Halaman

Khamis, 5 Januari 2012

Cara untuk membunuh pelesit dan serangan sihir berbentuk binatang dan serangga

Salam semua,

Disebabkan puan MMF ada mengalami masalah serangan ilmu tuju-tuju saya akan menceritakan sedikit sebanyak yang boleh saya kongsikan bersama forumer jika anda berdepan dengan serangan tuju-tuju, pelesit, bunian dan sebagainya.

Post ini akan dibekukan disebabkan terlalu byk komen. Harap komen dipos yang terbaru seperti link berikut
http://ilmuhaq-danish.blogspot.my/2016/06/pelesit-dan-cara-membunuh-pelesit-dan.html?m=1

. Harap baca dan maklum.

Kebanyakkan masa serangan ilmu tuju-tuju nie boleh dikenali apabila datang serangga seperti lipas yang pelik rupanya. Saya akan bercerita tentang perkara yang perlu anda buat dan tak boleh buat jika berdepan dengan serangan jenis seperti ini.

Kebanyakkan masa tak ramai yang boleh nampak serangan or gangguan sihir tuju-tuju tetapi ada sebilangan masa, anda boleh nampak serangan sihir ini datang kepada anda. Kebiasaan yang nampak ialah bentuk lipas, burung hitam datang menyerang anda, belalang pelesit dan kadang kala binatang seperti ular hitam dan juga katak. Semua jenis binatang yang saya sebut itu adalah sarung ataupun penggangkutan (vehicle) makhluk halus tu sendiri. Berikut adalah jenis jenis binatang dan serangga yang biasanya mempunyai penunggang atau jin didalamnya dan binatang ini kebiasaanya akan masuk kedalam rumah anda.

  • Kelawar dan Kluang.
  • Ular (sebarang jenis ular).
  • belalang pelesit dan kadangkala belalang biasa.
  • Lipas
  • Katak
  • cicak
  • burung hitam/putih.

Jika anda  ada ternampak belalang pelesit, sebagai contohnya...jangan pegang dengan tangan ataupun anggota badan. Bunuh aje dengan benda seperti penyapu lidi ke, selipar ke, kasut ke yang penting objek lain. Lepas bunuh belalang pelesit tu sapu dan dengan penyedok buang dari rumah. Jangan biarkan binatang tu berada dalam rumah anda.

kalau terpegang, jin yang menumpang dalam binatang tu akan melompat masuk kedalam badan anda. Jadi berhati-hati lah jika berjumpa situasi yang pelik-pelik. seperti serangan pelesit.

Nak kenal belalang pelesit? Google aje belalang pelesit dan tengoklah image.

bunuh binatang tu dan buang dari rumah. Jika anda pening dan gangguan datang kepada anda sampai tak boleh tidur, silalah dapatkan bantuan. No telefon ada dibahagian profile saya.  

Nota tambahan:

Disebabkan ramai pembaca yang mempercayai cerita orang bab menangkap pelesit dan letak dalam tabung or balang kaca, saya minta para pembaca tak buat or hindarkan diri buat kerja tangkap pelesit. Sila bunuh belalang pelesit itu dengan penyapu lidi. Boleh dibunuh dengan objek lain tetapi jika boleh, bunuh sahaja belalang tu dengan penyapu lidi. Takda penyapu lidi? Beli lah. :). Murah aje dan banyak gunanya. Bunuh dan buanglah dari rumah. Jangan tangkap dan simpan dalam balang.

Sebolehnya binatang binatang dan serangga yang disebutkan dibunuh dengan penyapu lidi. Cara nya libas banyak banyak kali sehingga binatang atau serangga itu hancur ataupun mati. Jangan pegang dengan tangan atau anggota badan. Sapu dan sebolehnya buang didalam lubang kumbahan ataupun najis.

Diminta para pembaca utk komen di post yang terbaru seperti link dibawah.

http://ilmuhaq-danish.blogspot.my/2016/06/pelesit-dan-cara-membunuh-pelesit-dan.html?m=1

Post ini akan dibekukan disebabkan terlalu byk komen. Harap komen dipos yang terbaru seperti link diatas. Harap baca nak maklum.

Wallahu aklam...

367 ulasan:

  1. As salam en wan,

    Alhamdulillah, mujur saya cepat cari punca dari Ustaz Mail.. terima kasih en wan atas nasihat.. bagi saya satu pengalaman yg tak semua orang boleh alami.. walau pun saya masih baru dan bertatih, tapi alhamdulillah.. saya dapat rasa mcm mana keadaan bila dikenakan tuju2.. bila dapat cari punca dipulangkan balik.. jadi di masa akan datang saya akan berhati2 klu binatang2 ni ada di sekeliling rumah dan kereta saya.. perkara yg selama ni tak pernah terlintas bagi saya.. dari mana dtg punca gangguan, mcm mana nak pulang kan alhamdulillah.. kami sekeluarga dpt semula "kewarasan" kami..

    BalasPadam
  2. salam,

    Alhamdulillah. Pengalaman yang puan dapat, tak ramai yang rasa. Bab terambil ilmu bathil tu walaupun sebagus mana saya terangkan, hanya pengalaman sendiri sahaja yang dapat memberikan anda keyakinan dan fakta. Dah kena baru faham dan percaya.

    Bintang-binatang yang saya sebutkan seperti ular hitam, lipas,kelawar, katak kebanyakkannya adalah kenderaan jin nie. Yang biasa kita dengar cicak bukan? Cicak pun adalah kenderaan biasa jin nie. agak2 semacam aje, meremang bulu roma kebiasaanya sah ada penumpang dalam binatang2 ini.


    Wallahu aklam...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Assalm... adakah tikus juga binatang tunggangan jin...???
      Sbb isteri sy ada ternampak tikus hitam melintas dgn laju dlm rmh... 2 3 hari lps tu lengan kiri isteri saya ada kesan lebam-lebam... apa tanda tu...???

      Padam
    2. walaikumsalam,

      apa yang saya nampak tikus itu tikus biasa. Lebam lebam tu kesan gigitan makluk halus. kebiasannya kesan lebam lebam begitu adalah disebabkan jin saka dan kepunyaan sendiri (ambilan).

      sila dapatkan bantuan dengan segera ya tuan.

      Wallahu aklam

      Padam
  3. As salam,

    Betul tu, hanya bila dah alami baru saya faham semua tulisan2 dlm blog en wan ni..dulu saya dan suami "blur" dan antara percaya atau tidak..walau nmpk mcm takde apa2..mcm simple tapi ilmu2 bathil dan tuju2 mcm ni yg mengganggu kita dan keturunan..alhamdulillah..baru sekarang saya merasa dan nampak kesan nya..bila kita buang ilmu bathil tu, dpt patah kan semula ilmu tuju2 baru solat jadi khusyuk..senang nak bangun awal pagi utk subuh..sng nak beribadat..anak mendengar kata, kasih syg suami isteri makin mesra..hubungan dgn family pun dah ok sekarang..yang penting nak dpt kan redha allah..bukan manusia

    BalasPadam
  4. walaikumsalam,

    Bab kefahaman tu datangnya dari Allah. Saya hanya mampu menulis dan bercerita sahaja. Itulah saya buat semampu saya kerana Allah.

    Kita semuanya kebanyakkan terainaya disebabkan kesilapan keturunan diatas kita dan juga kejahilan kita sendiri.

    Saya bersyukur kerana Pn. MMF dapat melihat sendiri bahana ilmu bathil dan bagaimana kesannya keatas iman dan diri kita. Ramai lagi yang kat luar tu yang bermasalah, blog saya nie dibuat semata-mata membantu sesama islam dan yang penting kerana Allah.

    Ilmu haq dan ilmu bathil sebenarnya bercampur gaul didalam diri kita dan pendamping ilmu bathil or jin ini lah dalang kepada banyak masalah gangguan yang berlaku dimalaysia samaada didalam bentuk saka or ambilan ilmu.

