Jumlah Paparan Halaman

Khamis, 23 Jun 2016

Pelesit dan cara membunuh pelesit dan gangguan berbentuk binatang part 2

Assalamualaikum kepada semua para pembaca yang budiman.

1. Saya sudah berjanji untuk memgemaskini blog saya ini dan membuat post sambungan kepada post post yang popular yang terlalu banyak komen. Post berkenaan pelesit dan gangguan makhluk halus dalam bentuk serangga dan binatang ini sangat popular dan memang banyak pembaca.
2. Sambungan dari cara membunuh pelesit ini (link http://ilmuhaq-danish.blogspot.my/2012/01/cara-untuk-membunuh-pelesit-dan.html?m=1.



3. So dipemudahkan sekali lagi, jika rumah anda dilawati atau dimasuki oleh pelesit atau binatang yang menjadi tunggangan syaitan jin maka diharapkan anda menyediakan penyapu lidi. Libas dan lunyaikan pelesit tu dengan penyapu lidi. Mmg pasti mati kena libas dgn penyapu lidi.
4. Sapu bangkai binatang / Serangga tu menggunakan skop sampah dan buang daripada rumah.
5. Minta tolong jangan sentuh dgn anggota badan atau tangan atau kaki.
6. Selain daripada tu minta jangan pegang dan simpan dalam botol.  Ramai dah buat ujikaji. Pelesit ni tak mati pun kalau cabut kepala dan letak dalam botol.
7. Saya kemaskimikan bintang dan serangga yg menjadi tunggangan syaitan jin
a. Belalang pelesit.
B. Belalang apa warna sekali pun.
C. Cicak.
D. Ular
E. Burung murai.
F. Lipan
G. Lipas yang abnormal rupanya. Warna hitam pekat dan berkilat.
H. Kelawar
I. Burung hitam/ putih.
J. Katak.
K. Lintah bulan.
L. Cengkerik.
M. Ikan kelisa (yang ini bukan serangan sihir akan tetapi elakkan bela ikan jenis ni)
N. Ular ( halau dulu, jika x nak keluar sila libas dgn penyapu lidi sampai arwah).

9. Jika nampak binatang binatang dan serangga diatas, sila libas dan bunuh dgn penyapu.
10. Ramai yang berjiwa wildlife conservation  dan marah saya bab suruh bunuh binatang / serangga ini. Sebenarnya Rasulullah ada menyuruh bunuh binatang binatang ini walaupun ketika tengah menunaikan haji umrah dan dalam ihram.
11. Binatang ini disebut sebagai binatang fasik.


Binatang fasiq yang lima adalah: tikus, kalajengking, anjing gila, burung gagak, dan burung rajawali. Inilah lima jenis binatang yang disebutkan Nabi صلی الله عليه وسلم,

"Lima jenis binatang fasiq yang boleh dibunuh di tanah halal dan haram."(HR. Al-Bukhari dalam al-Hajj (1829); Muslim dalam al-Hajj (1198))


Daripada Aisyah r.a, daripada nabi s.a.w, sesungguhnya baginda telah bersabda: lima perosak yang dibunuh baik dalam keadaan ihram atau tidak: ular, gagak, tikus, anjing gila dan helang.( Soheh Muslim, Kitab Haji, Bab haiwan yang sunat dibunuh oleh orang yang ihram dan bukan ihram, di dalam keadaan ihram atau tidak, 4/17, hadis 2919).


Bahawa Nabi shallallahu ‘alaihi wasallam memerintahkan agar membunuh cicak dan Baginda menamakannya Fuwaisiq (binatang yang jahat).” (Riwayat Muslim)

12. Semoga perkongsian ilmu yang haq ini dapat memberikan kebaikan pada semuam.
13. Saya ajarkan dan bagi yang haq semata mata pada semua tiada yang bathil dulu kini dan selamanya.

Wallahualam

57 ulasan:

  1. Trima kasih tuan tanah lama tunggu update :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sama sama tuan mohd aries,

      Lepas ni boleh lah saya jadikan tuan aries sebagai moderator kpd blog saya ni ya. Ilmu dah byk tu. Alhamdulillah.

