Jumlah Paparan Halaman

Khamis, 23 Jun 2016

Pelesit dan cara membunuh pelesit dan gangguan berbentuk binatang part 2

Assalamualaikum kepada semua para pembaca yang budiman.

1. Saya sudah berjanji untuk memgemaskini blog saya ini dan membuat post sambungan kepada post post yang popular yang terlalu banyak komen. Post berkenaan pelesit dan gangguan makhluk halus dalam bentuk serangga dan binatang ini sangat popular dan memang banyak pembaca.
2. Sambungan dari cara membunuh pelesit ini (link http://ilmuhaq-danish.blogspot.my/2012/01/cara-untuk-membunuh-pelesit-dan.html?m=1.



3. So dipemudahkan sekali lagi, jika rumah anda dilawati atau dimasuki oleh pelesit atau binatang yang menjadi tunggangan syaitan jin maka diharapkan anda menyediakan penyapu lidi. Libas dan lunyaikan pelesit tu dengan penyapu lidi. Mmg pasti mati kena libas dgn penyapu lidi.
4. Sapu bangkai binatang / Serangga tu menggunakan skop sampah dan buang daripada rumah.
5. Minta tolong jangan sentuh dgn anggota badan atau tangan atau kaki.
6. Selain daripada tu minta jangan pegang dan simpan dalam botol.  Ramai dah buat ujikaji. Pelesit ni tak mati pun kalau cabut kepala dan letak dalam botol.
7. Saya kemaskimikan bintang dan serangga yg menjadi tunggangan syaitan jin
a. Belalang pelesit.
B. Belalang apa warna sekali pun.
C. Cicak.
D. Ular
E. Burung murai.
F. Lipan
G. Lipas yang abnormal rupanya. Warna hitam pekat dan berkilat.
H. Kelawar
I. Burung hitam/ putih.
J. Katak.
K. Lintah bulan.
L. Cengkerik.
M. Ikan kelisa (yang ini bukan serangan sihir akan tetapi elakkan bela ikan jenis ni)
N. Ular ( halau dulu, jika x nak keluar sila libas dgn penyapu lidi sampai arwah).

9. Jika nampak binatang binatang dan serangga diatas, sila libas dan bunuh dgn penyapu.
10. Ramai yang berjiwa wildlife conservation  dan marah saya bab suruh bunuh binatang / serangga ini. Sebenarnya Rasulullah ada menyuruh bunuh binatang binatang ini walaupun ketika tengah menunaikan haji umrah dan dalam ihram.
11. Binatang ini disebut sebagai binatang fasik.


Binatang fasiq yang lima adalah: tikus, kalajengking, anjing gila, burung gagak, dan burung rajawali. Inilah lima jenis binatang yang disebutkan Nabi صلی الله عليه وسلم,

"Lima jenis binatang fasiq yang boleh dibunuh di tanah halal dan haram."(HR. Al-Bukhari dalam al-Hajj (1829); Muslim dalam al-Hajj (1198))


Daripada Aisyah r.a, daripada nabi s.a.w, sesungguhnya baginda telah bersabda: lima perosak yang dibunuh baik dalam keadaan ihram atau tidak: ular, gagak, tikus, anjing gila dan helang.( Soheh Muslim, Kitab Haji, Bab haiwan yang sunat dibunuh oleh orang yang ihram dan bukan ihram, di dalam keadaan ihram atau tidak, 4/17, hadis 2919).


Bahawa Nabi shallallahu ‘alaihi wasallam memerintahkan agar membunuh cicak dan Baginda menamakannya Fuwaisiq (binatang yang jahat).” (Riwayat Muslim)

12. Semoga perkongsian ilmu yang haq ini dapat memberikan kebaikan pada semuam.
13. Saya ajarkan dan bagi yang haq semata mata pada semua tiada yang bathil dulu kini dan selamanya.

Wallahualam

23 ulasan:

  1. Trima kasih tuan tanah lama tunggu update :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sama sama tuan mohd aries,

      Lepas ni boleh lah saya jadikan tuan aries sebagai moderator kpd blog saya ni ya. Ilmu dah byk tu. Alhamdulillah.

