Jumlah Paparan Halaman

Selasa, 15 Mac 2016

Membuka mata batin kupasan part 1

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua,

Kebelakangan ini saya mendapat banyak whatapps berkenaan topik ini dan kebanyakkan pertanyaan saya belum jawab secara peribadi. Saya jawab melalui posting blog ini kepada semua sekaligus.




Membuka mata batin. Apa maksudnya? Secara kasarnya maksudnya ilmu buka mata batin ini ialah membuka hijab mata dan mata hati. Ada dua jenis membuka mata batin, satu mata batin itu sendiri dan yg kedua ialah membuka hijab mata kasar. Ini bermakna sesiapa yg buka mata batin maka dia akan nampak makhluk makluk halus yg berada disekitarnya.

Perlu saya jelaskan akibat dan kesan membuka mata batin. Buka mata batin cara ilmu bathil mmg banyak ada di luar sana. Semua nya berkisar dengan cara membuat amalan bacaan potongan ayat dan surah surah didalam alquran serta zikir yg ditetapkan bilangan nya dan perlu dijadikab amalan harian. Ini perkara yg perlu difahami. Amalan ibadah khusus seperti bacaan alquran dan zikir perlu dibuat kerana Allah semata mata tanpa ada niat dan matlamat lain seperti nak buka mata batin. Mensyirikkan Allah adalah menyamakan atau melebihkan makhluk dgn Allah.

Cara buka mata batin ilmu haq berbeza dgn ilmu buka mata ilmu bathil. Cara ilmu haq ialah mata batin dibuka secara berperingkat dan agak makan masa. Bukan semudah baca ayat itu dan ini dan zikir itu dan ini. Secara teorinya mudah, bersihkan diri dan batin daripada kebathilan (jin dan zulumat) maka anda akan dapat melihat dgn mata batin. Semacam org yg hisap rokok, tak dapat tahu siapa yg hisap rokok. Hanya org yg bebas rokok aja yg mampu kesan org yg merokok. Rokok itu diumpamakan seperti jin. Ramai yg tak dpt buka mata batin adalah disebabkab oleh didalam diri mereka byk jin sebenarnya.

Cara buka mata batin ilmu haq berbeza sebenarnya. Mata batin ada akan terbuka berdasarkan kesediaan diri anda. Buka mata batin semata mata sebenarnya adalah kerja cari penyakit. Jika anda nampak alam jin tapi anda tak tau mcm mana nak selesaikan jin yg datang kpd anda, maka anda amat berisko untuk mensyirikkan kan Allah. Maksud nya ialah takut kita manusia hanyalah pada Allah semata mata. Tak boleh takut syaitan jin.

Saya masih ingat masa pertama kali mata batin saya terbuka. Mmg sgt menakutkan. Anda berisiko untuk jadi gila isim dan gila total sebenarnya. Percayalah. Buka mata batin mmg bukan benda yg menyeronokkan dan best. Tak larat nak tgk rupa syaitan jin yg berbagai rupa dan berada pada manusia dan alam sekitar kita. Takut jadi syirik bukan?

Jika nampak syaitan jin maka anda perlu ada cara dan teknik nak belasah syaitan jin yg ganggu anda. Belasah dan bunuh jib adalah teknik yg perlu ada pada org yg nak buka mata batin anda. Sesiapa yg terbuka mata batinnya, maka jin akan automatik akan tertarik untuk menggangu anda.

Itulah secara kasarnya berkenaan ilmu buka mata batin. Bukanlah ilmu ini sesenang mana. Nak tidur , nak berjalan dan buat aktiviti pun mmg jadi payah kelak. Nampak benda jin ni merata rata kacau anda kelak.

Jika ada persoalan, silalah tanya kelak ya.

Wallahuakl

14 ulasan:

  1. adakah saudara masih terbuka mata batinnya?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Assalam tuan,
      1. Masih terbuka.
      2.akan tetap terbuka sampai akhir hayat.
      Wallahuaklam

      Padam
  2. Info yang bagus....

    dengan siapa tuan berGuru?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Assalamualaikum ros honda,
      Cikgu saya ustaz ismail. No telefon dia ada pada profail saya.

      Wallahuaklam

      Padam
  3. Assalamualaikum tuan, bolehkah kita berjumpa jika tidak keberatan? Ada byk masalah serius sedang saya hadapi, ingin pertolongan di atas kelebihan tuan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam,
      1. silalah email kpd says terus. ilmuhaqdanish@gmail.com
      2.in sya Allah jika ada rezeki dah jodoh pertemuan kita akan bertemu.
      walllahualam

      Padam
    2. Assalamu'alaikum tuan..
      McMana nk tutup mata Batin.. sy tk prnah mintk ilmu ni. Tp sy blh nmpk mcm2.. tlglh sy.. tk larat dh sy nk hadap jin2 ni smua..

      Padam
    3. waaaikumussalam,
      1. mata batin tu terbuka bukan disebabkan ilmu tetapi saka keturunan,
      2. silalah email terus kpd saya ya jika ada soalan.
      3. Sebaiknya call dan dapatkan bantuan ustaz ismail. 0193619305.

      Padam
  4. boleh saya minta untuk dibuka mata batin melalui cara haq..
    saya dah brsedia..
    0109423836-awie

    BalasPadam
  5. boleh saya minta untuk dibuka mata batin melalui cara haq..
    saya dah brsedia..
    0109423836-awie

    BalasPadam
    Balasan
    1. Assalamualaikum,
      1. Tuan call dan belajar lah berdepan dgn ustaz Ismail.
      2. 0193619305. Call dan aturkan temujanji ya.

      Wallahua'lam

      Padam
    2. Assalamualaikum,
      1. Tuan call dan belajar lah berdepan dgn ustaz Ismail.
      2. 0193619305. Call dan aturkan temujanji ya.

      Wallahua'lam

      Padam