Jumlah Paparan Halaman

Sabtu, 30 April 2011

ilmu bathil yang terang, separa dan tersembunyi

>Assalamualaikum,
<
agak lama saya tak posting tak sini. Memang sibuk skit lately isteri masuk ward. Ada seseorang tanya saya pasal budak hilang disebabkan ilmu hitam. Saya sebenarnya belum cukup kuat untuk scan dan cari kan orang yang hilang, nak scan punca serangan sendiri pun still tgh bertatih.

Dulu saya agak doubt pasal scan menscan nie. Dah lama-lama nie baru saya nampak sememangnya ilmu dan kemahiran ini memang ada dan memang tepat. Sendiri dah rasa skit2 barulah saya faham. Memang sukar nak diterima akal bagaimana scan nie berfungsi. kalau saya bagi jawapan , ramai mesti tak percaya. Mana punca kebolehan dan kemahiran scan. lagi senang tak payah bagi jawapan.

bercerita sedikit mengenai ilmu bathil. Ada ilmu bathil yang terang-kerang bathil seperti ilmu pengasih, ilmu penunduk, ilmu tuju-tuju, ilmu santau, ilmu bomoh patah dan sebagainya. Ada ilmu dipanggil separa bathil ada ada ilmu yang nampak haq tetapi bathil disebaliknya. Saya baru dapat petunjuk bagaimana nak menerangannya.

Selasa, 26 April 2011

Jin Merogol Manusia,

salam,

terlebih dahulu saya ingin menyatakan yang saya memang anti jin. segala macam pengalaman saya mengajar bahawa jin sememangnya jahat. Jin yang masuk ke alam manusia kebanyakkannya semua jahat. Yang islam mahu pun yang kafir. Yang betul2 beriman kepada Allah tak akan masuk ke alam manusia walau apa pun situasi. Jin yang merogol manusia nie ada yang islam pun. kebanyakkan kes pun yang merogol manusia sememangnya islam. adakah disebabkan dia islam, kita boleh berkompromi dengan mereka? walhal manusia nie dilantik Allah sebagai pentadbir dan penguasa (raja) didunia ini. Sebaaik-baik kejadian dan makhluk paling mulia?? rakyat rogol permaisuri ataupun puteri raja?? apa hukumannya???

Ahad, 24 April 2011

Rentettan peristiwa diganggu makhluk halus tiga.

untuk cerita gangguan part 1 klik disini
untuk cerita gangguan part 2 klik disini

Bersambung part 3 saya dapat menghubungi dan bercakap dgn ustaz mail. Sebenarnya pada waktu tu saya amat tertekan dimana saya hanya dapat tidur dalam satu jam or 2 jam sahaja sehari. Mcm mana nak tidur, tidur aje kejap isteri saya bgn kejutkan saya dan cakap dia kene kacau. Saya ada vcd rukyah dan al-quran dan ayat2 al-quran nie saya memang pasang setiap hari dan setiap malam. saya siap ada mp3 surah yasin, ayatul kursi dan 4 kul dalam hp saya. pasang ayat rukyah pun tak jalan jugak jugak jin nie. saya time2 tu dok membaca 4 qul, dan ayatul kursi setiap malam dalam usaha membantu isteri saya.

lepas dah dapat hubungi ustaz mail, saya pada masa tu tengah duduk makan kat kedai kopi dibawah office isteri saya. Saya terpaksa mengambil cuti pada masa tu disebabkan isteri saya tak mampu nak drive keter. Saya pun ajak isteri saya terus pergi berjumpa dengan ustaz mail kat dusun tua masa tu.

rentetan peristiwa diganggu makhluk halus part dua,

untuk cerita gangguan part 1 klik disini

Saya ada bercerita tentang peristiwa diganggu makhluk halus pada tahun lepas. saya akan menyambung kan sedikit lagi part 2 nya.

Saya pada masa tu dah dapat menghubungi ustaz mail dan bertanyakan bagaimana caranya untuk mengatasi masalah gangguan saya tu. Ustaz mail mengatakan masalah ini boleh diatasi dan iblis syaitan dan jin boleh dibunuh. Dia berkata ' saya boleh ajar tuan cara untuk bunuh jin tu, tuan boleh buat sendiri'. Saya terkejut dengan jawapan itu sebab tak pernah lagi saya dengar cerita iblis syaitan dan jin boleh dibunuh.

