Jumlah Paparan Halaman

Rabu, 13 April 2011

Al-Quran disalahgunakan dan kaitan dengan wafak dan tangkal

Apa jadi bila Al-quran disalahguna??? Apa kaitannya dengan jin?

Al-quran kitab yang kita ada tu (beli kat kedai) tu Al-quran ke? bagaimana dgn thumbdrive, dvd, cd, para tahfiz Al-quran? ataupun just a medium of storage? Apa hukum beli al-quran? Apakah hukumnya menjadikan Al-quran sebagai satu objek untuk disanjung dan diletakkan kat tempat tinggi mengutip habuk? Apakah hukumnya meletakan ayat2 Al-quran didinding rumah sebagai hiasan?? apa kaitannya dgn jin ?sebab dinding kosong sgt? apatah lagi bila ayat2 Al-quran digantung didinding2 dengan niat syaitan dan jin takut nak masuk rumah anda. ayat2 al-Quran dalam frame yang cantik2 tu berkuasa ke melindungi anda? digantung didinding untuk dibaca atau digantung dgn niat nak hiaskan rumah dan melindungi rumah dari jin? apa kaitannya dgn jin?

Apa jadi bila niat salah, amalannya betul..atau amalan salah niatnya betul???


Apakah tujuan al-quran diturunkan kepada kita? dibaca dan difahami ataupun sebagai tangkal digantung didinding rumah kedai pejabat dan sebagainya? apakah Al-quran boleh dijadikan hiasan?

ada tak Nabi ajar dan suruh kita pakai wafak? tulis al-quran cantik2 atau tulis dalam bentuk rajah petak sana sini dan digantung didalam rumah atau diikat dibadan untuk melindungi kita dari syaitan dan jin?

Bilakah Al-quran menjadi Al-Quran? Apakah bezanya sebagai contoh Al-Quran yang dibaca oleh seorang arab kristian di mesir dan seorang islam arab dimesir? Bunyinya sama. tetapi apakah bezanya?

apakah bezanya seorang kristian arab dimesir menulis ayat2 Al-quran diatas kertas atau menghasilkan cetakan ayat-ayat Al-quran dengan seorang muslim arab dimesir menulis dan mencetak ayat2 Al-quran? rupanya sama, tetapi apakah bezanya??

apa jadi bila sebahagian kecil al-quran yang ditulis oleh seorang bomoh yang berkawan dgn jin ditulis diatas kertas digulung oleh dibalut dan berikan kepada anda sebagai tangkal? atau ayat2 alquran dilukis berbentuk rajah dan simbol diatas kertas dan kertas ini dipercayai dapat melindungi kita dari syaitan, sihir dan perlindungan? pakai kat badan, gantung kat rumah, pejabat dan kereta?

orang yang beragama budhaa, confusinism dan hindu pun pakai tangkal sana dan sini, azimat digantung sana dan sini. letak dalam keter, rumah dan pejabat juga? apa bezanya tangkal orang islam dan tangkal org kafir?

Ada yang cakap Al-quran boleh melindungi? Allah berkuasa melindungi ataupun ayat al-Quran berkuasa melindungi? Perhalusi sikit takut2 kita tergolong dalam golongan syirik kahfi. BAca ayat itu dan baca ayat ini 7 kali, nescaya kita akan dapat itu dan ini... Ayat berkuasa ke? Allah suruh kita bergantung dan berserah pada ayat ke? Ataupun Allah menyuruh kita bergantung kepadaNya sepanjang waktu? kalau tak baca ayat itu dan ini 7 x tu, Allah tak bagi ke kita itu dan ini? wallahukalam...

apa kaitan wafak, tangkal dan azimat dengan syirik dan kaitannya dengan jin? kenapa ada org pakai wafak al-quran or baju bertulisan Al-quran jadi kebal? Kebal tu sebahagian dari ilmu dan sunnah islam ke? kenapa pakai wafak dan tangkal boleh jadi kebal sedangkan Rasululah sendiri pun tak pakai Al-quran kat badan time perang dan jadi kebal?

ntahlah, saya pun tak pasti dan tak pandai. Wallahuaklam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan