau diikutkan pendapat saya 1 dari 10 atau lebih dari rakyat malaysia nie sebenarnya pernah atau sedang mengalami gangguan jin. Ada pertanyaan yang saya dapat bertanya kan masalah kenapa gangguan jin nie tak dapat sembuh sepenuhnya or tak sembuh-sembuh. Untuk persoalan ini saya akan memberikan jawapan yang saya mampu jawab.

1. Kaedah atau teknik yang digunakan tidak effektif.
2. Gangguan berpunca dari kepunyaan sendiri (saka, ilmu yang dituntut, tangkal dan sebagainya).
3. Punca gangguan tidak dicari dan diselesaikan dari akar umbi.
4. Perubatan gangguan tertumpu kepada si sakit sahaja. Sebenarnya bab gangguan nie serangan jin kebiasannya akan menyerang satu keluarga yang terdekat bukan setakat si sakit.

Khamis, 22 Disember 2011

Lada hitam, garam dan kacang hijau sebagai pagar halus.


Assalamualaikum,

Agak lama saya berhenti berehat dari menyampaikan idea dan pandangan saya disini. Kini saya nak sambung bercerita tentang lada hitam, garam, kacang hijau, paku, benang serta kadang-kadang tahi besi yang digunakan sebagai pagar halus oleh kebanyakkkan pengamal perubatan islam dan tradisional. adakah benar jin , syaitan dan sekutunya takut pada objek-objek ini??

berdasarkan pengalaman dan pengamatan saya, saya dah merasai bahana pagar objek-objek pemakanan ini yang jatuh kategorinya sebagai tangkal. Ramai yang mempunyai pendapat bahawa garam ataupun lada hitam adalah objek-objek yang diberi kebaikan dan khasiatnya oleh Allah sebagai pengusir jin. Ada yang berpendapat garam sebagai contoh mempunyai khasiat yang diberikan Allah untuk menghindari tenaga-tenaga negatif dan meneutralkan tenaga jahat. Adakah benar pendapat ini?

Isnin, 19 Disember 2011

Gila dan Gila Isim part 2

Salam,

Agak lama jugak saya tak bercerita kat sini. Kali ini saya nak bercerita sikit tentang gila isim dan gila itu sendiri. Sambungan gila isim part 1. Tempohari ada tetamu datang ke rumah saya satu family. Isterinya rungsing tentang suaminya yang kadang kala betul dan kadang kala tidak. Saya sebenarnya tak begitu pandai bab-bab nak mengajar orang lebih-lebih lagi nak mengubat orang. Ikutkan aliran yang saya belajar, kami tak mengubati orang, kami hanya mengajar orang mengubati diri mereka sendiri. Sesungguhnya ubat itu ada pada diri kamu sendiri kata Saidina Ali R.A.

Khamis, 6 Oktober 2011

Rumah berhantu bergangguan dan kupasan punca dan bagaimana.

Salam,

Lama saya tak update blog saya yang dhaif nie. Dalam posting kali ini saya nak bercerita tentang rumah dan tempat tinggal jin. bab rumah jin nie ramai yang dalam sedar atau tidak menyediakan banyak rumah dan membawa banyak rumah jin kedalam rumah kita sendiri. Kerja bawak jin masuk rumah nie adalah satu kerja yang memang mengundang masalah kepada penghuni rumah itu sendiri. jenis-jenis bawak masuk rumah dan tapak rumah jin terbahagi kepada beberapa bahagian seperti berikut:-

1) pagar batin/ pagar rumah/ pagar jin/ (termasuklah garam, lada hitam, kacang hijau, azan, dan pagar ayat).
2) Wafak.
3) Barang-barang, binatang dan juga pokok2.
4) Pembakaran lilin aromatherapy, kemenyan, colok aroma therapy dan pelbagai jenis benda aromatherapy.
5) altar sembahan (bekas kawasan altar sembahan) non muslim. bagi rumah yang dibeli second hand.

Khamis, 1 September 2011

Bunian Part 3

salam,
Saya akan bersambung bercerita tentang bunian. Ramai yang mempunyai pemahaman yang bunian ini adalah manusia yang halus. Manusia tetapi halus. Sebenarnya jika dikaji dari sudut jisim (unsur tubuh badan) bunian, sebenarnya mereka berjisim halus seperti mana jin. Seperti mana yang pernah saya cerita sebelum ini, bunian ini adalah golonagn hybrid ataupun kacukan antara manusia dan jin. Jisim mereka lebih menyerupai jin tetapi rupa mereka dan cara hidup mereka seperti manusia. Bunian ada yang islam dan ada yang kafir.


saya dah cerita sebelum ini yang manusia yang mempunyai dna bunian dan saka bunian memang kebiasaannya menghadapi masalah seperti ini. Kalau diikutkan salasilah keluarga orang yang mempunyai kaitan or saka bunian, bunian ini akan mengikuti salasilah keluarga ini hingga kiamat.

Ahad, 28 Ogos 2011

Saya akan Beraya di Pahang Terengganu dan Kelantan.

Salam dan Selamat Hari Raya,

Untuk makluman pembaca saya dan ustaz mail akan beraya di Pahang, Terengganu dan Kelantan pada hari raya ini. Hari raya pertama di Pahang, hari raya ke 2 di Kuala Terengganu dan hari raya ke tiga di Pasir Mas kelantan.

Kepada sesiapa yang ingin berjumpa, sila call no yang diberikan didalam blog saya nie dan saya akan cuba aturkan sedikit masa time raya nie. Maybe saya lama sikit kat Pasir Mas kelantan untuk 2-3 hari disana.

Sebenarnya agak sukar untuk saya berjalan-jalan seperti ini disebabkan kerja rutin makan gaji saya. Anyway ini cuma makluman sahaja kepada pembaca setia blog saya.

Jika ada pertanyaan sila e-mail kepada saya or call no yang diberikan.

Semoga Allah memberkati kesemua pembaca blog saya, dan Selamat Hari Raya, maaf zahir dan batin.

Sabtu, 27 Ogos 2011

Bagaimanakah Jin memasuki diri kita dan cara mereka masuk. Ucapan Selamat Hari Raya kepada Semua.

Salam,

selamat hari raya kepada pembaca setia blog saya yang dhaif nie. terdapat persoalan bagaimana jin menyerang dan memasuki diri kita manusia. terdapat beberapa cara jin (secara umumnya termasuklah iblis, syaitan, jin, bunian, khannas dll) memasuki diri anda. Yang paling utama ialah manusia nie ada beberapa pintu yang menjadi tempat mereka masuk. kalau tuan dan puan pembaca ada kawan yang tahu tentang ilmu batin or perawat mereka boleh menunjukkan dimana pintu-pintu jin masuk kedalam diri manusia. Pintu ini adalah tempat dianggota badan manusia yang menjadi jalan masuk dan keluar mereka.

cara masuk ialah melalui pintu-pintu (ada banyak pintu sebenarnya, biarlah saya bercerita secara umumnya sebab kalau diterangkan secara detail boleh menyebabkan kekeliruan kepada pembaca). bagaimana mereka boleh memasuki diri kita.

Khamis, 25 Ogos 2011

berubat dengan dukun/bomoh/pawang dan seangkatan dengannya dan kesan kepada diri anda dan bunuh jin






salam semua,

Agak lama saya tak meposting disini. hari raya dah dekat ni, syawal dah hampir menjelang,

Terdapat persoalan yang diajukan kepada saya tentang permasalahan berubat dengan duku/bomoh/pawang dan kaitan dengan sihir. Ilmu yang digunakan oleh dukun/bomoh/tok pawang adalah salah satu cabang ilmu bathil or sihir yang mempunyai kaitan yang amat rapat dengan jin. Jika anda pernah mengambil perkhidmatan dari mereka-mereka ini yang berlaku ialah anda telah terambil ilmu bathil a.k.a sihir dari mereka dan dalam masa yang sama anda telah terambil sekali sejumlah jin yang datang berserta dgn perubatan itu. Saya pun pernah mengambil perkhidmatan dari bomoh/dukun/pawang ini time-time saya terkene gangguan dan time itu adalah time jahiliah. kalau anda semua nak tahu cara berfungsi perubatan bomoh ini adalah mereka memasukkan jin kedalam diri anda dan mereka menggunakan jin untuk berlawan dgn jin. jika tiada jin dimasukkan, nescaya anda tidak akan or tak boleh sembuh.

Rabu, 17 Ogos 2011

Gejala Sosial, Suka Maksiat Sebab Sukar Nak buat Ibadat,



Salam semua,

Diharap semua pembaca dalam keadaan sihat wal afiat dan didalam keberkatan Allah S.W.T. Kali ini saya akan bercerita tentang kenapa sesetengah dari kita sukar nak buat ibadat, sukar nak buat baik dan senang nak buat kejahatan dan maksiat.

kalau dilihat fenomena sekarang, banyak muda mudi kita mempunyai masalah akhlak dan sosial yang boleh dikatakan agak membimbangkan. Dengan gejala sosial seperti kuat enjoy, kuat berparti dan kedisko2, mat rempit, bohjan, bohsia, lesbian, gay dan sebagainya. Jika diteliti dan dikaji ada sebahagian kes masalah gejala sosial ini kebanyakkannya dari pada mereka sebenarnya mempunyai ilmu agama dan tauhid islam yang cukup tetapi tetap sukar nak buat ibadat dan sukakan maksiat. Kenapa?

Selasa, 16 Ogos 2011

Syaitan di ikat bulan puasa tetapi masih ada gangguan makhluk halus??


Assamualaikum

Pada bulan puasa nie adalah satu bulan dimana syaitan-syaitan diikat padaa jamratul2 dan hanya dilepaskan selepas akhirnya ramadhan. Kenapa tetap ada gangguan dibulan puasa.

ada dua sebab yang saya tahu iaitu seperti dibawah.

1) syaitan yang diikat, bukan jin. Termasuklah bunian.
2) Syaitan yang bebas dan tak berpunya sahaja diikat, tetapi syaitan yang berpunya (ada owner) tidak.


Ahad, 7 Ogos 2011

Ustaz Mail kembali Ke semenanjung. Rumah Bergangguan ..

Salam,

Saya lupa nak bagitahu yang ustaz mail 3 minggu lepas memang tak dapat dihubungi sebab dia berada di Brunei bagi membantu menyelesaikan masalah gangguan disana. Hari ini dia berada disabah dan boleh dihubungi. Dia akan kembali ke semenanjung pada 11 hb Aug 2011. Kepada sesiapa yang bermasalah tu bolehlah menghubungi beliau bila-bila masa dari sekarang dan set kan appointment dengan dia.

Banyak kes yang diselesaikan oleh ustaz mail disabah termasuklah rumah-rumah yang keras. Keras maksudnya bergangguan makhluk halus lah. Untuk perkhidmatan membersihkan rumah, saya cakap terus terang memang memakan masa dan tenaga ustaz mail. 2-3 hari untuk menyelesaikan masalah rumah bergangguan ni.