Syirik - mempersekutukan Allah dan kaitan dengan ilmu bathil

Salam,

saya nak berborak sikit tentang satu perbincangan antara saya dan rakan saya yang alim dan belajar tinggi bab agama ni. Saya ada berbincangkan tentang politik dan rakan saya ini memang penyokong tegar sebuah parti politik agama islam kat malaysia. Saya ada berbincangkan tentang kepentingan jihad dan jihad yang paling penting ialah jihad dalam diri kita. Rakan saya tidak bersetuju dan berkata bahawa jihad yang paling penting ialah menegakkan negara islam dan hukum islam terlebih dahulu. Maknanya kene join parti tu lah baru lah cukup islam dan jihad kejalan Allah.

Saya tetap dengan pendirian saya iaitu jihad yang paling utama ialah membersihkan diri kita dari syirik. dibawah adalah petikan surah An Nissa'.

"Sesungguhnya Allah tidak akan mengampuni dosa syirik, dan Dia mengampuni segala dosa yang selain dari (syirik) itu, bagi siapa yang dikehendaki-Nya. Barangsiapa yang mempersekutukan Allah, maka sungguh ia telah berbuat dosa yang besar". (Surah An-Nisaa : ayat 48)."

Syirik tu dosa besar. Kalau diri penuh dgn syirik tetapi berjuang dan berjihad kejalan Allah dengan berpolitk misalnya, bagaimanakan pahala dan amalannya??

Seandainya mereka mempersekutukan Allah, niscaya lenyaplah dari mereka amalan yang telah mereka kerjakan” (QS. Al An’am : 88)

Ayat diatas menunjukkan bahawa amalan yang dibuat sama masa dengan syirik dengan Allah, maka amalannya akan tertolak.

banyak sebenarnya syirik yang halus dan kasar yang kita buat tanpa kita sedar. Syirik yang paling bahaya ialah syirik kahfi atau syirik yang halus. Syirik ini sebenarnya tetap syirik dan perbuatan syirik nie bahaya sebab boleh menjatuhkan atau menidakkan kesemua amalan kita.

contoh syirik halus yang berlaku kepada kita tanpa kita sedar ialah:-
1) saka,
2) takutkan hantu, syaitan jin dan sebagainya.
3) Mempunyai or menggunakan barang-barang mistik.
4) berkhadam (khadam ayat ke, khadam cincin ke,)
5) mempelajari ilmu bathil seperti ilmu penunduk, ilmu pengasih, ilmu kebal, ilmu silat, ilmu dukun, pawang, karamah, ilmu tarik duit dan segala ilmu-ilmu shortcut.

syirik tu satu dosa yang paling besar yang Allah paling benci. Yang berlaku sekarang ramai yang mensyirikkan Allah tetapi berjihad dan beribadat kejalanNya dan mengharapkan keredhaan Allah.

yang berlaku ialah semakin banyak amalan yang dilakukan dgn dosa syirik sebenarnya menjauhkan kita dari Allah. Bukan semakin dekat dgn Allah, semakin hari semakin jauh dengan Allah.

Wallahukalam...





Allah Subhanahu wa Ta`ala berfirman:
الَّذِينَ آمَنُوا وَلَمْ يَلْبِسُوا إِيمَانَهُمْ بِظُلْمٍ أُولَئِكَ لَهُمُ الأمْنُ وَهُمْ مُهْتَدُونَ
"Seandainya mereka mempersekutukan Allah, niscaya lenyaplah dari mereka amalan yang telah mereka kerjakan". (Al-An`aam:88)

وَلَقَدْ أُوحِيَ إِلَيْكَ وَإِلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكَ لَئِنْ أَشْرَكْتَ لَيَحْبَطَنَّ عَمَلُكَ وَلَتَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِينَ
"Jika kamu mempersekutukan (Allah), niscaya akan hapuslah amalmu dan tentulah kamu termasuk orang-orang yang merugi." (Az-Zumar: 65)

Pagar rumah halus , Pagar Batin dan kaitan dengan saka

saya namakannya pagar halus, bukan pagar ghaib. kalau anda pasang pagar halus sebenarnya ada certain org boleh nampak pun pagar tuan tu. bukanlah ghaib sebenarnya, halus sahaja. Yang penting saya dah menyampaikan kepada anda semua. nak pakai pagar halus tu, itu hak individu tetapi saya ingin ingatkan kan beritahu perkara yang memudaratkan dari pagar tersebut.

nenek moyang kita dulu cukup terer bab2 pagar nie. pernah dengar hantu raya jaga kebun?? itu adalah pagar halus yang org dulu2 pakai tanpa sedar yang menjadi saka kepada kita-kita semua. tugas (jin) nie ialah jaga harta benda dan juga keluarga siempunya jin tu. tuan nya mati, jin nie tak mati,...jin nie pulak umurnya panjang dan beranak pinak pulak. jadilah saka kepada kita semua tanpa kita sedar. kalau tuan buat pagar halus nie confirm jin yang menjaga pagar tu akan jadi saka untuk anak dan cucu cicit anda pulak.

