Jumlah Paparan Halaman

Khamis, 29 Januari 2015

perkara yang anda perlu tahu jika buat temujanji dan bertemu ustaz ismail

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada para pembaca,


Sudah agak lama saya tidak membuat posting didala blog saya yang tak seberapa ni. Kali ini saya akan menerangkan maklumat berkenaan ustaz ismail dan apa yang perlu anda lakukan jika membuat temujanji dengan beliau. Banyak yang berlaku silap faham berkenaan temujani dengan ustaz ismail menyebabkan pelbagai masalah.




Perkara yang anda perlu ingat dan patuhi sekiranya buat appointment dengan ustaz ismail.

1. Call dan set kan hari temujanji.
2. Sila datang awal pagi. Jika tidak dapat hadir pagi, atau tidak dapat hadir terus pada hari yang ditetapkan, sila lah call dan maklumkan pada dia (ustaz ismail) secepat mungkin.
Ada yg bertanya kenapa pagi? Tak boleh petang atau malam?
Jawapannya ialah pagi adalah sebaik masanya. Disebabkan ustaz mail akan bertindak terus dan travel ke tempat tempat atau rumah yg bermasalah. Seorang pesakit sehari. Ini bermakna ustaz mail akan menumpukan pada masalah anda seorang sahaja pada hari tersebut.
3. Jika tahu tidak dapat hadir pada hari dan masa yang ditetapkan, sila lah call ustaz mail untuk reschedule temujanji pada hari lain dan memberi peluang pada orang yang beratur menunggu hari mereka.
4. Tak perlu bawa apa apa barang cuma diri anda dan pasangan anda jika ada.
5. Hargai slot yang diberikan kepada anda. Jika terlepas kemungkinan anda kena beratur balik untuk dapat giliran.
6. Jika ada masalah kewangan sila lah berunding dan boleh buat perjanjian bayaran ansuran.
7. Rumah ustaz mail kat belakang ikbn dusun tua. Sila google maps kan lokasi nya. Kebiasaannya ustaz.mail akan ambil pesakitnya didepan ikbn dusun tua dengan motor uzurnya.
8. Jangan terkejut sgt jika sampai kerumahnya dan tengok rumahnya dhaif.

Jika ada apa apa soalan silalah komen .

Wallahuaklam

132 ulasan:

  1. Assalamualaikum...
    Saya kena sihir berkali-kali....bolehkah kita bunuh jin,pengupah Dan ahli sihir.

    BalasPadam
  2. Assalamualaikum...
    Saya kena sihir berkali-kali....bolehkah kita bunuh jin,pengupah Dan ahli sihir.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam tuan nazri hasan,
      1. Nampak gaya yg byk ganggu tuan ni saka dan ambilan ilmu, bukan jin sihir.
      2. Bab membunuh jin (syaitan) ni sebenarnya sunnah. Akan tetapi nak bunuh pengupah (manusia),dan ahli sihir (manusia) sebenarnya tak sebegitu clear hadis dan nas nya
      3. Apa apa pun ikutkan pemahaman saya dan pengetahuan saya, cukup sekadar kira bunuh jin sihir sahaja. Empunya sihir si tukang sihir dan pengupah akan automatik akan terkena sekali jika jin sihirnya mati.
      4. Bab ini saya belum pernah kupas lagi. InsyaAllah ada masa saya akan kupaskan dlm posting yg akan dtg.

      Wallahuaklam

      Padam
    2. Salam tuan nazri hasan,
      1. Nampak gaya yg byk ganggu tuan ni saka dan ambilan ilmu, bukan jin sihir.
      2. Bab membunuh jin (syaitan) ni sebenarnya sunnah. Akan tetapi nak bunuh pengupah (manusia),dan ahli sihir (manusia) sebenarnya tak sebegitu clear hadis dan nas nya
      3. Apa apa pun ikutkan pemahaman saya dan pengetahuan saya, cukup sekadar kira bunuh jin sihir sahaja. Empunya sihir si tukang sihir dan pengupah akan automatik akan terkena sekali jika jin sihirnya mati.
      4. Bab ini saya belum pernah kupas lagi. InsyaAllah ada masa saya akan kupaskan dlm posting yg akan dtg.

      Wallahuaklam

      Padam
  3. Salam...nama ibu saya masitah bt selamat...sudah nerubat bnyak darul n ustaz tetapi sehingga sekarang masih belum pulih sepenuhnya....dia juga pernah dimasukkan hikmah untuk membantu merawat masalah gangguan jin.....sebenarnya apakah masalah ibu saya dan adakah boleh masukkan hikmah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumussalam,
      1. Maaf lambat reply soalan cik ni.
      2. Sememangnya perubatan darul darul dan senang cakap perubatan islam konvensional mmg x mampu nak atasi masalah ibu cik.
      3. Senampak saya gangguan adalah daripada saka dia dan saka ayah cik sendiri serta ambilan ilmu (perubatan perubatan sebelum ini).
      4. Hikmah tak boleh dimasukkan kedalam diri. Yang berlaku ialah pendamping ilmu ustaz tu yg masuk dlm diri mak cik.
      5. Sila call ustaz mail utk bantuan lanjut. untuk keterangan lanjut/bantuan/tunjukajar ismail 013-3809376 019-3619305

      Wallahualam

      Padam
    2. Waalaikumussalam,
      1. Maaf lambat reply soalan cik ni.
      2. Sememangnya perubatan darul darul dan senang cakap perubatan islam konvensional mmg x mampu nak atasi masalah ibu cik.
      3. Senampak saya gangguan adalah daripada saka dia dan saka ayah cik sendiri serta ambilan ilmu (perubatan perubatan sebelum ini).
      4. Hikmah tak boleh dimasukkan kedalam diri. Yang berlaku ialah pendamping ilmu ustaz tu yg masuk dlm diri mak cik.
      5. Sila call ustaz mail utk bantuan lanjut. untuk keterangan lanjut/bantuan/tunjukajar ismail 013-3809376 019-3619305

      Wallahualam

      Padam
  4. Encik danish, adakah jin juga mempunyai binatang belaan? seperti harimau, ular dan sebagainya. Mohon pencerahannya. Terima kasih.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam tuan anon,
      1. Bab binatang belaan jin saya tak tahu dan pasti bab ni sebab saya sendiri tak pernah nampak.
      2. Banyak yg berlaku ialah jin itu sendiri yang berupa seperti harimau, ular, anjing dan banyak lagi.


      Wallahualam

      Padam
  5. Tuan danish, jika kita bunuh jin, tidak kah nanti keluarga dari kalangan jin yang kita bunuh akan membalas dendam? Setahu saya, mereka ini juga mempunyai keluarga.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam tuan anon,
      1. Memang jin ada family dan keluarga.
      2. Bab membalas dendam ni sepanjang panjang saya buat kerja bunuh jin belum ada yg berani dtg nak balas dendam. Banyak yg risau bab ni. Jangan risau. Allah tak jadikan manusia sebagai khalifah begitu begitu sahaja. Banyak kelebihan dan keistimewaan manusia berbanding makluk yg lain terutama jin. Bab serangan balas jin ni dtg aja, terus kita selesaikan.
      3. Jika guna teknik yg haq dan ilmu yg haq, insyaallah takkan ada yg berani dtg balas dendam. Jika ada,.kematianlah yg bakal datang. Kita bunuh syaitan or jin yg jahat yg ganggu manusia sahaja. Bkn bunuh sembarangan.

      Wallahualam

      Padam
  6. Tuan danish, jika tidak keberatan, tolong postkan satu article macam mana kita hendak tahu perawat yg di dampingi jin. Kadang2 perawat sendiri pun tidak tahu mereka di dampingi. Bukan salah perawat juga sebenarnya.

    BalasPadam
  7. salam anon,
    1. Ya benar. Memang kebanyakkan perawat tak sedar diri mereka didampingi. hanya segelinitir perawat yang memang menurun dan berkawan terus dengan jin aja yang sedar mereka ni berpendamping.
    2. InsyaAllah saya akan postkan satu articles berkenaan perawat yang didampingi jin dan cara cara yang boleh dikata periksa sendiri jika saya berkelapangan kelak.

    Wallahuaklam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya saya pun nak tahu tentang benda ni
      harap tuan dapat buat pos tentang ni di masa akan datang

      Padam
  8. assalamualikum. sekadar meminta pendapat. tapak kaki saya berdenyut seakan bergetar tetapi seketika namun dalam kekerapan yg agak banyak. ini dapat dirasai ketika saya berbaring. kadang kadang peha pun bergetar. adakah ini gangguan..? harap beri pendapat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumussalam,
      1.ya betul. Tu salah satu tanda gangguan saka dan mahkluk halus.
      2. Mostly gangguan jenis mcm ini adalah saka.
      3. Silalah dptkan bantuan ustaz ismail kelak.

      Wallahualam

      Padam
    2. salam danish. tentang dvd tu adakah ianya sama seperti yg telah diupload di youtube..? atau berbeza..? tq.

      Padam
    3. Waalaikumussalam,
      Ya sama. Isinya sama tetapi ada sedikit perbezaan dalam dialek yg digunakan dna sedikit beza dalam isi.
      Wallahualam

      Padam
    4. salam danish. berdasarkan pengalaman danish apa perubahan yg danish alami selepas ikhtiar dgn pak mail. adakah kekal? dari segi fikiran, ketetapan membuat sesuatu perkara, dan juga diri. harap berkongsi.