Jumaat, 5 Ogos 2011

Simptom Gangguan Jin yang Biasa.

Salam Ramadhan Al-Mubarak kepada semua. Saya ada beberapa pertanyaan tentang gangguan jin. Simpton yang biasa seseorang tu terkena gangguan jin dan makhluk halus adalah seperti berikut:-

1) Panas Baran tak terkawal
2) Risau dan berdebar tanpa sebab,
3) Sering sakit kepala dan pening
4) Sering terkejut. (tahap terkejut beruk, semangat melayang).
5) Hujung tangan sejuk2, darah tak sampai ke muka, ketakutan yang melampau, senak dada dan sempit dada.

Isnin, 1 Ogos 2011

Ilmu Pelalau atau Ilmu Pembenci pemisah

Salam Ramadhan Semua,

Baru hari pertama ramadhan dan ramai yang mengantuk time kerja. Ye lah hari pertama memang macam tu. Hari ini saya akan bercerita serba sedikit tentang ilmu pelalau atau ilmu pembenci. Ilmu pelalau nie contra kepada ilmu  pengasih. Kalau pengasih untuk seseorang tu sayang kat kita, pelalau nie untuk benci kat kita.

antara ilmu bathil yang diterangkan didalam Al-quran yang pertama berjalan dimuka bumi ini telah meyebabkan suami isteri bercerai.  Ilmu jenis pelalau nie lah. Bagaimana ilmu pelalau nie berfungsi. Bukan ke takde org nak ilmu org benci kat kita? Ilmu pelalau nie dikenakan kepada seseorang or ramai orang untuk membenci or tak suka sesuatu individu.



Mereka (membelakangkan Kitab Allah) dan mengikut ajaran-ajaran sihir yang dibacakan oleh puak-puak Syaitan dalam masa pemerintahan Nabi Sulaiman, padahal Nabi Sulaiman tidak mengamalkan sihir yang menyebabkan kekufuran itu, akan tetapi puak-puak Syaitan itulah yang kafir (dengan amalan sihirnya); kerana merekalah yang mengajarkan manusia ilmu sihir dan apa yang diturunkan kepada dua malaikat: Harut dan Marut, di negeri Babil (Babylon), sedang mereka berdua tidak mengajar seseorang pun melainkan setelah mereka menasihatinya dengan berkata: "Sesungguhnya kami ini hanyalah cubaan (untuk menguji imanmu), oleh itu janganlah engkau menjadi kafir (dengan mempelajarinya)". Dalam pada itu ada juga orang-orang mempelajari dari mereka berdua: ilmu sihir yang boleh menceraikan antara seorang suami dengan isterinya, padahal mereka tidak akan dapat sama sekali memberi mudarat (atau membahayakan) dengan sihir itu seseorang pun melainkan dengan izin Allah. Dan sebenarnya mereka mempelajari perkara yang hanya membahayakan mereka dan tidak memberi manfaat kepada mereka. Dan demi sesungguhnya mereka (kaum Yahudi itu) telahpun mengetahui bahawa sesiapa yang memilih ilmu sihir itu tidaklah lagi mendapat bahagian yang baik di akhirat. Demi sesungguhnya amat buruknya apa yang mereka pilih untuk diri mereka, kalaulah mereka mengetahui.
(Al-Baqarah 2:102)

Selasa, 26 Julai 2011

Histeria


Salam,
Banyak kita dengar masalah hysteria yang berlaku disana-sini dan mostly kes hysteria ini berlaku di tempat-tempat seperti sekolah ataupun universiti.  Apakah sebenarnya hysteria? Bagaimana ianya berlaku? Apakah puncanya? Bagaimana nak mengatasinya?

Histeria adalah sejenis rasukan jin yang berskala besar dan serentak. Ada masanya hanya satu jin sahaja yang merasuk tetapi dapat menyebabkan hysteria secara besar-besaran.  Perlu diingat jin bukanlah seperti manusia yang berjisim kasar. 1 jin dapat menyerang banyak mangsa sekaligus.  Pernah dengar kat satu sekolah hampir berpuluh-puluh orang pelajar hysteria sekaligus? Apakah yang berlaku?

Khamis, 7 Julai 2011

Ilmu Penunduk dan Tangkal Penunduk.

salam,
Memang banyak betul versi ilmu duniawi aka bathil kat dunia nie. Salah satu yang ramai cari dan ramai yang ada ialah ilmu penunduk. Apa itu ilmu penunduk? Ilmu penunduk nie sejenis ilmu sihir yang membuatkan seseorang takut dan patuh kepada pengamal ilmu ini. Kebanyakkan orang yang menggunakan ilmu ini walaupun dizaman teknologi wireless 5G nie dan kebanyakkan yang guna ilmu sihir nie ialah untuk kepentingan dunia or ramai pakai dalam pekerjaan harian.

Sabtu, 2 Julai 2011

ilmu tarik duit, harta bunian,

Salam semua pembaca. Tempoh hari saya berjumpa satu hamba Allah A dalam tugasan saya dan dia berceritakan saya tentang pengalamannya menarik harta dari alam bunian. Siap dgn bukti dia ada jongkong emas seberat 2.5kg (betul2 jongkong emas 999). Nilainya hampir RM750,000 jika dijual sekarang. Saya sendiri melihat jongkong tersebut memang real jongkong emas.

saya sekarang nak bercerita tentang perihal menarik harta or duit dari alam jin or bunian. Diceritakan kisah benar, seorang anak murid ustaz mail nie ceritanya hampir sama dengan hamba Allah A nie. Dia dapat lagi banyak duit, hampir 3 juta ringgit malaysia. Harganya...amat mahal. Iman dan keturunannya.

Isnin, 27 Jun 2011

Pelaris

Pelaris

Saya rasa hampir kesemua orang pernah dengar pasal pelaris. Pelaris adalah sejenis ilmu sihir dimana ianya berfungsi untuk melariskan jualan, menglamerkan tempat perniagaan dan menarik pelanggan ke kedai or premises tersebut.

Kalau anda perasan jika anda pergi ke kedai-kedai cina, anda akan nampak tempat sembahan didalam kawasan depan tempat jualan kedai tu. Sama juga jika anda perasan kedai-kedai hindu, akan ada tempat sembahan dikawasan area jualan. Itu adalah pelaris kedai cina dan kedai hindu. Ada pernah saya tengok kawasan sembahyang itu dibelakang tempat jualan tetapi saiznya  amat besar. Sebenarnya mereka menggangap kawasan depan jualan itu sebagai bahan sembahan dan kesemua bahan jualan itu jadi sebagai barang sembahan.



Berbalik kepada cerita pelaris, tokong ataupun tempat pemujaan org cina dan hindu sebenarnya adalah tempat tinggal makhluk halus. Mereka akan duduk disitu disebabkan ada org menyembah mereka. Mostly yang menyembahkan akan minta dari patung-patung berhala tu, ‘ong’ yang baik ataupun duit dan pelanggan yang banyak. Makhluk halus yang berada ditokong or tempat pemujaan ini akan bekerja menarik pelanggan-pelanggan masuk ke kedai dan membeli barang atau makan dikedai tu.

Apa yang mereka sembah yang lain dari Allah itu, hanyalah berhala-berhala (makhluk-makhluk yang lemah), dan mereka (dengan yang demikian) tidak menyembah melainkan Syaitan yang derhaka; (An-Nisaa' 4:117)

Itu adalah jenis pelaris untuk kedai cina dan india. Bagi masyarakt islam melayu kita bentuk pelaris tu berlainan dari rupa pelaris or tangkal pelaris org cina dan india. Percaya atau tidak, tangkal pelaris yang amat lazim ada dikedai-kedai ialah…ayat 1000 dinar.

Sukar untuk org ramai terima pendapat dan point ini. Ayat-ayat Al-quran diturunkan tujuannya untuk dibaca dan difahami. Bukan untuk diletakkan dan dibuat perhiasan. Ada pendapat mengatakan haram al-quran dibuat perhiasan. Dalam kes kedai, ayat 1000 dinar nie biasanya diletakkan dgn niat untuk melariskan jualan dan membuka pintu rezeki.

Point to ponder. Kalau tak baca ayat 1000 dinar, Allah tak akan murahkan rezeki anda ke? Bolehkah ayat Al-Quran sendiri berkuasa memberikan anda rezeki? Bukankah Allah yang memberikan rezeki. Apa hukumnya percaya ayat seribu dinar diletakkan didinding kedai dapat memurahkan dan menarik rezeki?

Kalau anda pergi ke kedai Mamak, pelaris mereka ditahap wafak. Kalau ada masa yang jenis kaki mamak tu time2 nak bayar kang tgk2 skit kat kaunter bayaran tu. Akan ada ayat al-quran dicetak dgn warna merah menyala seperti api. Ada yang jenis al-quran dilukis dalam bentuk rajah. Itu lah wafak.

Ada wafak or pelaris, sebenarnya dengan mengantung tangkal (agak keras bunyinya) nie anda sedang mebuat satu rumah or tempat untuk makhluk halus (jin mostly) yang bertugas mengajak orang ramai secara halus mengunjungi kedai anda.

Kalau anda ada kawan dgn ahli perniagaan or tokey kedai (makan mostly) diorg akan tahu pasal pelaris nie. Lagi power pelaris anda, lagi ramai yang akan mengunjungi kedai anda. Pelaris adalah sejenis sihir dan sihir adalah ilmu bathil. Adanya ilmu bathil, maka anda mensyirikkan Allah dan akhirnya amalan-malan anda boleh tertolak free2 aje disebabkan kejahilan kita.

anda boleh terima dan tolak apa yang saya ceritakan ini. terpulanglah kpd anda.
Wallhu aklam….

Isnin, 20 Jun 2011

Diserang ilmu sihir tuju-tuju.

Salam,

Pernah rasa disihir? saya ada satu cerita yang saya nak kongsikan bersama supaya boleh dijadikan panduan dan informasi kepada pembaca-pembaca setia blog saya nie. Sihir adalah lah ilmu bathil dan ilmu bathil yang pertama berjalan dimuka bumi ini telah menruntuhkan sebuah masjid.

sejak dari awal terturunnya ilmu bathil, ilmu bathil telah berkembang pesat dimana pelbagai jenis ilmu bathil diolah dan ilmu bathil ini pendampingnya ialah iblis, syaitan dan juga jin. Ilmu bathil tidak boleh berfungsi sama sekali tanpa penglibatan jin (singkatan untuk iblis, syaitan, bunian, thorought, khannas, jabts, qarin). Didunia ini setiap negara dan bangsa mempunyai versi ilmu bathilnya yang tersendiri dan kali ini saya nak bercerita tentang ilmu tuju-tuju yang pernah saya sekeluarga kena.

pada masa itu saya dan isteri dalam proses mencari empunya ilmu bathil pada peringkat awalnya. isteri saya dulu seorang student disebuah uni swasta dan pernah tinggal bersama seorang awek yang bernama Rina (bukan nama sebenar). Rina nie mempunyai rupa paras yang boleh kata lawa lah tetapi perhubungan dia dgn bf2nya tak pernah kekal lama. Ada aje yang tak kena.

Ahad, 19 Jun 2011

Dalil dan Nas teknik bunuh iblis syaitan dan Jin.

Salam,

Rasullullah s.a.w berpesan yang baginda meninggalka kita umatnya 2 perkara iaitu Al-Quran dan Sunnah (hadis). InsyaAllah kita tak akan sesat jika kita berpandukan yang dua ini.Tentang ilmu dan teknik belasah dan bunuh jin tidak dinyatakan secara khususnya didalam al-quran cuma ada dinyatakan syaitan dan iblis itu musuh manusia.

Nas dan dalil teknik bunuh syaitan.
1) Al-Quran menyatakan iblis dan syaitan itu musuh manusia yang nyata. Musuh bermakna lawan, dan berperang atau bergaduh.

"Dan janganlah Syaitan menghalang kamu (daripada menurut jalan yang benar); sesungguhnya Syaitan itu musuh yang nyata bagi kamu." (Az-Zukhruf 43:62)

Khamis, 16 Jun 2011

Bunian part 2. Manusia dirogol bunian.

Assalamualaikum,

Ada pertanyaan yang saya dapat tentang manusia dirogol bunian. Terlebih dahulu biarlah saya bercerita tentang makhluk bunian. Apa kah bunian. Bunian adalah makhluk halus separa manusia dan separa jin. Disebabkan nasaf yang sukar ditetapkan , bunian lebih banyak menyerupai manusia tetapi berjisim halus seperti jin. Bunian lebih senang digelar makhluk hybrid iaitu kacukan antara manusia dan jin.
Disebabkan kejadian mereka adalah lebih mirip dan banyak menyerupai jin, mereka boleh diketegorikan sebagai hampir jin. Satu fakta yang penting yang perlu ditegaskan ialah mereka bukan manusia dan mereka telah hilang nasaf manusia. That mean mereka bukanlah khalifah. Manusia adalah khalifah.

Isnin, 13 Jun 2011

Rentetan Gangguan makhluk halus 4,

Assalamualaikum..

Saya dah bercerita tentang gangguan gila isim dan mental sebelum ini. Sebagai sinopsis semasa gangguan nie saya dan isteri kedua-duanya amat terganggu mental sehingga hampir kami berdua gila isim. Semasa gangguan pemikiran ini isteri saya telah dirasuk dan melarikan diri pada waktu subuh pagi. Semasa tu anak saya baru berusia dua tahun dan semasa dirasuk isteri saya melihat rupa saya dah bertukar seperti dirasuk dan macam syaitan dan saya juga nampak sebaliknya kepada isteri saya.

                                           Gambar dari depan (A)

Rabu, 8 Jun 2011

Ustaz Mail 'Bertempur' di Brunei Minggu dan bulan ini

Salam,

Untuk pengetahuan semua ustaz mail sekarang berada di brunei untuk menyampaikan penerangan tentang ilmu haq dan bathil dan 'bertempur' disana. Jika anda menalifon dia dan tiada jawapan, maknanya dia masih berada di Brunei.

kepada warga brunei dia akan berada disana selama seminggu bagi membuat penerangan serta membantu menyelesaikan masalah gangguan makhluk halus yang tertunggak disana.

Wallahukalam..

Isnin, 6 Jun 2011

Pagar halus dan batin untuk kediaman dan premis perniagaan part 2

Assalamualaikum,

pagar halus atau pagar batin adalah sesuatu yang biasa kita dengar terutama untuk melindungi keselamatan rumah atau premis perniagaan dari gangguan jin dan manusia. Pagar halus or pagar rumah yang mcm tak nampak nie sebenarnya salah satu ilmu bathil yang ada diamalkan oleh org melayu islam kita.

Saya ada bercerita tentang pagar rumah nie dalam posting sebelum ini tetapi kali ini saya nak bercerita tentang pagar halus yang biasa digunakan oleh perawat-perawat islamik kita. banyak jenis pagar-pagar halus yang digunakan termasuklah menabur garam, lada hitam, kacang hijau, benang, buluh dan paku. Saya sebenarnya pernah dipasang pagar jenis azan, garam dan lada hitam sekaligus. Kerana pernah mengalami dan memasang pagar ini, saya rasa bertanggungjawab untuk menyampaikan apa yang berlaku or kebathilan pagar ini.

Sabtu, 4 Jun 2011

Ilmu Bathil/ Sihir dan Ilmu haq Penjelasan

Assalamualaikum

kali ini saya akan berceritakan tentang ilmu haq dan ilmu bathil dan bagaimana ianya berfungsi or bagaimana nak mendapatkannya. Sebenarnya amat senang nak dapat ilmu bathil berbanding nak dapat ilmu haq. Ilmu yang haq or amalan yang haq perlu ada 3 asas iman iaitu:-
1) Tasdiq dalam hati (niat)
2) lafaz dengan lidah (sebutan)
3) Diikuti dengan perbuatan.

contoh amalan yang haq ialah sembahyang or berpuasa. Ibadat ini memerlukan 3 asas iman ini dilaksanakan sebelum ianya sempurna. Ilmu dan amalan yang haq (benar dan diredhai Allah) kesemuanya bertertib dan mengikut aturan. Sebagai mana sembahyang ada tertib dan step yang perlu dipatuhi dan mengikut aturan. Tak boleh nak melompat step sebagai contoh takbir  lepas tu terus tahiyat akhir. Kalau lompat step tak ikut aturan maknanya amalan tu tak sempurna dan tertolak.

Khamis, 2 Jun 2011

Ilmu gentel lada hitam.

Assalamualaikum..
Hari nie saya akan bercerita tentang llmu gentel lada hitam. Ilmu nie adalah satu jenis ilmu bathil yang terang ataupun senang cerita sejenis sihir. Ilmu gentel lada hitam nie menggunakan ayat al-Quran tanpa sebarang penambahan ataupun pengurangan kepadanya.  Tujuan ilmu ini ialah untuk merangsang nafsu mostly wanita or perempuan dari jarak jauh.

Ayat al-quran boleh digunakan untuk tujuan sihir. that why banyak ilmu bathil or ilmu sihir menggunakan topeng ayat-ayat al-quran  dan ramai yang merasakan ilmu itu betul disebabkan adanya penggunaan ayat-ayat al-quran. Permainan jin dan syaitan adalah amat licik dan ramai yang terpedaya dengan ilmu-ilmu duniawi yang menawarkan pelbagai kelebihan dengan penggunaan ayat-ayat al-quran. Ilmu gentel lada hitam adalah satu contoh ilmu yang menggunakan ayat Al-quran untuk tujuan sihir. Banyak lagi ilmu-ilmu sihir yang menggunakan ayat-ayat Al-Quran termasuklah ilmu seri muka, ilmu pengasih dan juga ilmu penunduk. Ayat Al-quran tak perlu baca secara songsang or dicampur aduk kan dengan mantera untuk digunakan sebagai syarat ilmu sihir/ bathil.

Ahad, 29 Mei 2011

Ilmu silat Part 1

Salam,

Agak lama saya tak memposting disini. Hari ini saya akan bercerita tentang ilmu bathil yang terang iaitu silat. Untuk pengetahuan pembaca semua saya dulunya seorang penolong pelatih sebuah pertubuhan silat yang agak ternama dimalaysia. Seingat saya semasa mula-mula saya memasuki silat perkara yang wajib dibuat ialah mandi minyak. Minyak yang panas dilumurkan diseluruh badan. walaupun minyak tu mendidih panasnya tetap terasa suam saja ketika mandi tu. Dalam posting sebelum ini saya ada menyatakan bahawa mandi mintak adalah satu amalan bathil yang diambil dari upacara agama hindu. Mandi aje minyak, masuklah jin pendamping silat kedalam diri anda.

Rabu, 25 Mei 2011

Santau Part 2

Salam Semua,

Kali ini saya akan bercerita tentang serangan ilmu santau. Ramai yang agak cuak kalau dengar sihir jenis ni.
Ilmu bathil dan sihir ini pendampingnya ialah jin. Jin lah yang akan mengerakkan ilmu sihir ini dengan arahan manusia. Sebagai contoh ilmu santau. Dalam ilmu santau racun yang dibuat oleh tok bomoh santet nie akan dimasukkan kebadan manusia mangsa ini oleh jin. Santau kalau ikut pengetahuan saya yang dangkal nie ada beberapa jenis tetapi yang paling famous ialah santau angin.

Santau yang ditujukan kepada makanan nie sama effeknya dengan jenis santau angin yang tak memerlukan anda makan or minum. Sebagai contoh anda pergi makan kat kedai, tok moh santet nie santaukan makanan anda, anda makan...anda dapatlah santau makan. Jenis santau yang lagi senang ialah santau angin. yang nie santau nie dihantar melalui angin terus kepada mangsanya.

Santau nie memang sejenis ilmu sihir yang amat jahat. Lagi lama dan perlahan racun dan bisa santau tu bertindak sebelum mati dan menimbulkan kesengsaraan kpd mangsa, lagi mahal santau tu. Yang paling cepat membunuh tu paling murah harganya. Tujuan santau nie ialah untuk menyiksa mangsa dan bergembira diatas kesengsaraan si mangsa. Lama lama sengsara, lagi seronok si pengupah santau nie.

Ahad, 22 Mei 2011

Cara mengatasi Gangguan dan penerangan tentang punca gangguan jin makhluk halus

Salam semua,

Bagaimanakah caranya nak mengatasi masalah gangguan makhluk halus. Caranya yang paling penting ialah kenelah belajar hakikat tentang ilmu haq dan ilmu bathil. musuh utama dan masalah utama kita ialah kita semua jahil atau tak pandai. Teknik boleh didapati dan boleh belajar dgn ustaz mail, takde masalah pun. Dlm dvd pun ada teknik mudah yang paling berkesan iaitu pulangkan dan poliklinik. setinggi mana teknik yang saya ada, tetap 2 ini yang paling berkesan dan paling effektif sebenarnya. teknik2 lain ada tetapi keberkesannya bergantung kepada tahap batin dan diri anda. semakin kurang anasir ilmu bathil, semakin kuat diri anda sebenarnya.