      Wallahuaklam

      Padam
    2. In syallah moga ramai lg yg dapat membezakan mne yg haq dan batil

      Padam
    3. Sy ingin memberi tahu...tdi ade belalang pelesit masok ke rumah sy...jdi sy terpegang...kemudian abg sy telah membunuh nyerr...dan baru sy tahu yg org menggunakan belalang itu untuk menghantar sihir...jdi sy ingin meminta tolong...badan sy ni dh menjadi semakin lemah...

      Padam
    4. Assalammualaikum unknown,
      1. Sila lah call ustaz Ismail. 0193619305
      2. Buat masa ni cari air Zam Zam yg pure dan rujuk link dibawah utk doanya.

      http://ilmuhaq-danish.blogspot.my/2012/03/doa-air-zam-zam.html?m=1

      Ada soalan dan perlu bantuan sila lah e-mail terus kpd saya. E-mail ilmuhaqdanish@gmail.com

      Wallahua'lam

      Padam
  2. Assalamualaikum tuan Danish,

    Rumah saya selalu dimasuki cengkerik yg bersaiz kecil tapi berbunyi nyaring dan bising. Walaupun ia berbunyi, tapi susah untuk mencarinya, kerana bunyinya seolah-olah datang dari berbagai arah. Adakah serangga ini juga termasuk dalam kategori haiwan tunggangan? Mohon penjelasan tuan Danish.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumussalam tuan,
      1. Ya. Saya terlupa nak masukkan cengkerik sebagai serangga tunggangan jin atau vehicles for genie.
      2. Kebiasaannya cengkerik ini merujuk kpd saka dan ambilan ilmu.
      3. Silalah call dan dapatkan bantuan ustaz ismail ya. 0193619305.
      4. Saya akan update list binatang dan serangga tersebut. Terima kasih atas komen tuan.

      Wallahuaklam

      Padam
    2. As Salam Tuan Danish : Mohon tanya saya dah 3 minggu mengalami bunyi cengkerik dalam telinga kanan saya. Cengkerik memang ada kat dapur setiap malam tapi tak nampak utk dibunuh. Soalan saya adalah saya telah diganggu pelesit dgn bunyi cengkerik dalam kepala saya ni? Sekian

      Padam
  3. Assalamualaikum,
    rumah sy baru2 ni di masukki oleh lipan(dlm bilik air masa anak sy tengah mandi) adakah ni kira binatang fasik dan apakah maksudnya lipan masuk dlm rumah w/pon tidak sellu. en danish sy ada prob suami sy ni prob dia perangai dia jnis baran x tentu pasal hal kecik pon nmpak bsar,resah gelisah, x suka tido awal, malas nk solat klau sy mntak solat mcam2 alasan dia bagi lagi satu suami ni ada pakai cincin teras kayu tpi sy x tau teras apa sya nk tnya adakah cincin ni pnca suami sy jadi mcam ni. Prob ke2, anak ppuan sy ni sorang yg sgt keras hati,suka melawan dan ikut kata hati dlln perangi pon dah mcam bapa/suami sy. Jadi sy nk mntak tlg/tips mcamana sy nk hendle prob ni apa perlu sy buat. Sy rasa besar dugaan ni pd sy sorang.

    BalasPadam
  4. waalaikumussalam puan,
    1. maaf lambat reply, sibuk beraya.
    2. ya. lipan adalah binatang fasik. Sebarang binatang yang merbahaya pada diri kita termasuk dalam kategori ini. termasuklah lipan. Lipan ini bukanlah kosong, mostly berpunca daripada saka dan ambilan ilmu.
    2. suami puan panas baran tu disebabkan saka dan ambilan ilmu dia termasuklah teras kayu tu. Jika tak silapnya teras kayu tu kononnya berkhasiat utk elak gangguan binatang berbiasa, tapi masuk juga lipan dalam rumah puan.
    3. Silalah call dan dapatkan bantuan ustaz ismail, Insya Allah masalah puan sekeluarga boleh diatasi kelak.
    4. 0193619305. ustaz ismail,

    Wallahuaklam

    BalasPadam
  5. Assalammu'alaikum...
    Saya mengalami masalah selalu ada lebam lebam di kawasan peha dan betis secara tiba-tiba. lepas satu lebam hilang lebam yg baru ada di tempat lain. Bila tanya suami dia kena x macam saya. Dia kata dia takde ape2 pon. Bagaimana saya nak mengatasi benda ini.. Saya takut kalau dibiarkan akan mendatang mudarat kepada keluarga saya pula.

