Total Pageviews

Monday, May 16, 2011

Sakit Gila dan Gila Isim rentetan diganggu makhluk halus part 4

untuk cerita terdahulu tentang gangguan part 1 klik disini
untuk cerita gangguan part 2 klik disini
untuk cerita gangguan part 3 klik disini

Saya nak bercerita sedikit tentang gila dan gila isim. Gila dan gila isim sebenarnya tak banyak bezanya dari segi effeknya dan kesannya kepada pesakit. Dulu saya percaya sakit gila nie memang sakit perasaan biasa tetapi selepas saya mengalaminya sendiri dan memperlajari tentang ilmu haq dan bathil nie, sakit gila dan gila isim bukan sakit perasaan or depression.

Sakit gila or gila isim nie boleh diubati tanpa menggunakan sebarang dadah pun. punca sakit gila ini tak lain dan tak bukan adalah makhluk halus. Saya berani cakap sebegini disebabkan saya dan isteri pernah diserang makhluk ini dan kami berdua hampir gila isim. Kalau saya tgk org gila tepi jalan tu, saya faham keadaan mereka. mereka sebenarnya ditemani makhluk halus dan mental mereka memang dikuasai oleh makhluk halus.



Biarlah saya bercerita serba sedikit pengalaman diganggu makhluk halus sampai tahap nak gila isim. logiknya penyakit gila tak boleh berjangkit tetapi jika saya dan isteri tengok perkara yang sama dan mengalami halusinasi yang sama, tak masuk akal bukan? Panjang ceritanya tentang pengalaman saya dan isteri dibawa jin ke alam mereka dan kami dikacau cukup-cukup sampaikan kami berdua nampak sebagai contoh...bulan beratib. Lailahaillalah. Bulan ada mulut dan beratib.

kalaulah sakit jiwa ini sakit perasan dan mental, tak masuk akal kedua-dua org dapat melihat benda yang sama. kami berdua (suami isteri) dah merasai bagaimana sakit gila isim ni. Saya dah isteri nampak benda-benda yang tak masuk di akal dan kami nampak benda yang sama.

Sebenarnya sakit gila isim saya dan isteri sebenarnya disebabkan oleh makhluk halus yang berpunca dari ilmu bathil yang pernah saya ambil. Ye betul saya terambil ilmu bathil. yang berlaku ialah disebabkan kami suami isteri, apa sahaja ilmu bathil yang saya ada, isteri saya pun ada,..dan anak saya pun ada. teman dan pendamping ilmu bathil adalah jin, dan jin inilah yang mengganggu saya sekeluarga sampaikan kami ditahap hampir gila isim.

Alhamdullilah, Allah itu maha pengasih dan penyayang. Dengan tunjuk ajar dan panduan dari ustaz mail, akhirnya saya dapat mencari punca dari manakan jin yang menggangu saya sekeluarga. Selepas dipulangkan ilmu tersebut kepada empunya asalnya. Alhamdulillah saya sekeluarga dan hidup seperti manusia biasa dan pulih dari gangguan makhluk halus nie. pulih dari gila isimlah (semasa fasa ini). Sebenarnya serangan makhluk halus yang kami sekeluarga hadapi datang dalam pelbagai fasa. FASA gila isim, fasa gangguan fizikal, fasa serangan batin, fasa kecederaan fizikal dan sebagainya. yang saya ceritakan ini adalah Fasa gila isim.

schizophrenia sebagai contohnya sejenis sakit gila dimana pesakitnya mendengar suara-suara halus yang menyuruh dan meyarankan pesakit ini melakukan sesuatu. sebagai contoh ada kes suara ini menyuruh sisakit ini membunuh ibu dan bapanya. (kes potong kepala bapa, dan dibawa naik motor hingga ke KL tu).

Yang berlaku ialah jin dari ilmu bathil dalam diri pesakit adalah punca suara-suara halus ini datang. Jika dapat dicari dari mana punca ilmu bathil ini dan dibuang ilmu tersebut, maka jin yang menggangu itu akan dikeluarkan dan dinyah dari tubuh dan batin pesakit.

