Jumlah Paparan Halaman

Ahad, 8 Mei 2011

Berusaha untuk mengubati sakit misteri dan gangguan dan penerangan tentang cara perubatan

satu point yang boleh kita discuss penyembuhan itu milik Allah. Setiap sakit ada puncanya atau root cause. Benar sekali penyembuhan itu milik Allah tetapi Allah menyembuhkan kita dengan usaha kita jugak. Amik cerita Nabi Musa a.s dan sakit gigi. bagaimana Nabi Musa mengadu kepada Allah tentang penyakit giginya dan Allah menyuruh NAbi musa mencari sejenis rumput disebuah padang sebagai ubatnya. Selepas dicari dan dimamah rumput tersebut alhamdullilah, Sakit giginya nya hilang. Selepas beberapa waktu, sakit giginya datang kembali, NAbi Musa a.s pun tanpa berlengah terus pergi kepadang yang sama dan memakan rumput yang sama. (rumput or daun). Lepas makan, sakitnya tak hilang-hilang. Terus NAbi musa a.s bertanyakan kepada Allah kenapa sakit giginya tak hilang lepas gigit rumput tu. Allah menjawab sakit mu yang dahulu, kau mencari Aku dan aku menyembuhkan mu.. Kali kedua ko mencari rumput..adakah rumput berkuasa menyembuhkan mu? Terus termalu Nabi Musa dan seterusnya dia bertaubat kepada Allah.

Dalam hal penyakit gangguan makluk halus tu, perlulah dicari sebab dan punca sakitnya. Seperti sakit perut, ada pelbagai jenis sakit..keracunan makan, gastrik, angin, sembelit dan sebagainya. Perlulah dicari punca sakitnya...kalau keracunan makanan, maka ubatnya nya akan diberikan jenis untuk keracunan. kalau gastrik ada ubat khususnya. Memang perlu mencari punca penyakit dan menyelesaikan punca sakit. kalay tidak kita hanya menutup simptom sakit itu sahaja bukanlah sakit nya. Sakit gigi makan paracetamol boleh kurangkan sakitnya tetapi tak menyelesaikan sakit tu. Cabut ajelah jawabnya untuk menyetelkan sakit tu. Kesembuhan itu hak Allah tetapi perlu lah kita meletakkan izin sembuh itu Allah yang punya, cabut gigi cuma asbab.

masalah dengan DS ialah mereka nie menggunakan satu or dua teknik yang sama untuk kesemua gangguan. gangguan yang datang tak datang begitu sahaja. Mesti ada penyebab dan punca or pintu gangguan tu datang. For example gangguan sihir pengasih sebagai contohnya adalah jenis serangan. Caranya ialah membunuh or membelasah jin yang datang menyerang tu. kalau setakat menghalau, jin yang berkerja sebagai kuli nie akan datang kembali dan serangannya makin dalam didalam batin anda. Belasah or bunuh aje jin tu adalah jalan yang terbaik.

jenis gangguan dan jenis jin yang datang mementukan cara kita perlu bertindak balas. Kalau saka nak dipulihkan dengan mandi limau sebagai contohnya...tak akan menyelesaikan masalah saka tu. Sebabnya mandi limau itu adalah satu cara jin masuk kedalam anda. Bukan anda mengeluarkan jin saka dari diri..tetapi memasukkan jin baru kedalam badan dan mensuppress kan jin saka. So simptom gangguan akan hilang tetapi root causenya belum diselesaikan. Jin islam nie yang dimasukkan melalui mandi air jampi or mandi air limau nie biasanya bertugas betul dan ikut arahan pada mula-mulanya. Lama kelamaan, mereka lupa tugas utama mereka dan mereka mula berkmpromi dengan jin saka balik. last2 simptom datang balik, kali nie worser than before.

jumpa ustaz or bomoh lain, dirunding pulak dan dipujuk pulak keluar dan jangan ganggu mangsa. Selepas berunding (ada ke sunnah dan dalil yang membenarkan kita berunding dengan jin?) , jin tu pun berlakon-lakonlah keluar. Yang mandi limau dan yang saka. Lepas lama selepas tu mereka masuh balik senyap2 dan mengganggu cara lain pulak.

kalau yang kene gangguan nie kalau tak kene gayanya..sampai bila pun tak habis sebab, setiap rawatan tu sebenarnya menambah jin yang yang lebih kuat dan lebih tinggi ilmunya dan cycle ini akan berulang lagi.

kalau gangguan yang disebabkan oleh wafak lagilah. Selagi wafak tu tak dimusnahkan..selagi itulah jin tu akan berkampung dalam diri tuan-tuan.

ramai yang bercerita macam pandai dan tahu. kalau anda tak pernah berurusan dan berlawan dgn jin selagi tu lah anda akan percaya jin islam tu baik-baik makluknya dan jin itu ada yang baik. Jin yang beriman dan bertaqwa kepada Allah tidak akan mencampuri urusan manusia sebab mereka sibuk dgn amal ibadah mereka dan mereka akan menjauhi dunia manusia.

kalau ada aje anda nampak jin, maknanya jin tu memang menggangu anda sebab dia dah masuk kealam kita. Mereka ada option duduk diam2 kat alam mereka, kalau masuk aje alam kita memang sememangnya mereka berniat lain...iaitu menggangu manusia.

wallahuaklam...