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam puan,
      1. Memang sedang dan akan mendatangkan mudarat pada puan dan anak anak puan.
      2. Suami cakap x ada apa apa pun tu disebabkan saka dan pelesit yang sedia ada dalam badan dia.
      3. Sebaiknya puan call dan dapatkan bantuan ustaz ismail. Ada masalah boleh email kpd saya terus. 0193619305.

      Wallahuaklam

      Padam
  6. assalamualaikum tuan
    saya menghadapi masalah yg berkaitan dgn pelesit. belalang selalu ada di rumah saya. sy telah berubat dan dapat tahu jiran saya suruh pelesitnya tinggal ngan saya. pada masa yg sama saya telah di sihir. pelesit juga yg ganggu saya. saya ada berubat, biasanya baik dlm seminggu je. lps tu gangguan tu datang lagi. nak tanya petua untuk sakitkan pelesit supaya dy x dpt kacau sy lagi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam nirosmawati,
      1. Bab pelesit ni sebaiknya call dan dapatkan bantuan ustaz Ismail.
      2. Dia akan ajarkan dan bantu cik nanti. 0193619305.

      Wallahua'lam

      Padam
  7. Assalamualaikum tuan,
    untuk makluman, secara tiba2 kereta saya dimasuki cengkerik,tapi tak tahu dimana cengkerik itu berada sebab x jumpa cari..hanya bunyi jer yg ada..adakah itu salah satu gangguan pelesit

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam tuan,
      1. Itu bukan gangguan pelesit.
      2. Cengkerik tu tanda ada Sihir dikenakan pada tuan.
      3. Silalah call dan dapatkan bantuan ustaz Ismail.0193619305.

      Wallahua'lam

      Padam
    2. terima kasih tuan

      Padam
    3. Saya pon ade sma setiap kali berada di dlm kereta atau di bilik rumah selalu nye ade bunyi cengkerik yg nyring, dibilik air pon sama, adkah itu gguan shir jugk ,seorah penyebab kan sy saket kple, dan Tiba rsa marah pada dri sendri

      Padam
    4. Asslamualaikum sy hadapi bnyk gguan pda binatang cengkerik setiap kali berada di rumah,dlm bilik,bilik air ,dlm kereta sllu ade bunyi cengkerik tu,dan kdg kla msa tu tiba2 ade je kt mna2 bila sy seorg dri cengkerik tu muncul atau da bila xmuncul bunyi nyaring cengkerik tu bising di telingga sy belh kiri menjadi pnas,dan bdan lemh lesu,xbermaya ..semua nye menjadi mlas...

      Padam
    5. waalaikumussalam tuan muhd,
      1.cengkerik tu sebenarnya merujuk kpd ambilan ilmu tuan.
      2. tuan ada termambik ilmu ni. selain drpd tu gangguan tuan ni juga berpunca drpd saka.
      3. silalah email terus kpd saya ya.

      wallahua'lam

      Padam
  8. Salam....td masa.sy berwassap dgn kwn yg ada masalah tentang benda2 halus ni tiba2 dgr jatuh berdetup bunyi kuat bila tgk btl2 belalang sebelah saya...memang pelik dari mana dia masuk sebab x bukak pintu pun dr petang td...saya x berani nak pegang or bunuh so saya perangkap je belalang tu nak tunggu suami balik...adakah belalang tu pelesit sebab tiba2 tangan saya rasa sakit...sebelum ni mmg dah setahun lebih saya mengalami telinga berdesing di sebelah kiri 24 jam...dh pergi cek hospital.dan buat ct scan doktor kata x ada apa2...yg peliknya bila saya ke luar negeri hilang bunyi berdesing dan akan berdesing balik bila balik malaysia dan juga bila teman anak di wad kerana denggi selama 7 hari..bunyi desing tu hilang sama sekali...tapi bila balik rumah je balik semula berdesing tu...boleh saya tahu kenapa ni semua?berpunca dari apa ye?