Selasa, 19 April 2011

Bunian part 1

Saya akan bercerita sedikit tentang Bunian. Ramai yang tgk cerita tv yang menunjukkan bunian nie baik, beragama, cantik, dan cara hidupnya semacam manusia zaman dahulu kala sedikit. mengikut pengetahuan saya bunian ini adalah makluk campuran antara manusia dan jin. Hybrid kata term sekarang. Mana datangnya makhluk hybrid nie?

bunian nie datangnya apabila jin berjimak dengan manusia kemudian lahirlah apa yang dinamakan bunian. Kes manusia berjimak dengan jin nie banyak berlaku apabila jin saka menumpang isteri tuannya. Pernah dengar cerita yang ada org yang pergi keluar untuk urusan, malam tu balik tanpa banyak bercakap berjimak dengan isteri. Tuan empunya badan 2-3 hari lepas tu baru balik, isteri terpinga-pinga sebab abgnya balik tiap2 malam, tetapi tiba2 cakap dia baru aje sampai.

Sabtu, 16 April 2011

Perlukah bunuh jin? Saka dan Jalan mendekatkan diri dgn Allah

saya nak berceritalah sikit mengenai teknik bunuh iblis syaitan dan jin serta sekutu-sekutunya. semua tahu dan akur bahawa dalam diri masing-masing ada jin ataupun syaitan didalam diri anda. Ada yang mentakrifkan jin dalam badan itu sebagai nafsu. Bagi pendapat saya nafsu itu puncanya jin dalam badan masing-masing. ada hadis yang berbunyi bahawa syaitan itu menjalan didalam pembuluh darah kita dan mereka ini sememangnya suka berkampung didalam diri manusia disebabkan nak mudah wat kerja dia. tubuh badan manusia memang menjadi kesukaan syaitan dan iblis sebenarnya disebabkan kerja subersive yang mereka buat.

kenapa nak belajar belasah dan bunuh jin? soalan ini soalan yang baik tetapi jawapan saya sebelum anda belasah dan bunuh jin yang kat luar tu, yang paling bahaya ialah jin didalam badan manusia. kenapa bahaya?? jin dalam badan anda akan mendorong anda kepada maksiat, dosa dan segala kemungkaran. Maybe tak ramai yang ada pengalaman diserang jin secara batin dan zahir tetapi dalam hal saya, saya dah merasainya. bisikan didalam hati kita kebanyakkan masanya adalah syaitan dan jin. sebagai contoh tiba-tiba ada suara hati anda akan berbisik...betul ke Allah tu ada?? kalau time sembahyang mereka ini akan memesongkan khusyuk kita seperti macam manalah rupa Allah nie ataupun macamana nak bayangkan Allah..yang banyak kali berlaku kalau kita sembahyang seorang diri kita akan terlupa rakaat.

Gangguan jin, makhluk halus di dalam rumah, hotel, sekolah, asrama dan tempat tinggal

saya nak bercerita pasal penunggu rumah or hotel or tempat tinggal. saya baru aje lepas bercuti kat satu negeri dan tidor lah disebuah bilik didalam sebuah resort. Dalam alquran ada menyatakan bahawa sebaiknya kita memberi salam setiap kali kita nak masuk rumah. kalau ada org, salam itu yang didalam rumah tu..kalau takde orang (ada jin), salam dan kesejahteraan kembali kepada pengucapnya tu. therefore bagilah salam setiap kali anda nak masuk rumah dan setiap kali and nak check in dalam mana-mana hotel tu. ada banyak hikmahnya bagi salam nie.

bercerita pasal penunggu hotel nie, saya dah banyak kali kene...kebiasaannya mereka nie akan bersembunyik time kita masuk, time kita lepak2 nanti dia akan masuk kebadan kita. belasah aje lah jin2 tak guna nie. pernah kita dengar org kene cakar luka-luka akibat gangguan jin nie kan? kebanyakkan masa (not always) mereka menggunakan badan kita untuk mencederakan badan kita. Anda sendirilah yang mencakar diri anda sebenarnya, tetapi atas perbuatan mereka. Mereka boleh menggunakan badan anda untuk cederakan diri anda sebenarnya. Yang kene cekik ngan jin tu sebenarnya, jin tu masuk kedalam badan anda, gunakan tangan anda untuk cekik diri anda sendiri. saya dah penah tgk kes semacam nie.