Jika pembaca ada saudara mara or adik beradik or kawan yang menghadapi sakit gila dan gila isim nie, InsyaAllah boleh diubati dan dipulihkan seperti sedia kala. Yang berlaku sekarang banyak kes gila yang berlaku pesakitnya dihantar ke Pusat Sakit Jiwa dan diberikan dadah. dadah sebenarnya boleh mengurangkan dan menlenyapkan suara-suara halus dari jin ini tetapi itu sekadar menutup dan menyembuhkan simptomnya. punca sakit tidak boleh diubati dgn dadah. ada satu hadis berbunyi tiada kebaikan dari ubat dari sumber yang haram. Lebih kurang mcm tu lah.

Dadah adalah sejenis ubat yang dilarang didalam Islam. Penggunaan dadah untuk mengubati sakit jiwa sebenarnya tidak akan dapat menyembuhkan sakit jiwa itu sendiri dan akan menyebabkan penggunaan dadah secara berterusan sehingga akhir hayat pesakit jiwa tu sendiri.

Saya hanya menyampaikan kerana Allah. Saya akan bercerita panjang lebar tentang peristiwa dan apa yang berlaku semasa serangan makhluk halus fasa gila isim sekiranya sempat. InsyaAllah. Saya menyampaikan ini disebabkan ramai yang terkena sakit gila ini disebabkan kejahilan (tak tahu) si pesakit dan ramai yang tak berjaya sembuh walaupun pelbagai jensi rawatan telah dibuat.

25 comments:

  1. boleh anda bagi alamat untuk saya hubungi ustaz mail tersebut?

    ReplyDelete
  2. Salam ein,

    alamat ustaz mail Kampung Haji Palil, Dusun Tua, Hulu Langat.

    Lupa nak inform bahawa ustaz mail sekarang nie berada di Sabah disebabkan ada kes disana. Sebelum itu 2 minggu dia berada di Brunei untuk tujuan yang sama.

    Kalau nak kerumah ustaz mail, just cari sahaja IKBN Dusun Tua. Sampai kat sana, kebiasaannya ustaz mail akan datang dan menunjukkan jalan kerumahnya. Rumah dia memang betul2 belakang IKBN dusun tua.

    Tanya org kampung pun boleh kalau sampai kat depan IKBN tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum, sy sgt kasihan dgn cerita knk2 dari US,(ada di you-tube), 2 knk2 ini mengalami skizofrenia, mereka diberi ubat(dadah) setiap hari dgn dos yg tnggi.Saya keturunan warisan perubatan islam, sy fikir, mungkin kita blh menolong knk2 ini, encik?

      Delete
  3. walaikumsalam cik rosma,

    sebenarnya boleh kita tolong tetapi berdasarkan peraturan ilmu yang saya belajar, si sakit sendiri perlu menyuarakan or berhubung sendiri dengan kami untuk kami membantu dengar cara mengajar dan juga membantu mengesan punca ilmu batil dan juga pendamping ilmu yang menggangu mental dan dalaman si mangsa.

    sudah banyak kes yang ustaz mail hadapi, pihak ketiga datang berjumpa dan meminta bantuan walhal si mangsa sendiri tidak bersetuju dengan cara yang kami ajarkan dan gunakan. Akhirnya kerja jadi sesia-sia dan kami menghadapi masalah kutukan dan dipermainkan oleh jin yang menggangu.

    Usah cakap di US, dimalaysia kita sendiri ramai yang mengalami skizofernia dan menggunakan dadah psikotik untuk rawatan. Kaedah kami boleh digunakan kepada orang yang bukan islam tetapi, sukar untuk sembuh sepenuhnya jika orang itu tidak mengtauhidkan Allah dengan sebenar-benarnya tauhid. Dengan mensucikan diri denagn memulangkan ilmu bathil dan pendampingnya sebenarnya satu proses kita mendekatkan diri kepada Allah dan hanya yang islam sahaja yang dapat menggunakan kaedah ini dengan semaksima mungkin.

    Wallahu aklam

    ReplyDelete
  4. As salam En Danish,

    Seorang rakan sekerja pernah meletak jawatan awal tahun lepas atas sebab kesihatan. Jawatannya di syarikat pun agak tinggi juga. Alhamdulillah dia sihat dan awal tahun ini dia kembali bekerja di tempat yang sama.

