Jumlah Paparan Halaman

Ahad, 19 Jun 2011

Dalil dan Nas teknik bunuh iblis syaitan dan Jin.

Salam,

Rasullullah s.a.w berpesan yang baginda meninggalka kita umatnya 2 perkara iaitu Al-Quran dan Sunnah (hadis). InsyaAllah kita tak akan sesat jika kita berpandukan yang dua ini.Tentang ilmu dan teknik belasah dan bunuh jin tidak dinyatakan secara khususnya didalam al-quran cuma ada dinyatakan syaitan dan iblis itu musuh manusia.

Nas dan dalil teknik bunuh syaitan.
1) Al-Quran menyatakan iblis dan syaitan itu musuh manusia yang nyata. Musuh bermakna lawan, dan berperang atau bergaduh.

"Dan janganlah Syaitan menghalang kamu (daripada menurut jalan yang benar); sesungguhnya Syaitan itu musuh yang nyata bagi kamu." (Az-Zukhruf 43:62)




"Wahai orang-orang yang beriman! Masuklah kamu ke dalam Agama Islam (dengan mematuhi) segala hukum-hukumnya; dan janganlah kamu menurut jejak langkah Syaitan; sesungguhnya Syaitan itu musuh bagi kamu yang terang nyata.(2:208)"


"Bukankah Aku telah perintahkan kamu wahai anak-anak Adam, supaya kamu jangan menyembah Syaitan? Sesungguhnya ia musuh yang nyata terhadap kamu! (Yaa Siin 36:60) |

2) Hadis menyatakan Jika halau jin itu dia ingkar, maka bunuhlah sesungguhnya itu adalah syaitan.

Hadith :


Dari Abu Said al-Khudri r.a katanya, Rasulullah s.a.w bersabda:”Sesungguhnya di Madinah terdapat sekelompok jin yang telah Islam. Maka sesiapa yang telah melihat jin-jin ini, beri izinlah dia tinggal selama tiga hari. Jika sesudah tiga hari telah diperingatkan supaya pergi, tetapi dia masih kelihatan, bunuhlah. Kerana itu adalah syaitan.”
(Muslim)


Dalam Mu'jam al-Buldan menukilkan satu riwayat daripada Abu Soleh daripada Abdullah bin Abbas r.a.,beliau berkata: al-Uzza merupakan syaitan betina yang mendiami antara tiga batang pokok di tengah-tengah kebun tamar. Apabila berlaku pembukaan Kota Makkah, Rasulullah s.a.w. telah mengutus Khalid bin al-Walid.sabdanya: "Pergilah kamu ke tengah-tengah kebun tamar dan kamu akan berjumpa dengan tiga batang pohon tamar. Tebanglah batang yang pertama." Lalu Khalid pergi dan menebang pohon yang pertama. Kemudian beliau kembali bertemu dengan Rasulullahs.a.w, lalu Baginda bertanya: "Adakah kamu menjumpai sesuatu?""Tidak"; jawab Khalid. "Tebang pohon yang kedua."; arah Baginda s.a.w.. Beliau pergi melaksanakan arahan tersebut dan kembali bertemu dengan Rasulullah s.a.w. Baginda bertanya: "Adakah kamu menjumpai sesuatu?""Tidak"; jawab Khalid "Tebang pohon yang ketiga."; arah Baginda s.a.w. lagi. Apabila beliau berhadapan dengan pohon ketiga, keluar seekor syaitan betina berambut kusut masai dan meletakkan dua tangannya di atas bahu sambil menampakkan taringnya. Lalu Khalid memancung kepalanya. Khalid memenggalnya mengakibatkan kepalanya terbelah. Rupa wanita itu hitam seperti arang. Apabila Khalid memberitahu Rasulullah tentang perlaksanaan tugas tersebut,Baginda a.s. bersabda: "Itulah al-Uzza. Tiada lagi al-Uzza selepas ini bagi Arab. Ia tidak akan disembah lagi selepas hari ini.