Rabu, 13 April 2011

Al-Quran disalahgunakan dan kaitan dengan wafak dan tangkal

Apa jadi bila Al-quran disalahguna??? Apa kaitannya dengan jin?

Al-quran kitab yang kita ada tu (beli kat kedai) tu Al-quran ke? bagaimana dgn thumbdrive, dvd, cd, para tahfiz Al-quran? ataupun just a medium of storage? Apa hukum beli al-quran? Apakah hukumnya menjadikan Al-quran sebagai satu objek untuk disanjung dan diletakkan kat tempat tinggi mengutip habuk? Apakah hukumnya meletakan ayat2 Al-quran didinding rumah sebagai hiasan?? apa kaitannya dgn jin ?sebab dinding kosong sgt? apatah lagi bila ayat2 Al-quran digantung didinding2 dengan niat syaitan dan jin takut nak masuk rumah anda. ayat2 al-Quran dalam frame yang cantik2 tu berkuasa ke melindungi anda? digantung didinding untuk dibaca atau digantung dgn niat nak hiaskan rumah dan melindungi rumah dari jin? apa kaitannya dgn jin?

Apa jadi bila niat salah, amalannya betul..atau amalan salah niatnya betul???


Apakah tujuan al-quran diturunkan kepada kita? dibaca dan difahami ataupun sebagai tangkal digantung didinding rumah kedai pejabat dan sebagainya? apakah Al-quran boleh dijadikan hiasan?

ada tak Nabi ajar dan suruh kita pakai wafak? tulis al-quran cantik2 atau tulis dalam bentuk rajah petak sana sini dan digantung didalam rumah atau diikat dibadan untuk melindungi kita dari syaitan dan jin?

Bilakah Al-quran menjadi Al-Quran? Apakah bezanya sebagai contoh Al-Quran yang dibaca oleh seorang arab kristian di mesir dan seorang islam arab dimesir? Bunyinya sama. tetapi apakah bezanya?

apakah bezanya seorang kristian arab dimesir menulis ayat2 Al-quran diatas kertas atau menghasilkan cetakan ayat-ayat Al-quran dengan seorang muslim arab dimesir menulis dan mencetak ayat2 Al-quran? rupanya sama, tetapi apakah bezanya??

apa jadi bila sebahagian kecil al-quran yang ditulis oleh seorang bomoh yang berkawan dgn jin ditulis diatas kertas digulung oleh dibalut dan berikan kepada anda sebagai tangkal? atau ayat2 alquran dilukis berbentuk rajah dan simbol diatas kertas dan kertas ini dipercayai dapat melindungi kita dari syaitan, sihir dan perlindungan? pakai kat badan, gantung kat rumah, pejabat dan kereta?

orang yang beragama budhaa, confusinism dan hindu pun pakai tangkal sana dan sini, azimat digantung sana dan sini. letak dalam keter, rumah dan pejabat juga? apa bezanya tangkal orang islam dan tangkal org kafir?

Ada yang cakap Al-quran boleh melindungi? Allah berkuasa melindungi ataupun ayat al-Quran berkuasa melindungi? Perhalusi sikit takut2 kita tergolong dalam golongan syirik kahfi. BAca ayat itu dan baca ayat ini 7 kali, nescaya kita akan dapat itu dan ini... Ayat berkuasa ke? Allah suruh kita bergantung dan berserah pada ayat ke? Ataupun Allah menyuruh kita bergantung kepadaNya sepanjang waktu? kalau tak baca ayat itu dan ini 7 x tu, Allah tak bagi ke kita itu dan ini? wallahukalam...

apa kaitan wafak, tangkal dan azimat dengan syirik dan kaitannya dengan jin? kenapa ada org pakai wafak al-quran or baju bertulisan Al-quran jadi kebal? Kebal tu sebahagian dari ilmu dan sunnah islam ke? kenapa pakai wafak dan tangkal boleh jadi kebal sedangkan Rasululah sendiri pun tak pakai Al-quran kat badan time perang dan jadi kebal?

ntahlah, saya pun tak pasti dan tak pandai. Wallahuaklam...