    Selepas bekerja semula saya jadi agak rapat dengan dia atas dasar menghormati dirinya sebagai orang tua, berpengalaman luas dan berpelajaran. Dari cerita mulutnya sendiri dia hilang minat bekerja, tidak mahu bercakap dengan sesiapa, sehingga isterinya membawa berjumpa dengan pakar sakit jiwa dan ustaz. Katanya dia tak gila. Dia juga pernah bercerita semasa muda dulu pernah mengikuti kawan2 mengambil minyak dagu, saja main2 katanya tapi sekarang dah jadi baik. Tak pasti dia pernah menuntut apa2 ilmu selain dari itu sebab tidak diceritakan kepada saya.

    Saya melayan dia sebagai kawan sekerja dan dia boleh dianggap pakcik berbanding umur saya. Tapi lama kelamaan sikapnya seperti menyukai saya walaupun dia menafikan sehingga orang bawahannya juga perasan dia menyukai saya. Selepas 2 bulan berbaik sebagai sahabat, saya cuba menjauhi diri dari dia apatah lagi saya sudah berkeluarga dan cuma bercakap atas perkara kerja sahaja.

    Dia seolah2 marah dengan tindakan saya dan cuba mencari kesalahan saya terutama hal2 kerja dengan bercerita dengan staf2 lain. Ada masa kalau dia rasa saya mahu melayan dia bercakap, perangainya akan ok tapi jika saya tidak melayannya berborak seperti dahulu dia akan memburukkan saya sehingga sanggup menuduh saya ingin menjatuhkan kedudukannya.

    Sekarang saya memang 100% tidak melayan dia sebagai kawan seperti dulu yang boleh mendengar masalah peribadi. Hanya sebagai rakan sekerja sahaja kerana banyak perkara yang tidak benar yang disebarkan di belakang saya sehingga saya berasa sangat sedih. Contohnya dia mengatakan saya cuba membodek bos besar, dahulu suka dekat dia lepas tu nak bermanja dengan bos yang ni pulak.

    Sebenarnya ramai staf tidak suka perangainya yang cepat marah, moody, dan suka berleter. Sejak akhir2 ini perangainya menjadi semakin teruk, tidak fokus, kerja lambat. Kalau dia tidak menyukai apa yang saya buat, dia akan berkata di belakang, "aku cuma nak betulkan apa yang dia buat aje (maksudnya diri saya), aku pun nak masuk syurga juga". Walaupun saya tidak membuat apa2 kesalahan.

    Yang selalu menjadi mangsa pembantu saya yang juga merangkap pembantunya, yang baru bekerja 6 bulan. Kebiasaannya setiap hari pembantu saya akan berjumpa denganya untuk menghantar laporan, tapi perangai peliknya dia akan menahan pembantu saya sampai sejam atau dua jam di biliknya hanya untuk kerja yang sikit. Kata pembantu saya dia akan berleter, orang tu tak betul, orang ni tak betul dan kalau dia tengah marahkan saya, pembantu saya akan menjadi mangsa marahannya.

    Satu lagi perangai peliknya, kerja yang remeh temeh akan dibincang sampai berhari2, apatah lagi kita tidak bersetuju dengan pendapatnya hingga menangguhkan kerja yang lebih penting.

    Saya semakin tidak tahan dengan perangainya dan mula mensyaki adakah dia mengalami gila isim?? Gila isim yang yang minor kot sebab dari pandangan zahir tak nampak gila pun, cuma orang yang dah kenal dia macam saya dapat merasakan. Wallahualam.

    Saya tidak pernah bercerita pada suami tentang dirinya yang menyukai saya kerana bimbang suami salah sangka. Saya berdoa mudah2an Allah menjaga rumahtangga saya dan jauh segala maksiat dan zina.

    Puan Z.


    ReplyDelete
    Replies
    1. salam puan Z,

      maaf agak lambat menjawab komen puan. Saya agak sibuk dengan kerja seharian saya. berikut adalah komen saya berkenaan kawan puan yang saya akan panggil sebagai rujukan X.

