Total Pageviews

Thursday, February 2, 2012

Budak Autisme, Down Syndrome Punca dan Ujian Allah


 assalam,

budak autisme memang didampingi jin dari awal kelahiran mereka. Kesemua budak autisme didampingi jin.

Kenapa?
sebab kecacatan mereka ini ada hubung kait dgn jin. budak autisme ini ada talian darah dgn jin ataupun bunian.

Bagaimana?

mostly sebab saka. Saka ibu bapa mereka ini tumpang sekali ataupun bersendirian merogol ibu budak autisme nie. Kebiasaannya keturunan keluarga budak ini memang ada saka bunian.

Kalau ada budak autisme nie, kajilah keturunan budak ini. Ada tak susur galurnya yang diatas berhubungan terus dgn bunian or mengamalkan sihir. Kebiasaannya datuk, ayah or moyang dia nie ada berkawan dgn jin or bunian or ada yang berkahwin dgn bunian.



Sebenarnya ikutkan pemgetahuan saya yang sedikit nie autisme dan down syndrome adalah angkara makhluk halus. Memang sukar nak kita terima pun, saya tak harapkan sesiapa pun untuk terima pandangan saya nie.


Sebenarnya Allah tak pernah menainaya hambanya. Berbaik sangkalah dengan Allah. Setiap musibah dan kesusahan yang kita hadapi adalah berpunca dari kesilapan kita sendiri ataupun kesilapan datuk nenek moyang kita. Hanya kesilapan dari kita dan keturunan kita. Sebagai contoh jika anak kita autisme ataupun downsyndrome...sebenarnya ada sebab kenapa mereka jadi begitu. Kecacatan, mati sebelum lahir (pramatang), keguguran adalah angkara jin durjana.


Ada orang asyik2 mengandung ..gugur..mengandung ..gugur..Sebenarnya berdasarkan pengetahuan saya yang seciput nie sebenarnya adalah angkara jin saka jugak. Makluk durjana nie nie makan janin. begitu jugak pasal bayi hilang dalam kandungan. Yang ini berlaku kpd mak saudara saya. 2 kali hamil...kandungan hilang.


Selepas diselidiki...rupanya hampir kesemua adik beradik mak saudara saya nie..mengalami masalah hilang bayi dari kandungan. Sekurang-kurangnya 2 orang dari setiap orang dilarikan bunian. Puncanya...saka bunian.


Saya sendiri pun ada kehilangan anak (pra matang). Sebelum anak saya meninggal..isteri saya dalam separuh sedar dengar dan nampak kelibat orang memakai kain pelikat (macam saya) berlegar-legar dalam bilik tidur kami. Makhluk durjana tu cakap...dia nak ambil anak kami. Dan terus hilang.


Nie belaku dalam pukul 1 pagi...pagi tu sampai ke tengari...tiada gerakan dari bayi dalam kandungan. Pergi check...anak saya dah takde. Selepas saya dah belajar dan tahu...rupenya saka disebelah isteri saya punya angkara. Saya dah berperang dan membalun saka nie sampai penat.


Sebabnya mudah tetapi sukar nak kita terima....mereka nie ada sedikit benih2 jin. Mintak maaf banyak-banyak jika ada yang terasa or tak boleh terima jawapan ini. Saka durjana nie dah menumpang ibu bapa anak-anak autisme dan downsyndrome. Hakikat ini amat pedih dan sukar nak terima. Saya pun dulu macam tu.

Sebenarnya kita semua terainaiya akibat perbuatan datuk nenek moyang kita dahulu. Pengetahuan dan cerita ini dah sampai kepada anda semua. Saya tak expect sesiapa pun percaya sebenarnya. Nak tahu cara nak settlekan masalah nie, pm aje saya. Jika tak settlekan, masalah ini akan berulang kepada anak, cucu dan cicit kita kelak.

bab macam nie dan bab ilmu nie semua nya dari Allah. Setinggi mana ilmu agama seseorang tu, bab kefahaman dan bab penjelasan hakikatnya sesuatu perkara itu semuanya dari Allah. Saya tak belajar ilmu agama tinggi mana pun tetapi adalah sedikit sedikit dan tak sebanding dgn ustaz-ustaz dan para ulama-ulama.