Jumaat, 20 Mei 2011

Jin asyik Merogol Manusia Kupasan part 1

Assalamualaikum, (updates telah dibuat sila rujuk link seterusnya untuk Jin asyik merogol manusia kupasan part 2. Posting ini telah  menjadi terlalu panjang dan akan dibekukan). Minta tolong supaya jangan komen disini. Sila komen pada post seperti link dibawah ini. Komen terlalu panjang dan banyak dalam post ini.

http://ilmuhaq-danish.blogspot.com/2014/12/jin-asyik-merogol-manusia-kupasan-part-2.html

Ada yang bertanya saya tentang jin asyik merogol manusia. 'Jin asyik' nie satu nama untuk jenis jin yang kononnya jatuh cinta pada manusia dan merogol manusia. Maaf kalau saya cakap, memang laknatlah kepada jin nie. Saya akan bercerita berdasarkan ilmu dan pengalaman tak seberapa saya nie.

Q& A
Boleh kah jin merogol manusia?
Jawapannya ialah boleh.

Bagaimana jin merogol manusia?
Jawapannya ada dalam tidur, ada separa sedar dan ada dirogol sewaktu jaga
.
Kalau dirogol / bersetubuh bolehkan manusia atau jin mengandung?
Jawapannya ialah boleh. Jin perempuan boleh mengandung dan melahirkan anak jika merogol manusia lelaki dan manusia perempuan boleh mengandung dan melahirkan anak ( bunian) jika dirogol jin.

Bolehkan Jin meliwat manusia?
Jawapannya ialah boleh. Ada kes yang berlaku manusia lelaki dirogol jin betina dan diliwat jin jantan berselang seli.

Bolehkan seseorang perempuan yang dirogol jin hilang dara?
Jawapannya ialah besar kemungkinannya. Apa yang berlaku dikebanyakkan kes ialah tangan mangsa digunakan jin untuk dimasukkan kedalam kemaluan. Ada juga kes simangsa dapat rasa kemasukan kemaluan jin secara fizikal kedalam kemalaun dimangsa. Mudah cakap boleh hilang dara.

Adakah berpakaian seksi, terselak, seluar pendek atau tidak memakai pakaian dalam menyebabkan jin tertarik kepada manusia seterusnya menyebabkan manusia dirogol?
Jawapannya ialah tidak. Tiada kaitan pun sebenarnya pemakaian mangsa rogol jin dengan kes kena rogol dengan jin. Banyak ustaz ustaz diluar yang mengajar sebegini. sebenarnya mangsa rogol manusia kebanyakkannya dan hampir kesemuanya dirogol oleh jin kepunyaan sendiri(saka atau ambilan ilmu). Bukan oleh jin luar atau jin kepunyaan orang lain seperti sihir. bukan juga jin yang terserempak dengan anda dimana mana pun.

Apakah Simptom seseorang yang kena rogol dengan jin / bunian?
Jawapannya ialah banyak simptom yang ada. Antara simptom yang jelas dan amat ketara adalah seperti berikut:-
  • bermimpi dalam tidur atau separa tidur melakukan hubungan seks dengan sesuatu atau seseorang dan perasaan mimpi itu amat real.
  • dirogol secara sedar dan mangsa boleh merasakan sentuhan dan hubungan kelamin dengan jin/ bunian tersebut.
  • Mimpi. iaitu mimpi berkahwin dengan seseorang dan mempunyai bayi dan menjaga bayi tersebut. Perasaan sayang yang macam real pada pasangan yg macam kenal tu dan juga bayi itu.
  • banyak lagi simptom seperti pertanyaan dan komen seperti dibawah.



Bagaimana nak mengatasi masalah nie? Caranya ialah mencari punca dari mana datangnya jin ini. Cari punca dan selesaikan punca. Jika punca nya dikenalpasti, maka jin ini akan dihapuskan dari akar umbi nya.

Rabu, 18 Mei 2011

Ilmu meningkatkan iman dan ilmu yang menyesatkan

Sebenarnya ilmu itu boleh menunjukkan kita kejalan yang haq dan ilmu itu sometime boleh menyesatkan kita. bab hidayah dan kesesatan itu hak Allah, Allah boleh memberikan hidayah dan menyesatkan sesiapa sahaja yang dia pilih. Berdoa sahaja kita tidak tergolong dari golongan yang disesatkan. Sedangkan Rasulullah sendiri berdoa.

Didalam Al-Quran ada mengatakan iman seseorang itu dinaikan beberapa darjat dengan ilmu. Dikirakan sebenarnya ilmu ini ada dua martabat. Ilmu yang haq meningkatkan iman, ilmu yang bathil itu menyesatkan.

Allah memberi hidayah melalui ilmu dan Allah juga menyesatkan manusia dengan ilmu. Siapa yang belajar ilmu bathil tu sememangnya nak mencari kesesatan. Ilmu yang Haq dari Allah, dan ilmu yang bathil juga dari Allah. Ilmu bathil sebenarnya diturunkan sebagai ujian.

Ilmu Kebal Part 2

ilmu kebal termasuk dalam kategori ilmu bathil yang terang. Ustaz mail dahulu salah satu ilmu bathil yang pernah dia terambil time2 dia jahil ialah ilmu kebal. masa 13 mei 1969. Masa tu ramai org melayu terambil ilmu nie dgn alasan yang sama iaitu darurat dan terpaksa. Itu adalah satu masa yang malang bagi org islam melayu kerana ramai yang terambil ilmu mcm nie. Yang berlaku kepada ustaz mail, memang badan dia tak lut dek senjata tetapi dalam batin dan imannya lemah. Semakin dia usaha untuk mendekatkan diri dgn Allah, semakin dia jauh dari Allah. Time tu dia buat tabligh merata tempat.

Selasa, 17 Mei 2011

Tok Bidan Kampung, Urut Selepas bersalin

saya sambung lah cerita tentang tok bidan kampung dan kenapa ilmu ini bathil.

Tok bidan kampung jika anda sedia maklum adalah sejenis ilmu putih yang diamalkan oleh masyarakat melayu islam kita. Tok bidan kampung nie kebanyakkannya menggunakan perantaraan jin untuk menjalankan kerja-kerja mereka. dalam sebahagian kes ilmu tok bidan kampung ini mempunyai kaitan dengan hantu yang disebut penangal. aAda ceritanya bidan kampung membela hantu jenis hantu raya dalam menjalankan tugas mereka. Anyway dalam versi-versi cerita yang berbeza ini, bidan kampung adalah satu jenis ilmu putih yang menggunakan jin sebagai perantaranya.

Isnin, 16 Mei 2011

Ustaz mail dah balik malaysia semalam

Untuk makluman pembaca semua ustaz mail dah selamat balik ke malaysia semalam. Kepada yang ingin menghubungi dia bolehlah cuba.

Sakit Gila dan Gila Isim rentetan diganggu makhluk halus part 4

untuk cerita terdahulu tentang gangguan part 1 klik disini
untuk cerita gangguan part 2 klik disini
untuk cerita gangguan part 3 klik disini

Saya nak bercerita sedikit tentang gila dan gila isim. Gila dan gila isim sebenarnya tak banyak bezanya dari segi effeknya dan kesannya kepada pesakit. Dulu saya percaya sakit gila nie memang sakit perasaan biasa tetapi selepas saya mengalaminya sendiri dan memperlajari tentang ilmu haq dan bathil nie, sakit gila dan gila isim bukan sakit perasaan or depression.

Sakit gila or gila isim nie boleh diubati tanpa menggunakan sebarang dadah pun. punca sakit gila ini tak lain dan tak bukan adalah makhluk halus. Saya berani cakap sebegini disebabkan saya dan isteri pernah diserang makhluk ini dan kami berdua hampir gila isim. Kalau saya tgk org gila tepi jalan tu, saya faham keadaan mereka. mereka sebenarnya ditemani makhluk halus dan mental mereka memang dikuasai oleh makhluk halus.

Sabtu, 14 Mei 2011

Ilmu Kebal Part 1

Ilmu kebal dengan penggunaan ayat al-quran sekalipun adalah satu ilmu yang bathil. Terdapat pelbagai ilmu dan kelebihan yang Allah kurniakan kepada Rasullulah dan para Sahabat baginda tetapi setahu saya takda seorang pun yang dapat ilmu kebal. Ilmu melipat bumi, bersayap dan terbang dan sebagainya ilmu-ilmu haq yang Allah bagi tetapi tiada ilmu kebal.

Ilmu penunduk, pengasih, kebal dan pelbagai lagi ada versi islamiknya iaitu ada penggunaan ayat2 Al-quran dan amalan2 zikir tetapi seperti yang saya terangkan sebelum ini walaupun ada ayat al-quran digunakan tak bermakna ilmu itu haq. Permainan puak2 syaitan dan iblis amat halus. Ibadat zikir dan bacaan al-quran dibuat atas nawaitu nak dapatkan ilmu adalah syirik sebab Ibadat kita hanya untuk Allah semata-mata. walaupun nawaitu nak dapatkan ilmu jadi niat kedua, tetapi beribadat (zikir, puasa, bacaan surah tertentu dan bilangan tertentu) adalah syirik disebabkan ibadat itu dilakukan kerana Allah dan nakkan amalan dan ilmu tertentu. buat ibadat kerna ilmu comfirm syirik, buat ibadat dan amalan kerana ilmu dan Allah juga syirik disebab mensekutukan Allah.


Hadith :
Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud:”Sesungguhnya perkara yang paling aku takuti ke atas umatku ialah syirik kepada Allah. Sesungguhnya aku tidak mengatakan bahawa mereka akan menyembah matahari, bulan atau berhala, akan tetapi mereka melakukan amalan kerana selain Allah dan kerana syahwat yang tersembnyi.”


Riwayat Abu Daud dan at-Tirmidzi

Rabu, 11 Mei 2011

Urut untuk Ketahanan Tenaga kelakian dan Membesarkan Kelakian dan kaitan dengan Ilmu Bathil

Assalamualaikum,
Kebanyakkan org penah dengar dan ada segelintir orang yang pernah membuat rawatan seperti ini. Tujuannya ialah untuk meningkatkan kekuatan kelakian dan pada masa yang sama ini menambahkan nikmat keintiman suami isteri. Topik yang saya bukak nie agak gempak sikit disebabkan melibatkan hal-hal tenaga kelakian dan hal2 intim rumahtangga.
Orang melayu islam kita yang dah berumah tangga nie memang rajin skit kalau bab2 urut-urut kelakian dan ilmu-ilmu menambahkan tenaga kelakian dan saiz kelakian. That why produk2 berkaitan dengan kelakian nie memang laris, tongkat ali, tongkat abu, ikan linang, jamu sehingga ke urut-urutan.

Selasa, 10 Mei 2011

Ustaz Mail 'bertempur' di Philiphina Minggu ini.

Salam semua,

untuk makluman semua Ustaz mail sekarang nie sedang bertempur dgn jin-jin di Philipine. Ada kes kat sana. Kepada yang nak menghubungi ustaz mail or tak dapat tu, harap bersabar. Minggu depan baru balik Malaysia.

wallhukalam....