    Terima kasih

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam,
      1. Pelesit tu bermakna Puan sekeluarga ada gangguan.
      2. Berdesing tu tanda Puan diserang oleh benda ni.
      3. Sebaiknya Puan call dan aturkan temujanji dgn ustaz Ismail. 0193619305.

      Wallahua'lam

      Padam
  9. Assalamualaikum... rmh saya kerap dimasuki binatang pelesit... adakah saya dan keluarga terdedah kpd gangguan jin?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam,
      1. Ya. Pelesit menunjukkan bahawa tuan dan keluarga ada gangguan.
      2. Silalah call dan dapatkan bantuan ustaz Ismail. 0193619305.

      Wallahua'lam

      Padam
  10. Saya pernah ternanpak satu bola merah melintas kat hutan.adakah tu jin.masa tu tngh hujan renyai2.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam tanpa nama,
      1. Ya. Apa yg tuan nampak tu jin species penanggal.

      Wallahua'lam

      Padam
  11. as salam..
    beberapa tahun lepas,anak perempuan saya yang kini berusia 6 thun ada 'berkawan'dgn kawan yg tidak wujud.Alhamdulillah setelah berubat,rasenya kawan tersebut dah xda.
    sy juga smnjk kecil sehingga sekarang,sering mengalami gangguan spt kerap ditindih,sering bermimpi ular dan akn berjumpa ular beberapa hri kemudian samada oleh sy atau suami,mimpi bayi,mimpi berada ditempat tinggi,mimpi2 yg menakutkan.
    Belalang pelesit juga kadangkala ada diluar rumah sy.
    persoalan saya:apakah n dr manakah sebenarnya bentuk gangguan yg saya dan ank perempuan sy alami.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam puan,
      1. gangguan Puan dan anak puan sebenar nya berpunca daripada saka keturunan daripada belah emak dan ayah.
      2. sebaiknya puan call aturkan temujanji dgn ustaz Ismail. 0193619305.
      3. dia dah balik dan ada di Selangor sekarang ni.

      wallahua'lam

      Padam
  12. bilik sy dah 2x ada bunyi cengkerik. susah nak tido, bising dari malam sampai esok pagi. mcm ne nk hilangkan????

    BalasPadam
    Balasan
    1. Assalamualaikum storm.
      1. carilah punca drpd bunyi cengkerik tu.
      2. bunuh lah guna penyapu lidi dan buang bangkainua diluar rumah.
      3.doakan dipermudahkan utk cari dan bunuh cengkerik tu ya.

      wallahua'lam

      Padam
  13. assalamualaikum.. saya dan kluarga ada gangguan belalang ni.. dari warna coklat ke warna hijau.. dari kecil ke besar.. dari 1 kadang sampai lebih daripd 3 dalam masa yang sama.. situasi ni hampir satu tahun.. malam ni pun ada.. sy dah naik muak tngok belalang ni..sy tak tahu nak cari sapa dan nak tanya sapa.. mohon pncerahan... setiap malam ada..

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam,
      1. dalam kes semacam nk sebaiknya dapatkan bantuan ustaz Ismail.
      2. ada sihir dikenakan pada satu keluarga.
      3. silalah call ustaz Ismail utk bantuan lanjut. 0193619305.

      wallahua'lam

      Padam
  14. Assalamualaikum... Sya nk tanye,baru2 ni rumah sya dimasuki belalang berwarna hijau,tp bentuk nye besar.. dia berada dlm bilik air rumah sya sekarang.. Sya tanye kwn,katenye pelesit.. Mcm mane nk kenal pasti yea?