Allah itu sebenarnya Maha Pengasih dan Penyayang. Setiap ujian dan musibah yang kita alami bukan sebab Allah suka-suka nak uji kita tetapi mostly disebabkan kesalahan dan kesilapan kita sendiri. Amat jarang Allah nak uji seseorang itu sebab nak uji kecuali kepada para Anbia seperti mana Nabi Idris A.s.


Iman kita tak sehebat iman para Anbia. Allah itu maha mengetahui dan Allah itu amat halus timbangannya. Allah dah cakap dalam Al-quran yang Dia tak akan membebankan kita dengan ujian/ benda/ tanggungjawab yang kita tak mampu tanggung. Kalau ada ujian tu..maksudnya kita ada silapnya..dan itu cara Allah menyedarkan dan mengingatkan kita tentang kesilapan kita. Lebih baik Allah sedarkan kita melalui ujian didunia dari Allah biarkan kita lalai dan leka...dan dibalas di akhirat buta-buta aje.


Allah itu amat Pengasih dan penyayang. Percayalah setiap ujian itu sebenarnya adalah cara Allah menyedarkan kita ada kesilapan kita dah buat. Ada kesenangan dan kebaikan dari setiap ujian yang kita hadapi. Ramai yang ada masalah anak autisme or down syndrome...tetapi tak ramai yang amik iktibar dan ambil tahu kenapa Allah menguji kita sebegitu. Allah sebenarnya nak bagitahu kita...yang kita nie ada masalah dan perlu diperbetulkan.


ramia yang hanya pasrah dan redha aje bila diturunkan ujian. Itu adalah kesilapan manusia yang amat biasa. Sepatutnya kita muhasabah diri dan cari manakah kesilapan kita dan apa yang Allah nak tunjukkan kita melalui ujian itu. Ujian Allah bukanlah kosong-kosong dan semuanya bersebab...carilah salah kita, perbetulkan..dan kemudia kita bertaubat kepadaNya.

saya berharap sesiapa yang mempunyai anak autisme dan down syndrome tu dapatlah muhasabah diri dan carilah penyelesaian kepada masalah anda dan keluarga. No telefon ada dibahagian profile saya, telefon dan mintalah pendapat ustaz mail. Lepas dah belajar anda boleh ubati penyakit anda sendiri, InsyaAllah.

Masalah ini akan berulang lagi dikalangan keturunan kita kelak. cucu dan cicit kita kelak akan mengalami masalah autisme dan downsyndrome kelak. Masalah akan berterusan hingga akhir zaman jika kita tak mengambil langkah menyelesaikannya terus sekarang.

wallahu aklam..

2 comments:

  1. Assalamualaikum.
    Sy terpangil untuk bkongsi cerita.
    Sblm ini ada 2org shbt sy yg bkemampuan bleh mlihat jin, pendamping..mrk bcerita mgenai saka keluarga pd mpdmping.Kmdn lh seorg shbt kata sy snts didmpgi oleh pdmping.Kenyataan shbt sy itu btl2 bt sy rs tkut.Kmdn sy cerita pd abah sy, dan btny sm ada btl atau tidak tntg penilaian shbt sy.Abah sy agak tkejut bila sy tny soalan tue, kmdn beliau mgatakan stlh 24thn dia xprnh cerita kpd sesiapa..itu pertama kali dia crt pd sy.Sms ibu sy mgndg..ada seekor ular masuk ke rmh.Oleh krn tkejut, tkt patuk ular, sebaik shj ular otu masuk ke dlm lubang..dgn pntas ibu tutup
    lubang saluran air pd lantai dapur dgn batu bata (kbetulan ada serpihan batu bata diblkg dpur) slps itu ibu sy tlfn abah utk pulang.Sebaik shj abah balik.Ibu dan abah sy lihat byk semut hitam yg bsaiz bsr.Spt semut hitam di hutan..Abah risau dgn kdn ibu yg smakin panik.Abah ckp dia bakar semut tu dgn mnyk tanah sb jmlhnye byk sgt.(Part I)