      Padam
    5. Waalaikumussalam anon,
      1. Terlalu banyak perubahan yang baik dan positif yang berlaku selepas sy belajar dan buat apa yg diajar oleh ustaz ismail.
      2. Gangguan saya dan isteri byk jenis termasuk fizikal dan juga mental. Mmg agak berat juga ujian yg saya tanggung.
      3. Yang paling awal perubahan yg berlaku ialah saya boleh bersolat 5 waktu selepas berubat cara ustaz ismail dan dapat kekuatan utk maintain solat..
      4. Perubahan adalah berkekalan kpd lebih baik dan saya dan isteri sembuh sepenuhnya sejak 6 tahun yg lepas. Semakin hari semakin baik dan hidup saya amat tenang sekarang.
      5. Ketetapan fikiran adalah lebih baik dan segala keputusan yg diambil saya tak pernah menyesal.
      6. Bab diri pula, ketakutan pada makhluk beransur ansur hilang. Saya hanya takutkan Allah semata mata.
      7. Mmg lain cara perubatan ustaz ismail. Kita diberikan ilmu dan pengetahuan untuk mengatasi masalah gangguan sendiri dan belajar utk mencegah sebelum terkena.
      8. InsyaAllah, silalah jumpa ustaz ismail. Istiqamah lah dengan cara yg diajarkannya. Perubahan dpt dirasai dengan serta merta dan keimanan pd Allah meningkat saban hari.

      Wallahualam

      Padam
  9. Salam encik, tolong scan saya , saya tak tahu apa berlaku pada diri saya..dulu zaya tinggal di rumah british yg jadi rumah kerajaan...semasa ayah saya kerja...hampir 11 tahun knp saya selalu mimpi rumah tu, saya jumpa r amai perawat kata ada saka, sihir 3 jenis, sayz rungsing, tak ada motivasi, malas, saya stress cos apa saya plan tak boleh jd mcm kena halang, so akhirnya saya tak buat apa, saya rasa down, ...apa Pekara sebenar berlaku psds saya please or saya krna jjmps psikitri

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumussalam,
      1. Gangguan cik anon ada ada beberapa punca termasuklah saka dan juga gangguan lama yg berasal dari rumah lama tu.
      2. Saya x nampak ada unsur sihir.
      3. Jumpa psikiatri sebenarnya tidak boleh menyelesaikan masalah gangguan jiwa cik. Punca gangguan cik ni saka dan juga benda lain.
      4. Apa pun silalah contact ustaz ismail dan aturkan temujanji. Dia boleh bantu cik.

      Wallahualam

      Padam
    2. Waalaikumussalam,
      1. Gangguan cik anon ada ada beberapa punca termasuklah saka dan juga gangguan lama yg berasal dari rumah lama tu.
      2. Saya x nampak ada unsur sihir.
      3. Jumpa psikiatri sebenarnya tidak boleh menyelesaikan masalah gangguan jiwa cik. Punca gangguan cik ni saka dan juga benda lain.
      4. Apa pun silalah contact ustaz ismail dan aturkan temujanji. Dia boleh bantu cik.

      Wallahualam

      Padam
  10. Encik saya dah give up....ada master saya tak kerja..tak boleh nk buat..mcm semua susah...bila saya atasi..saya happy dlm proses nk buat mcm ganguan saya rungsing lepas ituvsaya tak buat hanya tinggal rumah..i bukan malas..ini bukan diri saya..habis semua cita2 saya...mcm2 perawat saya jumpa..pelbagai ritual..i tak tahu mana satu islam or bukan...sihir ada 3 kristian, india n siam..maybe itu berjaya diselesaikan oleh perawat last saya jumpa..cos rawatan itu special utk 3 sihir...saya betul2 give up..i tak peduli apa org fikir pasal saya...mereka nampak saya sihat..tp mereka tak fhm..apa yg saya rasa..now i enjoy tinggal rumah hampir 8 tahun tak kerja...skills saya pun dah lupa typevpun bnyk errors...saya rasa bodoh...i betul2 rasa down.....encik mimpi rumah itu menakutkan..rumah tu seram..n keluarga saya pindah dr rumah itu masa saya form 3...now saya tinggal bandar lain...knp ganguan rumah itu ikut saya....apa salah saya..i tahu i baik...tuhan tak adil buat saya mcm ini

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam cik anon,
      1. Masalah semacam cik ni dah ada beberapa pesakit yg alami dan hampir sama dengan masalah cik ni. Alhamdulillah dah diselesaikan dengan jayanya.
      2.sebenarnya tiada sihir yg dikenakan pada cik. Gangguan yg paling utama ialah saka dan ambilan ilmu.
      3. Ambilan ilmu tu termasuklah tempat yg cik pernah pergi berubat. Ada pendamping ilmu (jin) yg masuk masa berubat tu.
      4. Sebenarnya saka cik sendiir itu berpakat nga jin yh tinggal kat rumah tu. Boleh diatasi masalah seperti i u.
      5. Sebenarnya ujian yg cik terima ni adalah asbab untuk kebaikan cik juga. Didalam alquran dan juga hadis banyak menceritakan perihal ini.
      6. In order for Allah to give you good thing and nikmat, first you neen to be tested and being subject to hardship. After hardship, then goodness will come in effect. It is said in surah insyirah "didalam kesulitan itu ada kesenangannya. Sesungguhnya didalam kesusahan itu ada kesenangannya".
      7. Semua yg beriman akan diuji dan akan diberikan kebaikan selepas itu.
      8. Memang suka utk cik terima hakikat ini, tetapi saya telah alami ujian yg agak getir yg effeknya pada minda dan fizikal saya sehingga masuk wad kecemasan. Hampir gila akibat gangguan syaitan dan sebagai nya. Tapi mmg benar bab kebaikan dan kesenangan yg Allah nak bagi pada saya sebenarnya. Masa kena saya pun x nampak apa kebaikan pada diri saya. Selepas itu baru saya faham.
      9. Jangan risau, just call dan jumpa ustaz ismail. Cik akan faham kemudian hari apa yg saya ceritakan ini.
      Wallahualam

      Padam
  11. Encik danish, kalau jin islam pandai membaca alquran kenapa masih masuk mahu menggangu alam manusia? Adakah jin itu betul2 islam ataupun cuma hendak menipu? kononnya hendak menjaga individu tersebut.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam cik anon,
      1. Semacam manusia juga, ramai yang pandai membaca alquran dan yang islam tapi masih melakukan kejahatan pada manusia yang lain. Menipu, merogol, menghasut dan sebagainya.
      2. Jin itu islam akan semacam manusia juga, ramai yang islamnya pada nama dan pada lidah. Bukan pada hati dan perbuatan.
      3. Memang itu lah kerja syaitan. Saya namakan jin islam yang jahat itu adalah jin syaitan. benda ni memang kerjanya menipu manusia untuk dapatkan peluang masuk dan tinggal didalam diri manusia. Konon nak jaga, sebenarnya benda ni suka tinggal dalam diri manusia sebab makanan yang banyak dan benda ni mudah nak menjahanamkan manusia.
      4. Sememangnya terlalu banyak kes sebegini. Jin islam yang kononnya menawarkan diri untuk menjada manusia. padahal larangan Allah adalah amat jelas untuk manusia dan juga jin untuk tidak membantu sesama sendiri.

      Wallahuaklam

      Padam
  12. Adakah betul encik danish semua manusia d muka bumi ani ada qarin tersendiri? Adakah qarin ini sebenarnya saka? Jika qarin adalah saka maknanya kita semua boleh d katakan ada saka lah yer? Saya betul2 keliru antara qarin dan saka, boleh tolong perjelaskan encik danish. Bolehkah kita berinterkasi dengan qarin kita sendiri? Jika boleh bagaimana pulak caranya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. jawapan saya:-
      1. Ya benar. Semua manusia dan semua jin ada qarin jin mereka sendiri.
      2. qarin bukan saka. Saka adalah jin pendamping ilmu atau khadam ilmu. untuk memudahkan pemahaman cik.

      Qarin= kembar manusia didalam bentuk jin.
      Saka= Pendamping ilmu/ khadam ilmu bathil.
      3. Saka didalam diri seseorang adalah lebih banyak kuantitinya dan juga bilangannya berbanding qarin. Qarin cuma satu sahaja.
      4. Boleh berkomunikasi dengan qarin sendiri akan tetapi tak banyak gunanya dan kebaikkannya. Qarin sememangnya krjanya meniupkan rasa was was didalam diri kita dan sesetengah masanya bercakap melalui suara hati kita.
      5. Banyak orang berdialong dengan qarin mereka sendiri dalam tak sedar. Sebagai contohnya, anda ada kawan, dan kawan anda buat kesalahan. kebanyakkan orang boleh spend masa sehingga berjam jam berbira sendirian dan seolah olah ada orang lain didalam diri mereka yang akan membalas setiap suggestion dan juga andaian. Ini adalah qarin.
      6. Sebaiknya untuk qarin ini adalah buang melalui poliklinik, hingga sampai masa dan ketika qarin itu keluar dari diri kita dan masa tu terpulang lah pada ketetapan Allah.

      Wallahuaklam

      Padam
    2. en danish ada cuba membuang qarin en danish?

      Padam
    3. 1. Ya saya dalm proses membuang qarin saya.
      2. Proses buang qarin ni memakan masa akan tetapi benda ni tetap keluar daripada diri. Ikatan batin antara kita dan qarin dah lama. Sejak drpd dilahirkan.
      3. Bab saka sila rujuk posting saya bab saka. Ada 3 posting berkenaan saka. Bab qarin pula, belum ada posting khusus bab qarin.
      4. Jika ada masa dan ilmu , saya akan buat kupasan bab qarin pula.