      1. Sememangnya kawan puan mengalami gila isim separa. Bermakna gila isimnya datang dan pergi. Jenis ini memamng banyak orang kena sebenarnya. Sometime ok, sometime tak ok. Tetapi sebenanrya sepanjang masa tak ok.

      2. Kawan puan tu mempunyai ilmu pengasih minyak dagu. Itulah sebabnya puan tertarik walaupun maybe puan rasa puan tidak tertarik sepenuhnya pada cik X nie. Ilmu bathil or sihir nie tak memerlukan sipengamal ilmu nie memalitkan minyak dagu secara fizikalnya kepada mangsanya. Kalau sekali ambil, maknanya ilmu dan pendamping dan tidak dipulangkan memang ilmu dan pemdamping ilmu ada didalam diri si pengambilnya. tak perlu pun minyak tu ada dalam simpanan si empunyanya.

      3. Sakit gila isimnya berpunca daripada ambilan ilmunya dan sakanya sendiri. Paling berat ialah ilmu sihir minyak dagu. Sesiapa yang ada mengamalkan ilmu jenis nie sememamngnya sukar utk solat ataupun amat sukar untuk khuysuk dalam solat.

      4.Penyakitnya en X akan menjadi lebih kronik dari semasa ke semasa.

      5. saya mendoakan puan kebaikan yang berterusan dan terlindung dari maksiat dan zina.

      6. Puan boleh mengambil tindakan untuk mematahkan ilmunya. Sebenarnya puan pun dah terkena ilmunya tu cuma ketahanan diri puan lebih kuat dan juga iman puan. Jika puan berminat, puan boleh hubungi no pada profile saya dan belajarlah sendiri. Amat mudah sebenarnya.

      7. Puan boleh juga mengesorkan kawan puan en X untuk untuk berjumpa dgn ustaz mail dan mengatasi masalah dalaman dirinya.

      Wallahu aklam

      Delete
    2. assalamualaikum danish/ustaz... saya mengalami sakit skizofrenia sejak 14 lalu...hari hari kena makan ubat anti phsykotik... saya hendak tahu berapa bayaran untuk mengubati penyakit schizophrenia.

      sekian terimakasih



      Delete
  5. salam,

    bayaran untuk mengubati sakitskizofrenia adalah sama sahaja untuk mengubati sakit-sakit yang lain. Maksimum bayaran boleh mencecah RM 1,000 tanpa mengira bilangan ahli keluarga yang bermasalah.

    pembayaran nie boleh dirunding dan buat secara ansuran jika bermasalah. Silalah hubungi no pada profile.

    InsyaAllah, belum ada pesakit yang gagal dibantu kecuali pesakit itu sendiri yang menolak cara perubatan kami.

    ReplyDelete
  6. tuan saya dah mengalami sakit schizo 14 thn... sekarang saya tak bekerja... 100 rm tak leh ke?? puas saya dah berobat ke sana ke sini.. duit saya pon dabis ..tapi tak baik baik juga,,,hanya ubat anti physokotik ja yg leh kontrol gangguan itu supaya tak datang lagi

    ReplyDelete
  7. salam tuan,

    tuan boleh belajar dan berubatkan sakit tuan sendiri dan kemudian bertanyakan soalan kemudia jika tuan menghadapi masalah kewangan. Sila berikan nama dan alamat tuan melalui e-mail dalam profile saya.

    saya akan poskan dvd tersebut dan tuan boleh mengamalkannya sendiri. InsyaAllah, tuan boleh atasi masalah tuan sendiri walaupun tanpa bantuan direct. Saya boleh membantu secara nasihat jika perlu.

    Wallahu aklam

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum.....
    sy br brkahwin dgn suami dua minggu leps.selepas seminggu berkahwin, suami sy menunjukkan perangai yg pelik2.... bila berbincang dgn ahli keluarga, ada yg mengatakan suami sy ni terkena penyakit isim.... boleh x berikan no telefon us mail yg dikatakan boleh merawat penyakit tu...