    Ramai yang masih tercari-cari jawapan dan cara penyembuhan yang paling berkesan dalam mengatasi gangguan, ini adalah salah satu cara saya membantu..membina blog ini.

    Bab teknik belasah jin nie, yang paling penting bagi saya bukanlah bunuh dan belasah jin sangat. yang paling penting kita dapat diri kita semula selepas lama dikawal dan diainaya jin nie. dapatkan iman dan diri kita dan yang paling penting ketenteraman jiwa.

    berapa banyak duit kat dunia nie tak akan mampu memberikan kita ketenangan dan iman.


    wallahu aklam..

    BalasPadam
  5. salam..nama saya siti hajar.7 tahun lepas saya pernah di rasuk selama setahun.hingga ke hari ini badan saya tetap kurus walaupun saya makan banyak.ibu jari kaki saya sakit bila di sentuh orang lain..pendek kata 1 kata la..boleh kongsi ape yang ustaz rasa tentang saya?

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam puan siti,

      gangguan puan adalah datang dari bentuk saka puan. Jenis yang menggangu puan tu, saya rasa puan pun dapat agak.

      saya berharap puan dpt menghubungi ustaz mail menggunakan no yang ada pada profile saya. jika x diatasi puan akan kehilangan banyak darah akibat disedut makhluk durjana ini.

      wallahu aklam

      Padam
  6. Assalmualaikum

    Dah dua hari berturut turut rumah say a kemasukan belalang satu berwarna coklat Dan satu berwarna hijau. Semalam kern a saya tidal tahu say a terus mRNA Giap belalang coklat n BUANG keluar ..

    Hari INI masuk lagi jade setelah di kasi tahu kawan say a supaya bunuh Dan bakar ...

    Bagimana untuk say a tahu klu itu PELESIT . Ianya tidak masuk ke dalam BADAN say a

    BalasPadam
  7. Walaikumsalam,

    nak kenal belalang pelesit just google aje image. Saya sengaja x nak letak gambar kat sini sebab tertentu. Mostly belalang nie kalernya hijau, coklat sy tak begitu pasti. anyway both of belalang tu berisi.

    dalam kes tuan, pelesit tu dah masuk ke dalam badan tuan. bab nak keluarkan pelesit dari badan tu nak kena belajar lah. Cuma nak kena carik siapa tuan pelesit tu. Jumpa tuan, senang aje nak selesaikan.

    wallahu aklam

    BalasPadam
  8. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  9. salam zee nizah,

    malang sekali pelesit tu dah memasuki badan tunang kamu. Perlu dicari siapa empunya pelesit tu dan keluarkan pelesit (jin) itu dari badan tunang kamu tu.

    kebanyakkan orang menjentik belalang pelesit ataupun memukulnya dengan anggota badan. Yang mati hanya sarung ataupun binatang belalang pelesit itu sahaja tetapi pelesit itu telah pun masuk kedalam badan.

    jika mahu tahu caranya nak keluarkan pelesit tu dari badan, sila e-mail kepada saya menggunakan e-mail pada profile saya.

    wallahu aklam

    BalasPadam
  10. Assalamualaikum,

    sy terpanggil ntok mencari berkaitan pelesit d carian google dan terjumpa blog ini harap dpt membantu. kejadian ini berlaku ketika sy kerja mlm. dsebabkan terlalu mengantok sy berehat dan mencari tempat ntok tdow pada jam 3.35 pagi. dsebabkan tiada pilihan sy beranikan diri untuk berehat d 1 bilik sunyi yg jarang dgunakan iaitu bilik sakit (sick bay) d tempat kerja kerana hanya d bilik itu yg mempunyai kerusi rehat, sy cuba lelapkan mata, skli skla terjaga dengan bunyi dan persekitaran, walaubagaimanapon sejam kemudian lebeh krng jam 4.45 sy terjaga dan kemudian ternampak serangga berwarna coklat seperti belalang. sy hairan dr mana serangga tersebut masok sedangkan sy mengunci pintu dan bilik tersebut jauh dr pintu masok utama dan perlu melalui lebeh dr 3 pintu ntok masok ke bilik yg sy tdor. sy tenung srngga trsebut dan terlintas mengenai pelesit sambel meremang. lantas sy baca ayat al-iklas dan ayat kursi. d pnghujung ayat kursi srnga tersebut seakan ingin mnyerang sy dan terkene sluar sy tp tdk terkene mana2 bhgn kulit sy. kemudian sy pijak dengan kasut sehingga hancur dan keluar dr bilik tersebut tanpa membuang nya. harap dapat memberikan pandangan. apa yg perlu sy buat. terima kasih.

    BalasPadam
  11. salam,

    masalah seperti tuan banyak berlaku. Saya berharap tuan dapat menghubungi no pada profile saya dan bertanyakan terus pada ustaz mail.

    mmg ada penumpang didalam belalang tu. Ada cara nak kelaurkannya.
    Wallahu aklam.

    BalasPadam
  12. askum..klu pasal belalang mmg ada masuk kedlm rumh..sma sprti yg dceritakn.sya bila ada pergaduhan kecil sya akn pitam dn pening..lalu seluruh bdn akn lemah..dan ada satu masa juga bila mlm tiba2 bdn rasa xda selesa dn xda dpt tdr..dan seluruh bdan akn lemah.saya akan menangis..sya akn beralih tdr dn rasa seluruh bdn mengeras kaki,tgn akan sya gengam kuat.suami sya akn bgun membantu.dlm keada tersebut sya meraung menangis meminta tolong suami yg ada msa itu. suami akn bwa sya keluar bilik prgi ke ruang tamu..dia akan mgambil air dan sya akn minum..apabila sya minum sya kn muntah..bgitulh keadaan sya hinga skrg..bnyk perkara pelik brlaku keatas sya.bru2 sya nak mandi..sblum mndi sta brdiri lg mencucu muka smbil melihat dcermin.tiba2 sya terasa kaki sya skit bila sya tgok kaki brdarah mcm digigit lintah sja byk darah keluar .yg mghairan sya darah byk keluar baru sya trasa skit..dn ada darah tu sdh beku di atas kaki...tolon sya.selebih nya sta berserah kpd Yg Maha Berkuasa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. walaikusalam tuan,

      agak berat masalah puan. Sila hubungi ustaz mail untuk mengatasi masalah puan dengan kadar segara. Saka puan agak kasar permainannya.

      InsyaAllah, puan akan diajar cara untuk menghapuskan saka serta gangguan yang datang. Mudah sahaja. Selepas ini puan akan dapat berdikari sendiri, InsyaAllah.

      jangan berlengah. Minta suami telefon jika puan tak mempunyai cukup kekuatan untuk bercakap sendiri dengan ustaz mail.

      Wallahu aklam

      Padam
  13. salam, ustaz
    saya terkadang ternampak mcm2 lembaga hitam sekali pintas je..xkira dkt mn2 kadang dkt tmpt kerja,rumah, bawah jambatan dan lain2 tempat apa pendapat ustaz..kadang2 bila saya marah ada terkeluar suara mcm harimau..dkt kerongkong saya..tapi saya dalam keadaan sedar..anak2 bagitahu saya mata saya merah bila marah.utk pengetahuan ustaz saya tidak beberapa suka tgk cermin pada waktu mlm
    sini saya serta email saya alivtec74@gmail.com

    BalasPadam
  14. assalammulaikum,
    saya ada beberapa soalan ingin bertanya..saya kadang2 terpandang sekali imbas lembaga hitam sama ada dkt tmpt kerja,rumah,dan bawah jambatan pun nampak. juga...lagi satu bila marah akan terkeluar suara mcm harimau dkt kerongkong saya wpun dalam keaadaan sedar,anak saya selalu berkata bila saya marah mata saya akan berwarna merah.saya bukan pengamal ilmu kebatinan .tapi aruah bapa dan atuk ada ilmu kebatinan..utk pengetahuan pihak tuan saya tidak beberapa suka tgk cermin pada waktu mlm dan takut keaadaan gelap
    anak perempuan saya ada memberitahu dia pernah terlihat org perempuan xada muka dalam bilik air..wasalam di sini email saya sertakan alivtec74@gmail.com

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam tuan amri tulang,

      berikut adalah komen saya:
      1) Imbasan lembaga hitam itu adalah saka tuan.
      2) suara dan mata merah itu adalah simptom gangguan saka tuan juga.
      3) Perempuan takda muka tu adalah gangguan yang berasal daripada saka juga. Saka bukan seekor. Segerombolan sebenarnya.

      sila baca posting saya berkenaan saka dan diharapkan tuan dapat memahami darimana kah datang saka. Sila klik pada label saka disebelah kanan ataupun taipkan saka dalam kotak search this blog.

      sila hubungi ustaz mail menggunakan no pada profail saya untuk bantuan.