      Wallahualam

      Padam
  13. Assalamualaikum encik danish..bru2 ini sy telah dirasuk di rumah.ptg tu sy ada mimpi memakai cincin yg pelik.dan mlm nye sy kena rasuk.ini kali ke3 sy kna rasuk dlm hdup sy.sbelum ni kbyakn perawat ckp sy disihir.tp ustaz yg bru2 ni merawat sy ckp ini disebabkn saka dr kluarga sy tp xtaw sebelah ibu atau ayh.sblum ini ada perawat mrawat sy dgn mmanggil 'keturunan' sy iaitu knonnya sy berketurunan sultan.sy pulih selepas rawatn tu tp sy xpcaya bab pertolongan dr kturunan or datuk nnek n sy takut jtuh syirik.skrg ustaz ni pulak ckp sy ada saka bukan disihir.sy keliru mna satu yg btul.mhon pencerahan dr pihak encik danish.terima kasih.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumussalam,
      1. Yang menggangu cik ialah saka keturunan cik sendiri dari belah ayah dan juga emak.
      2. sebenarnya saka tu masih ada, yang berlaku ialah pendamping ilmu (jin) ustaz yang baru tu masuk kedalam diri cik dan mengawal saka yang sedia ada dari mengganggu.
      3. Kaedah sebegini sebenarnya tidak effektif malah menambahkan bilangan jin yang ada dalam diri dan akan menyebabkan gangguan cik akan menjadi lebih teruk pada masa hadapan.
      4. saya cadangkan cik jumpah ustaz ismail dan selesaikan saka cik sendiri. Cik akan diajarkan cara dan teknik yang bersesuaian kelak,
      5. Ustaz tu menggunakan jin saka cik sendiri untuk keluarkan saka cik sendiri? kerja mengarut dan sangat membuang masa.
      6. Memang boleh jatuh syrik sekiranya kita menggunakan jin untuk menghalau jin. Bukan itu caranya.

      Wallahuaklam

      Padam
  14. Assalamualaikum En. Danish
    Sebulan lepas saya bermimpi 2 ekor ular sawa yang besar bergantung di alang rumah. Ular2 tersebut tidak mematuk atau mengejar saya. Seminggu selepas tu saya bermimpi dapur gas saya terbakar. Selepas mimpi2 tersebut saya selalu terjaga di tengah malam dan bersin tak berhenti2 sehingga hidung saya perit dan tersumbat. Sekarang masalah saya makin teruk kerana badan terasa panas pijar dan tidak boleh tidur malam. Waktu siang kadang kadang saya boleh tidur jika memasang ayat ruqyah , tetapi kadang tu sangat serabut untuk mendengar ayat2 tu. saya sangat tertekan kerana letih tidak boleh tidur. Sudah berikhtiar dengan beberapa orang ustaz tapi masih belum di beri kesembuhan oleh Allah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumussalam was was,
      1. Maaf lambat reply.
      2. Mimpi ular itu merujuk kpd saka cik sendiri. Maknanya gangguan cik ni memang asalnya drpada saka.
      3. Mmg benar ustaz ustaz perubatan islam biasa tak mampu nak selesaikan saka.
      4.silalah call ustaz ismail utk bantuan lanjut. InsyaAllah masalah cik akan selesai secara muktamadnya.

      Wallahualam

      Padam
  15. assalammualmaikum tuan haji.
    1.Saya pernah sakit teruk kira-kira 29 tahun lalu,saya muntah kuning,hilang selera makan hingga badan kurus kering
    2.Saya berubat banyak tempat tidak sembuh sehingga saya dikenalkan dengan seorang mak cik .
    3.Dengan sekali jumpa sahaja ,penyakit saya terus sembuh berselera makan.
    4.Rawatannya simple. Saya diminta minum satu gelas air dengan campuran serbuk kuning (macam tanah ).
    5.Kerana terhutang budi saya menganggap mak cik ini saperti mak angkat kerana saya dan suami memang merantau di tempat orang.
    6.Saya boleh makan dan minum tetapi tidur saya pula diganggu.sering kena tindeh dan hubungan suami isteri jadi panas jika didalam bilik tidur, jika diluar rumah kami sangat mesra.
    7.Berkat kesabaran kini rumahtangga kami telah berusia 29 tahun .
    8. Masalah saya sekarang ialah apabila kesemua anak-anak perempuan saya mengadu sering ditindeh semasa tidur.Anak gadis saya yang ke3 yang paling teruk diganggu sehingga mengalami kesan lebam-lebam pada betis .Terbaru anak mengadu dirinya telah dirogol oleh lembaga yang menganggunya.
    9.Gangguan yang anak saya alami ini mengingatkan kembali saya dengan apa yang pernah saya alami semasa muda dahulu,,adakah yang menganggu anak saya ini adalah makluk yang sama dengan yang menganggu saya dahulu.

    minta tolong scan diri saya dan suami sekiranya ini semua saka atau sebaliknya .
    saya : Nazilah binti Halimah
    suami : Zull kafli bin Sariah.

    Terima kasih.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam puan nazilah,
      1. Ya. Gangguan asal puan sebenarnya saka keturunan puan dan suami puan.
      2.gangguan sekarang ini pula bercampur campur termasuk lah ambilan pendamping ilmu makcik tu.
      3. Anak anak puan kena gangguan saka.
      4''silalah call ustaz ismail utk bantuan lanjut.

      Wallahualam

      Padam
  16. Encik danish, bagaimana kita hendak tahu kita ada saka? Dari penulisan encik danish, rasa2nya ramai dari kita yg mempunyai saka, contohnya dari ilmu ambilan, banyak dari kalangan kita yg ambil ilmu ambilan dari ustaz dan sebagainya. Ilmu ambilan juga boleh menyebabkan kita bersaka yer?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumussalam cik anon,
      1. Untuk memahamkan apa itu saka dan ambilan ilmu saya mudahkan utk cik seperti contoh dibawah.

      Datuk saya belajar dan mengambil ilmu urut patah dan dia menjadi seorang tok bomoh patah. Ilmu urut patah itu adalah ambilan utk atuk saya. Ayah saya mewarisi ilmu urut patah itu dan belajar secara terus dgn atuk saya. Ilmu urut patah itu menjadi saka dan juga ambilan sekali gus. Apabila sampai masa saya, saya tidak pernah belajar dengan ayah saya ilmu urut patah akan tetapi saya mempunyai kebolehan secara senditi utk mengurut patah. Ilmu uruy patah ini adalah saka saya. Bila saya sebut saka, ilmu dan pendamping ilmu (jin) tu sendiri maksudnya.
      2. Kesimpulannya. Saka adalah warisan pendamping ilmu atau khadam yg turun secara automatik. Ambilan ilmu pula adalah apa yg saya sendiri ambil. Sebagai contoh yg sama, saya belajat ilmu silat masa saya muda. Ilmu silat ini adalah ambilan saya. Akan tetapi ilmu silat dan jin silat ini akan menjadi saka kepada anak anak dan cucu cucu saya secara automatik jika saya tidak memutuskan ilmu ini.
      3. Ringkasab mudah:
      Atuk: ambilan ilmu urut patah.
      Ayah: saka ilmu urut patah + ambilan ilmu urut patah
      Saya: saka ilmu urut patah+ ambilan silat
      Anak saya: saka ilmu urut patah+ saka ilmu silat.
      4. Diharapkan penerangan ini bermanafaat utk semua.

      Wallahualam

      Padam
  17. Adakah seseorang yg sehat tidak mempunyai masalah penyakit tetap jugak mempunyai saka? sedangkan dia rasa dirinya ada saka. Apa peranan saka selain membuat seseorang itu sakit dari segi fizikal?

    BalasPadam
  18. salam tuan anon.
    1. Ya. orang yg sihat pun kebanyakkannya memang ada saka.
    2. Sakit atau gangguan sebenarnya tidak semestinya berbentuk sakit fizikal. Sakit mental atau perasaan juga sebenarnya jika dikirakan dasyhat juga effek pada pesakitnya.
    3. Peranan saka selain dari menyebabkan sakit fizikal? Banyak sgtt..saya cuba ringkas contoh nya., hasad dengki, berdendam, panas baran, mudah marah, mudah terkejut, kecelaruan fikiran, tekanan emosi yang melampau, stress, berdebar debar tanpa sebab, sayu dan pilu tanpa sebab , kemuruangan melampau, psychotic disorder, sleeping disorder dan sebagainya. Kesan lain saka kpd manusia selain dari masalah perasaan, mental dan pemakanan ialah, sukar untuk solat atau sukar untuk khusuk solat, dan sukar melalukan ibadah dan kebaikan.

    Wallahuaklam

    BalasPadam
  19. Bolehkah kita bunuh sendiri jin saka tanpa bantuan perawat?

    BalasPadam
  20. salam tuan anon,
    1. dalam kes nak bunuh saka ni, sebenarnya tak boleh bunuh jin tanpa sebarang ilmu.
    2. So, nak bunuh saka tanpa bantuan perawat atau cikgu sebenarnya kerja yang agak sukar.
    3. Jika nak dipulangkan saka kpd empunya asal, itu memang boleh dibuat tanpa bantuan perawat . Akan tetapi gangguan bukanlah berpunca semata mata daripada saka. Hampir 90% gangguan berpunca daripada saka serta ambilan ambilan ilmu. Saka cuma salah satu punca terbesar gangguan tetapi bukan satu satunya punca.
    4. Utk menjawab soalan tuan diatas, agak sukar atau tidak boleh bunuh saka tanpa ada kekuatan dalaman sendiri tanpa bantuan perawat.
    Wallahuaklam

    BalasPadam
  21. Jika belajar dr ustaz mail ada sebarang cas tak? Contohnya belajar teknik bunuh jin. Jika kita sudah belajar teknik2 tertentu, bolehkah kita sendiri bunuh jin? Sama ada jin d luar ataupun dalam badan

    BalasPadam
  22. salam tuan anon,
    1. belajar konsep ilmu haq dan bathil memang tak ada cas atau bayaran.
    2. Ikutkan tertibnya, kita perlu selesaikan masalah gangguan yang sedia ada dahulu baru boleh belajar teknik yang direct. sebagai contohnya saka.
    3. Jika kita dah selesaikan saka, barulah kita ada cukup kekuatan untuk gunakan teknik. Teknik hanya separuh cerita sebenarnya. Perlu ada kekuatan dalaman kita sendiri. teknik ni umpama pedang. Pedang sahaja tanpa kekuatan fizikal untuk hayun pedang pun tak jadi juga. Perlu selaras dan ada kekuatan untuk gunakan pedang untuk membunuh.
    4. Anyway memang boleh bunuh jin diluar dan didalam badan selepas kita bersihkan diri dari anasir bathil.

