Jumlah Paparan Halaman

Ahad, 10 April 2011

Kashaf dan Jenisnya

semoga Allah memberikan semua pembaca kefahaman yang haq semata-mata.

anyway bercerita tentang kebolehan anda, nampak jin/syaitan itu adalah kurniaan Allah. Ada 2 cara anda boleh Nampak jin,

1. Kashaf dari Allah
2. Kashaf dari jin.

Kashaf dari jin adalah paling mudah dan ramai yang dapat. Teorinya mudah, jin masuk badan anda…anda menggunakan mata jin untuk melihat jin yang lain. Kashaf jin ini tetap ada kelemahannya iaitu anda nampak yang diluar badan anda sahaja dan anda nampak yang kasar-kasar sahaja. Sebenarnya makluk halus ini ada beberapa lapisan. Yang kasar senang nampak, yang halus dibelakang yang kasar tu yang tak dapat dilihat dgn kashaf jin.

Ramai orang dapat khasaf jenis nie termasuklah tok bomoh, tok pawang, perubatan islam, ustaz dan pengamal perubatan alternatif. Kes yang biasa terjadi kepada kebanyakkan orang yang nampak jin (hantu) adalah dari jenis ini. Kes histeria sebagai contohnya, pesakit or mangsa memang dapat melihat jin tersebut menggunakan mata jin itu sendiri.

kepada orang biasa yang dapat or ternampak jin (hantu) nie, kebanyakkan masanya jin itu dah pun memasuki diri mereka sebelum mereka nampak jin itu lagi. Certain case, jisim jin dapat direkod melalui gambar ataupun video.

Kashaf dari Allah agak sukar diperolehi tetapi untuk mendapatkan kashaf dari Allah nie ada dua, anda belajar atau Allah sendiri bagi. Kalau yang belajar, semacam teknik bunuh iblis syaitan dan jin nie pun anda boleh dapat kashaf dari Allah. Teori dalam teknik bunuh iblis syaitan dan jin juga agak mudah. Semakin kurang ilmu batil dalam diri anda, semakin kurang iblis, jin dan syaitan dalam diri anda. Semakin kurang ilmu bathil, bermakna semakin banyak ilmu yang haq. Kalau badan anda amat kurang iblis, jin dan syaitan dalam diri…anda akan boleh nampak mereka ini kelak.

Nak mudah faham, seorang yang tidak hisap rokok dapat kesan orang yang merokok dari kejauhan lagi. Didalam bilik seorang yang tak merokok boleh tahu berapa banyak seorang perokok itu hisap Cuma dengan merasa dari bau. Rokok itu ibaratkan jin dalam kes ini. Kalau anda takde jin dalam diri, dari jauh lagi anda dapat rasa dan nampak syaitan.

Kesimpulaannya, khasaf dari jin senang untuk dipelajari dan dapat berbanding dengan Khasaf dari Allah. Ramai yang mengaku diri dapat khasaf dari Allah, tetapi sebenarnya sedikit sahaja bilangan orang yang dapat kashaf dari Allah. Mereka ini dapat melihat didalam lapisan zahir, batin dan didalam batin itu sendiri.

Wallahu aklam

5 ulasan:

  1. Salam, macam mana nak tau kalau dapat kasyaf dari Allah?

    BalasPadam
  2. kalau boleh mendengar suara2 ghaib itu mungkin dari jin lah en? ramai sekarang yg mengaku kasyaf

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam cik anon,

      Jawapan saya.
      1. Suara kalau dah dengar bukanlah ghaib. Ya suara yg halus itu jin.
      2. Ramai yg mengaku khasaf tapi tak ramai yg dapat khasaf dari Allah.
      3. Saya jawabkan sekali komen dari december 2013 kelak.

      Padam
  3. Boleh kita tahu diri sendiri ada kasyaf

    BalasPadam
    Balasan
    1. Assalamualaikum faridah,
      1. Rasanya boleh. Jika puan dapat nampak jin dgn mata kasar maksudnya puan khasaf.
      2. Cuma persoalannya khasaf yg haq atau khasaf yg bathil. Itu sahaja.

      Wallahuaklam

      Padam