      Wallahu aklam

      Padam
  15. assalamualaikum.

    Sy cume nak bertanya kan sesuatu..jika pelesit tuh sudah di bunuh..tp keesokan harinya msih lg dtg tp bukan seekor tp lebih drpd seekor..dn bila dbnuh lg..masih lg dtg juga sehinggakn pelesit coklat dan hitam juga dtg..burung jugak ade dtg tp ketika burung dtg..pelesit tidak ade..sudah hampir sebulan perkara ini masih berterusan..sehngga lah skrg pelesit sentiasa dtg walaupun byk kali sudah dibunuh..sehngga lah mendapat mimpi bermacam2...maksudnyer org yg menghantar itu mahukn org yg dituju itu mati atau bgaimana..?sy jga dpt membunuh dua ekor pelesit ijau yg berbeza hari yg berbeza...pelesit yg pertama sy bunoh mengunakn kain dn mematahkn lehernya..terdapat sehelai rmbut ddlmnye..yg sye hairan di kepala pelesit tersbut sblum sy mematahknnya..ade bertanda merah..tp pelesit yg kedua agak lebih besar sedikit saiznye tp tidak ada tnda merah dn juga rambut...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semua belalang yg mengacau tun tu adalah pelesit. Sebagai mana yg saya cerita didalam posting diatas sila bunuh dengan objek lain dan sila jangan sentuh.

      buang dari rumah dan yg penting keluar dari kediaman anda.

      sila hubungi ustaz mail. No dia ada pada prifail saya. Untuk bantuan dan tunjuk ajar.

      pelesit tu ada tuannya. Perlu dikeluarkan jin pelesit yg telah masuk kedalam badan tuan.

      Padam
  16. assalamualaikum.mohon cek email saudara.terima kasih

    BalasPadam
  17. salam..kalau ada binatang menyerupai seperti tupai masuk dalam rumah tu macam mana?kurung dalam bilik air tapi hilang..pastu ada dlm bilik dah kunci pun hilang..adakah nin salah satu makhluk halus juga?tapi dia ada membuang najis juga..harap bantu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam,

      Sememangnya ada benda menumpang tupai tu. Tupai tu mmg binatang biasa tetapi dalam kes cik ada benda menumpang.

      Utk maklunat lanjut sila call no pada profail saya.

      Wallahu aklam

      Padam
  18. salam,

    baru-baru ini ade seekor belalang coklat di dlm rumah saya tetapi sy tidak membunuhnya, sy hanya mhalau nya keluar shj. adakah tindakkan ini juga dapat membantu sekiranya ia tidak dicederakan belalang itu?, maaf bertanya, kurang pengetahuan, terima kasih

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam

      tindakkan itu tidak membantu. Halau sahaja tak berguna disebabkan penumpangnya telah pun sampai kerumah anda dan memasuki diri anda. Lain kali just bunuh sahaja belalang itu dengan objek selain dari badan.

      Wallahu aklam

      Padam
  19. SALAM..sy cume nak mintak pendapat..sudah byk malam sy mimpi ular dengan pelbagai adegan..dan selepas beberape hari sy terjumpa pulak ular hitam di ampaian..dan selepas itu emak sy menjumpai pelesit didalam bilik sy..ade pelesit yg dah mati dan ade yg masih hidup..dan hamper setiap mlm sy tak boleh tidur..tp dengan care mak sy sembur air yasin ke serata bilik sy bru la sy tidur dgn lena..bole x bantu sy dengan masalh ini..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikum salam,

      Utk masalah seperti cik ni sebenarnya punca datangnya pelesit ni perlu dicari. Pelesit boleh datang dari 2 punca. Sihir dan juga saka kita sendiri.

      Cara utk atasi masalah ini adalah bergantung kepada punca. Bab punca ni lah cik perlu mintak tunjuk ajar ustaz mail. Sila lah call ustaz mail pada no dalam profail saya.

      Untuk sementara waktu cik boleh amalkan minum air zam zam dengan dia. Sila rujuk pada post doa air zam zam.

      silalah ambik tindakan selanjutnya.


      Wallahuaklam

      Padam
  20. Assalamualaikum, saya ingin bertanya saya terbunuh pelesit dgn tangan saya sendri, ketika iu pelesit itu berada di tangan kanan saya. betul kah jin itu sudah dapat masuk dlm badan saya? Apa yg harus saya lakukan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Walaikum salam,

      Ya betul. Pelesit tu dah masuk ke dalam diri tuan. Utk langkah segara sila carikan air zam zam dann gunakan doa air zam zam . Rujuk posting saya berkenaan doa air zam zam.

      Itu utk sementara sahaja. Tuan perlu berjumpa ustaz mail utk mencari punca datangnya seranga pelesit itu kepada tuan. Pelesit yg ini mmg berpunya dan bertuan.

      Wallahu aklam

      Padam
  21. Asslamualaikum .....
    Saya sering diganggu dgn binatang terbang2 ni...ni pelesit selalu ada kat luar pintu rumah saya.saya sampai dah tak tau lagi nak buat apa...kaki kanan saya sakit dah sebulan tak baik2.mcm mcm perkara terjadi.gangguan ketika hendak tido sedang tido ....

    BalasPadam
  22. assalamualaikum,

    rumah saya mmg ade belalang kadang kadang. tetapi mereka di luar rumah . Mereka selalu memakan daun daun pokok di rumah saya. adakah itu belalang yg mempunyai pelesit? n bagai mana utk membezakan yang membawa pelesit atau tidak ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Walaikumsalam,

      Utk kenal species belalang pelesit silalah google image belalang pelesit. Kebiasanbya berwarna hijau daun.

      Saya sengaja x mahu letak gambar benda tu kat blog saya bagi mengelakkan benda tu menggangu pembaca blog saya.

      Mostly warna hijau dan ada satu species yg khas. Benda ni habitatnya dipadang dan semak. Jika ada didalam rumah maknanya bukanlah belalang biasa.

      Utk org biasa kenal melalui species nya sahaja. Utk yg dah belajar ada cara nak kenal dan cari siapa tuannya

      Wallahu aklam.

      Padam
  23. assalammualaikum,
    saya ingin bertanya dalam rumah saya sekarang terdapat serangga seperti belalang,kelekatu,lipas dalam rumah saya.kadang2 saya bunuh guna tangan sbb tak tahan terlalu banyak.rumah saya sentiasa bau kemian tak kira waktu.kadang2 saya menangis tanpa ada sebab,nak keluar rumah malas,asyik letih nak tido saja,di rumah asyik nak sentiasa ada pertengkaran disebabkan perkara kecil.

    terima kasih

    BalasPadam
    Balasan
    1. Walaikumsalam,

      Mmg binatang dan serangga tu adalah tanda dan kenderaan makhluk halus. Mmg banyak punca gangguan cik ni. Silalah call ustaz mail dan mintak dia datang kerumah dan selesaikan masalah cik once and for all.