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam farhana,
      1. memang pelesit tu farhana.
      2. belalang nya warna hijau leper, untuk kenal silalah Google pelesit dan tengoklah lah image.
      3 yg pasti mmg ada sihir dikenakan pada farhana. silalah call dan dapatkan bantuan ustaz Ismail ya.

      wallahua'lam

      Padam
  15. Assalamuallaikum
    Malam td gerai ki didatangi belalang pelesit, seekor nampak, dan mungkin ada seekor lg berbunyi kuat disudut lain. Di stall depan gerai suami terjumpa seekor katak bertenggek di papan tanda. Kami suami isteri sering berasa malas nak berniaga walaupun pd malam sebelumnya semangat berkobar2 nak pergi awal esoknya. Mohon pendapat dr tuan apa yg terbaik patut kami lakukan. Kami baru 3 bulan berniaga.

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam puan,
      1. ada sihir kenakan pada puan dan suami puan.
      2. silalah call dan dapatkan bantuan ustaz Ismail ya.
      3. 0193619305.

      wallahua'lam

      Padam
  16. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  17. Assalamualaikum,smlm saya ade dngr bunyi bising kt dlm rumah, sya mula2x ingatkan kelawar,rupe rupenye pelesit, sya pun thulah sikit2x fasal pelesit ni,mula2x sya nk tnkp lepastu bunuh,tp tiba2x sya ikut gerak hati utk jgn pegang pkai tngan,jd sya pun amik plastik n ikat bg udara x de masuk, tp mmg btul lah ape yg tuan Danish ckp kat blog ni,sbb td sya ad tngok pelesit tu, n masih hidup lagi, saya hnya mahu berkongsi cerita, saya harap owner blogger ni sudi dngr cerita saya,wallahualam...

    BalasPadam
  18. waalaikumussalam,
    1. Sebaiknya carilah penyapu lidi, libaslah pelesit tu sampai berkecai. mmg kulit dan isinya akan mati.
    2. Saya sudi mendengarnya jangan risau. cuma silalah bunuh dan buang pelesit tu daripa rumah ye.
    3. Cari air zam zam dan amalkan doa air zam zam untuk keluarkan sihir yang dikenakan pada tuan dan keluarga tuan.
    4. untuk bantuan lanjut silalah call ustaz ismail ya.

    Wallahuaklam

    BalasPadam
  19. Salam..
    Mlm td sy ad nmpk blalang .. msuk umh sy tetibe je.. dh lma dah ta dtg.. then sy terkatok.. pastu sy nmpk ank bllg warna hitam.. terkatok pki penyapu juga.. dua2 tu sy dh buang kt luar.. then mse sy tgh nk bancuh air terkjut sy ad sekor ag belalang lompat kt atas meja bebetul dpn sy. Bila sy try nk tgkp dy ke dinding akhirnya sy katok dy. Kki dy pth..sy smpn dlm balang sbb tggu husbn blik tgk..tp skung nii bulu roma sy asyik meremang n terase bdn ad y mnjalar.. knp ye??

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam,
      1. pelesit namanya tu.
      2. nampak mcm ada ambilan ilmu dan saka ni.
      3. sebaiknya puan kena call dan dapatkan bantuan ustaz Ismail ya.
      4. sementara ini gunakan doa dgn air zam zam seperti yg ada dlm.blog saya.



      wallahua'lam

      Padam
  20. Salam..
    Mlm td sy ad nmpk blalang .. msuk umh sy tetibe je.. dh lma dah ta dtg.. then sy terkatok.. pastu sy nmpk ank bllg warna hitam.. terkatok pki penyapu juga.. dua2 tu sy dh buang kt luar.. then mse sy tgh nk bancuh air terkjut sy ad sekor ag belalang lompat kt atas meja bebetul dpn sy. Bila sy try nk tgkp dy ke dinding akhirnya sy katok dy. Kki dy pth..sy smpn dlm balang sbb tggu husbn blik tgk..tp skung nii bulu roma sy asyik meremang n terase bdn ad y mnjalar.. knp ye??