      Wallahuaklam

      Padam
    2. In syallah moga ramai lg yg dapat membezakan mne yg haq dan batil

      Padam
    3. Sy ingin memberi tahu...tdi ade belalang pelesit masok ke rumah sy...jdi sy terpegang...kemudian abg sy telah membunuh nyerr...dan baru sy tahu yg org menggunakan belalang itu untuk menghantar sihir...jdi sy ingin meminta tolong...badan sy ni dh menjadi semakin lemah...

      Padam
    4. Assalammualaikum unknown,
      1. Sila lah call ustaz Ismail. 0193619305
      2. Buat masa ni cari air Zam Zam yg pure dan rujuk link dibawah utk doanya.

      http://ilmuhaq-danish.blogspot.my/2012/03/doa-air-zam-zam.html?m=1

      Ada soalan dan perlu bantuan sila lah e-mail terus kpd saya. E-mail ilmuhaqdanish@gmail.com

      Wallahua'lam

      Padam
  2. Assalamualaikum tuan Danish,

    Rumah saya selalu dimasuki cengkerik yg bersaiz kecil tapi berbunyi nyaring dan bising. Walaupun ia berbunyi, tapi susah untuk mencarinya, kerana bunyinya seolah-olah datang dari berbagai arah. Adakah serangga ini juga termasuk dalam kategori haiwan tunggangan? Mohon penjelasan tuan Danish.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumussalam tuan,
      1. Ya. Saya terlupa nak masukkan cengkerik sebagai serangga tunggangan jin atau vehicles for genie.
      2. Kebiasaannya cengkerik ini merujuk kpd saka dan ambilan ilmu.
      3. Silalah call dan dapatkan bantuan ustaz ismail ya. 0193619305.
      4. Saya akan update list binatang dan serangga tersebut. Terima kasih atas komen tuan.

      Wallahuaklam

      Padam
  3. Assalamualaikum,
    rumah sy baru2 ni di masukki oleh lipan(dlm bilik air masa anak sy tengah mandi) adakah ni kira binatang fasik dan apakah maksudnya lipan masuk dlm rumah w/pon tidak sellu. en danish sy ada prob suami sy ni prob dia perangai dia jnis baran x tentu pasal hal kecik pon nmpak bsar,resah gelisah, x suka tido awal, malas nk solat klau sy mntak solat mcam2 alasan dia bagi lagi satu suami ni ada pakai cincin teras kayu tpi sy x tau teras apa sya nk tnya adakah cincin ni pnca suami sy jadi mcam ni. Prob ke2, anak ppuan sy ni sorang yg sgt keras hati,suka melawan dan ikut kata hati dlln perangi pon dah mcam bapa/suami sy. Jadi sy nk mntak tlg/tips mcamana sy nk hendle prob ni apa perlu sy buat. Sy rasa besar dugaan ni pd sy sorang.

    BalasPadam
  4. waalaikumussalam puan,
    1. maaf lambat reply, sibuk beraya.
    2. ya. lipan adalah binatang fasik. Sebarang binatang yang merbahaya pada diri kita termasuk dalam kategori ini. termasuklah lipan. Lipan ini bukanlah kosong, mostly berpunca daripada saka dan ambilan ilmu.
    2. suami puan panas baran tu disebabkan saka dan ambilan ilmu dia termasuklah teras kayu tu. Jika tak silapnya teras kayu tu kononnya berkhasiat utk elak gangguan binatang berbiasa, tapi masuk juga lipan dalam rumah puan.
    3. Silalah call dan dapatkan bantuan ustaz ismail, Insya Allah masalah puan sekeluarga boleh diatasi kelak.
    4. 0193619305. ustaz ismail,

    Wallahuaklam

    BalasPadam
  5. Assalammu'alaikum...
    Saya mengalami masalah selalu ada lebam lebam di kawasan peha dan betis secara tiba-tiba. lepas satu lebam hilang lebam yg baru ada di tempat lain. Bila tanya suami dia kena x macam saya. Dia kata dia takde ape2 pon. Bagaimana saya nak mengatasi benda ini.. Saya takut kalau dibiarkan akan mendatang mudarat kepada keluarga saya pula.