    Wallahuaklam

    BalasPadam
    Balasan
    1. sekiranya kita tak tahu kita terambil mana mana ilmu, bolehkan kita lawan terus jin tu. adakah jin tu akan pergi ke waris..?

      Padam
    2. Jika begitu, jika kita sudah tahu teknik bunuh jin, bolehkah kita menolong/memberi rawatan pada yg memerlukan?

      Padam
    3. Assalamualaikum tuan anon,
      1. Secara umumnya ya, boleh bantu orang dan memberikan rawatan pada yang memerlukan.
      2. Akan tetapi sedikit mengambil masa untuk membina kekuatan iman dan batin supaya betul kepada Allah.
      3. kebersihan ada dua jenis, fizikal dan batin atau rohani.
      4. Kebersihan rohani ni memakan sedikit masa, akan tetapi jika batin dah bersih bermakna kekuatan dalaman kita pun meningkat.
      5. barulah kita boleh bantu saudara seislam kita selepas kita benar benar bersihkan batin kita kepada Allah.

      Wallahuaklam

      Padam
  23. assalamualaikum...
    saye kerap rase berdenyut di tapak kaki...beberapa kwn yg dtg ke rumah sy mengadu nmpk kelibat lelaki dlm umah sy...tp sy x pernah nmpk..cuma sesekali sy mimpi jumpe lelaki seperti yg dibayangkn oleh kwn sy..sy pernah berubat sekali je dlm idup ni..ustaz tu ckp sy dipuja.batin sy lemah..sbnrnye ape masalah sy?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumussalam cik puteri,
      1. Cik bukan dipuja dan bukan batin cik yg lemah. Cik kena ganggu dgn jin saka keturunan cik sendiri.
      3. Simptom.yg cik sebut tu adalah petanda biasa gangguan saka.
      4.silalah call ustaz mail utk bantuan lanjut.

      Wallahualam

      Padam
  24. Kenapa sometime bila kita baca ayat kursi, jin tidak kepanasan pun, tapi bila ustaz atau perawat baca, kepanasan lah pulak, adakah kerna perawat2 ada ilmu atau memang orang awam d gelebungi dengan dosa sehingga batin pun tidak bersih. Setangah2 perawat baca alfatihah pun jin sudah rasa kepanasan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam anon,
      1. Sebab org biasa tiada pendamping ilmu perubatan islam. Itu lah sebabnya. Rasa panas itu ditimbulkan oleh pendamping ilmu.
      2. Nak kata sebab mereka bersih bab batin, tak juga. Ramai yg mempunyai saka dan amalan yg bathil. Amalan dan ibadah serta llmu org biasa ada yg lebih bagus dan baik drp perawat.
      3. So jawapannya sebab mereka ada pendamping ilmu. Ini menyebabkan effek rasa panas. Jin tu sebenarnya tak panas pun.
      Wallahualam

      Padam
    2. Ilmu pedamping? Makusdnya ada jin yg membantu lah di katakan? Mengapa encik danish kata amalan irang biasa lebih baik dr perawat sedangkan mereka ada ilmu, adakah kerana banyaknya kebatilan ilmu besarang dalam diri perawat?

      Padam
    3. 1. Ya betul. Setiap perubatan mesti ada pendamping ilmu masing masing. dalam teknik ilmu haq, kami tidak mengubatkan pesakit. Ajar dan bantu sahaja dan coach. Teknik sendiri buat.
      2. Bab kebathilan ni bukan lah bergantung pada banyak mana ambilan ilmu bathil tapi jenis ilmu yang dipelajari. Satu ilmu for example ilmu perubatan A, pendamping ilmunya yang terdiri daripada bunian islam dan juga ifrit boleh jadi sama byk kebathilannya dengan ilmu gentel lada hitam + pagar halus+ silat+ dan lain lain.
      3. So, bukanlah jumlah ilmu sangat tapi jenis pendamping ilmu. Jika ilmu tu byk sekali pun tetapi pendampingnya daripada jin tahap tahap rendah...tak ampuh mana pun jika dikaji dari segi keberkesanan ilmu.
      wallahuaklam

      Padam
  25. air jampi / bacaan ruqyah boleh tak kita buang saja dalam toilet?

    BalasPadam
    Balasan
    1. boleh. buang air kecil atau besar dan flush.

      Padam
    2. boleh. buang air kecil atau besar dan flush.

      Padam
    3. boleh. buang air kecil atau besar dan flush.

      Padam
  26. Salam tuan danish,
    Sy ada mengalami panick attack atau anxiety seperti yg di sahkan oleh doktor. Cuma yg menjadi persoalan, sakit ini cuba menganggu amalan kita pada Allah, solat tidak khusyuk, menjadi malas...kadang2 badan seperti menggigil tapi apabila pegang barang, tidak pula bergoyang. Susah bernafas adalah simtom sakit anxiety, tapi diri yg mengalami seperti ada rasa yang tak kena. Adakah ini dipanggil sakit moden atau terdapat gangguan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumussalam anon,
      1. Saya nampak memang ada gangguan. Modern medical menamakannya sebagai anxiety attack. Mostly semua orang yang ada gangguan saka ada masalah ini.
      2. Bukan sakit moden tapi itu adalah istilah perubatan moden. Sebenarnya itu sakit gangguan saka.
      3. Sesak nafas, berdebar debar dan menggigil itu adalah simptom biasa gangguan saka dan dalam kes anon pun sama.
      4. Sebaiknya call dan aturkan temujanji dengan ustaz ismail, dia boleh bantu tuan.

      Wallahuaklama

      Padam
  27. Tapi bagaimana pulak seperti kes pesakit sehat selepas di rawat perawat perubatan islam? Tidak boleh juga kita katakan perawat tersebut menggunakan khidmat jin. Banyak juga saya lihat pesakit sehat selapas d rawat, tetapi ambil masa lah jugak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam anon,
      1. Alhamdulillah byk soalan anon dan bak kata cikgu saya, kunci ilmu itu adalah soalan.
      2. Soalan yg baik dan elok diperjelaskan. Saya pun salah seorang yg pergi perubatan islam dan kononnya baik atau sembuh.
      3. Jika ada masa telitilah pesakit tu. Kebiasaanya sakitnya akan kembali selepas 6 bulan atau setahun.
      4. Apa yg berlaku (sama dengan kes saya) ialah pendamping ilmu yg masuk akna bertugas secara betul pada awal nya iaitu mengawal gangguan yg sedia ada dalam pesakit. Apa bila jin pendamping baru masuk lebig kuat dr yg sedia ada, maka keadaan akan jadi aman. Simptom gangguan akan hilang dan pesakit akan merasa sembuh.
      5. Sama mcm yg saya alami. Selepas setahun sakit kembali, kali ini lebih teruk daripada dahulu.
      6. Cycle ini akan berulang. Jumpa ustaz tambah pendamping ,ok...lepastu tak ok balik.
      7. That why kebanyakkan pesakit gangguan jin never fully sembuh. Ada yg sampai ke akhir hayat sakit tak selesai selesai.
      8. Jika ada masa buatlah penelitian dan study bab ni. Kebanyakkan yg ada diperubatan islam adalah sakit berulang.

      Wallahualam

      Padam
  28. Assalamualaikum En Danish,

    Saya seorang wanita belum berkahwin yang berumur hampir 40 tahun. Saya tak pasti punca jodoh saya lambat. Yang saya pasti, ia adalah ujian dari Allah dan saya redha. Macam-macam cara saya cuba berusaha. Cuma saya risau jika punca jodoh saya lambat kerana gangguan makhluk halus. Saya juga hairan kerana saya selalu merasa rendah diri, bimbang dan takut pada perkara yang tidak sepatutnya, cepat merasa bosan dan selalu berkecil hati dengan orang sekeliling. Sehingga saya mudah merasa benci pada orang yang berbuat salah pada saya. Saya selalu cuba motivasi diri, tapi biasanya positif dalam diri tidak bertahan lama. Ibadah saya juga kadang penuh semangat kadang dilaksanakan dengan perasaan yang berat sekali. Saya juga selalu bermasalah dengan lelaki, Ada beberapa pihak yang beritahu saya juga pernah terkena sihir atau guna-guna. Ada 2-3 lelaki yang dikatakan pernah berniat jahat pada saya. Wallahualam.
    Mohon nasihat dari En Danish. Terima Kasih.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumussalam Cik anon,
      1. Memang punca lambat jodoh cik ialah saka keturunan cik sendiri.
      2. Saya tak nampak pulak ada sihir guna guna pada cik.
      3. Sebaiknya selesaikan gangguan cik yang menggangu jodoh dan perasaan cik. Perasaan bosan kecil hati bimbang dan benci tu berpunca daripada saka cik. Bukan masalah emosi cik pun sebenarnya.
      4. Silalah call dan aturkan temujanji dengan ustaz mail ya cik,
      Wallahuaklam

      Padam
    2. Maaf, boleh encik perjelaskan lagi saka keturunan saya ni. Saya tak tahu pasal ini. Saka jenis apa yang mengikut saya ni? dan sejak bila?