      Wallahu aklam

      Padam
  24. assalamualaikum...

    saya difahamkan ada salam khas ketika zaman nabi sulaiman yang digunakan untuk menghalau binatang2 jelmaan jin ini... tapi saya masih tak jumpe salam berkenaan di internet... mohon saudara dapat berkongsi dengan saya salam berkenaan? sekian terima kasih...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Walaikumsalam,

      Salam itu betul tetapi jika saya dan tuan amalkan kebiasannyaa tidak akan menjadi pun disebabkan beberapa sebab seperti berikut.

      1. Jin takut kepada manusia bertaraf khalifah yang dirindan batinnya betul kepada Allah seperti Nabi Allah sulaiman a.s. maknanya bukan lah salam itu berkuasa dan ditakuti. nabi sulaiman itu lah yang ditakuti jin.

      2.kekuatan dan ilmu seperti yang ada pada Nabi Sulaiman a.s bukanlah semudah seperti belajar salam terus jin takut pada salam tu. Tak semudah itu sebenarnya.

      Saya pernah dengar adanya salam tersebut tapi saya tak tahu dan amalkan salam itu.

      Wallahu aklam

      Padam
  25. Assalammualaikum....
    saya mengalami mimpi yg pelik2... muka2 mimpi melahirkan anak..mmg terase saat2 kelahiran itu.. slpas tu mimpi ular..lepas tu mimpi ulat yg byk dlm rumah.. mcm2 mimpi pelik berterusan..mula2 sy ignore la.tp lame2 mcm terdetik gak nk taw kenapa... sy pun smakin mls solat... dah dekat nk abes waktu baru solat..kdg2 tlepas dan buat qada... sy gak alami saket kepala..sblm ni xpnah pun cmni.. sy smyg isyak pun pkul 4,5pagi.. hasben sy pun pelik..tiap kali die kejot sy soh smyg isyak ..die kate sy marah dier..
    yg plg risau mlm td ank sy xbole tdo.bgn pkul 12 ..pukul 3pg bru tdo.. sebaik die tdo..bdn sy terus kjang..tgn kaki xble bgerak mcm kene ikat..tetibe sy denga bunyi bunyi dan mata sgt berat nk bukak..sy boleh nmpak melalui ekor mata seekor burung dok terbang2... slpas tu sy nmpak burung tu dtg mghala ke ank saya..sy xble bgerak..die landing je atas ank sy..trus ank sy beralih badan dan sdgn kuat sy sebut allah! terus sy tsedar dan xnmpak dah burung tu..sy xpasti adakah sy sdg tido..separa sedar atau ape...
    Sgt risau skrg...sy risaukan anak saya...
    Harap tuan dpt membantu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Walaikumsalam,

      Panjang cerita puan tapi saya nampak mainan Saka dari cerita puan.

      Sila dapatkan bantuan dr ustaz mail dengan segera.

      No ustaz mail ada kat about me. Silalah call dia dan aturkan temujanji.

      Kuatkan semangat, call ustaz mail dan ceritakan masalah puan.

      Wallahu aklam

      Padam
    2. Walaikumsalam,

      Panjang cerita puan tapi saya nampak mainan Saka dari cerita puan.

      Sila dapatkan bantuan dr ustaz mail dengan segera.

      No ustaz mail ada kat about me. Silalah call dia dan aturkan temujanji.

      Kuatkan semangat, call ustaz mail dan ceritakan masalah puan.

      Wallahu aklam

      Padam
  26. As salam tuan..ingin bertanya,.adakah semua pelesit ada jin yg menumpang?
    Adakah bkn krn musim ujan atau sebagainya? Bermula minggu lepas sehingga skrg, umah sy selalu dimasuki pelesit krn asyik ujan dan sy x nmpk perkara pelik berlaku...bagaimana cara kita nk mengetahui pelesit itu menjadi tunggangan jin? Dan bagaimana ingin mengetahui sekiranya benar ada jin di pelesit tu dan telah masuk ke badan kita? Terima kasih tuan. Harap dpt membantu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jawapan kepada soalan tuan adalah seperti berikut:-

      1. Semua belalang pelesit memang ada penumpang.

      2. Belalang pelesit masuk aje rumah anda, memang ada.kerja dan ada serangan pelesit lah dalam rumah anda.

      3.simptom serangan pelesit adakalanya sukar dilihat dengan mata kasar. Pelesit akan menghisap darah sesiapa yang diserangnya dan memasuki badan orang yang diserang. Tiada banyak kesan yg boleh dilihat tetapi silalah periksa dgn lebih teliti penghuni didalam rumah. Kebiasaanya, akan ada lebam gelap yang berbentuk bulat dikawasan kaki yang menunjukkan kesan sedutan pelesit. Tetapi tidak dalam semua kes.

      4.bukan sebab hujan belaang pelesit itu masuk kedalam rumah. Ada tuannya dan ada mangsanya.

      Wallahu aklam

      Padam
    2. Jawapan kepada soalan tuan adalah seperti berikut:-

      1. Semua belalang pelesit memang ada penumpang.

      2. Belalang pelesit masuk aje rumah anda, memang ada.kerja dan ada serangan pelesit lah dalam rumah anda.

      3.simptom serangan pelesit adakalanya sukar dilihat dengan mata kasar. Pelesit akan menghisap darah sesiapa yang diserangnya dan memasuki badan orang yang diserang. Tiada banyak kesan yg boleh dilihat tetapi silalah periksa dgn lebih teliti penghuni didalam rumah. Kebiasaanya, akan ada lebam gelap yang berbentuk bulat dikawasan kaki yang menunjukkan kesan sedutan pelesit. Tetapi tidak dalam semua kes.

      4.bukan sebab hujan belaang pelesit itu masuk kedalam rumah. Ada tuannya dan ada mangsanya.

      Wallahu aklam

      Padam
    3. As salam tuan,
      Utk pengetahuan tuan, mak sy telah menangkap seekor pelesit dn dimasukkn ke dlm bekas plastik, masuk ari ni da 5 ari tp pelsit tu x mati, sedangkn lipas yg dimasukkn bersama telah mati...kami ingin melihat brp lama dia boleh idup tanpa udara dan makanan..adakah manusia yg berniat jahat terhadap keluarga sy? Siapa yg di tujunya? Dan knp? Dan apa yg perlu sy buat skrg tuan? Terima kasih.

      Padam
    4. walaikumsalam tuan sahibis,

      berikut adalah jawapan saya:-
      1. Ya, betul. pelesit ini nampaknya dari luar.

      2. kepada siapa? Saya tak pasti perlu discan kepada siapa. tetapi setahu saya serangan ini telah terkena pada semua ahli keluarga.

      3. Sekarang, belasah dan bunuh pelesit tu dengan penyapu lidi. Jangan guna benda lain. sapu denga penyodoh dan buang bangkai tu dalam lubang kumbahan. Jangan biarkan didalam rumah.

      4. Sila cara air zam zam dan amalkan doa air zam zam bagi seisi keluarga.

      5. Perlu mendapatkan bantuan dan tunjuk ajar dari ustaz Mail untuk cari punca dan selesaikan daripada akar umbi.

      Wallahu aklam

      Padam
  27. Assalammualaikum..mohon bertanya..rumah saya banyak katak.adalah pada satu hari tu anak saya tengah tidur ada 2 ekor katak kecil berada di atas bantal anak saye.skrg pulak tiap malam katak berbunyi kat dlm rumah..adakah itu gangguan juga atau .de pape.adakah cara nak halau katak tersebut.

    BalasPadam
  28. walaikumsalam,

    buat pengetahuan puan, katak adalah salah satu kenderaan syaitan dan jin. Ya dalam kes puan memang itu sejenis gangguan. Kalau tak silap saya ada kene mengena dengan saka keturunan puan dan suami.

    hapus kan aje katak katak tu. Gunakan penyapu lidi, belasah katak tu sampai KO. Buang dari rumah menggunakan penyodok dan jangan sentuh dan biarkan bangkai katak itu berada didalam rumah puan.

    itu hanya langkah sementara, perlu diselesaikan masalah saka puan dan sekeluarga juga. Silalah hubungi ustaz mail kemudian hari untuk bantuan.

