Jumlah Paparan Halaman

Isnin, 19 Disember 2011

Gila dan Gila Isim part 2

Salam,

Agak lama jugak saya tak bercerita kat sini. Kali ini saya nak bercerita sikit tentang gila isim dan gila itu sendiri. Sambungan gila isim part 1. Tempohari ada tetamu datang ke rumah saya satu family. Isterinya rungsing tentang suaminya yang kadang kala betul dan kadang kala tidak. Saya sebenarnya tak begitu pandai bab-bab nak mengajar orang lebih-lebih lagi nak mengubat orang. Ikutkan aliran yang saya belajar, kami tak mengubati orang, kami hanya mengajar orang mengubati diri mereka sendiri. Sesungguhnya ubat itu ada pada diri kamu sendiri kata Saidina Ali R.A.



Saya kasihankan isteri si sakit ini. Saya dan isteri faham dan pernah mengalami masalah kecelaruan dan gangguan jin yang menjurus kepada gila isim. Saya dan isteri pernah merasa gila isim itu, dan kami faham derita dan tekanan yang dihadapi oleh si isteri dan si suami. Saya minta maaf kepada pn. XYZ jika saya bercerita serba sedikit tentang kejadian tempoh hari.
gambar hiasna rupa pemikiran orang gila


Untuk makluman, saya membuat blog ini semata-mata nak menyampaikan yang Haq hanya kerana Allah. Saya tak dapat duit pun buat blog nie, kalau yang biasa berblog nie faham yang tiada income yang boleh dijana melalui blog kecualilah blog saya nie ada 100,000 pengunjung sehari. kalau macam tu, ada cara nak buat duit pakai adsense. Mostly saya buat kerana Allah semata-mata. Saya kerja makan gaji, berjalan kesana dan kesini mencari rezeki yang halal untuk keluarga saya.

Saya dan isteri pernah merasa gila isim. Nak tahu gila isim tu macam mana? ada sesuatu yang bercakap dengan anda samaada didalam hati or ditelinga anda. Benda ini akan menyarankan dan memberikan idea yang pelik-pelik dan lambat laun anda akan termakan dan terikut kata-katanya. Mostly benda ini akan mengaku diri sebagai tuhan yang akan memberikan anda pelbagai kelebihan dan ilmu. benda nie jugak akan memesongkan pemikiran anda sehingga satu tahap anda akan masuk kealam jin tanpa sedar. Anda akan berada ditengah-tengah antara alam jin dan alam manusia dan anda akan sampai satu tahap, anda akan nampak benda yang tak masuk akal. Saya dan isteri nampak tulisan dilangit, bulan beratib dan pelbagai lagi pemandangan yang tak masuk di akal. kawan seguru saya pulak nampak bulan berbentuk 4 segi dan kereta bertukar menjadi kapal terbang. Bayangkan anda nampak kapal terbang bersimpang siur kat jalan raya menggantikan kereka.

Mostly benda yang mengaku diri tuhan ini akan bercakap dengan anda dan sampai masa anda akan diberikannya kelebihan yang tiada pada orang biasa, Anda akan diajar dgn ilmu yang pelik2 dan diajar ilmu keagamaan. Macam-macam jenis penipuan anda akan dapat jika anda dah sampai ditahap gila isim ini. masa itu agak sukar untuk anda membezakan suara hati anda dan benda tu sebab bunyinya sama. Anda ingat anda yang bercakap didalam hati, tetapi sebenarnya jin lah yang bercakap.

kebiasaannya jika anda dah ternampak benda yang tak masuk di akal, kebiasaannya anda dah berada diambang gila isim. Silap gaya anda akan jadi gila isim terus dan hanyut dipermainkan makluk durjana jin tu. Gila isim ini nampak macam sekejap OK sekejap tidak, tetapi sebenarnya sepanjang masa tak OK.

Kebanyakkan yang pernah belajar dari ustaz mail pernah mengalami fasa gila isim nie, dan alhamdullilah dapat diselamatkan dengan izin Allah termasuklah saya sekeluarga. Sukar untuk sesiapa faham dan terima punca sakit itu sendiri. Ambilan ilmu. Anda ada terambil/ terbelajar ilmu (termasuklah ilmu agama) yang separa bathil ataupun terang bathil. Jin pendamping dari ilmu bathil inilah yang menggangu anda. Mostly ada yang suami isteri dua-dua mengalami gila isim, ada hanya seorang sahaja yang mengalaminya. bab itu sebenarnya tertakluk kepada bahagian masing-masing yang ditetapkan Allah.

Hanya orang yang pernah mengalaminya akan faham perasaan dan simptom gila isim nie. Ada sesetengah pesakit tak sedar dirinya sakit, itulah yang paling sukar nak dibantu. Saya dan isteri sedar yang kami pada masa itu sedang mengalami fasa gangguan gila isim dan kami cepat-cepat mencari bantuan. Kepada pembaca yang mengalami masalah gila isim, ataupun yang terdekat dengan anda mengalaminya, cepat-cepatlah bertindak mencari bantuan.