Saka Putih dan Saka

Salam semua,

Saka putih dan saka hitam. Pernah dengar term saka putih dan saka? Kalau yang tak pernah dengar, saka putih nie kononnya adalah saka yang baik dan saka hitam or biasa nie saka yang jahat. seperti mana ilmu putih dan ilmu hitam, ilmu putih nie ilmu yang kononnya (tak semua) baik dan ilmu hitam ilmu yang jahat.

Saka putih nie diceritakan org seperti satu anugerah dan hadiah yang bagus. pada pengalaman saya, semua tu karut aje. Saka putih ke saka hitam ke, saka indigo ke or saka warna pelangi sekali pun...semuanya adalah saka. Mostly saka putih nie difahamkan jin-jin yang islam yang datang dan diwarisi dari keturunan kita. Sebenarnya saka nie ada peranan untuk membuatkan anda terer atau tidak dalam menjadi perawat-perawat. kalau saka anda tu tinggi ilmu dan derajat (takde tinggi pun sebenarnya), anda ada kemungkinan besar dapat jadi perawat. Lagi kuat dan tinggi ilmu saka anda, lagi tererlah anda jadi perawat gangguan makhluk halus.

Agak sukar nak dipercayai, tetapi itulah yang saya nampak dari pengalaman tak seberapa saya nie. Terus terang saya kata jika ada cakap saka putih itu bagus dan elok disimpan...bermakna anda sedang berkawan dan bertemankan jin. Bagus mana pun saka putih tu, semua adalah permainan halus puak-puak jin nie nak menyesatkan anda. kalau saka anda dari jenis jin ifrit, lagilah terer anda sebenarnya. Berkawan dan menyimpan saka nie semua kategori menjurus kepada mensyirikkan Allah. kalau syirikkan Allah, sebenarnya tergolong dalam golongan orang-orang yang zalim dan menzalimi diri sendiri. Buatlah amalan banyak mana sekalipun , semua akan tertolak.

Nak fahamkan dengan mudah, senang aje. Saka semua tak elok dan jahat. saka putih, biru,belang2 ke..semua nya yang paling bagus dipulangkan dan dijauhi. Saka adalah satu ilmu bathil yang Allah tak redha. Carilah jalan untuk buang saka anda. Paling mudah pulangkan saka tu. habis cerita.

Wallhuaklam.

Ahad, 8 Mei 2011

Berusaha untuk mengubati sakit misteri dan gangguan dan penerangan tentang cara perubatan

satu point yang boleh kita discuss penyembuhan itu milik Allah. Setiap sakit ada puncanya atau root cause. Benar sekali penyembuhan itu milik Allah tetapi Allah menyembuhkan kita dengan usaha kita jugak. Amik cerita Nabi Musa a.s dan sakit gigi. bagaimana Nabi Musa mengadu kepada Allah tentang penyakit giginya dan Allah menyuruh NAbi musa mencari sejenis rumput disebuah padang sebagai ubatnya. Selepas dicari dan dimamah rumput tersebut alhamdullilah, Sakit giginya nya hilang. Selepas beberapa waktu, sakit giginya datang kembali, NAbi Musa a.s pun tanpa berlengah terus pergi kepadang yang sama dan memakan rumput yang sama. (rumput or daun). Lepas makan, sakitnya tak hilang-hilang. Terus NAbi musa a.s bertanyakan kepada Allah kenapa sakit giginya tak hilang lepas gigit rumput tu. Allah menjawab sakit mu yang dahulu, kau mencari Aku dan aku menyembuhkan mu.. Kali kedua ko mencari rumput..adakah rumput berkuasa menyembuhkan mu? Terus termalu Nabi Musa dan seterusnya dia bertaubat kepada Allah.

Sabtu, 7 Mei 2011

Barang Mistik dan Cincin

Assalamualaikum,

Saya nak menyambung sedikit cerita tentang barang mistik dan misteri. saya tak berapa pandai sangat bab barang2 mistik ini tetapi saya ada menyimpan (dulu2 time jahiliah) batu embun, minyak pengasih cenuai dan tangkal. Nauzubilliah. sebut sahaja barang2 berkhadam dan misteri nie, satu saja jawapannya...syirik. kenapa syirik??? sebab barang2 misteri nie semua ada khadam kat dalamnya. Nama khadam tetapi akhirnya anda akan jadi khadam makhluk halus nie secara tak sedar. berkawan dgn makluk halus nie seboleh2nya jauhkanlah. anda ambil ke, beli ke barang2 misteri nie...yang pasti dan confirm makluk ini akan berpindah kedalam diri anda dan berkampung dalam hati dan batin anda. nampak barang kat luar...tetapi inilah yang dinamakan terambil. semacam menuntut ilmu, terambil barang2 mistik nie secara tak langsung anda terambik ilmu bathil dan makluk halus sebagai teman anda.

Rabu, 4 Mei 2011

Lambat jodoh (berkahwin) atau jodoh tak panjang dan kaitannya dgn saka

Assalamulaikum...

Saya terpanggil nak bercerita sedikit tentang masalah sesetengah orang yang lambat jodohnya ataupun jodoh yang tak panjang dan kaitannya dgn saka. Ramai ada masalah ini. BAb jodoh pertemuan itu semua ditangan Allah semata-mata dan dalam keizinannya. Tetapi banyak yang tak sedar masalah rumah tangga nie atau bakal rumah tangga nie (utk yang bujang) ada kaitannya dengan saka. Saka nie seperti yang saya pernah cerita dalam posting lepas adalah apa sahaja warisan dan peninggalan keturunan diatas kita termasuk ibu dan bapa kita.i

saya bertemu dua-tiga kes semacam nie. Ada satu kawan sekerja saya nie memang mempunyai saka dan beliau mengaku keturunannya memang ada saka. Orang minang. kawan saya nie sebenarnya perempuan dan dalam berkawan dgn dia nie saya perasan budak nie memang ada satu jenis angin kus-kus yang memang tak terbendung. Saya ada menyatakan bahawa memang ada saka yang menggangu hidup kawan saya nie dan kebiasaannya saka jenis macam nie memang jahat. Saka nie akan menyebabkan suami isteri or boyfriend dan girlfriend bergaduh sakan, dan kebiasannya akan menjurus kepada cerai or clash bagi yang bujang.

Ahad, 1 Mei 2011

Sakit Gangguan makhluk halus ataupun sihir, jin, saka yang tak sembuh-sembuh dan tak sembuh sepenuhnya.

Ramai sebenarnya mengalami masalah gangguan makhluk jin dan sihir. Ramai yang berusaha mencari penawar ataupun mendapatkan bantuan perawat-perawat yang dari perubatan islam ataupun biasa. Tak ramai yang sembuh sepenuhnya dan ramai jugak yang tak sembuh-sembuh dari gangguan dan sakit misteri nie.

Kenapa?

saya akan cuba menghuraikan kenapa sesetengah masalah gangguan dan sakit misteri ini tak sembuh-sembuh , sukar sembuh ataupun tak sembuh sepenuhnya.

sebab sebabnya ialah:-

1) Punca masalah sakit dan gangguan tidak dicari dan dibenteras dari akar umbinya.
2) Cara rawatan yang sama untuk kesemua jenis sakit misteri ini.
3) Teknik rawatan yang digunakan lemah dan tidak menyelesaikan punca masalah tetapi hanya menghilangkan simptom.
4) Rawatan diterima hanya semata-mata rawatan, tiada kupasan masalah dan cara-cara yang diajarkan yang boleh diamalkan sendiri oleh pesakit.
5) Rawatan dibuat oleh 3rd person bukan oleh si pesakit itu sendiri.
6) hanya pesakit sahaja diubati. Dlm kebanyakkan kes, serangan sihir dan makhluk halus nie sebenarnya datang dalam pakej lengkap. kalau suami yang kene, isteri dan anak2 turut kene tempias. Kalau suami sahaja diubat, keluarga tidak,,,yang berlaku serangan itu akan berulang disebabkan keluarganya tadi,

Kupasan gangguan Saka part 2 dan ilmu-ilmu bathil terang

Menyambung cerita saya mengenai saka part 1 saya nak sambung sikit cerita bab saka. Gangguan saka nie agak banyak simptomnya dan terpulang kepada bahagian masing-masing. Saya ada beberapa sampel cerita jenis gangguan saka seperti.

kes 1- Rumah dan barang-barang dalam rumah terbakar. Didalam kes ini, saka ibubapa pesakit or mangsa nie memang jenis agak 'kuat' (tak kuat mana pun, macam kuat). Kebiasannya saka jenis ini datangnya dari pengamalan ilmu bathil tahap ilmu hitam. Ilmu bathil nie banyak puncanya. akan diterangkan dalam posting akan datang.

kes 2- Dirogol jin. Dalam kes ini si isteri disetubuhi jin saka belah bapanya. Apa yang berlaku ialah sibapa pun tak sedar yang sakanya memang jahat dan kerap merogol isterinya sendiri dan anak-anak perempuannya

Sabtu, 30 April 2011

ilmu bathil yang terang, separa dan tersembunyi

>Assalamualaikum,
<
agak lama saya tak posting tak sini. Memang sibuk skit lately isteri masuk ward. Ada seseorang tanya saya pasal budak hilang disebabkan ilmu hitam. Saya sebenarnya belum cukup kuat untuk scan dan cari kan orang yang hilang, nak scan punca serangan sendiri pun still tgh bertatih.

Dulu saya agak doubt pasal scan menscan nie. Dah lama-lama nie baru saya nampak sememangnya ilmu dan kemahiran ini memang ada dan memang tepat. Sendiri dah rasa skit2 barulah saya faham. Memang sukar nak diterima akal bagaimana scan nie berfungsi. kalau saya bagi jawapan , ramai mesti tak percaya. Mana punca kebolehan dan kemahiran scan. lagi senang tak payah bagi jawapan.

bercerita sedikit mengenai ilmu bathil. Ada ilmu bathil yang terang-kerang bathil seperti ilmu pengasih, ilmu penunduk, ilmu tuju-tuju, ilmu santau, ilmu bomoh patah dan sebagainya. Ada ilmu dipanggil separa bathil ada ada ilmu yang nampak haq tetapi bathil disebaliknya. Saya baru dapat petunjuk bagaimana nak menerangannya.

Selasa, 26 April 2011

Jin Merogol Manusia,

salam,

terlebih dahulu saya ingin menyatakan yang saya memang anti jin. segala macam pengalaman saya mengajar bahawa jin sememangnya jahat. Jin yang masuk ke alam manusia kebanyakkannya semua jahat. Yang islam mahu pun yang kafir. Yang betul2 beriman kepada Allah tak akan masuk ke alam manusia walau apa pun situasi. Jin yang merogol manusia nie ada yang islam pun. kebanyakkan kes pun yang merogol manusia sememangnya islam. adakah disebabkan dia islam, kita boleh berkompromi dengan mereka? walhal manusia nie dilantik Allah sebagai pentadbir dan penguasa (raja) didunia ini. Sebaaik-baik kejadian dan makhluk paling mulia?? rakyat rogol permaisuri ataupun puteri raja?? apa hukumannya???

