Jumlah Paparan Halaman

Sabtu, 16 April 2011

Gangguan jin, makhluk halus di dalam rumah, hotel, sekolah, asrama dan tempat tinggal

saya nak bercerita pasal penunggu rumah or hotel or tempat tinggal. saya baru aje lepas bercuti kat satu negeri dan tidor lah disebuah bilik didalam sebuah resort. Dalam alquran ada menyatakan bahawa sebaiknya kita memberi salam setiap kali kita nak masuk rumah. kalau ada org, salam itu yang didalam rumah tu..kalau takde orang (ada jin), salam dan kesejahteraan kembali kepada pengucapnya tu. therefore bagilah salam setiap kali anda nak masuk rumah dan setiap kali and nak check in dalam mana-mana hotel tu. ada banyak hikmahnya bagi salam nie.

bercerita pasal penunggu hotel nie, saya dah banyak kali kene...kebiasaannya mereka nie akan bersembunyik time kita masuk, time kita lepak2 nanti dia akan masuk kebadan kita. belasah aje lah jin2 tak guna nie. pernah kita dengar org kene cakar luka-luka akibat gangguan jin nie kan? kebanyakkan masa (not always) mereka menggunakan badan kita untuk mencederakan badan kita. Anda sendirilah yang mencakar diri anda sebenarnya, tetapi atas perbuatan mereka. Mereka boleh menggunakan badan anda untuk cederakan diri anda sebenarnya. Yang kene cekik ngan jin tu sebenarnya, jin tu masuk kedalam badan anda, gunakan tangan anda untuk cekik diri anda sendiri. saya dah penah tgk kes semacam nie.

penunggu rumah or bilik or hotel ini berasal dari perlbagai sumber dan cara. One of the cara bagaimana mereka boleh bertapak kat rumah tu ialah pagar batin or pagar halus. selain itu ada jin nie memang berasal dari barang2 yang berada didalam bilik tu seperti patung dan sebagainya. ada pulak sekadar menumpang disebabkan tempat tu kosong. Yang mempunyai banyak kekuatan (tak kuat mana pun) untuk menggangu penghuni rumah nie biasanya jenis pagar dan jenis dari barang yang ada kat rumah tu. Ada jugak kes jin itu memang dah bertapak kat situ, manusia yang buat rumah kat rumah dia. untuk kupasan lanjut tentang rumah dan tapak jin klik disini

Ada jugak kes gangguan dirumah adalah disebabkan oleh wafaq. Wafaq tu adalah semacam azimat dimana tulisan al-quran ditulis diatas kertas dan dilukis berbentuk rajah dan pelbagai bentuk. Wafaq dalam kes yang saya jumpa kesemuanya menjadi kediaman jin. wafaq nie kononnya ada pelbagai fungsi, melindungi rumah, menjauhkan malapetaka, menjadi pelaris kedai, pagar rumah dan pelbagai lagi 'khasiat' wafaq nie. Kalau nak tahu wafaq nie lah menjadi magnet kepada jin-jin untuk bertandang dan melepak kat rumah anda.

nak mudah selesaikan kes gangguan nie ialah mencari dari mana punca jin ini bertapak kat rumah tu. kalau dari pagar, pulangkan pagar tu. Kalau dari barang, buang ajelah barang tu. kalau wafaq, buang atau musnahkan aje wafaq tu. Kalau dari jin yang bertapak kat situ, bunuh sahajalah kalau dia degil tak nak pergi. tak perlulah berunding or proses damai dgn jin nie sebab kita manusia adalah khalifah.diorg nie akan besar kepala kalau diberikan peluang or rundingan. Lagipun dunia nie luas lagi, diorg nie tak perlu space dan ruang semacam kita manusia nie. ada org cakap disebabkan dimensi mereka tak sama dengan dimensi kita.

Mereka ini sebenarnya tak memerlukan ruang dan space seperti kita manusia yang berjisim kasar nie. Kita rumah mesti 20 X 70 baru nak selesa, tetapi mereka nie setakat setitk or sebatang pokok pun dah cukup untuk duduk sekampung. Tak perlulah kita nak pening dan prihatin sangat pasal rumah diorg. Diorang nie ada alam yang Allah bagi khas kat diaorang nie, iaitu alam malukut. Tak perlu sibuk kat alam manusia or dunia nie.

wallahukalam.

11 ulasan:

  1. salam....sy nk tnya...spupu sy ada mengalimi nya....sy nk tau ada pakar untk perubatan....

    BalasPadam
  2. salam tuan boy56,

    setahu pengetahuan saya, ustaz mail adalah pakar utnuk perubatan gangguan makhluk halus dirumah.

    Sila hubungi no di profile saya untuk maklumat lanjut dan juga pertanyaan.