      Lagi satu, saya nak tanya bolehkan Ustaz mail mengubat dari jauh, sebab saya bukan orang selangor.

      Terima kasih banyak-banyak atas bantuan encik danish.

      Padam
    3. 1. bab saka ni, datang dari kedua dua belah iaitu emak dan ayah. Sejak dari cik lahir lagi. sila lah rujuk posting berkenaan saka seperti berikut:-

      http://ilmuhaq-danish.blogspot.com/2012/07/saka-part-3-hubungan-saka-dan-anda-dan.html
      2. bab bantuan dan mengajar teknik maaf cakap untuk permulaan mesti berjumpa dahulu. Maksudnya selepas dah jumpa dengan ustaz mail dna belajar dengan dia, barulah cik boleh berubat sendiri.
      3. Tak ada berubat dari jauh cik.
      Wallahuaklam

      Padam
  29. Sebenarnya saka ini berada di dalam badan atau d luar badan? Adakah 24 jam 7 hari sentiasa berdamping dengan kita? Apabila kita solat adakah saka ini akan kepansan atau lari sementara dari kita?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Assalamualaikum anon,
      1. Saka ini berdampingan dan berada didalam badan 24 jam 7 hari seminggu 365 hari setahun.
      2. Saka still berada didalam batin (dalaman) kita waktu solat. Yg menggangu ke khuysukan solat kita, lupa rakaat, dan fikiran terpesong tu saka ada lah saka.
      Wallahualam

      Padam
  30. Bukankah jin qarin sendiri juga mampu membuat kita tidak khusuk solat, lupa rakaat dan sebagainya, adakah kedua2 jin ini berkomplot membuat kita lalai dalam solat kita lakukan? Kerana ada yg kata jin qarin lah yg menggangu kita ketika kita beramal, berzikir dan sebagainya kerana jin qarin mampu membisikan sesuatu yang negatif pada kita.

    BalasPadam
    Balasan
    1. 1. Jawapan utk soalan ini ialah kedua duanya sekali. Saka dan qarin buat kerja yg sama menimbulkan kekeliruan , hilang focus dalam solat dan juga terlupa rakaat.
      2. Qarin dan saka kurang lebih aja kerja nya. Both membisikan sesuatu yg negetif, suara hati kearah kekufuran dan maksiat .
      Wallahualam

      Padam
  31. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  32. Salam..sy nk tny, xde sesape kasi feedback blik lpas dpt kn rawatan??bukan nk pertikai tp mcm was2..sy da hbis bnyk duit..mslh sy xselesai lg..skrg nk g berubat mcm da give up..

    BalasPadam
  33. Saya bukakan kepada orang lain yg telah berubat ngan ustaz mail utk menjawab. Ikutkan sy pun pernah sakit dan dah berubat di macam macam tempat juga. Anyway saya minta bekas pesakit yg belajar dgn ustaz ismail utk mail komen bab diatas.

    Wallahuaklam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Danish..boleh kasi email tuan??

      Padam
    2. Salam tuan ahmad,
      1. Ilmuhaqdanish@gmail.com.
      2. Silalah email jika ada sebarang soalan atau memerlukan penjelasan.

      Padam
  34. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  35. saya baru je dlm tempoh setahun berubat dgn ustaz mail.....klu saye x jumpe ustaz ismail mungkin dh masuk wad sakit gila....slepas berkahwin sakit gangguan semakin menjadi2 pergi mane2 shje sye nmpak makhluk halus dan setiap saat makhluk2 ni kluar masuk dlm bdan saye....tiap2 mlm saye meracau2 ntah ape2 mcm org gila....pergi berubat pun x sembuh2 lg tambah sakit....mcm2 air penawar dh minum x jgk sembuh...mcm2 air bunga la air limau la dh mandi x sembuh jgk mkin teruk....sye jd buntu smpai kluarga jd kucar kacir..hmpir2 sye nak mtak cerai dr suami akibat gngguan sbegini.....ble pergi berubat mcm2ahli perubatan ckp kne sihir la...buatan org la....x kuat semangat la....sye buntu ape.punca sbnar sye sakit.ni....smpai la sye terjumpe blog cik danish ni....sye ambil mase utk bace kesemua cerita dlm blog cik danish dan minum air zam2 utk mengurangkan gangguan...slpas minum air zam2 beserta doa baru saye tersedar ape yg dh terjadi dgn saye dan family....sye email cik danish tnye ape yg terjadi pd saye....rupenye gangguan saka dr kedua pihak saka sblah saya dan suami dan ambilan ilmu keluarga saye....ayah sye terlalu bnyak ambil ambilan ilmu,dan saye dh mula nmpak makhlus halus ni bermula dr sek rendah...tp bukan mudah nak pulangkan saka keluarga ni....mmg ade pergaduhan dan agak kucar kacir sikit semasa dlm proses nak pulangkan saka keluarga ni, sampaikan ibu saye pengsan2....ahli keluarga bergaduh....suami pun bergaduh ngan ustaz ismail....mcm2 dugaan kne tempuh....dgn brkat kesabaran dan kekuatan akhirnya saye dpt jgk pulangkan saka sblah kluarga dan suami.....skarang sye dh x nmpak lg byang makhlus halus....ble keseorangan di rumah pun dh x de perasaan takot lg....jika ade gangguan luar pd anak kecil saye...saye blh belasah sendiri tnpa pergi ke rumah ustaz....skang sye tidak lg takut pada hantu ke syaitan ke....sye cume tkot pd Allah shj.....hub kluarga saye bertambah baik....dgn suami pun semakin baik....alhamdulillah.....

    BalasPadam
  36. Asalamualaikum....saya diduga makin teruk apabila saya sudah berkahwin mcm2 jadi hati x tenteram solat x kusyuk...perangai jgn cakap la baran x tentu arah....dulu belajar zikir dgn pak cik dikampaung perubahan mendadak sikit2 baran,sampai anak isteri pon trauma....lepas setahun dua perkahwinan, saya x bleh tahan dgn baran saya belajar dengan seorang ustaz boleh kata terkenal jugak la dimajalah2 dan surat khabar saya belajar perubatan islam,zikir2 beribu kali dan mcm2 ilmu....lepas dijazahkan berbagai ilmu makin lama saya baru perasan yg jiwa saya mcm x tentu arah malah baran makin teruk perhubungan dengan kluarga pon makin teruk...sampai ingat nak g jumpa doktor pakar jiwa tp malu...sampai satu tahap saya selalu mnangis apakah makin bnyak ibadat yg dlakukan hanya untuk menerima dugaan yg melampau2 sebegini...dengan izin allah saya terbuka youtube melihat muzakarah ustaz mail salah satu nye yg saya tertarik kata2nya kita nak buat amalan sume mesti kerana allah dan nak ibadat mcm rasulullah bukan kerana@mnta dgn makluk,saya call ustaz mail tp x tau knapa asyik berat nak jumpa nak call pon takut....lepas 5,6 bulan saya cube bukak google selalu baca mcm2 blog, saya jumpa blog en.danish saya berkawan ngn en.danish allhamdulillah saya besyukur sangat la en.danish bnyak bg support moral untuk saya g jumpa ngn ustaz mail......skang alhamdulillah saya dah buang saka@setan skang dlm proses blajar ngn ustaz mail....yg paling saya besyukur yg x terhingga saya boleh istikhomah untuk jaga solat,solat pon ringan......hubungan ngn anak isteri pon berubah lebih baik,yg best nye bapak saya yg ckp saya mngarut sbb nak buang benda2 nih pon jadi lebih baik dah jaga solat,dah x marah2 dada rasa lapang bile benda nih xde...skang saya ada harapan yg besar untuk sama2 mengajak umat islam jauh dr pekara2 syirik yg merosakkan akidah dan amalan dengan allah..

    BalasPadam
  37. Ahmad diego jumpa lah ustaz mail insyallah allah mudahkan selesai maslah tuan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih mohd aries aries..ada email x??

      Padam
  38. Assalamualaikum.. Nak ty.. Keluarga mentua sy serta suami pengikut ajaran sesat.. Dorg x solat puasa.. Campur aduk ajaran Kristian Yahudi.. Saya pun baru juga tahu.. Sblm tu x... Suami sy taat sgt dgn mak dia.. Apa yg mak dia ckp semua ikut.. Sy pun perasan kalo depan mak dia sy jd lemah.. Adakah mak dia ada ilmu penunduk.. Sbb suami sy yg rajin bg duit dekat mak dia.. Awal kahwin dulu sypernah mimpi mak dia bermuka buruk mcm nenek kebayan

    BalasPadam
  39. Waalaikumussalam.
    1. Ajaran sesat tu sebenarnya ada pendamping ilmu yang akan masuk kedalam setiap penganut atau pengikut agama atau fahaman ini.
    2. Banyak agama lain yang bukan islam pun ada ilmu atau pendamping jin yang sama dan mempunyai jin yang bertugas untuk ilmu penunduk, pengasih dan sebagainya.
    3. Dalam kes puan ni, mmg ilmu penunduk tu mmg automatik dapat bila someone ikut ajaran pelik ni.
    4. Sebaiknya call dan aturkan temujanji dengan ustaz ismail. Ilmu ini atau ambilan ilmu ini akan dan telah menjadi saka kepada puan, suami puan dan adik beradik suami puan.
    5. InsyaAllah ustaz mail boleh bantu puan dan tuan.
    Wallahuaklam

    BalasPadam
  40. Assalamualaikum tuan shazwi,

    maaf saya terdelete komen tuan mohd Shawzi, Menjawab persoalan tuan.

