Jumlah Paparan Halaman

Rabu, 4 Mei 2011

Lambat jodoh (berkahwin) atau jodoh tak panjang dan kaitannya dgn saka

Assalamulaikum...

Saya terpanggil nak bercerita sedikit tentang masalah sesetengah orang yang lambat jodohnya ataupun jodoh yang tak panjang dan kaitannya dgn saka. Ramai ada masalah ini. BAb jodoh pertemuan itu semua ditangan Allah semata-mata dan dalam keizinannya. Tetapi banyak yang tak sedar masalah rumah tangga nie atau bakal rumah tangga nie (utk yang bujang) ada kaitannya dengan saka. Saka nie seperti yang saya pernah cerita dalam posting lepas adalah apa sahaja warisan dan peninggalan keturunan diatas kita termasuk ibu dan bapa kita.i

saya bertemu dua-tiga kes semacam nie. Ada satu kawan sekerja saya nie memang mempunyai saka dan beliau mengaku keturunannya memang ada saka. Orang minang. kawan saya nie sebenarnya perempuan dan dalam berkawan dgn dia nie saya perasan budak nie memang ada satu jenis angin kus-kus yang memang tak terbendung. Saya ada menyatakan bahawa memang ada saka yang menggangu hidup kawan saya nie dan kebiasaannya saka jenis macam nie memang jahat. Saka nie akan menyebabkan suami isteri or boyfriend dan girlfriend bergaduh sakan, dan kebiasannya akan menjurus kepada cerai or clash bagi yang bujang.

Saka jenis nie memang ramai yang ada. Ramai yang tak sedar masalah seperti ini. Saka nie akan menyebabkan sisuami tu angin satu badan dgn isteri dan sebaliknya. Saka nie memang nak suami dan isteri tu bercerai berai disebabkan dah itu kerja dia. Sebab diselain dari itu, nauzubillah...ialah saka tu memang nak memakai empunyanya. Memakai tu..silalah tafsirkan sendiri.

Amat durjana saka nie, dan saya menyeru kepada yang bermasalah tu carilah penyelesaian. Mudah aje nak menyetelkan saka nie. Ada satu kawan saya cakap biarlah, malas nak ambil tahu dan Allah itu maha berkuasa. Sebenarnya yang berkata-kata dan memberikan idea dan pendapat tu...sebenarnya saka itu sendiri. Saka nie menggunakan suara hati anda, minda anda, pemikiran anda, tangan dan semua anggota anda. Anda rasa diri anda sendiri, tetapi yang bersuara dan mengawal diri kita dalam sesetengah masa ialah Saka...

Sukar nak faham dan percaya benda macam nie. Saya sendiri pernah rasai sendiri dan saya sendiri rasa saka tu keluar dari badan saya selepas saya pulangkan. Saya hanya menyampaikan sahaja kerana Allah. nak dapat kepastian silalah sembahyang istikarah dan mintalah Allah tunjukan benar atau tidak apa yang saya sampaikan. InsyaAllah. Semoga Allah memberkati dan memberikan semua pembaca pentunjuk yang haq semata-mata.


wasalam..

23 ulasan:

  1. Salam warohmah...
    Kahwin lambat pun ada disebabkan saka juga ke ustaz?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Walaikum salam,
      kahwin lambat sememangnya adalah berpunca dari gangguan saka dalam diri. Rasa pasangan tak sesuai, tak puas hati, tak pernah cukup dan hati tertutup nak berkahwin adalah gejala biasa gangguan saka tetapi ramai orang berpendapat ini adalah berkenaan jodoh.
      jodoh semacam rezeki juga, perlu usaha. Walaupun sudah ditetapkan oleh Allah. So jika dapat atasi masalah jin saka kelak masalah dalaman sesorang dapat diatasi mostly berkenaan pasangan masing masing.
      Wallahu aklam

      Padam
    2. As salam,sy pernah b'kenalan dgn sorg perempuan..awlnya smua baik2 sj..tp mkin lma sy jd sorg yg sgt pemarah wlaupn sifat dan prangai sy ni jnis yg pndiam,xbnyk ckp..hggakn smua org ckp sy ni jnis org baik2...maafkn sy,jjur bkn nk riak tp sy hairan knapa hnya dgn dia sy jdi pmarah shnggakn sy sndri pelik...