Isnin, 11 April 2011

Gangguan makluk halus atau jin keatas bayi or baby

Salam,

Makluk halus yang menggangu bayi. Ini adalah satu masalah yang amat biasa berlaku dikalangan masyarakat dan gangguan ini biasanya menyebabkan bayi-bayi menangis semalaman dan kurang tidur. Tangisan bayi umumnya adalah satu mekanisem bayi menyampaikan masalah yang berlaku pada dirinya. Lapar, panas, kurang tidur, buang air , nak tukar lampin adalah penyebab biasa baby menangis. Kalau tangisan itu tidak diketahui sebabnya, maybe ada kemungkinan bayi tu sakit. kalau dah check dengan doktor pun takde apa-apa sakit dikesan, kemudian kita kene tengok sebab-sebab lain iaitu makhluk halus.

tangisan baby yang terkene gangguan nie biasanya panjang-panjang dan tidak terhenti dengan mudah. Berenti sekejap lepastu disambung lagi. bagaikan ada benda yang mengacau dirinya. kita boleh tengok dari riak muka, matanya dan tangannya seperti dia takutkan sesuatu.

Ahad, 10 April 2011

Ilmu haq dan teknik bunuh iblis syaitan dan jin

Apakah ilmu haq. Ilmu haq adalah ilmu yang Allah redha dan ilmu ini Allah bagi kepada sesiapa sahaja yang Dia suka dan pilih. Dalam banyak-banyak manusia para sahabat nabi dan dan Anbia adalah orang yang paling banyak diberikan ilmu haq. sebagai contoh ilmu menjadi khalifah yang Allah bagi kepada Nabi Sulaiman a.s. Semua makhluk tunduk kepada Nabi Sulaiman dan Nabi Sulaiman hanya tunduk dan takut kepada Allah semata-mata.

contoh lain ialah ilmu mengangkat istana ratu balqis oleh seorang manusia ahli kitab dalam sekelip mata. Ilmu ini tiada nas dan perincian dimana-mana pun kecuali disebutkan didalam Al-quran. Allah boleh kurniakan ilmu haq ini kepada sesiapa sahaja yang dia mahu dan pilih.

Kashaf dan Jenisnya

semoga Allah memberikan semua pembaca kefahaman yang haq semata-mata.

anyway bercerita tentang kebolehan anda, nampak jin/syaitan itu adalah kurniaan Allah. Ada 2 cara anda boleh Nampak jin,

1. Kashaf dari Allah
2. Kashaf dari jin.

Kashaf dari jin adalah paling mudah dan ramai yang dapat. Teorinya mudah, jin masuk badan anda…anda menggunakan mata jin untuk melihat jin yang lain. Kashaf jin ini tetap ada kelemahannya iaitu anda nampak yang diluar badan anda sahaja dan anda nampak yang kasar-kasar sahaja. Sebenarnya makluk halus ini ada beberapa lapisan. Yang kasar senang nampak, yang halus dibelakang yang kasar tu yang tak dapat dilihat dgn kashaf jin.

Barang-barang Mistik dan Ajaib Tangkal dan Wafak, Penjelasan kenapa ianya boleh menjurus kearah syirik.


Ramai yang tahu barang-barang mistik seperti buluh perindu, rotan bertemu ruas, geliga embun, jengelot, burung cendrawasih, tangkal dan wafak dan pelbagai jenis barang-barang yang ada 'kelebihan'. Kenapa barang mistik ini boleh mensyirikkan Allah. saya cuba explain semudah mungkin bagaimana barang mistik dan misteri ini boleh jadi syirik.

barang mistik ini berisi dgn makluk halus dan dengan memiliki barang mistik nie anda sudahpun mendapat ilmu bathil. ilmu bathil nie amat mudah nak dpt berbanding ilmu haq. Ilmu bathil aka ilmu sihir nie tak susah nak dpt sebenarnya. salah datu antara 3 dah cukup untuk anda me master kan diri anda dgn ilmu bathil. dalam ilmu yang haq perlu ada 3 step iaitu iktikad (niat), lafaz dan kemudian perbuatan. dalam benda mistik nie cukup dgn beli dan dapat aje barang mistik nie anda dah dapat ilmu bathil dan makluk halus sebagai pendamping. sebagai contoh ilmu kebal. cukup dgn tangkal yang dijampi anda sebenarnya dah menguasai ilmu sihir kebal. selain dapat ilmu kebal anda juga dapat makhluk halus percuma disertakan dalam tangkal tu.