    1. tuan ingi belajar dan menjadi anak murid ustaz ismail. Jawapannya boleh dan tiada sebarang masalah. Sebaiknya tuan call dan aturkan temujanji dengan dia. Cakap tuan nak belajar dan jadi anak murid.
    2. InsyaAllah, tiada syarat yang dikenakan kecuali satu syarat yg biasa iaitu mestilah minat dan bersungguh sungguh nak belajar dan betulkan diri sendiri.

    Wallahuaklam

    BalasPadam
  41. Assalamualaikum tuan shazwi,

    maaf saya terdelete komen tuan mohd Shawzi, Menjawab persoalan tuan.

    1. tuan ingi belajar dan menjadi anak murid ustaz ismail. Jawapannya boleh dan tiada sebarang masalah. Sebaiknya tuan call dan aturkan temujanji dengan dia. Cakap tuan nak belajar dan jadi anak murid.
    2. InsyaAllah, tiada syarat yang dikenakan kecuali satu syarat yg biasa iaitu mestilah minat dan bersungguh sungguh nak belajar dan betulkan diri sendiri.

    Wallahuaklam

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih encik danish..
      saya akan hubungi ustaz ismail nanti untuk buat temujanji..sekiranya segala masalah jadual masa selesai..

      syukran..

      Padam
    2. sama sama tuan. Jika ada sebarang masalah boleh email terus kepada saya kelak.

      Padam
  42. Salam en danish... boleh tak encik tolong tengokkan adik saya Mahirah. Ada jin dalam badan dia yang tak nak keluar. Bila di bacakan rukyah dia terjerit2 panas...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Assalamualaikum anon,
      1. Mahirah binti apa?
      2. Saya x cukup maklumat semata mata cerita ini. Anyway kalau dipandang dari apa yg saya nampak, punca gangguan ini besar nya daripada saka keturunan anon sendiri.
      3. Memang jin tak nak keluar dan takkan keluar walaupu rukyah dibaca beratus atau beribu kali sekali pun. kalau reda tu pun sebab benda tu berlakon.
      4. Silalah call dan dapatkan bantuan ustaz ismail dalam hal ini.
      5. Buat sementara waktu, sila rujuk link dibawah dan amalkan minum air zam zam bersama doa.

      http://ilmuhaq-danish.blogspot.com/2012/03/doa-air-zam-zam.html

      6. Jika ada sebarang masala call ustaz ismail atau email terus kepada saya kelak.

      Wallahuaklam

      Padam
  43. en danish boleh scan sy... mohd raziman bin azman..

    BalasPadam
  44. Assalam en Danish...
    sya pesakit lama yg x kunjung sembuh...
    saka dan sihir...
    skrg yg membingungkn ialah mengenai katak kecil berkulit licin...
    sentiasa ada dlm rak pinggan mangkuk ats sinki...
    letih membuangnya tp tetap wujud d situ...
    lain2x serangga dan haiwan yg mencurigakn pun ada sebelum ini....

    BalasPadam
  45. Waalaikumussalam,
    1. Mostly sakit puan disebabkan oleh saka. Saka tidak dibenteras dengan cara yang haq dan ini sebenarnya punca asal gangguan puan.
    2. Next time, cari penyapu lidi, tibai katak tu sampai katak tu mati. InsyaAllah, x berani dah benda tu nak dtg lagi,
    3. Silalah call dan aturkan temujanji dengan ustaz ismail. InsyaAllah kali ni akan selesai masalah puan.

    Wallahuaklam

    BalasPadam
  46. Assalammualaikum en danish..
    Saya dah 10 thn lebih sakit...saya terdengar suara yg sgt ramai dulu..tp sekarang alhamdulillah,saya beransur sembuh...saya hanya terdgr skali skala suara,dan hanya sedikit sahaja...saya berumur 36 dan sudah mdirikan rumahtangga tetapi tiada zuriat...selalu berlaku pergaduhan dan sering meminta cerai...kdg2 saya selalu bermimpi ngeri,binatang berbisa,hantu,buaya dan mimpi saya membaca ayat quran...rumah saya sgt selalu d masuki belalang pelesit tetapi kucing saya yg akan tangkap dan mkn belalang tu,saya tak kusyuk solat...selalu lupa rakaat...adakah ini semua angkara saka?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumussalam tuan anon,
      1. Bunyi bunyi kat telinga tuan tu berpunca daripada dua punca utama iaitu saka dan juga ambilan ilmu tuan.
      2. Tiada zuriat dan juga pergaduhan disebabkan oleh saka dan juga ambilan ilmu.
      3. Mimpi ngeri tu adalah punca saka.
      4. belalang pelesit tu adalah saka keturunan tuan sendiri.
      5. Silalah call dan selesaikan masalah tuan secara muktamad nya.

      Wallahuaklam

      Padam
  47. Boleh ajar cara buang qarin melalui poliliknik? Perlu ada akad atau niat cara buang qarin melalui poliliknik?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Assalamualaikum,
      1' sebaiknya sila rujuk video dibawah utk penerangan lengkap berkenaan qarin dan saka dan cara poliklinik..
      http://ilmuhaq-danish.blogspot.com/2013/11/dvd-penerangan-konsep-ilmu-haq-dan-ilmu.html?m=1
      2.'walaupun qarin jin adalah musuh kita akan tetapi musuh yg lebih byk dan kuat ganggu kita iaitu saka kena diselesaikan terlebih dahulu.

      Wallahuaklam

      Padam
  48. Asslm en. Danish. Sy ada masalah penyakit jin n sihir yg agak complicated bg sy. Sy dh berubat by tmpt, paling last dgn pengamal perubtn di brunei yg telah bg sy rantai emas (buah jed). Stlh berubat sy rasa sihat. Namun sy sakit kembali since setahun yg lps. Utk pengetahuan en. awal sy sakit thn 2007 n sihat 2008.
    Sepjg sy dikatakn sihat, sy masih alami mimpi sama mcm sblomnya. Mimpi ular, pontianak, mimpi nmpk sy dikuburkn, mimpi bersetubuh dgn lelaki yg x dikenali, mimpi suami sy ada perempuan lain n mimpikn bekas suami sy.
    Skrg ni stelah dikesan sy kembali sakit, sy sllu sakit kepala yg sgt, fikiran bercelaru, hati x tenteram x tenang, malas nk solat zikir, cpt marah n gaduh dgn suami sbb hal kecil. Kadang sy mcm rasa ada dorongn untuk sy ketawa. Kepala sy betol2 rasa berat sgt.
    Masa yg sama sy ada mimpi sy telanjang dgn emak sy, ada jugak mimpi bpk tiri sy, mimpi bdk kecik,. Mimpi2 yg sy nyatakn diatas pun sy msh alami. Kdg ada waktu sy sperti ditindih n disetubuhi, bdn jd panasn berdebar ketika dlm tdo.
    Utk pengetahuan en. jugak, setelah diruqyah jin dlm bdn berdialog dlm bhsa iban, indon n smnjg.
    Tolong sy selesaikn mslh sy en.danish. sy dh buntu dgn mslh sy yg tak sembuh2 ni. Sy dok Sarawak. Mcm mn sy nak dptkn rawatn ustaz mail ye?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumussalam puan,
      1. Masalah puan ini sama seperti posting lama saya seperti berikut:-
      http://ilmuhaq-danish.blogspot.com/2011/12/gangguan-jin-yang-tak-sembuh-sembuh.html?m=1
      2. Ustaz ismail sedang berada di kk sabah selama dua minggu. Puan boleh call dia dan minta dia ke sarawak jika perlu.
      3. Saya nampak asal.gangguan puan ni adalah saka keturunan puan sendiri, saka bekas suami dan ambilan ilmu perubatan islam tu.
      4. Apa apa pun puan call dahulu ustaz ismail dan aturkan temujanji. Sila email saya kemudian utk maklumat lanjut.
      5. Sementara waktu ini sila cari air zam zam dan rujuk doa air zam zam seperti berikut:
      http://ilmuhaq-danish.blogspot.com/2012/03/doa-air-zam-zam.html?m=1

      Wallahuaklam

      Padam
  49. Assalamualaikum..boleh minta tolong tengokkan anak kecil saya?berusia 2 bulan..dia sering menangis pada waktu malam..terutamanya bila dirumah ni..kalau dibawa keluar dari rumah..dia elok je..penah dua kali saya bawa dia keluar dari rumah pukol 4 5 pagi tp hnya duduk dalam kereta sebab tak tahan tengok dia menangis dan kesiankannya.. Saya ada pergi jumpa sorang ustaz ni,dia cakap ada sesuatu dalam rumah ni yg mmg dah lama duduk..penah aritu saya sembahyang hajat dan mengaji lepastu saya nampak budak kecil..boleh saudara tolong tengokkan? terima kasih

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumussalam,
      1. Ada something dalam rumah puan yg menyebabkan gangguan pada anak puan.
      2.bab ni saya minta puan call direct ustaz ismail utk bantuan dan tunjuk ajar.
      3. Gangguan mcm.ni agak makan masa nak cari.punca. byk sumber gangguan anak tu sebenarnya. Kena ambil masa skit.
      Wallahuaklam

      Padam
  50. Assalamualaikum tuan danish,

    Maafkan sekiranya sy bertanya... tuan, saya ada mngamalkan zikir nabi yunus yang diperolehi dari internet, sebagai salah satu ikhtiar untuk sy sembuh dr gangguan jin yg sy alami hampir 4 thn. Pertanyaan sy adakah perlu dipulangkan (akad yg tuan maksudkan) sbb sy telah merujuk ke semua blog yg mana zikir nabi yunus tersebut mmg terkandung di dalam Al-Quran iaitu dr potongan ayat 87 (Surah Al-Anbiya). Sy telah baca keseluruhan entry tuan & musykil dgn penerangan tuan. Sila tuan rujuk kembali entry tuan bertajuk "Gangguan Jin Yang Tak Sembuh-Sembuh dengan teknik rukyah dan Perubatan Islam dan penerangan berkenaan zulumat" yg mana di dalam entry tersebut tuan telah menulis ayat " Yang menyembuhkan tetap Allah, ayat dan surah Al-Quran sebenarnya tiada apa-apa kuasa sekalipun ..". Apakah maksud tuan yg Al-Quran tidak ada kuasa sekalipun sedangkan kita umat Islam perlu percaya dan beriman kepada rukun iman iaitu beriman kepada kitab. Apa2 yg berlaku ke atas manusia cthnya sihir/diganggu saka adalah melalui izin Allah SWT dan dgn izin Allah SWT juga kita diberikan kesembuhan. Mungkin belum masanya kita diberikan kesembuhan, kerana Allah SWT tidak akan memberikan sesuatu ujian di luar kemampuan umatnya. Kita sebagai hambanya hanya perlu berusaha2, berdoa, berdoa & berdoa kepada Allah SWT.. Ingatlah kita diberikan ujian dlm hidup adalah utk mendekatkn diri kepada Pencipta.