Ahad, 24 April 2011

Rentettan peristiwa diganggu makhluk halus tiga.

untuk cerita gangguan part 1 klik disini
untuk cerita gangguan part 2 klik disini

Bersambung part 3 saya dapat menghubungi dan bercakap dgn ustaz mail. Sebenarnya pada waktu tu saya amat tertekan dimana saya hanya dapat tidur dalam satu jam or 2 jam sahaja sehari. Mcm mana nak tidur, tidur aje kejap isteri saya bgn kejutkan saya dan cakap dia kene kacau. Saya ada vcd rukyah dan al-quran dan ayat2 al-quran nie saya memang pasang setiap hari dan setiap malam. saya siap ada mp3 surah yasin, ayatul kursi dan 4 kul dalam hp saya. pasang ayat rukyah pun tak jalan jugak jugak jin nie. saya time2 tu dok membaca 4 qul, dan ayatul kursi setiap malam dalam usaha membantu isteri saya.

lepas dah dapat hubungi ustaz mail, saya pada masa tu tengah duduk makan kat kedai kopi dibawah office isteri saya. Saya terpaksa mengambil cuti pada masa tu disebabkan isteri saya tak mampu nak drive keter. Saya pun ajak isteri saya terus pergi berjumpa dengan ustaz mail kat dusun tua masa tu.

rentetan peristiwa diganggu makhluk halus part dua,

untuk cerita gangguan part 1 klik disini

Saya ada bercerita tentang peristiwa diganggu makhluk halus pada tahun lepas. saya akan menyambung kan sedikit lagi part 2 nya.

Saya pada masa tu dah dapat menghubungi ustaz mail dan bertanyakan bagaimana caranya untuk mengatasi masalah gangguan saya tu. Ustaz mail mengatakan masalah ini boleh diatasi dan iblis syaitan dan jin boleh dibunuh. Dia berkata ' saya boleh ajar tuan cara untuk bunuh jin tu, tuan boleh buat sendiri'. Saya terkejut dengan jawapan itu sebab tak pernah lagi saya dengar cerita iblis syaitan dan jin boleh dibunuh.

Syirik - mempersekutukan Allah dan kaitan dengan ilmu bathil

Salam,

saya nak berborak sikit tentang satu perbincangan antara saya dan rakan saya yang alim dan belajar tinggi bab agama ni. Saya ada berbincangkan tentang politik dan rakan saya ini memang penyokong tegar sebuah parti politik agama islam kat malaysia. Saya ada berbincangkan tentang kepentingan jihad dan jihad yang paling penting ialah jihad dalam diri kita. Rakan saya tidak bersetuju dan berkata bahawa jihad yang paling penting ialah menegakkan negara islam dan hukum islam terlebih dahulu. Maknanya kene join parti tu lah baru lah cukup islam dan jihad kejalan Allah.

Saya tetap dengan pendirian saya iaitu jihad yang paling utama ialah membersihkan diri kita dari syirik. dibawah adalah petikan surah An Nissa'.

"Sesungguhnya Allah tidak akan mengampuni dosa syirik, dan Dia mengampuni segala dosa yang selain dari (syirik) itu, bagi siapa yang dikehendaki-Nya. Barangsiapa yang mempersekutukan Allah, maka sungguh ia telah berbuat dosa yang besar". (Surah An-Nisaa : ayat 48)."

Syirik tu dosa besar. Kalau diri penuh dgn syirik tetapi berjuang dan berjihad kejalan Allah dengan berpolitk misalnya, bagaimanakan pahala dan amalannya??

Seandainya mereka mempersekutukan Allah, niscaya lenyaplah dari mereka amalan yang telah mereka kerjakan” (QS. Al An’am : 88)

Ayat diatas menunjukkan bahawa amalan yang dibuat sama masa dengan syirik dengan Allah, maka amalannya akan tertolak.

banyak sebenarnya syirik yang halus dan kasar yang kita buat tanpa kita sedar. Syirik yang paling bahaya ialah syirik kahfi atau syirik yang halus. Syirik ini sebenarnya tetap syirik dan perbuatan syirik nie bahaya sebab boleh menjatuhkan atau menidakkan kesemua amalan kita.

contoh syirik halus yang berlaku kepada kita tanpa kita sedar ialah:-
1) saka,
2) takutkan hantu, syaitan jin dan sebagainya.
3) Mempunyai or menggunakan barang-barang mistik.
4) berkhadam (khadam ayat ke, khadam cincin ke,)
5) mempelajari ilmu bathil seperti ilmu penunduk, ilmu pengasih, ilmu kebal, ilmu silat, ilmu dukun, pawang, karamah, ilmu tarik duit dan segala ilmu-ilmu shortcut.

syirik tu satu dosa yang paling besar yang Allah paling benci. Yang berlaku sekarang ramai yang mensyirikkan Allah tetapi berjihad dan beribadat kejalanNya dan mengharapkan keredhaan Allah.

yang berlaku ialah semakin banyak amalan yang dilakukan dgn dosa syirik sebenarnya menjauhkan kita dari Allah. Bukan semakin dekat dgn Allah, semakin hari semakin jauh dengan Allah.

Wallahukalam...





Allah Subhanahu wa Ta`ala berfirman:
الَّذِينَ آمَنُوا وَلَمْ يَلْبِسُوا إِيمَانَهُمْ بِظُلْمٍ أُولَئِكَ لَهُمُ الأمْنُ وَهُمْ مُهْتَدُونَ
"Seandainya mereka mempersekutukan Allah, niscaya lenyaplah dari mereka amalan yang telah mereka kerjakan". (Al-An`aam:88)

وَلَقَدْ أُوحِيَ إِلَيْكَ وَإِلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكَ لَئِنْ أَشْرَكْتَ لَيَحْبَطَنَّ عَمَلُكَ وَلَتَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِينَ
"Jika kamu mempersekutukan (Allah), niscaya akan hapuslah amalmu dan tentulah kamu termasuk orang-orang yang merugi." (Az-Zumar: 65)

Pagar rumah halus , Pagar Batin dan kaitan dengan saka

saya namakannya pagar halus, bukan pagar ghaib. kalau anda pasang pagar halus sebenarnya ada certain org boleh nampak pun pagar tuan tu. bukanlah ghaib sebenarnya, halus sahaja. Yang penting saya dah menyampaikan kepada anda semua. nak pakai pagar halus tu, itu hak individu tetapi saya ingin ingatkan kan beritahu perkara yang memudaratkan dari pagar tersebut.

nenek moyang kita dulu cukup terer bab2 pagar nie. pernah dengar hantu raya jaga kebun?? itu adalah pagar halus yang org dulu2 pakai tanpa sedar yang menjadi saka kepada kita-kita semua. tugas (jin) nie ialah jaga harta benda dan juga keluarga siempunya jin tu. tuan nya mati, jin nie tak mati,...jin nie pulak umurnya panjang dan beranak pinak pulak. jadilah saka kepada kita semua tanpa kita sedar. kalau tuan buat pagar halus nie confirm jin yang menjaga pagar tu akan jadi saka untuk anak dan cucu cicit anda pulak.

Selasa, 19 April 2011

Bunian part 1

Saya akan bercerita sedikit tentang Bunian. Ramai yang tgk cerita tv yang menunjukkan bunian nie baik, beragama, cantik, dan cara hidupnya semacam manusia zaman dahulu kala sedikit. mengikut pengetahuan saya bunian ini adalah makluk campuran antara manusia dan jin. Hybrid kata term sekarang. Mana datangnya makhluk hybrid nie?

bunian nie datangnya apabila jin berjimak dengan manusia kemudian lahirlah apa yang dinamakan bunian. Kes manusia berjimak dengan jin nie banyak berlaku apabila jin saka menumpang isteri tuannya. Pernah dengar cerita yang ada org yang pergi keluar untuk urusan, malam tu balik tanpa banyak bercakap berjimak dengan isteri. Tuan empunya badan 2-3 hari lepas tu baru balik, isteri terpinga-pinga sebab abgnya balik tiap2 malam, tetapi tiba2 cakap dia baru aje sampai.

Sabtu, 16 April 2011

Perlukah bunuh jin? Saka dan Jalan mendekatkan diri dgn Allah

saya nak berceritalah sikit mengenai teknik bunuh iblis syaitan dan jin serta sekutu-sekutunya. semua tahu dan akur bahawa dalam diri masing-masing ada jin ataupun syaitan didalam diri anda. Ada yang mentakrifkan jin dalam badan itu sebagai nafsu. Bagi pendapat saya nafsu itu puncanya jin dalam badan masing-masing. ada hadis yang berbunyi bahawa syaitan itu menjalan didalam pembuluh darah kita dan mereka ini sememangnya suka berkampung didalam diri manusia disebabkan nak mudah wat kerja dia. tubuh badan manusia memang menjadi kesukaan syaitan dan iblis sebenarnya disebabkan kerja subersive yang mereka buat.

kenapa nak belajar belasah dan bunuh jin? soalan ini soalan yang baik tetapi jawapan saya sebelum anda belasah dan bunuh jin yang kat luar tu, yang paling bahaya ialah jin didalam badan manusia. kenapa bahaya?? jin dalam badan anda akan mendorong anda kepada maksiat, dosa dan segala kemungkaran. Maybe tak ramai yang ada pengalaman diserang jin secara batin dan zahir tetapi dalam hal saya, saya dah merasainya. bisikan didalam hati kita kebanyakkan masanya adalah syaitan dan jin. sebagai contoh tiba-tiba ada suara hati anda akan berbisik...betul ke Allah tu ada?? kalau time sembahyang mereka ini akan memesongkan khusyuk kita seperti macam manalah rupa Allah nie ataupun macamana nak bayangkan Allah..yang banyak kali berlaku kalau kita sembahyang seorang diri kita akan terlupa rakaat.

Gangguan jin, makhluk halus di dalam rumah, hotel, sekolah, asrama dan tempat tinggal

saya nak bercerita pasal penunggu rumah or hotel or tempat tinggal. saya baru aje lepas bercuti kat satu negeri dan tidor lah disebuah bilik didalam sebuah resort. Dalam alquran ada menyatakan bahawa sebaiknya kita memberi salam setiap kali kita nak masuk rumah. kalau ada org, salam itu yang didalam rumah tu..kalau takde orang (ada jin), salam dan kesejahteraan kembali kepada pengucapnya tu. therefore bagilah salam setiap kali anda nak masuk rumah dan setiap kali and nak check in dalam mana-mana hotel tu. ada banyak hikmahnya bagi salam nie.

bercerita pasal penunggu hotel nie, saya dah banyak kali kene...kebiasaannya mereka nie akan bersembunyik time kita masuk, time kita lepak2 nanti dia akan masuk kebadan kita. belasah aje lah jin2 tak guna nie. pernah kita dengar org kene cakar luka-luka akibat gangguan jin nie kan? kebanyakkan masa (not always) mereka menggunakan badan kita untuk mencederakan badan kita. Anda sendirilah yang mencakar diri anda sebenarnya, tetapi atas perbuatan mereka. Mereka boleh menggunakan badan anda untuk cederakan diri anda sebenarnya. Yang kene cekik ngan jin tu sebenarnya, jin tu masuk kedalam badan anda, gunakan tangan anda untuk cekik diri anda sendiri. saya dah penah tgk kes semacam nie.