Kebiasaaanya gila isim ini akan menyebabkan anda kehilangan kerja, kehilangan pasangan anda dan juga anak-anak anda. Lama kelamaan jika tak dibendung anda akan kehilangan kewarasan anda, dan akhirnya gila total. bahayanya anda akan kehilangan dunia dan juga mungkin akhirat.

untuk link kisah gila isim part 1 sila rujuk link dibawah:-

http://ilmuhaq-danish.blogspot.com/2011/05/sakit-gila-dan-gila-isim-rentetan.html


Wallahu aklam...

6 ulasan:

  1. terima kasih en wan..alhamdulillah..saya dan anak beransur pulih..tapi suami..saya serah kan pada takdir Allah..susah untuk membantu orang yang ego dan tak sedar dirinya sakit ni..keluarga mentua pun begitu..menyalahkan saya kerana saka...kata mereka, kalau betul keturunan mereka ada saka..mana mungkin arwah2 dulu dapat jejak kan kaki ke mekah..wallahuaklam..susah nak bercakap dengan orang2 sebegini..kalau mereka mahu anak mereka dimasukkan ke hospital sakit jiwa, saya redha..

    BalasPadam
  2. salam MMF,

    Harap bersabar, dah jika Allah mengizinkan kelak, bawa suami jumpa ustaz mail. Mintak ustaz mail bantu. Berdoalah kepada Allah semoga puan sekeluarga dibantu dan dilepaskkan daripada ujian ini.

    Bab saka nie, sebenarnya orang yang bersaka pun boleh pergi mekah. Allah itu maha pengasih dan penyayang, Saka itu akan mengikuti tuannya walaupun ke Mekah. Allah kebiasaannya tidak akan menghalang tuan punya badan nak beribadah kepadaNya. Bab OK ke tidak kat Mekah tu semuanya bergantung kepada Allah juga.

    Saya berdoa semoga puan dikurniakan kekuatan dan bantuan dari Allah dalam menghadapi masalah puan. Sebenarnya, setiap ujian yang Allah turunkan tu sebenarnya ada hikmah disebaliknya dan setiap ujian itu berpada-pada kepada orangnya. Maksudnya Allah tak akan membebankan sesuatu benda/ujian yang tidak mampu ditanggung oleh hambaNya.

    Bab sakit tu sebenarnya setiap orang ada bahagian yang ditetapkan Allah. Ada yang ringan ada yang berat. Bab-bab tu terserahlah kepada Allah.

    sekarang hanya Allah sahajalah dapat membantu suami tuan. Jika ustaz mail balik sekalipun, jika dia tak mahu dirinya dibantu, tak banyak boleh dibuat. Apa pun kita tak boleh putus asa.

    saya cadangkan 2 perkara. Mula2 puan bersedekahlah kat Masjid ataupun orang susah sambil berniat supaya Allah ampunkan dosa puan sekelurga,dan berniatlah apa sahaja yang puan nak termasuklah membantu puan dan suami dalam mengatasi masalah puan sekeluarga. selepas itu sembahyang sunat taubat dan buat juga solat hajat. Mintalah apa sahaja yang puan hajatkan.

    Sedekah sebenarnya satu senjata orang mukmin terutama dalam meluruhkan atau meleburkan dosa-dosa. Sebab-sebab doa tak dikabulkan mostly sebab dosa-dosa yang lampau.

    puan boleh menalifon saya jika ada sebarang kemusykilan. Semoga Allah membantu puan sekeluarga dan dipermudahkan dalam segala urusan.

    wallahu aklam..

    BalasPadam
  3. As salam..en wan, alhamdulillah, suami saya semakin sembuh selepas amalkan minum air zam2 dgn doa sementara menunggu utk dpt kan rawatan lanjut dr ustaz mail lepas dia balik 12hb ni.. dia mula faham ilmu dari DVD tu, ada ilmu bathil yang terus dia dibuang.. dan kaedah POLI tu mmg berkesan.. dia dah semakin "waras" dan faham kesan terambil ilmu bathil ni..syukur masih belum terlambat..

    BalasPadam
  4. Salam puan MMF,

    Alhamdulillah, kefahaman itu datangnya dari Allah semata-mata. Harap bersabar dan tunggulah ustaz mail balik kelak. Amalkan kaedah poli dan air zam-zam untuk masa ini.

    wallahu aklam..

    BalasPadam
  5. macam skizofernia saja bunyi nya. Allah sahaja yang mengetahui

    BalasPadam
  6. salam anon,

    1. Memang sakit gila isim adalah sakit skizorfernia. Itu term perubatan jiwa atau psycological medical term.
    2. bahasa mudah untuk orang biasa ialah sakit gila, sakit mental dan kecelaruan fikiran.
    3. So mudah faham sakit skizofernia adalah sakit yg berpunca daripada saka dan juga ambilan ilmu. Biasanya mengikut ikatan darah dan setiap generasi ada yang tidak bernasib baik kena gangguan jenis ini.

    wallahuaklam

    BalasPadam