Total Pageviews

Monday, December 30, 2013

Ilmu Seri Muka atau Seri Wajah Kupasan


Salam kepada semua pembaca,
Kali ini saya akan mengupas dengan lebih lanjut berkenaan ilmu seri muka. Ramai orang perempuan dan lelaku yang mencari dan menggunakan ilmu ini secara  sengaja atau tidak sengaja. Untuk pengetahuan pembaca semua, ilmu seri muka adalah ilmu bathil atau ilmu sihir walaupun menggunakan doa ataupun ayat surah yusuf.

Apakah kesan ilmu ini kepada pengamalnya.


  1. Pengamalnya akan kelihatan menarik dan mempunyai persona. Maybe tak berapa nak hensem atau cantik tetapi dengan ilmu ini, orang berkenaan akan mempunyai semacam aura atau persona atau something yang menarik yang tak dapat digambarkan melalui perkataan biasa.
  2. Pengamal ilmu ini kebiasaanya akan mudah terkena ilmu pengasih orang lain.
  3. Sukar nak buat ibadah, jika buat sukar nak khusyuk.
  4.  Disebabkan ilmu ini sihir, amat besar mungkinan amalan dan ibadah tertolak begitu sahaja disebabkan syirik.
  5. Ilmu ini akan menyebabkan orang disekeliling akan tertarik untuk berbuat jahat dan mengambil kesempatan terutamanya wanita.

6.        
Apakah Punca mendapat ilmu ini.
  1. Mengambil khidmat mak andam yang mempunyai ilmu seri muka terutama untuk tujuan bersanding.
  2. Menggunakan minyak seri muka yang banyak dijual dipasaran kebanyakkkan menggunakan limau kasturi dan bacaan surah yusuf. Diletakkan dikawasan muka dan kening.
  3. Mengamalkan ilmu cermin muka. Bacaan mantera ataupun bacaan dari surah al-yusuf sambil berniat menyerikan muka.
  4. Menanam susuk ayat atau susuk logam untuk tujuan seri muka.
  5. Mandian ayat alquran atau mantera yang dibuat untuk menaikkan seri wajah dan untuk kelihatan cantik mostly untuk perempuan yang baru mahu berkahwin.
  6. Diwarisi daripada generasi yang diatas didalam bentuk saka.


Rata-rata ramai orang yang mempunyai ilmu seri muka tanpa mereka sedar yang mereka ada ilmu ini. Kesan kepada mereka amat banyak. Gelisah dan sering kusut didalam hati. Ilmu ini juga mendatang banyak masalah terutama bab maksiat disebabkan sesiapa yang mempunyai ilmu ini akan cenderung untuk melakukan maksiat dan menarik yang disekeliling mereka melakukan maksiat or benda tak elok pada diri mereka. 

Terlalu banyak ilmu seri muka ini disebarkan dan amat senang nak belajar. Tanyalah pakcik google, ada yang berbayar dan ada yang free. Ilmu sihir ini diajar berleluasa dan amat senang nak dapat. Saya rasa, blog ini adalah satu satunya blog yang menentang amalan dan ajaran ilmu seri muka ni didalam alam cyber ni.


Wallahu aklam.

29 comments:

  1. Salam... wah wah entry ni macam ada kaitan dgn saya je nih....tp mmg betul minyak seri muka atau aura ni memang banyak di pasaran dan memang terdapat bacaan surah2 tertentu untuk mengaburi mata pengguna, yang berfungsi sebagai aura seri muka, mudah jodoh dan disayangi orang dan diakui saya yang menggunakannya mengalami simptom yang teruk...contohnya sakit kepala yang berpanjangan.....tiada guna cantik tetapi terpaksa menanggung kesakitan.....dan apa yang saya diberitahu pengguna minyak ni akan nampak cantik terutamanya pada waktu malam......mungkin saya naif sebab menganggap itu cuma minyak biasa yang dikhasiatkan tetapi apabila mengalami sakit dan berubat alhamdulillah saya dah buang minyak tu dan sedar tu sebenarnya syirik dan salah satu minyak pengasih yang tanpa kita sedar....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walaikumsalam,

      Ramai perempuan dan lelaki yang ada ilmu ini sebenarnya. Kepada yang pernah terambil ilmu sebegini pulangkan balik kepada empunyanya.

      Kalau ada terbeli akad pulang kepada pembekal atau syarikat itu. Buang minyak sahaja tidak boleh membuang ilmu tu didalam diri kita.

      Saya harapkan para pembaca mendapat manafaat daripada posting saya ini.

      Wallahu aklam

      Delete
  2. Assalamualaikum, saya nak tanya. Macam mana kalau kita sudahpun menggunakan minyak tersebut. Bolehkah saya meminta tolong tuan untuk email kan saya cara@jalan penyelesaiannya di : jumperzboyz96@gmail.com

    ReplyDelete
  3. Salam tuan anon,

    Sudah di email kan jawapan kepada tuan.