Rabu, 13 April 2011

Al-Quran disalahgunakan dan kaitan dengan wafak dan tangkal

Apa jadi bila Al-quran disalahguna??? Apa kaitannya dengan jin?

Al-quran kitab yang kita ada tu (beli kat kedai) tu Al-quran ke? bagaimana dgn thumbdrive, dvd, cd, para tahfiz Al-quran? ataupun just a medium of storage? Apa hukum beli al-quran? Apakah hukumnya menjadikan Al-quran sebagai satu objek untuk disanjung dan diletakkan kat tempat tinggi mengutip habuk? Apakah hukumnya meletakan ayat2 Al-quran didinding rumah sebagai hiasan?? apa kaitannya dgn jin ?sebab dinding kosong sgt? apatah lagi bila ayat2 Al-quran digantung didinding2 dengan niat syaitan dan jin takut nak masuk rumah anda. ayat2 al-Quran dalam frame yang cantik2 tu berkuasa ke melindungi anda? digantung didinding untuk dibaca atau digantung dgn niat nak hiaskan rumah dan melindungi rumah dari jin? apa kaitannya dgn jin?

Apa jadi bila niat salah, amalannya betul..atau amalan salah niatnya betul???


Apakah tujuan al-quran diturunkan kepada kita? dibaca dan difahami ataupun sebagai tangkal digantung didinding rumah kedai pejabat dan sebagainya? apakah Al-quran boleh dijadikan hiasan?

ada tak Nabi ajar dan suruh kita pakai wafak? tulis al-quran cantik2 atau tulis dalam bentuk rajah petak sana sini dan digantung didalam rumah atau diikat dibadan untuk melindungi kita dari syaitan dan jin?

Bilakah Al-quran menjadi Al-Quran? Apakah bezanya sebagai contoh Al-Quran yang dibaca oleh seorang arab kristian di mesir dan seorang islam arab dimesir? Bunyinya sama. tetapi apakah bezanya?

apakah bezanya seorang kristian arab dimesir menulis ayat2 Al-quran diatas kertas atau menghasilkan cetakan ayat-ayat Al-quran dengan seorang muslim arab dimesir menulis dan mencetak ayat2 Al-quran? rupanya sama, tetapi apakah bezanya??

apa jadi bila sebahagian kecil al-quran yang ditulis oleh seorang bomoh yang berkawan dgn jin ditulis diatas kertas digulung oleh dibalut dan berikan kepada anda sebagai tangkal? atau ayat2 alquran dilukis berbentuk rajah dan simbol diatas kertas dan kertas ini dipercayai dapat melindungi kita dari syaitan, sihir dan perlindungan? pakai kat badan, gantung kat rumah, pejabat dan kereta?

orang yang beragama budhaa, confusinism dan hindu pun pakai tangkal sana dan sini, azimat digantung sana dan sini. letak dalam keter, rumah dan pejabat juga? apa bezanya tangkal orang islam dan tangkal org kafir?

Ada yang cakap Al-quran boleh melindungi? Allah berkuasa melindungi ataupun ayat al-Quran berkuasa melindungi? Perhalusi sikit takut2 kita tergolong dalam golongan syirik kahfi. BAca ayat itu dan baca ayat ini 7 kali, nescaya kita akan dapat itu dan ini... Ayat berkuasa ke? Allah suruh kita bergantung dan berserah pada ayat ke? Ataupun Allah menyuruh kita bergantung kepadaNya sepanjang waktu? kalau tak baca ayat itu dan ini 7 x tu, Allah tak bagi ke kita itu dan ini? wallahukalam...

apa kaitan wafak, tangkal dan azimat dengan syirik dan kaitannya dengan jin? kenapa ada org pakai wafak al-quran or baju bertulisan Al-quran jadi kebal? Kebal tu sebahagian dari ilmu dan sunnah islam ke? kenapa pakai wafak dan tangkal boleh jadi kebal sedangkan Rasululah sendiri pun tak pakai Al-quran kat badan time perang dan jadi kebal?

ntahlah, saya pun tak pasti dan tak pandai. Wallahuaklam...

Isnin, 11 April 2011

Gangguan makluk halus atau jin keatas bayi or baby

Salam,

Makluk halus yang menggangu bayi. Ini adalah satu masalah yang amat biasa berlaku dikalangan masyarakat dan gangguan ini biasanya menyebabkan bayi-bayi menangis semalaman dan kurang tidur. Tangisan bayi umumnya adalah satu mekanisem bayi menyampaikan masalah yang berlaku pada dirinya. Lapar, panas, kurang tidur, buang air , nak tukar lampin adalah penyebab biasa baby menangis. Kalau tangisan itu tidak diketahui sebabnya, maybe ada kemungkinan bayi tu sakit. kalau dah check dengan doktor pun takde apa-apa sakit dikesan, kemudian kita kene tengok sebab-sebab lain iaitu makhluk halus.

tangisan baby yang terkene gangguan nie biasanya panjang-panjang dan tidak terhenti dengan mudah. Berenti sekejap lepastu disambung lagi. bagaikan ada benda yang mengacau dirinya. kita boleh tengok dari riak muka, matanya dan tangannya seperti dia takutkan sesuatu.

Ahad, 10 April 2011

Ilmu haq dan teknik bunuh iblis syaitan dan jin

Apakah ilmu haq. Ilmu haq adalah ilmu yang Allah redha dan ilmu ini Allah bagi kepada sesiapa sahaja yang Dia suka dan pilih. Dalam banyak-banyak manusia para sahabat nabi dan dan Anbia adalah orang yang paling banyak diberikan ilmu haq. sebagai contoh ilmu menjadi khalifah yang Allah bagi kepada Nabi Sulaiman a.s. Semua makhluk tunduk kepada Nabi Sulaiman dan Nabi Sulaiman hanya tunduk dan takut kepada Allah semata-mata.

contoh lain ialah ilmu mengangkat istana ratu balqis oleh seorang manusia ahli kitab dalam sekelip mata. Ilmu ini tiada nas dan perincian dimana-mana pun kecuali disebutkan didalam Al-quran. Allah boleh kurniakan ilmu haq ini kepada sesiapa sahaja yang dia mahu dan pilih.

Kashaf dan Jenisnya

semoga Allah memberikan semua pembaca kefahaman yang haq semata-mata.

anyway bercerita tentang kebolehan anda, nampak jin/syaitan itu adalah kurniaan Allah. Ada 2 cara anda boleh Nampak jin,

1. Kashaf dari Allah
2. Kashaf dari jin.

Kashaf dari jin adalah paling mudah dan ramai yang dapat. Teorinya mudah, jin masuk badan anda…anda menggunakan mata jin untuk melihat jin yang lain. Kashaf jin ini tetap ada kelemahannya iaitu anda nampak yang diluar badan anda sahaja dan anda nampak yang kasar-kasar sahaja. Sebenarnya makluk halus ini ada beberapa lapisan. Yang kasar senang nampak, yang halus dibelakang yang kasar tu yang tak dapat dilihat dgn kashaf jin.

Barang-barang Mistik dan Ajaib Tangkal dan Wafak, Penjelasan kenapa ianya boleh menjurus kearah syirik.


Ramai yang tahu barang-barang mistik seperti buluh perindu, rotan bertemu ruas, geliga embun, jengelot, burung cendrawasih, tangkal dan wafak dan pelbagai jenis barang-barang yang ada 'kelebihan'. Kenapa barang mistik ini boleh mensyirikkan Allah. saya cuba explain semudah mungkin bagaimana barang mistik dan misteri ini boleh jadi syirik.

barang mistik ini berisi dgn makluk halus dan dengan memiliki barang mistik nie anda sudahpun mendapat ilmu bathil. ilmu bathil nie amat mudah nak dpt berbanding ilmu haq. Ilmu bathil aka ilmu sihir nie tak susah nak dpt sebenarnya. salah datu antara 3 dah cukup untuk anda me master kan diri anda dgn ilmu bathil. dalam ilmu yang haq perlu ada 3 step iaitu iktikad (niat), lafaz dan kemudian perbuatan. dalam benda mistik nie cukup dgn beli dan dapat aje barang mistik nie anda dah dapat ilmu bathil dan makluk halus sebagai pendamping. sebagai contoh ilmu kebal. cukup dgn tangkal yang dijampi anda sebenarnya dah menguasai ilmu sihir kebal. selain dapat ilmu kebal anda juga dapat makhluk halus percuma disertakan dalam tangkal tu.

kenapa barang mistik nie boleh jatuh syirik dan merugikan iman anda dan mengundang masalah-masalah lain ialah:-


  1. meminta tolong dan menggunakan makluk halus. Dari segi ini dalam islam melarang sama sekali kita meminta bantuan dgn jin dan menggunakan jin dalam apa jua keadaan pun. (ada certain ulamak dan ustaz mengharuskan penggunaan jin ketika darurat). sebenarnya tak perlu gunakan jin pun kita manusia mampu buat dan selesaikan apa juga masalah.
  2. benda mistik nie boleh jadi tangkal dan azimat. bahayanya bila ada tangkal nie adalah risiko kita percayakan objek or makhluk berkuasa seperti Allah. memberikan rezeki lebih, lebih dikasihi, kebal, dan kelebihan-kelebihan lain yang sukar nak diperolehi dgn cara konvensional.
  3.  benda mistik nie short cut way to achieve one objective. masalah utama dgn barang mistik nie adalah ianya berisi dan kelebihan yang anda dapat ialah atas af'al (perbuatan) jin dan makhluk halus. buluh perindu sebagai contohnya dapat memerdukan suara sipemakainya. mana logik akalnya buluh secubit tu, dijampi dan ditelan boleh memerdukan suara seekor katak. kecuali anda tukar kotak suara anda kepada kotak suara ning baizura..maybe ada logik akal nya lagi.
  4. makhluk halus berserta barang mistik ini akan mendiami diri anda dan batin anda. tang ini saya dah pernah rasa sebab saya pernah terambil barang mistik nie, tangkal pelindung santau, geliga embun, minyak pengasih cenuai dan susuk penunduk. Nauzubillah. makhluk halus dan ilmu sihir yang ada dalam diri sebenarnya menjauhkan diri anda dari Allah dimana mereka ini akan menggangu iman dan batin anda dan banyak mana amalan dan ibadat sekalipun akan menjauhkan diri anda dari Allah dan nur keimanan. ibadat khusus yang wajib jadi liat nak buat kalau buat pun khusyuknya langsung takde.

barang mistik/tangkal/wafak = tangkal + ilmu bathil+ makhluk halus. ini akan menjadi saka (pusaka) kepada anak cucu anda kelak.

saya harap explaination saya nie dapat difahami. saya kene mengaji bab nie lama jugak baru dapat kefahaman yang ok. (lembab pickup agaknya). mudah nak faham barang mistik ada jin kat dalamnya. ada nya jin kita menggunakan dan meminta bantuan jin secara sengaja or tak sengaja dan akhir ceritanya akan menjurus kepada syirik. sebabnya jin tu dok dalam hati kita, membisikkan dalam hati kita kejahatan dan memungkaran dan akhirnya anda akan lebih bergantung kepada objek dan makhluk lebih dari anda bergantung kepada Allah. itulah syirik.