    Wallahu aklam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan biarkan bangkai katak itu berada didalam rumah. Buang keluar dari rumah sepenuh penuhnya.

      Padam
  29. Salam Encik....sy intan dr puchong, sy nk cerita serba sedikit ttg family dan diri saya kemudian bleh encik tlg sy jelaskn situasi yg sy alami...

    Nenek sy seorg bidan dan bleh la merawat org jika ada org minta tlg. apa yg sy tau nenek sy dpt ilmu tersebut drpd dlm mimpi...dan apa yg sy tau nenek sy tu kena kuat solat, puasa dan sentiasa buat amal kebaikan. skrg ni nenek sy dh terlalu tua dan xmampu nk teruskan....adakah ilmu tersebut akan turun kpd salah seorg kaum keluarga kami...utk pengetahuan encik kaum keluarga kami jarang mahu tdo do rmh nenek kerana setiap kali nak tdo mesti terdengar macam2 bunyi cthnye bunyi org menggunakan bilik air, bunyi benda jatuh atas bumbung...dan agak seram bile time mlm.

    pada umur sy 8 atau 9 thn sy pernah ternmpk kelibat seorg pemuda di sekitar rmh nenek tgh berjalan kaki menghala ke belakang kemudian ghaib begitu saja...lepas pd tu sy xpernah nmpk lg. semasa sy belajar di kolej pernah sekali sy rasa ditindih masa tu senja...tp sekejap saja...sy fikir mgkn syaitan menggangu kerana badan letih dan blm mandi. lepas pd tu xde pula gangguan.

    yg ni masa zmn sy bekerja pula...paha di sebelah kanan pernah ada lebam sebesar syiling 20sen warna merah kebiruan...sy sangka kena gigit pepijat. kemudian time tdo mlm sy pernah bermimpi seorg bayi yg duduk di dlm sebuah kotak bercakap dgn sy...bayi tersebut ckp ayahnya dh mati kemudian sy terjaga. mlm seterusnya...ada 3 kelibat atau bebola hitam keliling kepala sy time tdo tp sy tepis ke semuanya...sy xpasti sama ada sy mimpi atau masa sy sedar...kemudian ada pula dua lembaga menggangu time sy tdo dtg dr atas dan tepi sebelah kanan...sy sepak benda tu dan sy juga xpasti sama ada sedar atau mimpi. rumah yg kami tggl masa ni selalu hilang duit dan beras...kdg2 telefon pun bleh hilang klu leka...mimpi2 buruk selalu juga spt ada org nk tikam sy dan sy kenal org yg nk tikam sy tu...masa ni dlm thn 2004-2007....lepas pd tu xde gangguan apa2...

    pd thn ni 2 mggu sebelum raya lutut sy rasa sakit dan xbleh nk bangun....2 mggu lepas raya sy ada mimpi 2 org lelaki nk rogol sy tp sy berjaya lari kemudian terjaga pd pukul 4.30 pagi....esoknya ada 1 lebam di paha kanan berwarna kuning kebiruan spt dh lama. mlm kedua sy bermimpi seorg lelaki sedang dukung bayinya...kemudian bayi tersebut sy dukung tanpa sy rela...dan bayi tersebut ckp pd saya yg dia xmau balik...dan sy terus serahkan bayi tersebut pd lelaki tu semula...sy terjaga pukul 4.30 pagi dan esoknya ada 4 lebam di paha sebelah kiri pula. mlm ketiga sy xingat mimpi ttg apa...tetap terjaga pd 4.30 pagi dan esoknya ada lebam di betis kiri dan rasa sakit bila di tekan...pada hal sebelum tdo sy dah baca ayat kursi, 3 kul dan ada air wudhu...

    ada kwn sy bgtau yg sy dituju oleh org...sy xpasti sbb apa..dan sy dah berubat dgn seorg haji ni...dan telah pulangkan benda2 tersebut. apa yg saya nak tau skrg ni...adakah sy dituju oleh org atau di ganggu oleh saka family saya...tlglah encik jelaskan sedikit...kemudian sy nak buat temujanji dgn ustaz mail secepat mungkin...

    untuk pengetahuan encik...mak sy juga dpt lebam yg sama...juga bermimpi bayi...kdg2 mak sy ada bermimpi seseorang memberitahu dia jika ada apa2 hal yg terjadi dlm family kami...

    tlg jelaskan serba sedikit...trima kasih...

    BalasPadam
  30. salam intan,

    berikut adalah penjelasan saya secara ringkas dan mudah untuk cik fahami.

    1. Nenek cik adalah bidan dan bomoh. Ilmu bidannya dia dapat melalui mimpi. Apa sahaja ilmu yang dapat melalui mimpi adalah daripada syaitan. Ini bermakna nenek cik belajar direct dengan jin dan ilmu nya memang ampuh. Jin pendamping ilmu ini datang direct daripada alam jin. Amat berbahaya sebenarnya.

    2. Cik ditindih oleh saka cik. Yang paling kuat saya nampak ialah dari nenek cik tu.

    3. Kelibat hitam seperti bebola itu adalah benar. Itu adalah jin saka yang menggangu cik. Memang daripada nenek cik. Bekas lebam biru tu pulak memang tak rasa sakit apa bila ditekan dan picit. Saya pun kena benda yang sama masa saya kecik kecik dulu.

    4. Lebam itu adalah tanda darah cik dihisap oleh syaitan.

    5. Kalau gigitan tu masih baru, memang ada rasa sakit apabila ditekan.

    6. Anak yang cik dukung tu adalah mainan syaitan. ada maknanya, tetapi saya tak mahu menyemakkan kepala cik memikirkannya.

    7. Perubatan dengan aji tu tak berkesan malah menambah gangguan cik. Ada lembaga yang datang bersama perubatan tok aji tu.

    8. Gangguan saka adalah menyeluruh dan memang kena pada semua ahli keluarga,

    9. Sila amalkan doa air zam zam buat masa ini sebelum mendapat bantuan daripada ustaz mail. InsyaAllah, saya jamin masalah cik memang boleh diselesaikan. Oleh cik sendiri, selepas cik belajar dan faham serta mendapat tunjuk ajar daripada ustaz mail.

    10. Sekiranya ada masalah urgent, boleh email terus kepada saya untuk tip segera.

    Wallahu aklam

    BalasPadam
  31. wsalam encik danish....terima kasih sudi menjelaskan serba sedikit ttg apa yg sy dah alami. in shaa allah sy akan amalkan doa air zam zam yg encik sebutkan tu...sebelum sy berjumpa dgn ustaz mail bg mendptkan bantuan drpd beliau...terima kasih sekali lagi...

    BalasPadam
  32. jika cik memerlukan bantuan segera dan urgent silalah email kepada saya untuk tunjuk ajar dan nasihat.

    BalasPadam
  33. Assalamualaikum
    Saya dn isteri telah brkhwin hmpi setahun,sbulan slepas itu isteri sye sperti dirasuk n kejang kaki n tgn pastu kdang2 dia slalu mcm menurun ttp sperti org buddha smhyang (telapak tgn dtutup rapat)..dn ia brterusan hmpir 6 bulan sakitnya..kdang ia mngilai apebila dlm toilet dan pde mase sama sye juga kena santau,ujung jari tlunjuk ibarat di cucuk jarum peniti,dn bdn sye smkin sjuk sperti xde drah..dn dlam mse sama,isteri saya dlm separa sedar mngatakn abg sye slepas tue mak saye pulak yg buat kt die..dn slepas isteri saye pregnant,sume dah ok,.dn skrng anak sye berusia sebulan,isteri saya pengsan n anak slalu muntah2..da pegi berubat org tue kate pelesit..n ad org hantar.. Mcm mana yer keadaan nye??