      Padam
    3. Salam tuan syafik,
      1. Dalam kes tuan ni, saka kawan perempaun tuan ni adalah penyebab utama tuan jadi pemarah.
      2. Sebenanrya tuan pun ada gangguan saka, sama ngna kawan perempuan tuan tu.
      3.'yg berlaku ialah org panggil berlaga angin. Saka yg bergasak sesama saka. So ini menyebabkan tuan jadi panas baran dengan awek tuan ni.
      4. Diharapkan jawapan saya menjawab persoalan tuan. Sila lah dptkan bantuan drpada ustaz ismail ya.

      Wallahualam

      Padam
  2. salam ustaz..sy ingin bertanya..hubungn sy x pnh kekal..bf sy skrg brubh sikap n penah sy bhw kami jd gini gara2 jin..sy x tau apa perlu dilakukan..dulu sms bljr bt prtama kalinya sy dhimpit lmbga itam n lana kelamaan ia cuba utk brbuat hal x senonoh brturut2..sy gtau bf sy tp dia ckp sy yg mau gtu..sy keliru..sy trtekan..benda tu spt mngikut sy ke rumah sbb sy trt alamu bnda yg sama d rumh lbh2 lg apabila lampu d matikn..mmbuatkn sy tdur x kn matikn lampu. prkara ini brlnjutan smpi skrg. sy pnh brmimpi suatu suara marah sy brkwn dgn lelaki lain krn sy prlu brkawin dgn anaknya.. sy jg pnh brmimpi yg sama 2 kali ttg sekumpulan pmpuan brbju putih n brtudung labuh brtanyakn arah kpd sy satu tmpt d bukit yg ada ukiran alquran d pintu gerbang dan sy x tau tmptnya..cuma dlm mimpi itu sy tau tmpt itu..wallahualam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. walaikumsalam,

      sila hubungi ustaz mail, memang cik diganggu jin saka bunian yang mengganggu cik. nama yang diberikan oleh pengalam perubatan ialah jin asyik, tapi yang ini saka cik.

      nombor dia ada pada about me. perlu diselesaikan sebelum menjadi parah.

      wallahu aklam

      Padam
  3. assalamualaikum ustaz
    saya ni dah berumur dan lambat mendapat jodoh.dah banyak tempat saya berubat, masih tak sembuh dan bertemu jodoh lagi.perkara ini amat merungsingkan saye.apakah nasihat dan cara -cara untuk menyembuhkan penyakit dan mempercepatkan jodoh saye.kadang-kadang saya jadi tension sangat

    BalasPadam
    Balasan
    1. Walaikumsalam,

      Jawapan saya.
      1. Cik perlu menyelesaikan masalah saka terlebih dahulu. Kena kembalikan kepada empunya asalnua dulu.
      2. Perubatan yg dahulu yg pernah. Cik buat sebenarnya menyebabkan cik makin susah nak dapat jodoh. Ada pendamping ilmu yg mengikuti cik utk setiap kali berubat.

      3. Kena selesaikan kedua dua masalah utama ni selepas tu insyaAllah barulah mudah utk cik mendapatkan jodoh. Jodoh pertemuan iti ditangan Allah tetapi usaha dan asbab perlu ada. Kena selesaikan masalah saka yg menghalang cik drpd bertemu jodoh.

      4. Sila lah hubungi ustaz mail dan dapatkan bantuan dia. Sementara waktu cik boleh berdoa menggunakan doanair zam zam dan air zam zam seperi post saya sebelum ini.

      5.boleh ditambahkan doa sendiri utk bab jodoh menggunakan air zam zam dan minum.

      Wallahu aklam

      Padam
  4. salam, macam mana nak email ustaz ismail ye?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ustaz ismail x ada email. call aja terus ya anon.

      Padam
  5. Salam wbt.

    Saya pernah dipinang oleh pensyarah saya utk mnjadi isteri kedua tetapi sy menolak. Akibatnya saya disihir. Alhamdulillah Allah menjaga saya, sekaramg sudah tahun ketiga saya bekerja. Peliknya lelaki yg tertarik kpd sy semuanya suami org (dan sy menolak). Saya menyukai seorang lelaki bujang di tempat saya bekerja ttpi lelaki ini tidak mempedulikan. Ramai org lain pun minat dia,tetapi dia seolah2 berhati batu dan tiada perasaan utk kahwin.