kenapa barang mistik nie boleh jatuh syirik dan merugikan iman anda dan mengundang masalah-masalah lain ialah:-


  1. meminta tolong dan menggunakan makluk halus. Dari segi ini dalam islam melarang sama sekali kita meminta bantuan dgn jin dan menggunakan jin dalam apa jua keadaan pun. (ada certain ulamak dan ustaz mengharuskan penggunaan jin ketika darurat). sebenarnya tak perlu gunakan jin pun kita manusia mampu buat dan selesaikan apa juga masalah.
  2. benda mistik nie boleh jadi tangkal dan azimat. bahayanya bila ada tangkal nie adalah risiko kita percayakan objek or makhluk berkuasa seperti Allah. memberikan rezeki lebih, lebih dikasihi, kebal, dan kelebihan-kelebihan lain yang sukar nak diperolehi dgn cara konvensional.
  3.  benda mistik nie short cut way to achieve one objective. masalah utama dgn barang mistik nie adalah ianya berisi dan kelebihan yang anda dapat ialah atas af'al (perbuatan) jin dan makhluk halus. buluh perindu sebagai contohnya dapat memerdukan suara sipemakainya. mana logik akalnya buluh secubit tu, dijampi dan ditelan boleh memerdukan suara seekor katak. kecuali anda tukar kotak suara anda kepada kotak suara ning baizura..maybe ada logik akal nya lagi.
  4. makhluk halus berserta barang mistik ini akan mendiami diri anda dan batin anda. tang ini saya dah pernah rasa sebab saya pernah terambil barang mistik nie, tangkal pelindung santau, geliga embun, minyak pengasih cenuai dan susuk penunduk. Nauzubillah. makhluk halus dan ilmu sihir yang ada dalam diri sebenarnya menjauhkan diri anda dari Allah dimana mereka ini akan menggangu iman dan batin anda dan banyak mana amalan dan ibadat sekalipun akan menjauhkan diri anda dari Allah dan nur keimanan. ibadat khusus yang wajib jadi liat nak buat kalau buat pun khusyuknya langsung takde.

barang mistik/tangkal/wafak = tangkal + ilmu bathil+ makhluk halus. ini akan menjadi saka (pusaka) kepada anak cucu anda kelak.

saya harap explaination saya nie dapat difahami. saya kene mengaji bab nie lama jugak baru dapat kefahaman yang ok. (lembab pickup agaknya). mudah nak faham barang mistik ada jin kat dalamnya. ada nya jin kita menggunakan dan meminta bantuan jin secara sengaja or tak sengaja dan akhir ceritanya akan menjurus kepada syirik. sebabnya jin tu dok dalam hati kita, membisikkan dalam hati kita kejahatan dan memungkaran dan akhirnya anda akan lebih bergantung kepada objek dan makhluk lebih dari anda bergantung kepada Allah. itulah syirik.

Allah suruh kita semua bergantung harap dan meminta dariNya semata-mata. Nak apa-apa minta sahaja dgn Allah, jgn sesama makhluk. makhluk cuma asbab sahaja.

kalau explaination saya tak difahami or tak jelas harap maaf. ini sebab kejahilan dan kelemahan saya sendiri dalam menerangkan. Jauhi diri dari barang2 mistik nie, kehebatan yang anda dapat dari barang mistik nie tak kemana pun...akan memakan diri anda kelak terutama bila anda dah tua nanti. Nyanyuk, mudah lupa, melatah, hati sempit dan kerungsingan dan sukar nak mati time2 kita dihujung hayat kelak.

wallahuakalam

Mandi limau, Mandi minyak, mandi bunga dan mandi daun. Upacara mandi hindu yang sekarang di islamik kan...