    (Part II) Kejadian slps sy lahir, kdn sy cacat..kedua kaki sy capik dan sgt lemah, xmau bdiri sb tulang lemah.Bhgn kepala sy ada benjolan (bukan tumor tpi lebihan daging) saiz benjolan itu sebesar bola pingpong.Kulit sy spt ada kesan terbakar bertompok wrn merah2, dan sering mgelupas spt salin kulit (spt ular) mnurut abah, sy pnh hilang (kurang pasti dlm kndgn atau diluar kndgn ibu) tp stiap mlm jmt sy akan hilang, dan sering kdgrn suara tgisn byi prmpn shj. Kjadian sy hilang kerap kali, stiap hr jmt mnakutkn abah dn ibu sy.

    (Part III)ikhtiar dimulakan, abah sy kata dia sering mnangis solat x berhenti, mntbptnjk Allah krn abah buntu.Shg la 1hr ada org yg hulurkn bntuan, katanye sy disembunyi bunian..ular yg dibunuh d dapur itu keluarga bunian, yg mrh kpd keluarga sy krn mbunuh keluarga bunian, jd mrk mahukan sy sbg gnti. Sy krg ingat kseluruhn cerita, tp seingat sy abah sy ada bkata mgenai blaku pjnji antara abah dn bunian..lebih kurang begini mcmni, bhw bunian akan kembalikan sy kpd keluarga sy jika abah sy benarkn keluarga bunian mjaga sy shg sy menemui org yg benar2 boleh mjaga sy.

    (Part IV) Alhamdulillah atas bntuan doktor bketurunan inggeris, sy diletak dlm jagaan dn pmerhatian..kaki sy yg capik sembuh dgn bntuan batang ice cream kayu yg snts dililit pd kaki sy sjk kecil.Skg sy bjln spt msia normal.Smntr kesan benjolnn hilang slps umur ay 5thn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam yoyo gaban,

      Terima kasih kerana berkongsikan pengalaman cik disini. Berikut adalah ulasan saya.

      1. Part satu. Ya. Sememangnya cik mempunyai saka.
      2.part.dua.kecacatan yg cik alami dulu berpunca dari gangguan saka cik sendiri.
      3. Part tiga. Sebenarnya saka cik sejak dari dulu lagi adalah bunian. Bukan lah sebab bunuh ular tu tetiba bunian amik cik jadi sebahagian dari mereka. Keturunan cik mmg dah lama berdampingan dengan bunian. Ini menjelaskan kecacatan cik semasa kecil dan gangguan cik.
      4. Part empat. Alhamdulilah cik dapat. Sembuh dari calon. Akan tetapi gangguan bunian keatas diri cik takkan tamat walaupun cik berkahwin kelak.
      5..semua peristiwa yg cik alami adalah tipu muslihat bunian menggangu cik dalam bentuk saka.
      6..saya cadangkan cik hubungi ustaz ismail dan selesaikan gangguan saka bunian yg ada pada diri cik dan keluarga cik. Putuskan dan selesaikan once and for all.
      7.masalah cik akan berpanjangan walaupun selepas kawin. Anak anak cik dan keturunan cik akan diganggu oleh bunian ni.
      8..saya cadangkan cik belajar sendiri dengan ustaz ismail dan cik boleh selesaikan masalah cik selepas ini.
      9..sila lah call atau email terus kepada saya jika ada sebarang soalan atau masalah.

      Wallahuaklam

      Delete