    Baru2 ini sy kerap mndapat "gambaran" ada seekor ular bewarna hitam merah di smping lelaki itu.

    Sy bertahajud mnta Allah beri petunjuk. Semalam sy nampak gambaran dia dibelit dgn kuat oleh ular itu dan dia meraung2 minta tolong.

    Adakah itu saka?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumussalam,
      1. sememangnya cik sendiri memang ada gangguan saka keturunan cik sendiri.
      2. Bab mimpi ini, maaf cakap...kebanyakkan nya ialah mainan syaitan. akan tetapi lelaki X ini memang ada gangguan yg hampir sama ngan cik. Dia diganggu saka dia sendiri.
      3. Saya x pasti, adakalah cik nak bantu diri cik sendiri atau bantu si X ni.
      4, Sebaiknya cik selesaikan masalah gangguan saka cik terlebih dahulu sebelum cik nak bantu si X ni.
      5. Call dan aturkan temujanji dengan ustaz ismail dalam masa terdekat ni ya cik.

      Wallahuaklam

      Padam
  6. Assalamualaikum wbt.
    sy nak tanya ..kturunan sy mmg ada saka.
    slps arwah nenek sy meninggal,sy prnah mmpi bertemua arwah d kawasan kubur, dan arwah bg sy kotak bersalut kain kuning dn keris dn sy trus menerimanya..lgsung tiada sebarang prbualan dlm mmpi tu.. apakah petandanya? tapi bukankah sepatutnya saka itu diturunkan kpd ank..kerana sy adlah cucu yg dduk dgn arwah dn arwah jaga sy sejak dri kecil.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumussalam ika,
      1.saka kebiasaannya turun daripada ayah dan emak akan tetapi jika cik tinggal dan dijaga oleh atuk dan nenek dari kecil, saka ini boleh melompat terus ikut jalan shortcut daripada atuk dan nenek terus kepada cik.
      2.ini pun berlaku pada saya. Saya pun mmg dari kecil dijaga oleh atuk dan nenek saya. Mmg saka atuk dan nenek melompat terus pad saka selain daripada yg saya warisi daripada emak dan ayah saya.
      3. Mimpi tu petanda saka dtg terus drpd atuk dan nenek.
      4. Utk bantuan lanjut sila call dan aturkan temujanji dengan ustaz ismail.
      5. Ada masalah boleh email terus kpd saya kelak.

      Wallahuaklam

      Padam
  7. Assalammualaikum Tuan,saya sedang berkawan dengan seorang lelaki, pada mula awal perkenalan kami amat baik dan tidak bergaduh, tetapi selepas saya diganggu oleh saka dan sihir2 lain, dia terus berubah dan kami sering bergaduh, tettapi dia mengaku dia sayangkan saya, tapi setiap kali bergaduh, saya akan bertukar menjadi panas baran, kasar dan kami bergaduh sangat teruk. Apakah perlu saya lakukan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumussalam cik,
      1. Cik kena selesaikan masalah saka cik terlebih dahulu ya.
      2. Silalah call ustaz ismail utk temujanji dan bantuan lanjut. 0193619305.
      3. Jika x diselesaikan akan menggangu sosial life cik kelak dan jodoh secara umumnya.
      4. Ada masalah boleh email terus kpd saya. Ilmuhaqdanish@gmail.com

      Wallahuaklam

      Padam
  8. Assalamualaikum wrt wbth, ustaz..

    Macam mana nak tau sama badan kita ada saka/sihir atau tak?? Saya pernah juga cuba dengar ayat2 rukhya (maaf tak tau samada betul @ tak ejaan tersebut) alhamdulillah x rasa apa2..
    Mohon pencerahan dari ustaz..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumussalam,
      1.utk org biasa nak tengok diri ada gangguan saka kita tgk pada simptom. Rukyah sebenarnya bukanlah test yang tepat utk tengok diri ada gangguan atau tidak.
      2. Sila tgk simptom.gangguan jin dan saka.
      3. Utk kes anon, mmg ada gangguan saka. Sihir ada serba sedikit.
      4. Sebaiknya anon call dan aturkan temujanji dgn ustaz ismail ya.