    BalasPadam
  34. walaikumsalam tuan Anon,

    berikut adalah jawapan saya:-

    1. Gangguan menurun isteri adalah berasal dari saka mostly. Sama juga mengilai didalam tandas..datang dari sumber yang sama iaitu saka keluarga.

    2. Rasa sakit seperti dicucuk jarum peniti tu sebenarnya, adalah petanda batin (diri tuan yang halus didalam tubuh badan kasar) sedang mengesan gangguan masuk kedalam diri cik. Pendek ceritanya, tuan tengah rasa gangguan daripada belah isteri. sakit itu adalah daripada saka isteri tuan dan juga tuan sendiri.

    3. Badan sejuk adalah satu simptom gangguan yang amat biasa. Ini bermakna saka sedang menguasai diri tuan dan perasaan dan rasa sejuk itu datangnya dari saka tuan dan juga saka isteri.

    4. Takda orang yang hantar pun. Cuma saka sahaja.

    5. Sila hubungi ustaz mail untuk maklumat dan bantuan lanjut. Jangan biarkan diri tuan dan anak isteri terus menerus diganggu.


    Wallahu aklam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih atas maklumbalas..

      Apekah mksd cik tentang saka??
      sye sedia maklum bhwe mak mertua n bapak mertua sye adalah tukang urut di kwsan situ,n sye ad dgr cerita dr adk brdik ipar sye,bhwe rmi org tanam mcm2 dpn rumah disana..adekah ianya dr keluarga belah mertua?

      Padam
    2. sama sama tuan,

      1. sila cari dalam blog saya dan baca posting saya berkenaan saka. Search tag label saka. ada 4-5 posting berkenaan saka semata mata. sila baca dan fahamkan.

      2. Saka yang mengganggu isteri ini mostly datang dari belah keluarga nya sendiri tetapi ada sedikit sebanyak pengaruh saka dari belah keluarga tuan sendiri.

      3. Tukang urut atau bomoh urut adalah satu profession yang memang banyak mengumpul saka untuk anak dan keluarga mereka.

      4. Tanam tanam saya x nampak pun buat setakat ini. yang saya nampak cuma saka dari belah isteri dan keluarga tuan. maybe bukan ayah dan mak tuan, maybe moyang dan keatas.

      wallahu aklam

      Padam
    3. terima kasih sekali lagi, dn maaf jika saze byk brtanye..
      n yg terakhir, sye selidiki latar kluarga mertua, bhwe dorang ade 7 org bidan(alam ghaib)..tapi sye xpasti keadaan nye bgaimana, dan pernah keluar cerita tentang buaya putih...itu mcm mane yer ??

      Padam
  35. saya takda sebarang masalah untuk menjawab sekiranya saya percuma (free). silalah tanya lagi , jika saya mampu jawab, saya jawabkan. lagipun pertanyaan dan jawapan saya boleh menjadi rujukan kepada pembaca blog saya yang tak seberapa ni.

    cerita bab 7 orang bidan alam jin tu sebenarnya adalah saka untuk keluarga isteri tuan. Buaya putih, bidan bunian dan segala cerita tu adalah permainan saka keturunan belah isteri tuan.

    semuanya bathil dan menyebabkan isteri tuan mengahadapi masalah seperti sekarang. Walau apa pun jenis dan banyak mana pun saka belah isteri dan tuan sendiri, InsyaAllah boleh diselesaikan dengan sedikit usaha.

    sila call ustaz mail utk bantuan segera. Jangan dibiarkan lagi isteri tuan merana sebegitu. Ambillah langkah segera ya tuan.

    Wallahu aklam

    BalasPadam
    Balasan
    1. baek lah, terima kasih atas sglanya..
      dan satu lagi isteri sye penah berubat dgn seorng boleh dikira bomoh jgk la, katenye mak saye yg buat semua nie, dan saya tidak prcaya sama skali 100%, dan sye nmpk isteri saya agak renggang dgn mak saya..

      sye akan hubungi ustaz mail dlm mase terdekat ini..
      smoga Allah merahmati hidup cik...Alhamdulillah..
      Assalamualaikum.

      Padam
    2. slm,

      memang merapik aje bomoh tu. Scan jin memang mengarut aje jawapannya.

      jangan risau, dapatkan bantuan dan penjelasan ustaz mail. Hubungan isteri dan emak tuan akan dapat dipulihkan dan dibaikkan.

      bantuan Allah hampir tiba, sedikit sahaja lagi usaha tuan diperlukan.

      Wallahuaklam

      Padam
  36. assalamualaikum

    saya nak bertanya, baru2 ni ada jiran saya bagitau, jiran depan rumah saya ada bela pelesit dan sudah 12 orang yg terkena pelesit beliau, tapi alhamdulillah, tiada apa2 yang pelik berlaku kepada saya sekeluarga, cuma kadang2 ada kesan lebam di peha dan betis saya.. jiran saya cakap pelesit isap darah, ada kemungkinan tak
    ? sebabnya anak2 dan suami saya x rasa apa2 gangguan.. pernah sehari, waktu petang selepas asar, menghampiri maghrib, ada bau kemenyan di dapur saya.. bau tu cuma datang sekejap... wallahualam.. ada kemungkinan tak saya terkena pelesit? apa tanda2 orang tu ada bela pelesit ya?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Walaikumsalam,

      berikut adalah jawapan saya.

      1. Memang benar pelesit menghisap darah simangsa. Bukan setakat itu sahaja sebenarnya, pelesit ini akan berada didalam tubuh mangsa dan menggangu mangsa dari dalam. Gangguan perasaan seperti keliru, panas baran, resah gelisah dan susah hati.

      2. Puan dan keluarga tak rasa sebab gangguannya more kepada gangguan didalam hati.

      3. Simptom biasa ialah lebam. mula mula merah dan kelamaan akan bertukar menjadi biru kegelapan. Itu adalah kesan gigitan pelesit menghisap darah mangsa.

      4. Ya. Puan dan keluarga puan terkena serangan pelesit. Untuk rawatan segera sila cari air zam zam dan gunakan doa air zam zam. Ada dalam blog saya. Sila search tag dan label doa air zam zam.

      5. Takda sebarang tanda yang nampak sebenarnya. Walaupun ada kepercayaan orang tua tua yang mengatakan orang yg membela pelesit ini tiada alur pada bibirnya. Kebanyakkan orang yang membela pelesit nampak normal dan kebanyakkanya nampak alim dan seperti orang biasa.

      Untuk bantuan silalah call ustaz mail.

      Wallahu aklam

      Padam
  37. Dayah

    Assalamualaikum,

    Saya sering bermimpi ada ular ingin mengejar saya dan tiba-tiba dalam mimpi itu..ular itu telah dibunuh oleh ayah saya..

    setiap kali ada ular yang ingin menganggu saya (dalam mimpi) mesti saya melihat ayah saya atau kucing saya yang akan membunuh ular itu.

    Apa maksud mimpi saya itu?

    BalasPadam
  38. Walaikumsalam dayah,

    berikut adalah jawapan saya:

    1. mimpi cik adalah permainan jin saka yang menggangu cik. Mimpi sebegini memang adalah satu simptom gangguan saka.

    2. Sebenarnya mimpi yang datangnya dari syaitan tiada maksud yang patut cik bimbangkan. Cuma petanda dan bukti cik menghadapi gangguan jin saka sahaja.

    3. Alamat mimpi pada zaman ini sukar nak dapat yang haq, atau datangnya daripada Allah atas pelbagai sebab yang banyak.

    sila hubungi ustaz mail dan aturkan temujanji cik.

