Jumlah Paparan Halaman

Ahad, 10 April 2011

Gangguan Saka kupasan part 1

Apakah itu saka? Ramai yang tanya apa itu saka dan apakah sebenarnya saka

saka tu adalah warisan. saka tu diambil dari perkataan pusaka. Seperti mana harta pusaka, makluk halus dan ilmu bathil juga sebenarnya boleh diwarisi dari nenekmoyang dan ibubapa kita.

saka tu ikutkan pemahaman semua orang ialah hantu raya, cara nak settlekan hantu raya tanam pokok padi menggunakan beras yang digoreng. suruh dia jaga pokok tu. pokok tak tumbuh.lebih kurang mcm tu lah. Selain itu ramai yang beranggapan saka nie jenis pilih bulu, boleh melompat dari skip generasi dan boleh kena ikut nasib. That mean sebagai contoh kalau ada 5 adik beradik, sorang dua aje yang ada saka, yang lain takde.

Sebenarnya saka tak befungsi macam tu. Saka adalah pusaka dan semua adik -beradik ada sakanya. Saya ada saka, anda pun ada saka. cuma saka saya telah pun dipulangkan kepada empunya asalnya iaitu ibubapa saya datuk nenek saya.

ikutkan pemahaman saya nie, saka tu boleh jadi apa sahaja jenis makhluk halus. Jin islam, bunian, jin kafir, ifrit, dewa...sebut aje makluk halus nie, sebenarnya diwarisi. makhluk halus nie biasanya berumur panjang lebih panjang dari manusia. ada yang melebihi 1000 tahun. Mereka nie terikat dgn perjanjian yang dibuat dengan manusia, dlm kes kita datuk nenek moyang kita. datuk nenek moyang kita kebanyakkanya handal dalam ilmu dunia. time dulu2 semua orang mencarik ilmu duniawi niw, nak dapatkan ilmu harimau jadian, hantu raya untuk jaga harta benda dan macam2 jenis ilmu yang pelik2.

mereka nie membuat perjanjian untuk menjadi kononnya hamba atau pekerja kepada manusia sepert jaga harta benda. Lepas tuan asal meninggal mereka ini akan menggangap keturunan tuan asal tu sebagai tuan mereka dan mereka nie akan mengikuti salasilah keluarga tu. saka nie pun beranak pinak juga, therefore, semua dapat.

nantilah kalau saya ada masa saya cerita apa yang saya tahu pasal saka nie. panjang ceritannya. dipendekkan saka tu semacam pusaka. walaupun tak dinyatakan bahagian, seperti tanah, automatik semua waris seperti anak akan dapat bahagian masing-masing. saka pun pakai sistem macam tu la jugak. tak perlu nak dinyatakan turun kepada siapa. semua mesti ada bahagian masing2. sistem faraid yang Allah tetapkan tu, mereka pun guna pakai sistem yang sama.

wallahukalam

7 ulasan:

  1. salam...

    ustaz tlg scan sya Rosnani Abu Hasan (ibu...Sharifah Essah)....apakah kesan saka (jika ada) pada diri saya yg ustz nmpak msa scan cntohnya ttg sikap n perangai sya..utk pngtahuan ustz sya dh bkluarga...mhon pncerahan....wslam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam,
      1. Kesan saka kebiasaanya ialah pemarah, mudah merajuk, sensetif, kepala angin, sukar nak solat, jika solat pun tak khusyuk.
      2. Gangguan puan pun ada dari belah suami. Iaitu saka suami.
      3. Sila call ustaz mail utk bantuan dna tunjuk ajar

      Wallahuaklam

      Padam
  2. salam..tempoh ari isteri sy ada buat rawatan yg rawatan di namakan 'perjanjian pemisah saka'..tp sekarang ni isteri sy masih lg terdapat simtom yg sama..boleh tlg scan utz bg pihak isteri sy...siti solehah bt kamis..ibu suhana..

    BalasPadam
  3. salam..tempoh ari isteri sy ada buat rawatan yg rawatan di namakan 'perjanjian pemisah saka'..tp sekarang ni isteri sy masih lg terdapat simtom yg sama..boleh tlg scan utz bg pihak isteri sy...siti solehah bt kamis..ibu suhana..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jawapan saya.
      1. Perjanjian permisahan saka tu tidak memisahkan saka dari tuan dan isteri tuan.
      2. Bukan caranya nak atasi saka dengan perjanjian baru.
      3. Perjanjian lama perlu dibatalkan iaitu dengan teknik pulang saka.
      4. Sila call dan dapatkan bantuan dna tunjuk ajar daripada ustaz ismail.
      5..sila baca lagi posting saya bab saka sehingga part 3.

      Wallahuaklam

      Padam
  4. Salam Danish bagaimana cara2 nak buang saka ni,saya ada tonton video ustaz Ismail ia itu bila kita nak nuang air besar atau kecil benda2 ni akan ikut keluar sekali,boleh terangkan secara detail.trima kaseh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumussalam tuan mohd roos,
      1. Teknik dalam video tu dinamakan buang poliklinik.
      2. Bergantung atas jenis benda yg kita buang. Sekiranya saka dan ambilan ilmu, maka semasa poliklinik benda ini akan keluar daripada batin kita tetapi akan masuk semula selepas beberapa masa.
      3. Sekira nya yg dibuang itu ilmu sihir atau serangan sihir maka teknik ini akan mengeluarkan sambil mencederakan syaitan yg datang itu. Jika cukup kekuatan, syaitan yg dibuang boleh mati dengan sekali buang sahaja.
      4. Utk penerangan lanjut silalah email kpd saya kelak.

      Wallahuaklam

      Padam