Jumlah Paparan Halaman

Isnin, 11 April 2011

Gangguan makluk halus atau jin keatas bayi or baby

Salam,

Makluk halus yang menggangu bayi. Ini adalah satu masalah yang amat biasa berlaku dikalangan masyarakat dan gangguan ini biasanya menyebabkan bayi-bayi menangis semalaman dan kurang tidur. Tangisan bayi umumnya adalah satu mekanisem bayi menyampaikan masalah yang berlaku pada dirinya. Lapar, panas, kurang tidur, buang air , nak tukar lampin adalah penyebab biasa baby menangis. Kalau tangisan itu tidak diketahui sebabnya, maybe ada kemungkinan bayi tu sakit. kalau dah check dengan doktor pun takde apa-apa sakit dikesan, kemudian kita kene tengok sebab-sebab lain iaitu makhluk halus.

tangisan baby yang terkene gangguan nie biasanya panjang-panjang dan tidak terhenti dengan mudah. Berenti sekejap lepastu disambung lagi. bagaikan ada benda yang mengacau dirinya. kita boleh tengok dari riak muka, matanya dan tangannya seperti dia takutkan sesuatu.



Bercerita pasal seorang kawan saya yang mempunyai bayi kembar, anaknya terkene gangguan. Dipanggilnya ustaz dari DS untuk memulihkan anaknya ini. Yang sedihnya ustaz ini akhirnya memasang pagar halus. Pagar halus nie sebenarnya pagar yang dibuat menggunakan jin sebagai pak guardnya. Walaupun ayat2 Al-quran digunakan, sebenarnya ayat Al-quran bukanlah makhluk hidup yang boleh jadi pak guard. Yang berlaku biasanya ustaz2 nie pun sometime tak sedar yang mereka memanggil jin-jin islam dari kawasan sekitar untuk bertugas menjadi pak guard. Jin takde yang baik walaupun islam mana pun mereka nie.

sambungan cerita kawan saya nie ialah, anak dia tetap menangis walaupun pagar dah dipasang. Sebenarnya makhluk halus tu sebenarnya memang dah ada kat rumah tu. kalau pasang pagarpun, tak berfungsi disebabkan rumah or tapaknya ada didalam rumah tu sendiri. "Rumah" tu boleh berpunca dari pelbagai punca termasuk manusia, tempat dan barang-barang.
untuk maklumat lanjut berkenaan rumah jin sila layari link dibawah:-
http://ilmuhaq-danish.blogspot.com/2011/10/rumah-dan-tapak-jin-barang-barang-part.html

Biasanya nak menyelesaikan masalah ini punca rumah tu perlu dicari dan dikeluarkan dari rumah tu or dari orang tu. Saya sebut orang tu sebenarnya sometime ibu bapa merekalah yang bermasalah. Ibu bapa mereka ada 'benda' menumpang.

InsyaAllah kalau nak mencari punca tu, kenelah cari yang pakar. Ada no telefon kat profile saya, silalah telefon.

Wallahukalam..

6 ulasan:

  1. ada dgr org ckp bayi menangis mgkin sbb dye xsuka nama yg digunakan untuk pggil dye..nk tny pendapat sikit..

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam puan.

      sebenarnya, takda kena mengena pun. tetapi itu hanyalah pendapat. Mostly anak menangis disebabkan oleh gangguan. Bayi mmg boleh nampak benda halus nie.

      kebanyakkan kes anak menangis disebabkan oleh lapar, sakit dan sebagainya. akan tetapi mmg banyak juga kes adalah disebabkan oleh gangguan jin dan saka.

      Padam
  2. kalau budak yg nangis sbb dye xsuka nama yg dpanggil mcm mane?

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya tak pasti nak jawab macam mana soalan ini. Memang ada juga kes disebabkan nama tak sesuai ataupun nama itu terlalu berat untuk dibawa oleh bayi tersebut.

      kebiasaannya bayi menangis dan demam kalau nama itu tak sesuai. Itu yang saya tahu. Saya akan rujuk kepada ustaz mail jika ada peluang. InsyaAllah.

      Padam
  3. Tumpang tanya... Ada yg cakap sejahat jahat manusia sebaik2 jin... Adalah palsu. Minx bantuan jin adalah haram org cakap... Runsing sy bila ustad minx tolong jin. Ada yg ckp boleh...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Assalamualaikum anon,
      1.phrasa se jahat jahat manusia adalah sebaik baik jin bukanlah hadis akan tetapi ungkapan arifbillah. So mmg bukan hadis.
      2. Akan tetapi kebenaran dan hakikat maksud ayat ini adalah benar.
      3. Dan bahawa sesungguhnya adalah (amat salah perbuatan) beberapa orang dari manusia, menjaga dan melindungi dirinya dengan meminta pertolongan kepada ketua-ketua golongan jin, kerana dengan permintaan itu mereka menjadikan golongan jin bertambah sombong dan jahat.
      (Al-Jinn 72:6)
      4. Ada ustaz mengatakan boleh minta tlg jin sebab darurat. Jawapan saya, tak ada kes pun darurat dlm menangangi masalah syaitan itu darurat. Bak kata lebih kurang meminta tolong syaitan untuk mengatasi syaitan.
      5. So pendek cerita, mmg haram dan tak boleh minta bantuan jin.
      Wallahuaklam

      Padam