    BalasPadam
  21. Assalammualaikum... saya ingin bertanya adakah asyik kena kutu babi itu buatan orang kerana ibu saya kerap kena mula mulanya saya merasa itu mungkin dari kucing atau terkena di mana2 tapi yg saya hairannya bila dibunuh selang beberapa minggu ada lagi tapi gigit di tempat lain.mula2 di bahagin badan.. masa itu kakak saya cabutkan dan beberapa hari di bahagian depan leher saya bunuhkan dan selang beberapa minggu di bawah perut pulak.bekas lama belum baik timbul lagi kutu babi. yg saya peliknya saya cheak di kucing saya tiada pulak kutu babi,kutu babi itu suka muncul di badan ibu saya,saya merasa risau kalau sekali saya tidak berapa kisah mungkin ibu saya terkena di mana2 tapi asyik timbul jer tu yg saya hairan. sebelum ini ibu saya pernah kena gigitan binatang berwarna hitam dengan tiba2 dia berada di dalam baju ibu saya.Ia seperti cengkerik Tapi saya tidak tahu ia cengkerik ke bukan sebab masa itu ibu saya dah pijak dia sampai hancur. masa ibu saya mula2 pakai tiada apa2 pon.. dan masa pukul 10 malam tiba2 binatang berwarna hitam berada di dalam baju ibu saya.ibu saya berkata dia tidak nmpak apa2 pon binatang lalu atau terbang kepadanya dengan tiba2 binatang itu boleh muncul di dalam baju ibu saya dan menggigit ibu saya.saya berasa khawatir adakah ini satu sihir???.saya mohon pencerahannya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Assalamualaikum,
      1. saya nampak benda yg datang mengganggu emak tu daripada dua punca saka dan juga ambilan ilmu mak sevara x sengaja.
      2. silalah email.kepada sy terus kelak ya.

      wallahua'lam

      Padam
  22. Assalamualaikum. Sy nk tumpang tnya..mane nk dpt no ustaz tu n area mane..sy dh lebih dr 8 tahun sakit2.sll mimpi menakutkn n jatuh tmpt tggi ditgglam ombak mcm tsunami.jg mcm org gila pon ye. Hilang rs waras , jd pemarah , pyedih n ketawa sdiri2. Sakit bhgian kiri dr ats kepala hingga ke jari kaki..perut kembung sakit blkng uluhati perut n bjngkit pd ahli kelurga lain..panas mlm rs x semagat g keje or bgn pg2..solat jd alpa n lupa n plupa utk smua pkara..penah tjadi bwk keta or wat ape keje tp mcm x sedar pkara tu..jd bodo n dungu nmcm xde maruah n dibuli..sakit urat saraf rs mcm nk mati..ular msk umh , cawan retak ms nk minum, tambik pic nenek tua ms magrib dlm bilik dlm umh. Sll jatuh sakit..now dignose pid n perlu jalani pembedahan..sakit smpai mcm strok tp cek normal n ct scan otak dignose bleeding dh siap2 nk opp dgn neurosurgeon tp esk wat mri normal. Tp sakit x tgambar n keje n khidupan jd huru hara , org benci kita wlpon x salah kt sesiapa pon..tolong la x tthan lg dugaan ni lemah sgt rs..dgr bunyi burung yg bg signal org mninggal dh lebih dr 2 bln stiap hr wlpon tmpt blainan..sy takut n dh x kuat semangat..trs kilas byg..kucing sy jd takut ngn sy , n kdg2 x wat ape kuxing dtg serang gigit ajak bgaduh kembang2 bulu dia..lari bila kita nk pegang myorok..asyik bgaduh laki bini..ksabaran tipis dh..sy penat x cukup tido rehat n otak mmg sakit..hilang kwalan diri..knpe dgn sy..benda ni tjadi ms sy nk kwen dulu..rentetan hidup bterusan smpai la ni..jatuh sakit tp xde ubat doc. Tmpt keje dh bg warning swh benti sdiri..tp kita perlu utk klansugan hidup..bnyk lg tp sy x tau mane nk mula n bnyk yg sy lupa wlpon br jd smlm..tolong sgt pd yg ada nom sy mmg perlukan sgt2 sbb sy dh x kuat..