Allah suruh kita semua bergantung harap dan meminta dariNya semata-mata. Nak apa-apa minta sahaja dgn Allah, jgn sesama makhluk. makhluk cuma asbab sahaja.

kalau explaination saya tak difahami or tak jelas harap maaf. ini sebab kejahilan dan kelemahan saya sendiri dalam menerangkan. Jauhi diri dari barang2 mistik nie, kehebatan yang anda dapat dari barang mistik nie tak kemana pun...akan memakan diri anda kelak terutama bila anda dah tua nanti. Nyanyuk, mudah lupa, melatah, hati sempit dan kerungsingan dan sukar nak mati time2 kita dihujung hayat kelak.

wallahuakalam

Mandi limau, Mandi minyak, mandi bunga dan mandi daun. Upacara mandi hindu yang sekarang di islamik kan...

Apakah mandi limau sebahagian dari cara islam??berkenaan mandi limau. Mana dalil dan sanad yang membolehkan kita mandi limau untuk menghalau jin? setahu saya takde mana-mana sanad dan dalil membolehkan mandi limau menghalau jin. Kenapa mandi limau dan mandi daun? kenapa tak gunakan sahaja ayat quran? dari mana datangnya upacara dan teknik mandi limau? silalah cari dalam internet...semua akan menunjukkan kepada istiadad dan upacara agama hindu. Amalan mandi limau, mandi daun, mandi bunga dan mandi limau jika dikaji betul2 datang dari upacara keagamaan hindu. Semua sedia maklum nenek moyang kita dahulu adalah hindu..selepas masuk islam..upacara dari agama hindu ini diwarisi dalam bentuk tradisi. mandi limau untuk buang sial? semua itu adalah upacara dari agama hindu yang diislamkan dengan penggunaan ayat-ayat Al-quran tetapi tetap mengikut amalan asal dari agama hindu. Bukan setakat mandi limau, mandi minyak, mandi bunga dan mandi daun-daun adalah upacara mandi yang berasal dari agama hindu.

”Barangsiapa yang meniru suatu kaum maka dia termasuk dari mereka.” (HR. Abu Daud yang dishahihkan oleh Ibnu Hibban)

Santau part 1

Santau... ramai yang dengar aje ilmu nie kebanyakkannya akan jadi gerun dengan effek ilmu ini. Santau nie adalah salah satu cabang ilmu bathil yang lebih dikenali sebagai sihir. Tujuan santau nie mostly ialah untuk menyiksa mangsa dan juga untuk membunuh. ilmu santau nie memang takde tujuan yang baik.

Nak mengatasi ilmu santau nie sebenarnya kita nak kene tahu siapa yang mengupah sipenyihir santau tu. Tok bomoh santau tu kalau dapat kita kenal lagi bagus tetapi kalau tak kenal pun still boleh diatasi kalau kita tahu simastermind nya. santau nie kalau tak kene gayanya (cara berubat), effeknya tak boleh sembuh 100%. kalau kene gayanya, insyaAllah boleh sembuh seperti sediakala.

Gangguan Saka kupasan part 1

Apakah itu saka? Ramai yang tanya apa itu saka dan apakah sebenarnya saka

saka tu adalah warisan. saka tu diambil dari perkataan pusaka. Seperti mana harta pusaka, makluk halus dan ilmu bathil juga sebenarnya boleh diwarisi dari nenekmoyang dan ibubapa kita.

saka tu ikutkan pemahaman semua orang ialah hantu raya, cara nak settlekan hantu raya tanam pokok padi menggunakan beras yang digoreng. suruh dia jaga pokok tu. pokok tak tumbuh.lebih kurang mcm tu lah. Selain itu ramai yang beranggapan saka nie jenis pilih bulu, boleh melompat dari skip generasi dan boleh kena ikut nasib. That mean sebagai contoh kalau ada 5 adik beradik, sorang dua aje yang ada saka, yang lain takde.

Sabtu, 9 April 2011

mengupas tentang Af'al Allah, Manusia dan Jin..kaitan dengan Qadak dan Qadar dan takdir

ramai yang dok bercakap tentang ayat yang berbunyi tidak bergerak sebiji zarah pun tanpa izin dan pengetahuan Allah.

ayat seterusnya, qarin jin iblis syaitan semua makhluk, hidup mati Allah aje yang maha kuasa.

ramai yang confuse bab tauhid nih. (macamlah saya nie pandai sgt..akan saya cuba kupaskan mengikut pengetahuan yang Allah bagi pinjam seciput-ciputnya).

secara umumnya ayat yang berbunyi tak bergerak sebiji zarah pun tanpa izin Allah tu berdiri sendiri or umumnya benar.

makhluk, khalifah simptom gangguan..perlukah kita berbelas ikhsan dgn jin?

salam,

dalam alam semesta nie cuma ada dua sahaja taraf, Allah dan makhluk. Apa sahaja yang diciptakan Allah jadinya makhluk Allah. sememangnya iblis dan syaitan makhluk Allah. cuma bab iblis dan syaitan ini mereka nie adalah musuh manusia yang tak pernah leka menghasut dan menainaya manusia. semacam peribahasa pelanduk boleh lupakan jerat tetapi jerat tak pernah melupakan pelanduk. Dalam kes nie, iblis dan syaitan tak pernah lupa kerja utama dia cuma manusia sahaja kadang kala lupa adanya musuh.

selain dari iblis dan syaitan, makhluk lain kita boleh berbelas ikhsan dan berkasih sayang. Iblis dan syaitan tak pernah memberi ruang dan peluang untuk umat Adam a.s dan Muhammad a.s daan berbelas ikhsan dengan kita. sukar nak diterangkan obviously dalam Al-quran, banyak menceritakan tentang musuh utama manusia nie. Dah terang musuh kita.

kalau siapa yang pernah rasa khianat iblis syaitan dan jin akan faham kenapa sometime kita perlu bertindakbalas terhadap mereka. Kita manusia banyak kerja lain serta urusan duniawi dan ukhrawi yang perlu kita laksanakan. untuk membunuh atau membelasah mereka tanpa sebab, agak buang masa sebab bilangan mereka terlalu banyak berbanding manusia dan mengambil masa. Yang ganggu manusia sahaja perlu diambil tindakkan. Yang tak usik kita, buat apalah kita nak usik mereka. general rule, hanya yang mencarik dan ganggu manusia sahaja kita ajar balik.

sekiranya anda pernah alami pengalaman diganggu makhluk ini secara mental, hati da fizikal maybe anda boleh faham kenapa mereka ini musuh manusia.

saya pernah rasa bagaimana dirasuk makhluk durjana tu. walaupun saya boleh control diri saya, diwaktu itu saya sengaja membiarkan makhluk ini bercakap dengan cikgu saya. Banyak kes manusia dirasuk jin sehingga histeria dan sebagainya. Kalau histeria semata-mata tak mencederakan diri takpe. banyak juga kes manusia mati disebabkan gangguan melampau mereka nie. Accident sebagai contohnya, bunuh diri akibat bisikan dan kemurungan melampau yang disebabkan mereka ini. antara contoh2 kejadian yang berpunca dari makhluk durjana ini:-

a) Sombong, berbangga diri, takabur dan ujub.( dalam kes saya jumpa banyak yang belajar tinggi agama menghadapi masalah ini).
b) Kene tindih (dulu banyak kali saya kene).
c) Gila isim.
d) accident.
e) histeria.
f) Kemarahan melampau sehingga mencederakan org lain dan membunuh.
g) Kemurungan melampau.(boleh menjurus kepada penyalahgunaan dadah atau kes bunuh diri).
h)mengantuk yang terlampau (terutama ketika memandu).
i) dirogol jin (lelaki dan perempuan).
j) busung, santau dan sihir.
h) gangguan dirumah, bunyi kelibat jasad dan sebagainya.
i) hilang (jumpa dkt kubur dan tempat2 pelik).
j) terkejut dan takut melampau. (muka pucat mcm takde darah kalau takut, kegusaran sehingga sesak nafas dan sakit dada,..yang ini saya biasa kene dulu).

Ini cuma pendapat saya berdasarkan pengalaman saya yang baru setahun jagung nie.

Walahuaklam...

gangguan makhluk halus, sihir, buatan orang , saka, ilmu guna-guna,..macamana nak atasi

Salam,

agak lama saya tak update blog saya nie. Ramai sebenarnya menghadapi gangguan makluk halus, jin , buatan orang, saka santau dan sebagainya. Disebabkan saya dah merasa benda-benda nie, saya dah rasai peritnya berubat dan mencari penyelesaian. Ustaz Darul2, bomoh, pawang semua dah saya cuba tetapi semua tak berjaya.

kenapa tak berjaya dan berhasil? kerana punca dan penyebab gangguan tidak dicari dan dan selesaikan dari akar masalah tu. Semacam penyakit jika tidak dicari sumber penyakit kebiasaanya kita tak dapat dapat sumbuh dari penyakit. Sakit kepala sebagai contoh, berpunca dari pelbagai sumber sakit one of them is barah or ketumbuhan. Jika tak dicari punca barah or ketumbuhan tu, ubat2 yang kita biasa ambil iaitu penahan sakit cuma menghilangkan simptom sakit itu sahaja buat sementara.

yang berlaku sekarang nie kebanyakkan org yang menghadapi masalah gangguan jin, makhluk halus, santau, busong, ilmu tuju-tuju, saka dan sebagainya mencari org untuk menyembuhkan mereka ataupun asbab. Menyembuhkan penyakit tetap Allah, asbabnya ini adalah tok bomoh, ustaz al-fadhil, prof, pawang, dukun dan sebagainya.

sebenarnya gangguan ini adalah sedikti sebanyak berpunca dari kita. Ada perbuatan kita yang kita buat menyebabkan kita sebenarnya membuka ruang kepada makluk2 halus ini mendiami diri kita tanpa kita sedar. Hanya kita sendiri sebenarnya boleh menyelesaikan masalah kita bak kata org sendiri makan, sendiri buang air.

wallahukalam..

begitu juga dengan gannguan makluk halus, jin, santau, saka, ilmu guna-guna