Total Pageviews

Wednesday, May 25, 2011

Santau Part 2

Salam Semua,

Kali ini saya akan bercerita tentang serangan ilmu santau. Ramai yang agak cuak kalau dengar sihir jenis ni.
Ilmu bathil dan sihir ini pendampingnya ialah jin. Jin lah yang akan mengerakkan ilmu sihir ini dengan arahan manusia. Sebagai contoh ilmu santau. Dalam ilmu santau racun yang dibuat oleh tok bomoh santet nie akan dimasukkan kebadan manusia mangsa ini oleh jin. Santau kalau ikut pengetahuan saya yang dangkal nie ada beberapa jenis tetapi yang paling famous ialah santau angin.

Santau yang ditujukan kepada makanan nie sama effeknya dengan jenis santau angin yang tak memerlukan anda makan or minum. Sebagai contoh anda pergi makan kat kedai, tok moh santet nie santaukan makanan anda, anda makan...anda dapatlah santau makan. Jenis santau yang lagi senang ialah santau angin. yang nie santau nie dihantar melalui angin terus kepada mangsanya.

Santau nie memang sejenis ilmu sihir yang amat jahat. Lagi lama dan perlahan racun dan bisa santau tu bertindak sebelum mati dan menimbulkan kesengsaraan kpd mangsa, lagi mahal santau tu. Yang paling cepat membunuh tu paling murah harganya. Tujuan santau nie ialah untuk menyiksa mangsa dan bergembira diatas kesengsaraan si mangsa. Lama lama sengsara, lagi seronok si pengupah santau nie.



berdasarkan pengalaman saya dan pengetahuan saya yang tak seberapa nie santau berdosa dan mempunyai efeknya kepada si mangsa, si tok moh santet dan juga kepada pengupah santau or mastermind. untuk si mangsa, kematianlah jawabnya jika tak diubati segera. Setiap amalan bathil yang kita buat sebenarnya mempunyai effek kepada diri kita tanpa sedar.

untuk si tok moh santau = Jin santau ini akan berkampung dan berumah tangga dalam dirinya. Semakin banyak santau dibuat semakin banyak dan kuat ikatan jin santau ini dengan tok moh santau nie. Kesan yang paling teruk ialah ketika saat kematiannya. disebabkan jin santau dan diri batin (diri yang halus) ini ikatannya terlalu kuat, nazaknya pasti dashsyat. yang berlaku biasanya malaikat Izrael a.s akan memukul diri tok moh nie untuk memisahkan roh dari badan dan juga dari jin-jin ilmu bathil yang melekat pada roh ini. Nak pisah dgn badan dah satu hal, nak pisahkan roh dengan ikatan batin jin-jin nie satu hal. That why tok bomoh, tok pawang, tok bidan, tukang urut , tok moh santau nie payah nak mati dan ada kes sampai tinggal tulang pun tak mati-mati. Nyawanya terlekat dikerongkong dan tubuhnya sudah mati, tetapi tak dapat nak mati disebabkan jin-jin ini melekat pada rohnya. Nazak yang panjang, sehingga berbulan-bulan.

Untuk si pengupah santau = semasa urus niaga untuk menyantau ini dibuat, yang berlaku ialah terdapat kontrak yang dibuat diantara sipengupah, tok moh santau dan juga jin santau. Jin santau akan menginap dibatin sesiapa yang ada buat kerja macam nie dan kesannya sama seperti tok moh santau nie jugak. Nak mati karang memang payah.


Dosa menyantau org nie sebenarny adalah dua. Kalau bunuh sahaja senang, 1 dosa aje (tetapi besarlah). tetapi kalau menyihirkan orang (santau ke, tuju2 ke, busong ke, pengasih ke, pelalau ke (pembenci) ke) sebenarnya org tu buat dua dosa besar. Mensyirikkan Allah dan juga membunuh. Dosa yang paling besar dan tak terampun disisi Allah ialah dosa syirik.

org yang menjadi pengupah santau or mastermind santau nie mensyirikkan Allah dengan mengambil dan menggunakan ilmu batil. Sebenarnya upah org santaukan org pun, yang mengupah tu dapat ilmu santau secara tak langsungnya. Maksudnya sesiapa yang penah mengupah bomoh santau sebenarnya, telah mengambil pendamping jin santau kedalam diri mereka dan mereka ni dah jadi tahap bomoh.

contoh saya diatas merujuk kepada santau. sebenarnya segala ilmu bathil ceritanya tetap sama seperti diatas. Ilmu pengasih sebagai contohnya, sama seperti diatas effeknya kepada tok moh or gurunya dan juga studentnya.

Wallahuaklam..

4 comments:

  1. Betul ke kalau jin dalam badan tu bagitau sape yang hantar santau tu? Boleh percaya ke jin tu?

    ReplyDelete
  2. Assalamuamuailum tuan mohd nazri,

    kata jin langsung tak boleh nak pakai. Lebih baik discan dan dicarikan sendiri mana jin durjana tu datang dari melayan dengar ckp dgn jin. Cara kami ialah kami tak pernah nak berdialog dgn jin, buang masa sebab kata jin tak boleh digunapakai.

    untuk scan yg tepat silalah call ustaz mail dan berjumpalah sendiri. Dia akan bagitau sama ada itu jin sihir santau ataupun jin saka yang menyamar jadi jin santau.

    Wallahu aklam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ustaz Ismail tinggal di mana? Semenanjung atau Sabah?Kalau di semenanjung boleh ke datang terus ke rumah Ustaz Ismail?

      Delete
  3. salam tuan nazri,

    ustaz mail tinggal di dusun tua, belakang IKBN dusun tua. Dekat cheras batu 14. Untuk kes sebegini saya nasihatkan berjumpa terus dengan ustaz mail. No telefon dia ada dalam profile saya.

    Silalah call segera dan buat temujanji. Dia nie jenis 1st come 1st serve.

    wallahu aklam

    ReplyDelete