    ReplyDelete
  4. Tuan, kalau baca doa melihat cermin dan surah nabi yusof dengan niat dijauhkan dari hasad dengki mcm mne ye? kira syirik ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam,
      Jawapan saya.
      1. Doa melihat cermin adalah satu sihir. Namanya ilmu sihir seri muka.
      2.amalan sebaiknya ada dalilnya dan diajar oleh Rasulullah s.a.w.
      3. Amalan ni asalnya haq akan tetapi amalan ni dah dicemari oleh niat dan orang yang mengajar yg mempunyai sihir.
      4. Elakkan dari baca doa depan cermin..jadi sihir seri muka kelak. sebabnya..ajaran ini bukan daripada Rasulullah s.a.w.

      Wallahu aklam

      Delete
  5. assallamualaikum tuan ...dlu sye pena memakai ilmu pengasih dan ilmu penyeri muka atas niat sya ,,"tpi skrg sye tidak mengamalkan nya lagi... soalan sya adakah ilmu2 itu ada dampingannya pada diri kita atau pun tidak xkira lah ilmu itu dlm aliran putih atau pun aliran hitam ....minta tuan hantar kan jawapan kt email sye ericdanial92@gmail.com

    ReplyDelete
  6. walaikumsalam.

    jawapan saya.
    1. Semua ilmu putih atau hitam memang ada dampingan jin masing masing.
    2. Untuk soalan tuan, kedua dua ilmu tuan tu ada pendamping jin yang sedang berkampung didalam hati dan batin tuan.
    3. Ilmu ini selagi tidak diputuskan selagi itu lah pendamping ilmu tu ada didalam diri kita walaupun tak mengamalkannya lagi dan juga sengaja melanggar pantang ilmu.

    wallahuaklam

    ReplyDelete
  7. Salam..saya nak tny kalau didampingi jin memang rezeki kita akan tersekat ke..atau pun nasib kita x berapa baik dalam mencari rezeki..

    ReplyDelete
  8. walaikumsalam,

    jawapan saya.
    1. Bab rezeki tu bergantunglah pada Allah. kebanyakkan masa nya kalau didampingi jin (bukan ilmu pelaris) memang rezeki akan tersekat dan nasib nampak tidak menyebelahi kita.
    2. Ini disebabkan jin akan menyusahkan hidup anda dan akan mengenakan anda supaya anda susah dan hidup kesimpitan..dan akhirnya menyalahkan takdir dan Allah sebab anda susah.
    3. Banyak berlaku kes, memang hidup susah sebab dampingan jin.
    4., Akan tetapi ada sebilangan kes yang berkaitan ilmu pelaris, tarik duit dan ilmu kekayaan bathil..memang banyak dapat duit. Akan tetapi, saya sebut duit...bukan rezeki.
    5. Rezeki daripada Allah. Duit dan harta bukanlah rezeki yang sebenarnya terutama yang didapati dengan cara bathil.
    6. Berdasarkan hadis, rezeki itu hanya boleh diperolehi dengan cara ketaatan kepada Allah.

    wallahu aklam

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum, saya nak tanya. Macam mana kalau kita sudahpun menggunakan minyak tersebut.. dan saya juga telah mengamalkan surah yusuf & thaha. Bolehkah saya meminta tolong tuan untuk email kan saya cara@jalan penyelesaiannya di : ummiammar2@gmail.com

    ReplyDelete
  10. terima kasih atas perkongsiannya :)

    ReplyDelete
  11. Assalam ustad, adakah ambilan ilmu itu termasuklah menggunakan minyak aura seri, minyak kasturi dan minyak anugerah yang banyak dijual di pasaran? Mohon pencerahan kepada orang yang baru belajar seperti saya ini...saya tidak sedar ia adalah syirik. Boleh emel pada saya? nasirmajidd@yahoo.com terima kasih atas perkongsian ilmu ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam,
      1. Ya. Ambilan ilmu itu termasuklah menggunakan minyak aura, minyak kasturi Dan minyak anugerah.
      2..minyak minyak ilmu dah jadi semacam tangkal kpd ilmu seri muka dan pengasih.

      Wallahuaklam

      Delete
  12. Assalamualaikum..maaf jika saya salah disini..tidak semua doa yg diamalkan yg terdapat di dalam al-quran karim seperti ayat dari surah yussuf da surah taaha, haram dan jatuh hukum syirik jika di jadikan amalan..bergantung kepada niat...mengamalkan nya juga membuat kan pengamal mengingati peristiwa disebalik ayat tersebut,dan juga sentiasa yakn bahawa tiada jadi sesuatu melainkan dengan izin Allah s.w.t..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam,
      Jawapan saya.
      1. Saya lebih suka dan gemar buat amalan yg berdalil dan ada nas daripada hadis. Amalan yg direka cipta mengundang kepada selitan ilmu bathil tanpa sedar.
      2. Yg saya tekan kan ialah amalan yg kita dapat perlu dibersihkan dan dipastikan tiada selitan virus ilmu bathil.
      3. Bab ini banyak saya discuss dan tuan boleh refer pada posting ilmu bathil terang separa dan tersembunyi.