Apakah mandi limau sebahagian dari cara islam??berkenaan mandi limau. Mana dalil dan sanad yang membolehkan kita mandi limau untuk menghalau jin? setahu saya takde mana-mana sanad dan dalil membolehkan mandi limau menghalau jin. Kenapa mandi limau dan mandi daun? kenapa tak gunakan sahaja ayat quran? dari mana datangnya upacara dan teknik mandi limau? silalah cari dalam internet...semua akan menunjukkan kepada istiadad dan upacara agama hindu. Amalan mandi limau, mandi daun, mandi bunga dan mandi limau jika dikaji betul2 datang dari upacara keagamaan hindu. Semua sedia maklum nenek moyang kita dahulu adalah hindu..selepas masuk islam..upacara dari agama hindu ini diwarisi dalam bentuk tradisi. mandi limau untuk buang sial? semua itu adalah upacara dari agama hindu yang diislamkan dengan penggunaan ayat-ayat Al-quran tetapi tetap mengikut amalan asal dari agama hindu. Bukan setakat mandi limau, mandi minyak, mandi bunga dan mandi daun-daun adalah upacara mandi yang berasal dari agama hindu.

”Barangsiapa yang meniru suatu kaum maka dia termasuk dari mereka.” (HR. Abu Daud yang dishahihkan oleh Ibnu Hibban)

Santau part 1

Santau... ramai yang dengar aje ilmu nie kebanyakkannya akan jadi gerun dengan effek ilmu ini. Santau nie adalah salah satu cabang ilmu bathil yang lebih dikenali sebagai sihir. Tujuan santau nie mostly ialah untuk menyiksa mangsa dan juga untuk membunuh. ilmu santau nie memang takde tujuan yang baik.

Nak mengatasi ilmu santau nie sebenarnya kita nak kene tahu siapa yang mengupah sipenyihir santau tu. Tok bomoh santau tu kalau dapat kita kenal lagi bagus tetapi kalau tak kenal pun still boleh diatasi kalau kita tahu simastermind nya. santau nie kalau tak kene gayanya (cara berubat), effeknya tak boleh sembuh 100%. kalau kene gayanya, insyaAllah boleh sembuh seperti sediakala.

Gangguan Saka kupasan part 1

Apakah itu saka? Ramai yang tanya apa itu saka dan apakah sebenarnya saka

saka tu adalah warisan. saka tu diambil dari perkataan pusaka. Seperti mana harta pusaka, makluk halus dan ilmu bathil juga sebenarnya boleh diwarisi dari nenekmoyang dan ibubapa kita.

saka tu ikutkan pemahaman semua orang ialah hantu raya, cara nak settlekan hantu raya tanam pokok padi menggunakan beras yang digoreng. suruh dia jaga pokok tu. pokok tak tumbuh.lebih kurang mcm tu lah. Selain itu ramai yang beranggapan saka nie jenis pilih bulu, boleh melompat dari skip generasi dan boleh kena ikut nasib. That mean sebagai contoh kalau ada 5 adik beradik, sorang dua aje yang ada saka, yang lain takde.

Sabtu, 9 April 2011

mengupas tentang Af'al Allah, Manusia dan Jin..kaitan dengan Qadak dan Qadar dan takdir

ramai yang dok bercakap tentang ayat yang berbunyi tidak bergerak sebiji zarah pun tanpa izin dan pengetahuan Allah.

ayat seterusnya, qarin jin iblis syaitan semua makhluk, hidup mati Allah aje yang maha kuasa.

ramai yang confuse bab tauhid nih. (macamlah saya nie pandai sgt..akan saya cuba kupaskan mengikut pengetahuan yang Allah bagi pinjam seciput-ciputnya).

secara umumnya ayat yang berbunyi tak bergerak sebiji zarah pun tanpa izin Allah tu berdiri sendiri or umumnya benar.

makhluk, khalifah simptom gangguan..perlukah kita berbelas ikhsan dgn jin?

salam,

dalam alam semesta nie cuma ada dua sahaja taraf, Allah dan makhluk. Apa sahaja yang diciptakan Allah jadinya makhluk Allah. sememangnya iblis dan syaitan makhluk Allah. cuma bab iblis dan syaitan ini mereka nie adalah musuh manusia yang tak pernah leka menghasut dan menainaya manusia. semacam peribahasa pelanduk boleh lupakan jerat tetapi jerat tak pernah melupakan pelanduk. Dalam kes nie, iblis dan syaitan tak pernah lupa kerja utama dia cuma manusia sahaja kadang kala lupa adanya musuh.

selain dari iblis dan syaitan, makhluk lain kita boleh berbelas ikhsan dan berkasih sayang. Iblis dan syaitan tak pernah memberi ruang dan peluang untuk umat Adam a.s dan Muhammad a.s daan berbelas ikhsan dengan kita. sukar nak diterangkan obviously dalam Al-quran, banyak menceritakan tentang musuh utama manusia nie. Dah terang musuh kita.