    Wallahu aklam

    BalasPadam
  39. salam ,
    saya ada suatu perkara nak tahu berkaitan pelesit.
    malam khamis lepas, 27 sept, ada pelesit duduk di kereta saya. dan kawan saya nyalakan lighter kat muncung pelesit sebesar jari hantu.
    dan serentak api menyala kena pelesit, satu jeritan yg mcm bunyi haiwan berbunyi. lalu pelesit tu terbang ke arah saya, bunyi jeritan tu pun hilang dan pelesit tu tak dpt di kesan sbb malam dan gelap. *lebih kurang jam 8 malam*
    dan pagi tadi jam 5 pagi saya terbangun dan rasa mcm semut berjalan dalam seluar saya, tp bila tgk tak ada apa apa. and saya batuk teruk sampai hambpir azan subuh.
    pagi saya bgun jam 7 nak bersiap pergi offce saya nampak pelesit yg saya rasa sama sebelum ni.
    macam mana ye?
    saya kena gangguan ke? atau ada org hantar? atau dia dah pun masuk badan saya?
    dan utk pengetahuan encik, sebelum pelesit saya jumpa khamis malam tu, saya ada nmpk kelibat di toile dan dapur pada hari rabu malam. (sehari sebelum pelesit dtg)
    ada kaitan ke ?

    BalasPadam
  40. walaikumsalam,

    nampak mcm ada orang hantar.saya tak pasti sebab mmg bab ni kena cari puncanya. saya nasihatkan lepas ni kalau jumpa, cari penyapu lidi tibai pelesit tak guna tu, dan buang dari rumah.

    sementara waktu, cari air zam zam dan gunakan doa air zam zam. itu hanya langkah sementara.

    ya pelesit tu dah masuk badan. yang terbaik pergilah berjumpa ustaz mail dan selesaikan gangguan pelesit tu ya.

    call dan aturkan temujanji.

    Wallahu aklam

    BalasPadam
  41. terima kasih atas maklum balas encik. saya ada persoalan lain dan saya dah email kan . terima kasih

    BalasPadam
    Balasan
    1. As salam..

      Bole komen pasal ikan puyu. Ilmu org dulu2 guna ikan puyu sebagai alarm system. Sepertimana pelesit diguna utk hantar sihir. Masing2 ada kelebihan dan kegunaan bg manusia yg berilmu.

      Padam
    2. Walaikumsalam,

      Saya sebenarnya tak tahu pasal.kelebihan ikan puyu ni. Saya pernah dengar berkenaan ikan puyu ni boleh menghalang serangan toyol.

      Bab ini saya belum dapat sebarang pengalaman dn bukti yg ikan puyu ni boleh kesan makhluk halus.

      Kita sebenarnya boleh kesan makhluk halus ni tanpa perlu bergantung pada binatang sebenarnya.

      Anyway saya harap jawapan saya memuaskan hati tuan. Tak tahu saya jawab tak tahu lah.

      Wallahu aklam

      Padam
  42. salam en.danish....sy baru je bunuh sekor belalang...sy xpasti la sama ada tu belalang pelesit atau belalang biasa...sy pukul smpai hancur guna botol penyembur serangga...gangguan apa pula kali ni....???

    BalasPadam
    Balasan
    1. Berdosa bunuh belalang tu. Kat akhirat kamu pasti akan terima balasan kalo kamu xminta ampun pada Allah. Hanya semata2 kamu percaya belalang tu kenderaan jin. Bukan semuanya ada jin kak oi.. admin pun tanggung sekali di akhirat. Ustaz mail xajar ke cara bunuh jin tu tanpa bunuh belalang yg xberdosa tu. P blk tanya ustaz.

      Padam
    2. Salam intan Adura,

      nampak gayanya serangan Sihir lagi. Belalang tu mmg bukan belalang kosong.

      Just ignore aje tuan paradox punya nasihat. Silalah call ustaz mail utk cari mana punca serangan kali ni.

      Pastikan bangkai belalang yg lumat tu dibuang dari rumah. Jangan biarkan bangkai tu berada didalam rumah ya cik.

      Wallahu aklam

      Padam
    3. En. paradox....awk xtau hjung pangkal crite saya. trima kasih atas nasihat awk tu....wlu pun agak tahyul pd awk tp perkara tersebut wujud...yg pernah alami dan pernah kena gangguan akan fhm....apa2 pun tindakan saya pd belalang tu, jika jadi dosa saya akan segera bertaubat....apa2 pun sy serahkan pd allah swt....niat sy utk melindungi diri drpd gangguan yg xsudah2...Wallahu a'lam

      Padam
    4. Walaikum assalam en.danish,

      trima kasih atas penerangan tersebut. bangkai belalang tu sy dah buang....alhamdulillah sakit kepala yg dh semggu sy alami dh xde....mimpi mcm2 perkara tu still ada lg, perasaan takut dah kurang xmcm hr tu....in shaa allah sy akan call ustaz mail dlm masa terdekat ni....

      Padam
  43. Kenape xsiarkan komenn sy danish. Awak kate nk perjuangkan yg haq. Kalo kamu benar2 ikhlas kamu kena minta maaf pd semu pembaca dan btaubat pd Allah sbb suruh org bunuh belalang yg sedang berzikir pd Allah hanya kerana dia masuk dlm rumah. Ingat!!! Jin tu yg perlu dibunuh bukan belalang tu. Semoga Allah ampunkan kamu. Banyak lg kecelaruan dlm pemahaman kamu dlm kaedah rawatan. Jgn cuma berguru dgn seorang guru. Tinggi mana pun ilmunya tp masih dlm keterbatasan.

    Xsiarkan komen ni pun xpe. Anggaplah ini peringat dari Allah utk kamu. Sy ni cuma alat utk peringatan tu sampai pd kamu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam tuan paradox,

      Begitu marah tuan sebab Sayamendedahkan cara menghapuskan belalang pelesit. Utk pengetahuan tuan belalang pelesit itu memang ada dan wujud. Boleh dibunuh dan banyak pembaca yg menyimpan belalang ini dalam balang yg medal udara tetapi syaitan ini masih hidup.

      saya tak minta para pembaca membunuh belalang yg ada dekat padang or dalam belukar. Hanya yg datang dan masuk kedalam rumah especially belalang pelesit yg boleh menembusi bilik yg tertutup rapi tanpa sebarang lubang udara.

      Jika dikaji hadis Rasullulah menyuruh kita membunuh binatang yg berbisa dan merbahaya dan sometime tak bahaya yg kita jumpa. Seperti cicak, dinamakan Rasullulah sebagai penjahat kecik. Cicak mmg ada penghuni.

      Ular, cicak, katak, lipan adalah vehicles atau sarung biasa syaitan termasuklah belalang pelesit.

      Jangan risau, saya x menyuruh para pembaca membunuh belalang biasa yg berzikir kpd Allah.

      Sy hanya menyuruh pembaca yg diserang sihir dan pelesit sahaja. Belalang pelesit ni mmg agak pelik sebab syaitan ini mmg ada biji beras didalam badannya.

      Apa apa pun saya tetap menegakkan yg haq. Kalau tuan tak kena serangan pelesit tak bermakna org lain tak kena.

      Hadis menyarankan jika nampak syaitan halau. Tak berambus bunuh sahaja.

      Wallahu aklam

      Padam
  44. Anyway tuan paradox, terima kasih sebab komen disini. Saya hanya mengajarkan cara yg paling mudah dan effektif utk gangguan pelesit. Sekali pelesit dah masuk rumah jika dibunuh jin didalam sarung tu, jin baru akan masuk kedalam.sarung belalang tu. Cara yg paling effektif ialah tibia pakai penyapu lidi. Confirm mati isinya dan jugak sarungnya.

    Belalang pelesit bukanlah belalang normal iti pngetqhuan anda semua. Benda ni boleh menembusi bilik yg tertutup rapat dan boleh datang dan hilanh begitu sahaja tanpa kesan.

    Tetapi sekali bltubai engan pnyapu lidi, mmg tak dapat dah benda tu hilang hilang. Mmg out dua dua sekali.