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam lin,
      1. gangguan cik ni berpunca daripada saka keturunan.
      2. sebaiknya email terus kpd saya untuk respond yg cepat.
      3. insyaallah cik boleh pulih seperti biasa.kelak.

      wallahua'lam

      Padam
  23. Assalamualaikum..kat sini saya cuma nak tahu..kenapa sejak2 nie telinga sebelah kiri sy berdesing..dan malam td masa saya dah nak tidur..ade belalang daun hinggap dekat lengan sy..sy tepis dan kucing saya amik dan bunuh belalang tue..hati saya tak sedap untuk tidur..saya buka suruh ruqyah..dan tiba2 ade bunyi ayam berkokok dalam kitar jam 1 pg..tapi selepas tue saya lena tidur smp ke pagi..selepas tue sy ade rujuk pd member sy..die ckp itu pelesit dan minta buang benda tue dlm api..jadi sy dh lakukan diluar rumah..soalan saya di sini..kenapa benda itu terjadi..adakah saya akan kena sesuatu nanti..minta tolong sangat2..terima kasih..

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam,
      1. belalang daun tu pelesit.
      2.nampak.mcm.saka keturunan cik tu.
      3. silalah e-mail terus kpd saya kelak.ya.

      wallahua'lam

      Padam
  24. Boleh tn terangkn ttg penggunaan penyapu lidi utk membunuh makhluk jenis gangguan tersebut... Guna racun serngga berkesan x... eizon_shaggy@yahoo.com

    BalasPadam
    Balasan
    1. Assalamualaikum zila.
      1. libas dgn penyapu.lidi sampai pelesit atau benda yg datang menggangu tu mati.
      2. buang bangkai daripada rumah. susulu dgn minum air zam zam dgn doa seperti yg ada dlm blog saya.
      3. langsung x berkesan nak bunuh benda jenis pelesit ni (racun serangga)

      wallahua'lam

      Padam
    2. kt kpg-kpg...bellg jenis pelesit ni selalu msuk umah tiap mlm....adakah perlu dilibas juga bellg tu...w/pon takde gangguan drnye

      Padam
    3. ye. kena libas kasi mati. Sebenarnya ada gangguan tapi maybe tak perasan aja,

      Padam
  25. slm,
    ooo..tp sy nk tahu knp mesti penyapu lidi yg dpt tumpaskan pelesit ni...apa istimewanya penyapu lidi...or ada dalil/nas ttg penggunaan...biasa org tua suruh guna buluh pukul ular,...ada connection ke...maaf, sekadar nk tahu

    BalasPadam
  26. assalamualaikum,
    saya tak sihat sejak tahun lepas macam nak demam dan sering menggigil. pergi hospital check tiada sakit apa2. sudah buat rawatan islam. sekarang kemana saya pergi saya akan dengar bunyi cicak. ia seperti mengikut saya. dirumah pun serupa juga. pergi tandas berbunyi. pergi bilik berbunyi. pergi dapur berbunyi tetapi saya tak nampak cicaknya. jika nampak saya nak bunuh je. apa pendapat tuan?

    BalasPadam
  27. Salam..saye nak bertanye .rumah sye sering didatangi pelesit . Bilee dah bunuh .keesokkan harinya mesti ade lagi..bunuh lgi pagi besok nye ade lagi..kenape ye?

    BalasPadam
  28. Asalam,sy nak Tanya, semalam dalam bilik ttba belalang pelesit masuk taktau dari mana belalang tu masuk,sbb pintu tingkap mmg dah tutup,suami sy tgkap belalang tu mngunakan kain, Dan buang di luar rumah sebaik suami masuk dlm bilik trdengar benda sperti batu kecik bergolek atas ceiling hmpir 3 kali, boleh sy tau kenapa ye, maaf masih baru hal ni��

    BalasPadam