    ReplyDelete
  9. salam,

    no telefon ada pada profile saya. Disebelah atas kanan tu profile saya. No ustaz mail ada disitu. akan tetapi untuk menjawab soalan puan anon, untuk keterangan lanjut/bantuan/tunjukajar ismail 013-3809376 019-3619305

    ReplyDelete
  10. salam encik,saya nak bertanya tentang penyakit mak saya.. doktor mengesahkan mak saya menghidap penyakit sawan,tetapi yang saya tahu,sawan ni mulutnya akan berbuih,tetapi mulut mak saya tidak berbuih kalau dia sedang kena serang sakit tu.. dah pergi berubat doktor pakar ke singapura,dah pergi berubat kampung ke kelantan..semuanya tak menjadi.. doktor mengatakan penyakit mak saya tidak akan sembuh.. makin lama penyakit mak saya makin teruk.. kalau dia diserang penyakit tu,dia teros tumbang tak kira dia berdiri dekat mana..lepas sedarkan diri,dia akan lupa apa yang terjadi time dia kena penyakit tu.. dah berpuluh2 jahitan dekat kepala mak saya,semua akibat jatuh.. saya minta nasihat encik Danish..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam,

      Kes yang macam mak tuan ni adalah kes biasa gangguan saka. Dah banyak yang dapat dibantu pulih sepenuhnya.
      saya cadangkan tuan asyraf hubungi ustaz mail dan setkan temujanji. Lebih baik jika tuan sendiri jemput ustaz mail dan dia akan bantu terus dirumah tuan.

      sila hubungi ustaz mail untuk maklumat lanjut. No phone ada pada profail saya.

      Delete
  11. okay,terima kasih atas nasihat encik Danish.. salam.

    ReplyDelete
  12. Salam Tuan,
    Abang saya ni dah berbelas tahun sakit.Beliau mempunyai rupa paras yg agak ok,ada kerjaya kemudian jatuh sakit ,koma dan akhirnya kaki dan tangan tersentap macm simpton terkena strok.Beliau tidak dapat menguruskan diri sendiri.Banyak tempat berubat tapi semuanya gagal.Bahkan sampai tidak dpat bercakap.Malam -malam tergelak kuat sehingga tak dpt tidur kami dibuatnya.
    Bila diberi ubat barulah ok.Barulah sy tahu beliau terkena gila isim.Cuma masalhnay Tuan bagaimana kami nak ubatkan dia pasal dia tak boleh bercakap?Nak bawa jumpa Tuan dia berada di kampung sekarang dan adik beradik semua sibuk dengan hal masing masing.Kalau sy cerita bayarannya RM beratus ratus mesti diorg tak setuju.Kalau ada cara yang sesuai contohnya melalui kaedah DVD yang tuan boleh tolong?Sy harap sangat sy boleh membantu beliau sebab kasihan pd dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam tuan,

      maaf lambat reply. kes sebegini agak kompleks dan pengetahuan basic dalam dvd tidak mencukupi. punca utama sakit abg itu adalah ambilan ilmunya. bab sebegini memang memerlukan tunjuk ajar dari ustaz mail.

      memang harganya agak tinggi tetapi disebabkan abg sakit agak kronik, sukar dibuat sendiri sebenarnya. Jika dia masih siuman lebih mudah. untuk kes sebegini saya terpaksa cadangkan tuan call ustaz mail sendiri dan berpakatlah sesama ahli keluarga.

      jika tidak dapat or mampu silalah email keapda saya. saya akan bantu sedaya yg saya mampu.

      Wallahu aklam

      Delete
  13. Salam..
    Saya ingin sembuhkan tekanan yang saya rasa. Saya tak tahu nak ceritakan bagaimana, masalah saya ialah emosi saya sekejap ok sekejap tak ok.dari kecil hinnga umur 23 ni saya slalu fikiran terlebih negatif hingga teman lelaki saya cakap saya fikir terlalu jauh hinnga langit ke tujuh walaupun masalah kecil. saya juga selalu menangis. kekadang tanpa sebab. tahun ni boleh kata tiap hari saya nangis. saya takut sebab saya pernah terniat makan pil utk bunuh diri supaya saya tak fikir lg masalah dunia ni. mujur dlm putus asa saya sempat layari internet tentang bunuh diri. saya baca satu hadis tentang orang yg bunuh diri akan melakukan cara sama utk bunuh dirinya kelak di neraka nanti selamalamanya.saya nk hidup tenang. saya cari tiap salah yg saya buat. saya cuba utk sembuh. saya tau saya boleh tp selalu gagal juga utk jadi org yang punya minda segar & positif. saya takmau jadi gila. nanti susah orang sekeliling saya. sayaseparuh gila isim ke encik? atau masalah emosi saya saja. saya cuma mau jadi org yg sihat minda & fikiran. tapi slalu gagal. maaf kalau cik tak berapa faham apa yg saya cuba sampaikan ni.
    Mohon jasa baik Encik Danish poskan DVD seperti yang saya baca dalam komen-komen diatas ke ym saya. Terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. walaikumsalam,
      masalah gangguan emosi dan kecelaruan fikiran cik nie sebenarnya, ramai yang hadapi terutama perempuan. Punca nya bukan tekanan dan faktor luara tetapi dari dalam cik sendiri. Cik sekarang dalam fasa separuh gila isim.