kalau siapa yang pernah rasa khianat iblis syaitan dan jin akan faham kenapa sometime kita perlu bertindakbalas terhadap mereka. Kita manusia banyak kerja lain serta urusan duniawi dan ukhrawi yang perlu kita laksanakan. untuk membunuh atau membelasah mereka tanpa sebab, agak buang masa sebab bilangan mereka terlalu banyak berbanding manusia dan mengambil masa. Yang ganggu manusia sahaja perlu diambil tindakkan. Yang tak usik kita, buat apalah kita nak usik mereka. general rule, hanya yang mencarik dan ganggu manusia sahaja kita ajar balik.

sekiranya anda pernah alami pengalaman diganggu makhluk ini secara mental, hati da fizikal maybe anda boleh faham kenapa mereka ini musuh manusia.

saya pernah rasa bagaimana dirasuk makhluk durjana tu. walaupun saya boleh control diri saya, diwaktu itu saya sengaja membiarkan makhluk ini bercakap dengan cikgu saya. Banyak kes manusia dirasuk jin sehingga histeria dan sebagainya. Kalau histeria semata-mata tak mencederakan diri takpe. banyak juga kes manusia mati disebabkan gangguan melampau mereka nie. Accident sebagai contohnya, bunuh diri akibat bisikan dan kemurungan melampau yang disebabkan mereka ini. antara contoh2 kejadian yang berpunca dari makhluk durjana ini:-

a) Sombong, berbangga diri, takabur dan ujub.( dalam kes saya jumpa banyak yang belajar tinggi agama menghadapi masalah ini).
b) Kene tindih (dulu banyak kali saya kene).
c) Gila isim.
d) accident.
e) histeria.
f) Kemarahan melampau sehingga mencederakan org lain dan membunuh.
g) Kemurungan melampau.(boleh menjurus kepada penyalahgunaan dadah atau kes bunuh diri).
h)mengantuk yang terlampau (terutama ketika memandu).
i) dirogol jin (lelaki dan perempuan).
j) busung, santau dan sihir.
h) gangguan dirumah, bunyi kelibat jasad dan sebagainya.
i) hilang (jumpa dkt kubur dan tempat2 pelik).
j) terkejut dan takut melampau. (muka pucat mcm takde darah kalau takut, kegusaran sehingga sesak nafas dan sakit dada,..yang ini saya biasa kene dulu).

Ini cuma pendapat saya berdasarkan pengalaman saya yang baru setahun jagung nie.

Walahuaklam...

gangguan makhluk halus, sihir, buatan orang , saka, ilmu guna-guna,..macamana nak atasi

Salam,

agak lama saya tak update blog saya nie. Ramai sebenarnya menghadapi gangguan makluk halus, jin , buatan orang, saka santau dan sebagainya. Disebabkan saya dah merasa benda-benda nie, saya dah rasai peritnya berubat dan mencari penyelesaian. Ustaz Darul2, bomoh, pawang semua dah saya cuba tetapi semua tak berjaya.

kenapa tak berjaya dan berhasil? kerana punca dan penyebab gangguan tidak dicari dan dan selesaikan dari akar masalah tu. Semacam penyakit jika tidak dicari sumber penyakit kebiasaanya kita tak dapat dapat sumbuh dari penyakit. Sakit kepala sebagai contoh, berpunca dari pelbagai sumber sakit one of them is barah or ketumbuhan. Jika tak dicari punca barah or ketumbuhan tu, ubat2 yang kita biasa ambil iaitu penahan sakit cuma menghilangkan simptom sakit itu sahaja buat sementara.

yang berlaku sekarang nie kebanyakkan org yang menghadapi masalah gangguan jin, makhluk halus, santau, busong, ilmu tuju-tuju, saka dan sebagainya mencari org untuk menyembuhkan mereka ataupun asbab. Menyembuhkan penyakit tetap Allah, asbabnya ini adalah tok bomoh, ustaz al-fadhil, prof, pawang, dukun dan sebagainya.

sebenarnya gangguan ini adalah sedikti sebanyak berpunca dari kita. Ada perbuatan kita yang kita buat menyebabkan kita sebenarnya membuka ruang kepada makluk2 halus ini mendiami diri kita tanpa kita sedar. Hanya kita sendiri sebenarnya boleh menyelesaikan masalah kita bak kata org sendiri makan, sendiri buang air.

wallahukalam..

begitu juga dengan gannguan makluk halus, jin, santau, saka, ilmu guna-guna