    Maaf tuan sekiranya komen sy keterlaluan.... sy hanya inginkan penjelasan dari tuan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumussalam tuan,
      1.zikir yg tuan amal tu sebenarnya betul akan tetapi jika diamati maksudnya terjemahan nya ialah lebih kepada menyesal dan doa utk tidak digolongkan dalam golongan org yg mengainaya diri sendiri. Lebih mudah faham seperti istirfar.
      2. Basic tauhid ialah Allah yang berkuasa atas segala sesuatu dan semua dalam izinNya.
      3. Beriman kepada alquran bermaksud kita percaya dengan segala apa yg ditulis adalah kalamNya dan datangnya daripada Allah.
      4. Itu maksud kasar beriman kepada kitab dan beriman pada alquran.
      5. Zikir yg tuan baca tu sebagai contohnya drpd surah anbiya adalah doa kpd Allah. Bermaksud Allah juga yg berkuasa memberi sakit dan menyembuhkan. Allah menyembuhkan dengan asbab. Sebagai contoh sakit jantung. Kita berdoa kod Allah minta penyebuhan akan tetapi kita harus berjumpa pakar jantung (ahli) utk operate jatunf kita yg bermasalah. Yg menyembuhkan Allah, asbabnya doktor pakar jantung.
      6.'kita org sunnah wal jamaah perlu meletakkan Allah penyembuh, asbab sebagai usaha.
      7. Bab jin ni, sebenarnya mcm binatang perosak sperti ular. Kita boleh berdoa semata mata. Atau kita berdoa lepas tu usaha dengan balun ular tu dgn buluh.

      Wallahuaklam

      Padam
  51. Tq tuan atas penerangan,

    walaubagaimanapun, pendapat sy ialah tuan perlu memperbetulkan ayat "surah Al-Quran sebenarnya tiada apa-apa kuasa sekalipun"... kedengaran seperti maksudnya tersasar jauh.. terima kasih.

    BalasPadam
  52. salam tuan danish..boleh x tuan scan sy..sbb sy dh 3thun khwin tapi belum lagi ada zuriat..3 x sy pg ke ustaz dan darul syifa..dorang cakap hnya ada gngguan yg mnyingah saja.semasa rawatan sy menangis teresak2 sedangkn sy xtau kenapa sy menangis..sy knfius sbb sblum khwin sy sllu mimpi ular yg bnyk, kerap mimpi tndas yg buruk dn sunyi,dn pnah mimpi jatuh ditmpt tinggi dan sy nmpk mayat sy.1hari sy mimpi ular besar sy bc doa dan dia mngecil..dn sy bunuh dia..lpas 2 xda lg gngguan ular.sy juga pernah mimpi pg 1rumah dlm hutan yg cntik,air terjun dibelakang rumah sy sgt cntik,dan sy ada bmimoi sy berkwn dgn seorng lelaki,penah jugak mimpi kedunia lain. lepas berkhwin hidup sy susah,suami brhneti kerja,mls solat,sy penah 3x seakan bermimpi nk bersama suami sy,lpas 2 sy sedar ada lmbaga hitam yg ingin merogol sy.sy bergelut dn bila baca allhuakabr hilang..bila bgun kdg2 ada lembab di peha,dan kdg2 mcm ada kesan gigitan/bekas seperti gigitan di ibu jari atau salah 1jari kaki..penah suami rs nyampah bersama sy.tp skrg dh ok..cuma belum ada zuriat,kerap rs sakit berdnyut2 di rahim.skrg kdg2 sy juga sllu bmimpi bncana alam kiamat,tsunami,gempa bumi..apa gngguan sy yg sbnrnya tuan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumussalam cik anna,
      1' gangguan puan ni saya nampak berasal drp saka keturunan puan drpd belah emak dan ayah serta serba sedikit saka dari belah suami puan.
      2. Mimpi mimpi puan merujuk kpd saka.
      3. Gangguan puan ini ada juga berpunca drpd bunian yg berasal drpd saka keluarga puan.
      4. Sukar utk dpt zuriat adalah disebabkan oleh saka.
      5. Bekas lebam tu merujuk kpd gangguan saka.
      6. Silalah call ustaz ismail utk bantuan lanjut.

      Wallahuaklam

      Padam
  53. Saya baca kebanyakan comment dan saya perasan kebanyakan encik danish kata smua nya saka. Buatan org atau persinggahan atau org yg antar saka mereka atau sihir tu pun bleh berlaku??? Jika org tua sblum kita tidak pernah amik saka ilmu hitam. Tapi mungkin dari datuk moyang dulu2 atau sblum2 tu adakah pihak mak bapak kita jgak yg dipersalahkan ada saka? Sedangkan mak bpk kita tak tau menau tentang ada nya keturunan turun menurun saka ni. Saya kurang faham. Pening sebenarnya sebab benda ni kita tak nampak dan tak tau. Oh yer....Saya diberitahu yg saya sudah diijazahkan melalui perubatan shifa. Saya da di cover dan sudah terputus dari saka yg sblum2 sblum2 ni dan juga sihir yg menggangu. Sebab sblum ni perut saya sering sakit dan pernah keguguran, saya jumpa doctor dan kerhospital lakukan x-ray tapi tidk dpt kesan apa2. Alhamdulillah skarang saya dapat rasa kan perbezaan diri. Tapi masaalah rumah tangga saya masih tergantung, suami saya tak diizankan berjumpa dgn saya oleh ibu nya untuk pulang dirumah saya disebab kan harta rumah yg diingini oleh ibu nya dimana ibu nya sendiri mempunyai suami yg bergaji besar tapi tetap mahu anak nya menampung bayaran rumah nya dan biarkan saya sendiri di rumah saya ni bayar sendiri. Suami saya tunduk dgn kemahuan mak nya dan abaikan saya begitu sajer sudah berbulan bulan tidak pulang dan senyap kan diri. Adakah ini juga masaala saka? Atau masaalah sihir penunduk? Macam mana nak atasi masaalah begini?

    BalasPadam
  54. Waalaikumussalam,
    1. Ya. Kebanyakkan soalan didalam blog saya mmg gangguan utamanya ialah saka.
    2. Sihir boleh berlaku tetapi mostly sihir pengasih.
    3. Maybe mak ayah kita tak ambil ilmu hitam tetapi generasi sebelum mereka. Bab saka ni bukanlah kita cari org yang patut disalahkan. Cuma menerangkan dari mana datangnya saka tu.
    4. Sebenarnya cik masih ada saka walaupun perubatan yg cik belajar cakap cik taka da saka.
    5. Malang sekali saya terpaksa jawab, masalah puan dan suami sebenarnya berpunca daripada saka. Saka belah suami puan dan saka puan sendiri.
    6. Bukan ilmu penunduk, pengasih orang lain.

    Wallahuaklam

    BalasPadam
  55. Assalamualaikum tuan danish, saya dh byk baca posting2 tuan berkenaan saka...sepertinya saya dan isteri mengalami gangguan saka berdasarkan tanda2 yg terdapat pada saya dan isteri saya...sblum nie dh berbagai tempat saya dan isteri pergi berubat kesana kemari....mhn bantuan tuan danish apakah punca sebenar masalah saya dan isteri saya. Adakah berpunva dari saka ataupun ada punca lain.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumussalam tuan azly,
      1. Ya. Masalah utama tuan dan isteri adalah saka dan ambilan ilmu. Asal gangguan adalah saka. Perubatan yg tuan pergi sebelum ini adalah contoh ambilan.
      2. Kenapa x selesai masalah? Sebabnya ialah teknik dan cara perubatan yg tuan dah pergi sebelum ini tak effektif dan berkesan pun. Saka masih ada malah tambah yg perubatan punya pulak.
      3. Silalah call ustaz ismail utk bantuan lanjut. Buat temujanji ya.

      Wallahuaklam

      Padam
  56. Allahu Akhbar........hati2 tuan........jage kepercayaan kite....jgan mudah terpengaruh...

    BalasPadam
  57. Assalamualaikum tuan.. Sy nk tnye blh ke ustad ismail dtg ke rumah psakit? Sbb sy x pasti mkcik sy ni gile isim atau gila. Sy dh anta ke hspital tp dkter ckp die normal. Tp skang ni dh makin terok. Die dtg umh sy blh di katekn setiap ari. Tp mkcik sy x nk bckp. Cume die bdri dpn pntu luar umh sy mulut die mcm mbaca sesuatu tp sy x tau ape yg die bce. Bile die tenung sy. Mcm nk telan je. Lps tu die ade ckp sorang2 kt sblh die. Bile die bckp tu suare die slow sgt. Mkcik sy ni bile ajk kluar dia mmg x nk. Blh ke ustad ismail dtg ke rumah mkcik sy?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumussalam cik aiyoyen,
      1. Mmg makcik cik tu ada gangguan fasa gila isim.
      2.boleh bawak ustaz mail ke rumah makcik cik. Ustaz mail x tau bawak kereta.
      3. Pakat ngan mak ya. Call dan buat temujanji dgn ustaz mail. Sampai masa jemput ustaz mail ke rumah makcik cik.
      4. Jika ada soalan lanjut silalah email terus kpd saya.