      Wallahuaklam

      Delete
  13. Asalamualaikum tuan.....bleh bg penerangan skit kaedah poliklinik ...

    ReplyDelete
  14. Waalaikumussalam,

    jawapan saya.
    1, Kaedah poliklinik sengaja tidak dijelaskan secara mendalam didalam blog ini disebabkan beberapa sebab.
    2. Antara sebabnya ialah tentang tertib ilmu dan juga peraturan ilmu. Hanya mereka yang benar benar berminat dan nak tahu sahaja akan diajar.
    3. kepada pembaca yang nak penerangan lanjut berkenaan teknik poliklinik, diharap dapat mencari jawapan selanjutnya melalui video penerangan yang boleh diakses oleh semua.
    4. Secara umumnya, teknik ini adalah teknik asas yang boleh digunakan oleh semua peringkat masyarakat dan teknik ni tidak mempunyai prasyarat seperti suci daripada hadas kecil dan besar dan tidak melibatkan sebarang bentuk ibadah khusus.
    5. cara ini diketahui oleh kebanyakkan orang tua tua dan even mak saya sebagai contohnya tahu teknik ini walaupun dia tak penah belajar secara khusus dengan saya, time dia muda muda dahulu.
    6. Jika perlukan penerangan yang lebih mendalam, saya cadangkan pembaca email terus kepada saya dan saya akan jelaskan secara mudah.
    7. teknik ini mudah dan amat berkesan. Silalah cuba caranya seperti yang ada didalam video penerangan.

    Wallahuaklam

    ReplyDelete
  15. Saya sebelum ni ade juga amalkan doa air zam zamtu so saya nak tau lebih tentang poliklinik Bleh emailkan kpada saya tuan danish MAAries97@gmail.com

    ReplyDelete
  16. email kan saya cara membuang sihir yg pendamping

    ReplyDelete
  17. Salam tuan.
    Saya ada mengamalkan surah yusuf dan taha selepas solat atas niat ingin mendapat jodoh yg trbaik.
    Di dlm doa selepas solat pun saya berdoa benda yg sama.
    Sy amal kn amalan ni sebagai doa dan amalan tambahan.
    Sy juga amal kn doa di dalam tapediri.
    Adakah apa yg sy buat ny salah???
    Mohon penjelasan.

    ReplyDelete
  18. Salam tuan
    sy ada mengamalkan ayat yusuf dgn taaha slepas solat atas niat ingin mendapat jdoh yg terbaik.
    Di dalam doa selepas solat pun sy berdoa untuk mndapat jdoh terbaik.
    Sy amal kn ni sbgai doa tambahan.
    Sy juga mengamalkan amalan tapediri.
    Adakah apa yg sy buat ni dikira syirik atau sihir?
    Mohon penjelasan tuan
    tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam,
      Jawapan saya.
      1. Adakah tuan mengamalkan ayat daripada surah yusuf dan bukan keseluruhan ayat?
      2. Sila baca maksud tafsir ayat yg tuan amalkan itu. Apakah maksudnya sampai dengan doa tuan nak mempermudahkan jodoh?
      3.secara umumnya amalan bacaan ayat surah yusuf yang diambil sebaris atau dua baris ayat dan diamalkan serta ayat dari surah taha adalah tidak bernas dan berdalil daripada hadis.
      4. Amalan ini adalah ciptaan dan amalan ini pada masa sekarang adalah banyak tercemar dengan kebathilan guru yg mengajarkan amalan ini.
      5..jika ada nas daripada hadis sila nyatakan periwayatnya dan dari kitab mana. Saya belum jumpa lagi Rasulullah ada ajar bacaan ayat itu dan ini sekerat sekerat daripada satu surah utk mudahkan jodoh.
      6. Ya. Amalan surah yusuf dan taha yg tuan belajar dan.dapat daripada seseorang tu mmg dah jadi sihir.

      Wallahuaklam

      Delete
  19. Boleh sy wasap tuan untuk ptanyaan lbih lnjut?
    Mgkin ada byk benda yg sy da tersilap

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh. Silalah email terus kepada saya untuk nombor telefon saya.

      Wallahuaklam

      Delete
  20. Tuan.. tlg emel sya cara menghilangkan jin tersebut..krn sya ada mengamalkan doa nabi yusuf yg sebaris tu..sya risau tuan akan kesan2 nya..terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam raynih,
      1. silalah email kepada saya disebabkan saya pun tak tahu email cik.
      2. selesaikan lah juga gangguan saka yg mengganggu cik tu sekali ya.

      wallahuaklam

      Delete
  21. Boleh tak bgtau macam mana nk buangnye
    email sy : eisya121087@yahoo.com

    ReplyDelete