      Wallahuaklam

      Padam
  9. Salam...sy selalu lah mimpi bayi..saya jugak kerap mimpi terbang sekarang..saya dulu pernah istihadah selama setahun lebih..pakar xdapat atasi masalah ini sehinggalah sya diruqyah baru berhenti. Berkali kali nak kawen xjadi...saya tidak mengetahui saya mpunyai saka sebelum ini shinggalaha sya mempelajri perubatan islam dan diijazahkan. Saya sudah cuba membaca ikrar pemutus saka. Dan membuat amalan.tetapi x berkesan. Sekrang kehidupan sy sgt trgugat. Saya selalu ambil mc lantaran sakt dan telah di warn baru ni jika lebih xlayak dinilai. Nilai prestasi kerja juga merudum. Skrg period xregular balik. Kadang saya bole rasa bila mahu tidur mende tuh dtg n nakbbuat x elok..ketar bdn menahan n berzikir semahunya..satu malaysia dah sya berubat. Saya juga pernah disantau dlu lantrn menolak lamaran lelaki. Mende ni semua buat sya maken give up. Kdg rasa hidup mcm bangkai hidup xda ruh n jiwa smgt macam org lain. Kehidupan yang jauh dr family dan rakan yg x support sgt mendown kan saya. Setiap kali berubat badan bengkak dan lebam menyebabkan saya trauma nak berubat lagi. Semakim lama semakin sukar nak solat malam. Al quran di depan mata tp trasa sgt jauh untuk capai dan baca. Apa perlu sya buat??

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam Nur Hanum,
      1. Seperti yg Saya nyatakan dalam post berkenaan saka, Rukyah dan ikrar pemutus saka x berkesan.
      2. Sebaiknya e-mail terus kpd saya dan saya akan ajar dan jawab soalan lanjut kelak. E-mail ilmuhaqdanish@gmail.com
      3.kena belajar cara ilmu haq barulah masalah cik boleh selesai secara muktamad.
      4. Ramai yg kena mcm cik. Berubat sana sini dgn perubatan Islam tapi makin teruk.
      5. Call dan aturkan temujanji dgn ustaz Ismail. 0193619305.

      Wallahua'lam

      Padam
  10. Salam...sy selalu lah mimpi bayi..saya jugak kerap mimpi terbang sekarang..saya dulu pernah istihadah selama setahun lebih..pakar xdapat atasi masalah ini sehinggalah sya diruqyah baru berhenti. Berkali kali nak kawen xjadi...saya tidak mengetahui saya mpunyai saka sebelum ini shinggalaha sya mempelajri perubatan islam dan diijazahkan. Saya sudah cuba membaca ikrar pemutus saka. Dan membuat amalan.tetapi x berkesan. Sekrang kehidupan sy sgt trgugat. Saya selalu ambil mc lantaran sakt dan telah di warn baru ni jika lebih xlayak dinilai. Nilai prestasi kerja juga merudum. Skrg period xregular balik. Kadang saya bole rasa bila mahu tidur mende tuh dtg n nakbbuat x elok..ketar bdn menahan n berzikir semahunya..satu malaysia dah sya berubat. Saya juga pernah disantau dlu lantrn menolak lamaran lelaki. Mende ni semua buat sya maken give up. Kdg rasa hidup mcm bangkai hidup xda ruh n jiwa smgt macam org lain. Kehidupan yang jauh dr family dan rakan yg x support sgt mendown kan saya. Setiap kali berubat badan bengkak dan lebam menyebabkan saya trauma nak berubat lagi. Semakim lama semakin sukar nak solat malam. Al quran di depan mata tp trasa sgt jauh untuk capai dan baca. Apa perlu sya buat??

    BalasPadam
  11. salam,nak tanya pasal sihir penutup jodoh..ada bertanya dengan org kampung katanya nak buat kenduri tolak bala sekali kena korban lembu..saya kalo dengan bf sya mgm saya slalu angin tapi kalo x jmpa sehari rasa sesak nafas stress dan saya terlalu sangat sayangkan dia sampai saya ignore my famili espcly my mom...tapi saya xdpt nak bendung perasan saya.bole terangkan maksud nya tuan?adakah saya terkena sihir ataupun emosi saya sendiri yg xtentu.

    BalasPadam