12 ulasan:

  1. DS tu singkatan untuk Darul S.... Tak sedap nak letak nama kat sini. memburukkan pulak jadinya. Darul-darul byk kat mesia nie. teka2 lah. mesti kene

    BalasPadam
  2. saya ada kawan yg cara tidurnye agak pelik. bila tidur mata dia sebelah terbuka dan dia juga tidur berdengkur. adakah kawan saya ni ade gangguan saka atau lain2?

    BalasPadam
  3. salam,

    bab berdengkur tu sebenarnya takde kena mengena dengan saka. Bab mata terbuka sebelah tu ada sedikit sebanyak berpunca dari sakanya. Sememangnya kawan tuan tu ada saka, Tuan yang bertanya pun ada jugak. :)

    Wallahu aklam

    BalasPadam
  4. Salam tuan..sy ada 1 soalan..kulit badan sy sentiasa ada kesan lebam2 dan calar balar yg banyak ..bl hilang kesan2 tu,nti naik lg semula kesan yg br..Adakah ini kesan dr saka/sihir/santau?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam,

      Dalam kes tuan, gangguan datang ganggguan saka tuan sendiri. Ada sedikit sebanyak sihir dan jin liar tetapi bukanlah punca utama. Punca utama adalah saka.

      Sila hubungi no pada profail saya utk maklumat lanjut.

      Wallahu aklam

      Padam
  5. Assalam, bapa sy uzur dh lebih 4 tahun. Nmpk x bermaya tp sentiasa minta nk mkn wlu baru lepas mkn. Dh jrg tdo sy rasa sbb dy beckp sepjg mlm sekejap sakit sekejap lapar dan suaranya agak kuat wlu nmpk lemah. Sy dh buntu berikhtiar. Lgpun bapa sy kurang pendengaran dan matanya x nmpk sbb selaput tebal.sy nk minta pendapat tuan. T kaseh. Wslm.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Walaikumsalam cik

      Ni kes biasa gangguan saka. Mmg kena selesaikan masalah saka dan ambilan ilmu dia. Silalah call ustaz mail itu bantuan lanjut.

      Padam
  6. Sakit gigi yg mlampau2.. tetiba tbaca post ni.. stiap kali mkn ubat mmg berdoa mohon kesembuhan pd ALLAH. Tp, endingnya mmg cabut gg la jawabnya!
    emm..rumput@daun apa ya yg ALLAH perintahkan Nabi Musa (as) mkn?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Assalamualaikum puan haida,
      1. Kisah ini sebenarnya terkandung didalam kitab lama. Boleh dijadikan panduan tetapi tidaklah boleh dijadikan sebagai hujah u tuk dalil dan juga hukum.
      2. Tidak dinyatakan secara jelas nama rumput atau daun tu.
      3. Bukanlah daun dan rumput itu jadi intipati utamanya.

      Wallahualam

      Padam
  7. kalau kata si A terkene pengasih selepas mandi limau di sungai . saya difahamkan sesuatu seperti wafak jampi pada air mandi dan minuman, bagaimana nk selesaikan? kalau wafak pada barang boleh dibuagkan atau dipulangkan barang . tapi ini seperti wafak jampi . bagaimana ye?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Assalamualaikum anon,
      1. Soalan ini agak sukar saya fahami sebenarnya. A terkena ilmu pengasih lepas mandi limau dalam sungai?
      2. Ilmu mandi limau dalam sungai sebagai contohnya ialah ilmu bathil yg kononnya utk buang sial dan nasib buruk dan juga berfungsi untuk seri muka dan pengasih.
      3. Dalam soalan anon ni,sebenarnya tak ada org yg terkena ilmu pengasihnya sendiri.
      4. Apa yg berlaku ialah si A Ni mesti ada seseorang yg ajarkan atau mengendalikan mandi limau dalam sungai.
      5. So si A kenalah pulangkan pd pengajar ilmu tu..limau tu biasanya dijampi atau dirukyah oleh seseorang. So akad pulanglah pd org yg baca jampi tu.
      6. Diharap saya menjawab persoalam cik anon. Jika tidak sila nyatakan soalan dengan lebih terperinci.

      Wallahuaklam

      Padam