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam puan,
      1. Memang sedang dan akan mendatangkan mudarat pada puan dan anak anak puan.
      2. Suami cakap x ada apa apa pun tu disebabkan saka dan pelesit yang sedia ada dalam badan dia.
      3. Sebaiknya puan call dan dapatkan bantuan ustaz ismail. Ada masalah boleh email kpd saya terus. 0193619305.

      Wallahuaklam

      Padam
  6. assalamualaikum tuan
    saya menghadapi masalah yg berkaitan dgn pelesit. belalang selalu ada di rumah saya. sy telah berubat dan dapat tahu jiran saya suruh pelesitnya tinggal ngan saya. pada masa yg sama saya telah di sihir. pelesit juga yg ganggu saya. saya ada berubat, biasanya baik dlm seminggu je. lps tu gangguan tu datang lagi. nak tanya petua untuk sakitkan pelesit supaya dy x dpt kacau sy lagi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam nirosmawati,
      1. Bab pelesit ni sebaiknya call dan dapatkan bantuan ustaz Ismail.
      2. Dia akan ajarkan dan bantu cik nanti. 0193619305.

      Wallahua'lam

      Padam
  7. Assalamualaikum tuan,
    untuk makluman, secara tiba2 kereta saya dimasuki cengkerik,tapi tak tahu dimana cengkerik itu berada sebab x jumpa cari..hanya bunyi jer yg ada..adakah itu salah satu gangguan pelesit

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam tuan,
      1. Itu bukan gangguan pelesit.
      2. Cengkerik tu tanda ada Sihir dikenakan pada tuan.
      3. Silalah call dan dapatkan bantuan ustaz Ismail.0193619305.

      Wallahua'lam

      Padam
    2. terima kasih tuan

      Padam
  8. Salam....td masa.sy berwassap dgn kwn yg ada masalah tentang benda2 halus ni tiba2 dgr jatuh berdetup bunyi kuat bila tgk btl2 belalang sebelah saya...memang pelik dari mana dia masuk sebab x bukak pintu pun dr petang td...saya x berani nak pegang or bunuh so saya perangkap je belalang tu nak tunggu suami balik...adakah belalang tu pelesit sebab tiba2 tangan saya rasa sakit...sebelum ni mmg dah setahun lebih saya mengalami telinga berdesing di sebelah kiri 24 jam...dh pergi cek hospital.dan buat ct scan doktor kata x ada apa2...yg peliknya bila saya ke luar negeri hilang bunyi berdesing dan akan berdesing balik bila balik malaysia dan juga bila teman anak di wad kerana denggi selama 7 hari..bunyi desing tu hilang sama sekali...tapi bila balik rumah je balik semula berdesing tu...boleh saya tahu kenapa ni semua?berpunca dari apa ye?

    Terima kasih

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam,
      1. Pelesit tu bermakna Puan sekeluarga ada gangguan.
      2. Berdesing tu tanda Puan diserang oleh benda ni.
      3. Sebaiknya Puan call dan aturkan temujanji dgn ustaz Ismail. 0193619305.

      Wallahua'lam

      Padam
  9. Assalamualaikum... rmh saya kerap dimasuki binatang pelesit... adakah saya dan keluarga terdedah kpd gangguan jin?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam,
      1. Ya. Pelesit menunjukkan bahawa tuan dan keluarga ada gangguan.
      2. Silalah call dan dapatkan bantuan ustaz Ismail. 0193619305.

      Wallahua'lam

      Padam
  10. Saya pernah ternanpak satu bola merah melintas kat hutan.adakah tu jin.masa tu tngh hujan renyai2.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam tanpa nama,
      1. Ya. Apa yg tuan nampak tu jin species penanggal.

      Wallahua'lam

      Padam