    BalasPadam
  3. Salam,saya ingin bertanya sesuatu. Mula kami dapat kenalpasti bila ayah saya sakit tangan di sebelah kanan dan ia berterusan setiap kali ayah saya tidur pada waktu malam, dia seperti dikejutkan oleh sesuatu pada jam 4 atau 5 pagi. Hal ini berterusan selama 3 ke 4 hari dan selepas itu ayah saya sukar untuk tidur malam sehinggalah sekarang. Pelbagai tempat kami pergi, alhamdulillah ada peningkatan tetapi masih sukar untuk tidur. Bila berubat ada yang kata ianya tentang sihir dan bercampur dengan saka. Ada yang kata kerana ilmu bathil yang dipelajari dahulu tapi tidak lagi diamalkan setelah sekian lama. Ketika berubat di satu tempat,ada yang kata rumah yang kami diami tidak sesuai untuk kami sekeluarga. Jadi disini, saya ingin mendapat kepastian apa yang berlaku dan bagaimana untuk menyelesaikan masalah ini?

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam,
      1. benar gangguan ayah puan tu berpunca daripada saka dan ambilan ilmu dia.
      2. sebaiknya silalah dptkan bantuan ustaz ismail.
      3. 0193169305. biar dia pergi dan tengok sendiri ayah puan tu.

      wallahua'lam

      Padam
  4. Salam...saya ingin bertanya...anak lelaki sya berumur 13 thn sdh hampir 6 blh tidak mahu masuk ke kelas..sya mgajar di sekolah tsbt..tiba di sek, dia tidak mahu keluar dr kereta.
    sya dh puas pergi berubat, tp masih tiada perubahan..
    sya juga turut berubat di hospital namun x dpt mgesan sbrg pyakit.
    anak enggan ke sekolah sejak diganggu lembaga hitam hodoh & berbau busuk di sekolah & di rumah
    skrg ini, hijabnya sudah terbuka sbb dia blh lihat pelbagai makhluk halus skrg ini & juga turut melihat makhluk itu di rumah.
    seorg ustaz pernah ke rumah sya utk 'pagar' rumah & memaklumkan rumah kami ada unsur sihir melalui angin..
    & ketika scan anak & sya, dia juga turut menyatakan ada gangguan saka..
    sebelum masalah ini bermula, sya sering bermimpi bayi & menyusuinya serta sering bermimpi ular mengejar sya..mimpi terakhir, ular besar hitam itu berjaya mematuk saya..
    soalan sya, apa sebenarnya yg berlaku terhadap anak sya & ada ke kaitan dgn mimpi sya...sejak anak sya sakit, sya x bermimpi apa2 lg..
    terima kasih

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumssalam,

      silalah call dan dapatkan bantuan ustaz ismail ya. ya mimpu puan tu ada kaitan dengan gangguan anak puan.

      wallahuaklam.

      Padam
  5. saya ade pertanyaan . pakwe saya ade call saya banyak kali dalam pukul 11.45 pm untuk kejut saya bangun.. saya tinggal di hostel, bilik sorang satu ( hostel atas kedai makn ) jadi bile die call ade yang saya angkat ade yang tak... tapi die boleh lihat bilik sayaa.. (di tngkat atas ) dan tiba tiba die nampak ade lelaki tak berbaju di dalam bilik saya dari berjalan dari kiri ke kanan .. sebab saya tido bukak lampu .. dalam pukul 12 lebih pastu baru die call tak benti benti , mase sebelum tu , die call die degar bunyi saya macam mengemas padahal saya tengah tido, saya bukan je fon loud speker .. jadi saya jadi takut ... sampai die nak naik atas , nk chexk sendiri.. saya marah laa.. takut orang nampk . pastu baru die cerita die nampak lelaki ... terus saya takut.. dan tak tidore .. kami tido di keretaaa .. sebab takutt sangatt .. kenapa ya tuu ya Allah hurmm

    BalasPadam
  6. Salam,,, saya telah mengalami masalah tidak boleh tidur selama 2 bln, sekarang saya hamil 4 bln,, pelbagai cara saya ikhtiar untuk sembuh, tp tidak berhasil,, walaupun saya mengantuk sgt tp waktu siang dan mlm saya susah nk lelapkan mata,, bila dpt tidur saya sering terjage2,, dan susah nk tidur balik, menyebabkan kepala tengkuk dan bahu saya sentiasa sakit,, adakah ini gangguan ataupun masalah lain..

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam,

      silalah call no ustaz mail untuk bantuan.

      Padam
  7. Salam. Aku sy nk sampaikan ada ganguaan makhlus halus di seksyen 8 shah alam dn seksyen 5 shah alam selangor. Dn juga harta benda sebegitu kewanggan sy pn di curi. Ug baiknya hanya segolongan budak2 kecil yg baik x perlu di hiraukn kerana dialah misteri seperti adik2 comel sy. Yg lain tarikkn lah makhlus halus

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumusalam,

      saya rasa seperti gangguan toyol. Wallahukalam

      Padam