Jumlah Paparan Halaman

Khamis, 17 Disember 2015

Sakit Pinggang, tapak kaki, hujung jari kaki , lutut yang misteri.: Kupasan



Assalamualaikum dan salam sejahtera pada semua pembaca. Agak lama saya tak update blog saya ni. Maaf jika kepada pembaca jika ada yang menunggu lama saya kemaskini blog saya.

1.       Kali ni saya nak bercerita tentang maalah sakit inggang,tapak kaki, jari kaki lutut dan kaki secara umumnya. Ramai yang kena masalah ni terutama pada kaum wanita dan yang agak berumur. Ada yang masih muda pun kena jugak. Apa bila diperiksa dengan doctor dihospital, tiada punca ditemui dan doctor pun tak tau nak bagi diagnosis apa. Kebiasaanya doctor akan mengatakan masalah ini berpunca daripada saraf.


2.       Kebanyakkan kes yang saya temui dan dialami sendiri oleh isteri saya suatu masa dulu , sakit kaki ini bukan kepalang, bila diperiksa oleh doctor akhirnya ubat penahan sahaja yang jadi penawarnya.. Ramai yang faham pain killer ini hanya lah ubat dadah sintetik ang berfungsi untuk memperlahankan receptor sakit didalam saraf kita dan signal sakit drpd receptor ini tidak sampai keotak . Hakikatnya sakit masih ada. Cuma simptomnya ditutup sementara.
3.       Jadi apakah punca nya sakit kaki yang mencucuk cucuk terutama bahagian tapak kaki ni? Jawapannya ada beberapa punca sekaligus an bukanlah satu punca. Berikut adalah punca punca nya.
a. Saka keturunan anda sendiri
b. Ambilan ilmu ( urutan kaki, tapak kaki yang anda pernah ambil or jalani sebelum ini.
c. Saka pasangan anda.
d. mandi limau, lulur, daun dan pelbagai jenis mandi untuk kecantikan dan perubatan.
e. Lain lain ambilan ilmu.

Dah ramai juga pesakit termasukla isteri saya yang mengalami sakit kaki dan pinggan yg misteri dah Berjaya mengatasi masalah mereka dengn bantuan ustaz ismail. Ada pesakit yg memang tak boleh berjalan sebab sakit kakipun, Alhamdulillah boleh berjalan seperti biasa.

Semoga posting saya ini bermanfaat untuk anda semua. Saya bagi dan ajarkan yg semata mata tiada yang bathil pada semua pembaca.


Wallahuaklam

10 ulasan:

  1. As Salm Tuan, saya ingin bertanya tentang kaki emak saya dimana luka dia pada mula hanya luka kecil di sebahagian betis, tetapi makin lama lubang luka tu makin besar dan mengakibatkan luka nampak daging dan isi, Emak saya mengata kan setiap kali sakit dia akan merasa daging dia seperti disiat siat, kami ada pergi berubat secara tradisional dan mengatakan ada terkene sihir buatan orang, tuan boleh tolong jelas kan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumussalam,
      1. Gangguan emak tu bukanlah drpd sihir akan tetapi gangguan saka dan juha ambilan ilmu secara x sengaja emak.
      2.silalah call dan dapatkan bantuan Ustaz ismail ya. 0193619305.
      3. Ada masalah silalah email terus kpd saya. Ilmuhaqdanish@gmail.com

      Wallahuaklam

      Padam
  2. Assalaamualaiku Tuan...sy email kpd Tuan.harap tuan balas.

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum tuan , saya ingin bertanya kenapa tok perempuan saya selalu kene lebam lebam dibetis peha dan lengan ? Tok perempuan saya jugak pernah bermimpi seakan akan ade seseorang yang ingin membunuh nye . Apakah itu tanda terkene sihir atau ade yg menumpang ? Kerana sebelum arwah tok lelaki saya meninggal ade yg menghantar ke arwah tok lelaki untuk mengucar kacirkan keluarga . Bagaimanakah saya nak tahu jika ade bende yang menganggu ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam tuan Syahmi,
      1. Saka yg mengganggu tok perempuan tuan.
      2. Saya bagitau tuan mmg ada benda yg ganggu nenek tua .
      3. Silalah call dan dapatkan bantuan ustaz Ismail ya. 0193619305.

      Wallahua'lam

      Padam
  4. Assalamualaikum tuan,
    Izinkan saya bertanya. Ada sekali lebig kurang dekat maghrib, tiba2 ibu jari kaki kanan saya sakit macam berdenyut2. Beberapa hari lepas tu ada kesan lebam di bawah kuku ibu jari kaki tersebut. Ada org kata, ada saka yg cuba masuk ke badan saya tetapi katanya tak dapat. Walaupun dah berbulan2, kesan lebam itu masih ada dan saya akan selalu rasa berdenyut2 di tempat yg sama. Adakah saya perlu berubat? Ada org nasihatkan saya utk terima tapi saya berkeras tak mahu sebab hukumnya syirik, bukan?

    BalasPadam
  5. Assalam! Sy ingin bertanya, sekiranya manusia boleh berkomunikasi sesama manusia yg digelar speaker, maksudnya berbicara dengan senyap tanpa buka mulut seolah ada speaker di tekak. Dan bagaimana mahu disembuhkan? Dan saya juga sering sakit, sering mimpi yg dibuat, dan sebagainya. Bagaimana mahu disembuhkan?

    BalasPadam
  6. assalam tuan..sye selalu jugaklah sakit kt bawah tapak kaki dan ade kadang ii tu sakit kt lutut .sakit die cam bile saye angkat kaki nk basuh, kt bhgian tengah tapak kaki sye tu rse skit...klu sye thn makin skit. ..ade jugak mase sye meregang kan kaki mase bangun tido kaki dan lutut sye pon sakit..sye prnh jumpe dgn sorg ustaz ni ats sbb ii tertentu then ustaz tu picit jari kaki sye pastu sakit..tuan rse skit ni pykit ke ape..mohon penjelasan..

    BalasPadam
  7. Assalamualaikum.. Pinggang sy...terasa sperti ada ketulan...Dan DLM badan kdg2 cam ada yg bergerak...

    BalasPadam