Jumlah Paparan Halaman

Selasa, 26 Julai 2011

Histeria


Salam,
Banyak kita dengar masalah hysteria yang berlaku disana-sini dan mostly kes hysteria ini berlaku di tempat-tempat seperti sekolah ataupun universiti.  Apakah sebenarnya hysteria? Bagaimana ianya berlaku? Apakah puncanya? Bagaimana nak mengatasinya?

Histeria adalah sejenis rasukan jin yang berskala besar dan serentak. Ada masanya hanya satu jin sahaja yang merasuk tetapi dapat menyebabkan hysteria secara besar-besaran.  Perlu diingat jin bukanlah seperti manusia yang berjisim kasar. 1 jin dapat menyerang banyak mangsa sekaligus.  Pernah dengar kat satu sekolah hampir berpuluh-puluh orang pelajar hysteria sekaligus? Apakah yang berlaku?


Dipendekkan cerita hysteria nie berlaku apabila satu orang dapat melihat bentuk jin (tanpa kepala, tanpa kali or pelbagai bentuk yang mengerikan). Kita namakan student ini A. Bila A Nampak  lembaga nie,  tubuh A dah dimasuki lembaga X nie. A melihat menggunakan mata lembaga X. Bila dah Nampak ketakutan dan cemas menguasai diri A. Bila dia terlalu takut , A akan menjerit seperti dirasuk dan A akan Nampak lembaga X nie tanpa henti. Jeritan dan ketakutan A akan dirasai oleh rakan-rakan A, (mostly pompuan akan lebih mudah terkejut dan melatah). Apabila ketakutan meresapi rakan2 A, (sebagai contoh b, c, d , e dan f) , lebih mudah lembaga X memasuki badan b, c, d, e dan f. Chain reaction akan bermula dan semakin ramai akan ternampakkan lembaga X ini.

Lembaga X sebenarnya or jin sebenarnya menggunakan ketakutan or lemah semangat sebagai satu cara untuk memasuki badan mangsa. Cara yang biasa digunakan ialah menghantar pelajar-pelajar ini pulang. Sebenarnya jika lembaga X itu tidak dikeluarkan dari badan mangsa, maka lembaga X ini akan mendiami mangsa sampai bila-bila. Sukar nak percaya bab ini.

Apakah punca hysteria? Mudah, jin yang jahat yang ingin menggangu manusia dan mensyirikan manusia kepada Allah.  Jin itu mostly berasal dari tempat itu sendiri ataupun berasal dari pagar halus yang dipasang dikawasan sekolah itu sendiri.  Jin-jin sebegini layaknya harus dibunuh kerana mereka menyebabkan manusia melakukan dosa yang paling besar disisi Allah iaitu mensyirikkan Allah.

Ustaz mail sendiri pernah menyelesaikan masalah hysteria disebuah mahad tahfiz dikampung beliau. Diceritakan sebenarnya Ustaz Mail tak mahu campur tangan disebabkan kebanyakkan Darul-Darul yang ternama dah datang untuk menyelesaikan masalah hysteria. Bayangkan hysteria disekolah budak-budak yang tahfiz Al-Quran. Kalau dikirakan pemahaman biasa, manakan logiknya budak-budak yang hafiz Al-Quran boleh diserang hysteria. Sebenarnya boleh. Panjang ceritanya.

Sambung semula kisah ustaz mail menyelesaikan masalah hysteria di sekolah mahad tahfiz ini. Selepas pengamal perubatan islam yang tersohor dan ternama datang menabur kacang hijau, garam, lada hitam dan juga rukyah-rukyah. Sebenarnya para-para pengamal perubatan ini sebenarnya sedang memasang pagar halus yang sebenarnya akan mem parahkan lagi masalah di sekolah ini.

Selepas para pengamal perubatan islam tersohor itu dah give up, wakil sekolah nie pun berjumpa dgn ustaz mail untuk meminta bantuan. Serasa nya ustaz mail minta 3 hari untuk membersihkan kawasan sekolah tu.
Cara pembersihan menggunakan teknik sebenarnya lebih berkesan jika melibatkan jin-jin islam ataupun bunian. Sebenarnya jin islam dan bunian kebanyakkannya tahu rukyah dan sebilangannya tahfiz juga. Kalau dibacakan Rukyah, semacam kes saya…dia tahu baca lagi elok bacaan dengan tajwid nya.
Alhamdullilah, jin yang menggangu sekolah itu dapat dihapuskan oleh Ustaz mail. Berakhirlah cerita hysteria di sekolah mahad tahfiz tu.

Wallahu aklam…

7 ulasan:

  1. Apa yg harus d buat jika terjadi histeria? Ada teknik-teknik2 tertentu ke perlu d buat untuk mengeluarkan jin dalam badan orang yang terkena histeria?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam tuan anon,
      1. Ada teknik yg boleh digunakan akan tetapi kebanyakan teknik adalah intermediate dan advance.
      2. Untuk teknik asasnya sebaiknya tenteramkan mangsa.
      3. Bagi mangsa sedar dan berikan dia air zam zam. Dia kena berdoa sendiri guna doa air zam zam seperti yg ada dlm blog saya.
      Wallahualam

      Padam
  2. assalammulaikum en.danish...saya dan isteri dah berkahwin selama 4 tahun dikurniakan 1 org anak...selama 3 tahun isteri saya tak pernah buat perangai...skg isteri saya sudah mula bercinta dengan tomboy sehingga mintak cerai...adakah isteri saya terkena buatan daripada tomboy itu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumussalam tuan ahmad fahmi,
      1. Ya benar. Terkena ilmu pengasih drpd tomboy tu.
      2. Selain drpd tu gangguan asal isteri ialah drpd saka dia sendiri dan saka tuan drpd kedua dua belah emak dna ayah.
      3. Dlm kes kena ilmu mcm ni saya cadangkan tuan call ustaz ismail dan aturkan temujanji dgn dia. Dia boleh bantu tuan secara menyeluruh.

      Wallahualam

      Padam
  3. saya call ustaz ismail x berangakat...agak2 encik pkl brp yg patut saya call

    BalasPadam
  4. cuba lah from time to time. Mmg dia sometime sukar untuk dihubungi or jawab sebab dia sibuk menyelesaikan masalah masalah pesakit.
    wallahuaklam

    BalasPadam
  5. Assalam ustaz sya nk tya sepupu sya ni kja siang mlm gji ia semua bini pgg..gji ribu2 pn semua ia pgg samp bini ia bgi 300 sj pn ia angguk sj.lps tur bila sya n ank2 brcuti p tmpt suami ..kmi msk sma2 tp bab msk nc n air dia yg msk cuma sya msk lauk2 sj tur pn ia ckp, apa yg kmi msk ia xpandai mkn.bila kmi sekeluarga bjln ia akn mrh n tjk muka msm.n akn tgk dri jendela dgn muka mrh n mata yg tajam.bila sya msk ia akn tgk sya msk n sya rsa mcm ada ssuatu sdg mrh dblkg sya.mcm ada mata yg sdg marah..bila drmh tur sya rsa mcm ada benda yg mgekori kmi mlihat gerak geri kmi..klu drmh tur sya x dpt tdr mlm n slu mcm npk byg2 sj..adakah sya tur trlalu fikir yg bukan2 atau sepupu sya tur trkena

    BalasPadam