Didalam hadith tentang pembunuhan Al-Uzza , sebenarnya disetiap berhala yang disembah manusia ada syaitan dan iblis menunggu disitu.  Al-Uzza adalah sejenis syaitan seperti mana yang diterangkan didalam surah dibawah:-

Apa yang mereka sembah yang lain dari Allah itu, hanyalah berhala-berhala (makhluk-makhluk yang lemah), dan mereka (dengan yang demikian) tidak menyembah melainkan Syaitan yang derhaka; (An-Nisaa' 4:117)


Seperti mana sembahyang hanya perintah sembahyang sahaja diterangkan secara umumnya didalam al-quran. Kaedah sembahyang kita perlu rujuk hadis dan sunnah Rasullulah s.a.w.

Dalam hal teknik bunuh syaitan pun sama, banyak didalam al-quran menyatakan asal dan usul serta memperingatkan manusia yang syaitan itu (jin) adalah musuh manusia yang terang dan jelas. Suruhan untuk membunuh jin or syaitan itu ada dinyatakan didalam hadis. jika tiada dalam al-quran kita kene rujuk hadis. Al-Quran adalah sumber pertama dan hadis sebagai sumber kedua. Jika tiada dalam sumber pertama kita rujuk kepada sumber kedua.

Kalau yang mengaku diri golongan sunnah, dua-dua pun kita kene terima. Nas hadis bab jin kat madinah tu adalah hadis sahih.

bab Iblis pula, didalam al-quran diterangkan bahawa syaitan dan iblis adalah golongan jin. Hadis Muslim pula menyatakan syaitan (jin) itu selepas dihalau jika ingkar disuruh bunuh. Rasullulah suruh bunuh jin tu bunuh lah jika ingkar. Didalam kisah khalid al-walid r.a, Rasullulahs.a.w telah memerintahkan  Khalid r.a membunuh syaitan al-uzza, dan dia membunuhnya dengan pedangnya.

Iblis, syaitan bunian thghout, khannas, jibts, jab, qarin, adalah semuanya golongan jin. Kalau ada teknik mencederakan jin, maknanya kesemua diaatas boleh dicederakan dan dibunuh.

Wallahu aklam...


8 ulasan:

  1. assalamualaikum...
    sahabat sy juga dlm proses berubat..tp ada kala dia melarikan diri dr ustaz sbb ada yg mengawalnya dan mnyebabkan dia jd pemarah...
    dan dia juga pernah bersetubuh dgn jin..

    BalasPadam
  2. salam,

    cara ustaz tu tak mampu nak menyembuhkan sakit kawan tuan tu. Jika memerlukan bantuan, sila call no pada profile saya.

    wallahu aklam

    BalasPadam
  3. fakta ni cume bgtau dalil & nas hukum membunuh jin... mana teknik membunuh jin tu?

    BalasPadam
  4. salam,

    nak belajar teknik bunuh jin memang kena pergi menuntut depan depan lah. Mudah tetapi memerlukan kefahaman dan persedian diri. teknik basic boleh bunuh jin tetapi agak lambat.

    teknik ini tak boleh diajarkan sewenang wenangnya tanpa pengamalnya bersedia. Lebih mendatangkan mudarat pada pengamalnya jika tidak bersedia dan faham. Tak susah tapi nak kena ada asas dan faham

    teknik asas yang basic seperti doa minum air zam zam dan juga poliklinik adalah untuk kegunaan semua. Silalah rujuk posting doa air zam zam. itu adalah satu teknik asas belasah dan bunuh jin.

    wallahu aklam

    BalasPadam
  5. Kalau saya nak belajar ilmu ini macammana? Boleh bagi alamat, mcm mana caranya tu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Assalamualaikum tuan shah rizan,
      1. Nak belajar tuan boleh belajar terus dgn ustaz ismail. 0193619305.
      2.silalah call dan buat temujanji.
      3. Rumah ustaz ismail belakang ikbn dusun tua hulu langat selangor. Betul2 kat belakang.
      4. Silalah google maps. In sya Allah akan jumpa.

      Wallahuaklam

      Padam
  6. Salam sejahtera, sekiranya saya ingin bertanyakan bagaimana pembayaran dia..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam ciku merah,
      1. Pembayaran untuk perubatan dan bantuan rm 3500.
      2. Utk belajar percuma.
      3. Silalah call dan aturkan temujanji ya. 0193619305.

      Wallahua'lam

      Padam