      Wallahuaklam

      Padam
    2. Waalaikumussalam cik aiyoyen,
      1. Mmg makcik cik tu ada gangguan fasa gila isim.
      2.boleh bawak ustaz mail ke rumah makcik cik. Ustaz mail x tau bawak kereta.
      3. Pakat ngan mak ya. Call dan buat temujanji dgn ustaz mail. Sampai masa jemput ustaz mail ke rumah makcik cik.
      4. Jika ada soalan lanjut silalah email terus kpd saya.

      Wallahuaklam

      Padam
  58. Assalamualaikum...encik sy nk tnya btul ke mndi limau mggunkn air yassin dan minum air yassin bleh menghalau saka atau makhluk hlus dlm bdn kite...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumussalam siti,
      1. Tidak. Malah sebaliknya.
      2. Mandi limau dan air yassin adalah salah satu cara jin masyk kedalam diri. Bukan menghalau malah memasukkan jin baru kedalam diri.
      3. Yg byk berlaku ialah jin baru drpd mandian tu akan masuk kedalam diri dan bertugas mengawal jin yg sedia ada dlm diri drpd menggangu. Sampai masanya jin baru ini pula akan mengganggu mangsa bersama jin yg dah lama dlm diri.

      Wallahuaklam

      Padam
  59. Assalamualaikum encik..sy aishah..sejak sebualan lepas suami saya tiba-tiba jatuh sakit..dia sesak nafas..lemah semangat dan sering kemurungan...kami andaikan dia jadi begitu kerana berhenti merokok secara tiba-tiba..namun selepas membuat pemeriksaan doktor berkali-kali doktor mengatakan suami tidak ada sakit apa-apa..sejak itu kami syak ini ada kaitan dengan perbuatan sihir dan cuba membuat rawatan islam..baru-baru ini baru suami saya memberitahu bahawa dia ada mengesyaki sy cuba sihirkan dia kerana sebanyak tiga kali dia melihat saya ada membaca sesuatu di kepalanya ketika dia sedang tidur..apabila mengetahui perkara itu sy terkejut kerana sy tidak pernah melakukan sedemikian..keadaan itu menyebabkan hubungan kami sedikit goyah..kemudian baru sy teringat sebelum kejadian ada bermimpi muka saya dicakar binatang buas seperti kucing dan pernah juga bermimpi sy menyusukan bayi.. suami juga ada bermimpi seekor ular sedang merenungnya dari jauh sebelum dia jatuh sakit..dalam masa yang sama baru-baru ini badan sy juga sering dinaiki oleh lipas ketika tidur sehingga menyebabkan saya terjaga..mohon pencerahan daripada encik.apa yang sedang berlaku sebenarnya kepada kami?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumussalam puan aishah,
      1. Ganggguan suami puan sebenarnya berasal drpd sakanya sendiri , ambilan ilmu lamanya. Sama juga dgn puan, mimpi puan merujuk kpd gangguan saka keturunan puan sendiri.
      2. Sebaiknya puan call dan aturkan temujanji dgn ustaz ismail ya. Dia boleh bantu suami puan dan diri puan sendiri.

      Wallahuaklam

      Padam
  60. Asalamualaikum En. Danish.

    Saya ada sedara yang terkena saka hantu raya org. Nak bawa berubat dia tak percaya. Jadi cara apa kita nak pulihkan dia. Harap En. Danish dapat membantu saya. Terima Kasih.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumussalam


      1.gangguan saudara tuan itu bukanlah daripada saka hantu raya orang lain tapi saka keturunan dia sendiri.
      2.untuk membantu saudara tuan tu pujuklah dia berjumpa dengan ustaz Ismail. Atau tuan berpakat dengan ibubapa dia berjumpa dengan ustaz Ismail.
      3.0193619305.Ustaz Ismail. Sila call untuk aturkan temujanji.
      Wallahuaklam

      Padam
  61. Assalamualaikum tuan.. Saya asri dr perak sy ada abang yg entah bagaimana sering menjerit waktu malam..dulu dia sakit parkinson pernah pegi berubat kg tp xtau tang mana sbbnya hari ini lebih kerap menjerit dia kata ada makluk dia nampak kadang2duk sebelah katil dia je..baru2 ni ada bawak pengamal perubatan islam berubat..lebih teruk le menjeritnya..terutama wktu senja dgn tengah malam..semakin susah mau tidoo..adakah ia dari saka atau lain2 maklumlah pernah berubat dgn bomoh juga dulu..sekarang nak berubat dah takut..takut menjerit lebih teruk..temakasih jika sudi menjawab..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumussalam tuan muhamma,
      1. Gangguan asal abg tuan tu sebenarnya saka keturunan akan tetapi ditambah dengan pendamping ilmu perubatan yg telah dia ambil.
      2. In sya Allah abg tuan boleh sembuh dan jadi normal kelak.
      3. Silalah call ustaz ismail. 0193619305. Aturkan temujanji ya.

      Wallahuaklam

      Padam
  62. Assalamualaikum Tuan,

    Alhamdulillah terjumpa dengan blog ni. Saya dah lama sakit disebabkan gangguan ni. Melarat sehingga satu badan sakit terutama kaki. Emosi terganggu. Hubungan kekeluargaan pun terkait sama. Semua simptom/tanda yang diterangkan saya dah kena. Ahli keluarga saya terutama mak saya, makcik,atok opah dan ramai lagi sakit teruk - saya syak disebabkan gangguan2 ini juga. Cuma tak pasti adakah saka atau selain dari itu atau gabungan kedua2nya. Tapi saya rasa besar kemungkinan adalah disebabkan dari saka. Dah merata ikhtiar berubat, tapi belum ada rezeki untuk sembuh. Rata2 cakap benda yang sama, gangguan saka keturunan mak dan ayah atok nenek sume ada. Sangat2 memerlukan bantuan..:-(

    BalasPadam
  63. Waalaikumussalam,
    1. Gangguan sekeluarga puan mmg byk berpunca daripada saka.
    2. Ada sesetengah gangguan pada emak ayah dan atuk tu berpunca daripada ambilan ilmu masing masing.
    3. Apa pun sebaiknya puan call dan aturkan temujanji dgn ustaz ismail secepat mungkin.
    4. Sila cari air zam zam dan rujuk doa air zam zam seperti yg ada dlm.blog saya.
    5. Ada soalan boleh email kelak kepada saya.

    Wallahuaklam

    BalasPadam
  64. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam
  65. Salam.saya mengalami masalah pening dan selalu pitam.dah 2 bulan.selalu brdebar,panik.setiap hari.sudah pergi berubat di merata tempat.memang ada gangguan.tapi masih sama.takda perubahan.sudah ke hospital check jantung,darah,tapi normal.

    BalasPadam
  66. Salam.saya mengalami masalah pening dan selalu pitam.dah 2 bulan.selalu brdebar,panik.setiap hari.sudah pergi berubat di merata tempat.memang ada gangguan.tapi masih sama.takda perubahan.sudah ke hospital check jantung,darah,tapi normal.

    BalasPadam
  67. Salam.saya mengalami masalah pening dan selalu pitam.dah 2 bulan.selalu brdebar,panik.setiap hari.sudah pergi berubat di merata tempat.memang ada gangguan.tapi masih sama.takda perubahan.sudah ke hospital check jantung,darah,tapi normal.

    BalasPadam
  68. Salam.saya mengalami masalah pening dan selalu pitam.dah 2 bulan.selalu brdebar,panik.setiap hari.sudah pergi berubat di merata tempat.memang ada gangguan.tapi masih sama.takda perubahan.sudah ke hospital check jantung,darah,tapi normal.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam,
      1. Gangguan tuan ni berpunca daripada saka keturunan.
      2. Tolong call dan aturkan temujanji dengan ustaz Ismail. Dia boleh bantu tuan.

      Wallahua'lam

      Padam
    2. Waalaikumsalam,
      1. Gangguan tuan ni berpunca daripada saka keturunan.
      2. Tolong call dan aturkan temujanji dengan ustaz Ismail. Dia boleh bantu tuan.

      Wallahua'lam

      Padam
  69. Bagaimana yea jika seseorang rasa teransang tiba2. Tp jika dirogol oleh gangguan jin asyik. Mengapa dia benarkan saya berkahwin? Dan sy berpendapat ada yang htr kepada sy. Sbb sperti ada yg memerhati stiap mlm sy xdpat tidur.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Assalamualaikum cik tanpa nama,
      1. Puan berkahwin disebabkan oleh jodoh. Banyak kes jin asyik membenarkan tuan mereka berkahwin tetapi syaitan ini akan tetap menumpang dan menggunakan Puan disamping suami puan.
      2. Jin ini akan menyebabkan Puan cepat rasa marah dan baran dengan suami. Ini memudahkan kerja syaitan ini untuk membawa Puan membuat dosa besar kepada suami seperti derhaka dan nusyuz.
      3.kena faham. Matlamat utama syaitan ialah membawa manusia kepada menemani benda ini dineraka kelak.
      4. Semua adalah permainan syaitan. Jika dah berkahwin makin mudah kerja syaitan ni menjerumuskan para isteri ke neraka dengan derhaka dan sebagainya.

      Wallahua'lam

      Padam