      suara hati dan saranan dalam diri cik amat kuat dan boleh menyebabkan cik boleh mengelamun berjam jam tanpa buat apa apa. berfikir jauh berkilometer tanpa menyelesaikan apa apa masalah dan banyak berkhayal.

      Untuk masalah cik, saya nasihatkan call dan aturkan temujanji dengan ustaz ismail.Dia akan bantu cik menyelesaikan masalah cik dan mengajar cik kelak.

      lebih baik belajar dengan guru dari dvd. Ini saranan saya lah.

      apa apa masalah jika sulit boleh email terus kepada saya, InsyaAllah.

      Wallahu aklam

      Delete
  14. assalamualaikum encik bapak saya dulu pernah mempelajari ilmu bathil masalahnya kami tidak mengetahuinya ilmu apa yang dipelajari dah hampir 8tahun bapak saya mengalami sakit jiwa seperti gangguan jin,setiap kali di obat kadang sembuh tapi kenapa sakit ini tiap tahun datang kadang2 mengganas sampaikan mau membunuh orang2 di sekelilingnya,boleh tolong macam mana cara mengobatinya tapi beliau di indonesia sekarang terimakasih bnyak

    ReplyDelete
  15. walaikumsalam,

    nampak gayanya ustaz mail perlu ke indonesia bersama tuan lah bagi membantu bapa tuan. Caranya akan diajar oleh ustaz mail. Jangan risau, InsyaAllah akan sembuh.

    Selesaikan masalah ayah tuan dan masalah tuan juga. Sebenarnya ilmu yang menggangu ayah tuan ada didalam diri tuan dan boleh menyebabkan tuan menghadapi masalah yang sama apabila berumur kelak.

    Sila hubungi ustaz mail untuk bantuan lanjut.

    wallahu aklam

    ReplyDelete
  16. Salam encik danish, saya menghadapi masalah yang agak berat.. untuk pengetahuan encik, saya berkahwin pada bulan may 2013 yang lepas.. seminggu selepas itu, ayah saya meninggal dunia akibat busung yang menyebabkan perut buncit dan kaki bengkak macam penyakit untut.. kami sekeluarga mengesyaki arwah terkena buatan orang..
    Masalah saya sekarang adalah doktor mengesan bahawa saya mempunyai ketumbuhan dalam rahim sedangkan haid saya normal dan tidak pernah istihadah.. doktor beritahu yang kalau saya menjalani pembedahan untuk membuang ketumbuhan tersebut, risiko kehilangan rahim sangat besar.. oleh itu, saya berubah kepada perubatan islam.. banyak ustaz yang saya jumpa mengatakan bahawa saya diganggu saka yang menyebabkan ketumbuhan tersebut.. boleh saya tahu macam mana cara untuk buang saka tersebut? Terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walaikumsalam,
      Jawapansaya.
      1. Ayah sakit disebabkan ambilan ilmu dan saka nya sendiri.
      2. Ambilan ilmu ayah menjadi saka kepada puan dan punca sebab ketumbuhan dalam rahim puan.
      3. Utk belajar buang saka, sila lah hubungi ustaz mail dengan segara
      4. Jika ada sebarang soalan boleh email kepada saya or tanya dalam bahagian komen.

      Delete
  17. Replies
    1. Sila email ya. Tak ada function pm dlm blog saya ni.

      Delete