    Wallahu aklam

    BalasPadam
  45. Hehe..sy x mara pn. Byk kali rumah sy kena masuk pelesit tu. Xperlu bunuh. Pulang balik pd tuannya. Insyallah mengelupur tuan dia kna gigit dgn pelesit peliharaan dia. Byk cara bole buat. salah satu cara doa pd Allah, baca basmalah &taawuz. Pastu pegang je. Then baling ke luar rumah sambil bertakbir. Doa pulangkan blk pd tuan punya. Kan senang. Jgn takut pd makhluk. Byk kali sy buat ok je. Kalo kita benar2 takut pd Allah. Benda2 tu yg takut pd kita.

    Kalo benteng guna garam n lada hitam mmg senang je pelesit nk tembus. Tp kalo guna kaedah doa utk benteng rumah Insyallah kalo bomoh tu guna dinosour pun tetap xdpt masuk.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam tuan paradox
      Ini kalau last saya berikan peluang utk tuan bercerita tentang cara tuan nak hadapi pelesit.

      Pegang pelesit tu, confirm masuk dalam diri tuan. Bukan mainan pun pelesit ni. Cara tuan tu maaf cakap tak menghalang pelesit tu dr masuk kedalam lapisan kedua diri tuan.

      Cara saya lebih direct dan lebih praktikal. Kalau tuan nak terus kan dgn cara tuan, dipersilakan.

      Doa benteng rumah adalah doa dan tertaklur kepada keizinan Allah. Cara saya lebih direct. Datang rumah saya saya bunuh. Abis cerita.

      Saya bukan nak menunjukkan ilmu siapa yg lebih hebat dan tinggi. Tuan boleh buka blog sendiri dan ajarkan cara tuan.

      cara saya adalah utk org awam gunakan dan saya sendiri pun guna cara tu. Walaupun saya ada cara nak bunuh jin sahaja tanpa usik sarungnya.

      Alang alang dua dua saya tibai. Harap tuan paradox berpuas hati dengan komen saya kali ini. Tuan paradox boleh bukak blig khusus mengajar orang cara tuan.

      Wallahu aklam

      Padam
  46. salam,

    blog saya ni bukanlah tempat nak menunjukkan kehebatan ilmu. Banyak ilmu kat luar tu, ada yang guna aura bagai. Saya dah jumpa pelbagai jenis orang yang mengaku diri berilmu haq tapi banyak pendamping ilmu yang mengikut kat belakangnya.

    betul atau tidak sesuatu ilmu tu kita boleh tengok pada pembawakan seseorang. Jika belajar menimbulkan riak dan sombong, maknanya ada yang tak kena dengan ilmu yang kita belajar. Ada pemdamping ilmu yang meniupkan kesombongan kedalam hati kita.

    saya harap kepada pembaca pembaca yang berilmu tinggi tu.Simpanlah ilmu tinggi tu dan gunakanlah pada kebaikan dan yang haq.

    kepada tuan paradox diharap dalam solat istikarah dan jika ada masa pergilah berjumpa ustaz mail. Carilah kebenaran dan yang haq dan bukanlah kebenaran sangkaan kita. Mintalah petunjuk dari Allah dan kebenaran itu adalah benar semata mata.

    Apabila datang yang haq yang bathil pasti lenyap. Sesungguhnya yang bathil itu sesuatu yang pasti lenyap.

    wallahu aklam

    BalasPadam
  47. As salam.. saya nak minta pendapat bagaimana nak halau pelesit yang degil. Dah banyak kali saya berubat tapi tetap datang menganggu. Baru2 ni saya bermimpi saya terbang. Esoknya terdapat kesan lebam kat peha saya. 3 hari lepas ada pelesit masuk rumah. Saya pijak pelesit tu menggunakan selipar n saya buang keluar rumah tanpa menyentuh dengan tangan. Semalam badan saya sakit2.

    Saya merancang nak mendirikan rumah tangga pada tahun ni. Tapi macam2 dugaan datang. Banyak kali tertunda. Setiap kali bakal suami nak datang jumpa saya mesti ada je halangan. Sampai saya xtahu da apa nak buat.

    Sebelum ni saya selalu mimpi ular. Macam2 bentuk, warna dan size. Lelaki yang rapat dengan saya mesti larikan diri selepas tu dengan alasan tiada perasaan kat saya. Saya pun pelik kenapa semua lelaki menjauhkan diri.

    Harap tuan dapat membantu saya.

    BalasPadam
  48. Waalaikum salam,

    jika tak silap saya, pelesit ini adalah daripada keturunan cik dan sememangnya menjadi saka cik. Penjelasan saya seperti berikut:-

    1. Walaupun cik pijak pakai selipar, secara am nya, cik pijak guna kaki yang beralas. Saya minta cik beli penyapu lidi. Beli dan bersiap sedia lah dengan penyapu lidi. Lalat, pelesit semua sekali jalan boleh tibai pakai penyapu lidi. Kalau datang lagi, jangan pakai objek lain, gunakan penyapu lidi..pastikan belalang tu mati dan sapu dalam penyodok dan buang keluar dari bumbung rumah.

    2. Ular , terbang semua tu simptom biasa gangguan jin.

    3. Sila call dah dapatkan bantuan ustaz mail. Pelesit tu kalau bunuh pun, separuh aje yg mati. Sebabnya pelesit tu daripada saka cik. tak abis cerita bunuh pelesit yang berpunca dari saka ni. Lebih baik cabut terus saka dari cik dan keturunanan cik.

    4. Silalah call ustaz mail dan aturkan temujanji. dia percuma sehari dua ni.

    wallahu aklam.

    BalasPadam
  49. Salam..saya nak tanya..adakah semua pelesit yang masuk ke dalam rumah itu membawa maksud yang tidak baik? Sb sudah 2 kali pelesit masuk kedai saya,yang pertama saya sudah halau dan dia pun telah lari..tapi selepas beberapa minggu,pelesit tu muncul lagi..adakah ia petanda yang tidak baik?

    BalasPadam
  50. walaikumsalam qaseh maria,

    ya. Takde jenis serangan sihir yang bermaksud baik. Ada orang yang terlalu suka or terlalu benci qaseh maria. either way dua dua pun tak bagus. Sila dapatkan bantuan ustaz mail untuk selesaikan masalah cik ni.

    wallahu aklam

    BalasPadam
  51. Assalamualaikum tn

    Perkara ini baru terjadi mlm tdi semasa sya sedang menonton perlawanan bola diantara Manchester United dengan Stoke City di kedai makan. Sedang saya kusyuk menonton perlawanan tersebut,tetiba ada seekor serangga telah terbang ke arah muka saya dan terkena mata kiri saya, serangga tersebut ingin menuju ke arah mulut sya. Saya dengan pantas menepis serangga tersebut dengan tangan tetapi tidak membunuhnya dan serangga tersebut dpt terbang semula ke arah lain. pada mulanya sya ingatkan ianya adalah belalang biasa, sehinggalah rakan sya memberitahu ianya adalah pelesit.

    Adakah serangga tersebut berbahaya atau ianya cuma serangga biasa sahaja. Jika ianya bertujuan kerana sihir,apakah kesan2 awal yg mngkin sya boleh dpt? Saya tidak tahu adakah ini kesan awal terkena sihir,tetapi sejak malam tdi, sya asyik terlihat lintasan2 di kiri dan kanan.

    Harap Tn dpt membantu.terima kasih ats segala pandangan tn

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam tuan,

      Maaf lambat menjawab. Berikut adalah jawapan saya.

      1. Itu adalah belalang pelesit dan memang ada pelesit yg menyerang anda.
      2. Kesan nya pelbagai tetapi biasanya lebam dibahagian kaki.

      3. Ya. Anda terkena serangan sihir.

      4. Untuk langkah sementara sila cari air zam zam dan gunakan doa air zam zam. Sila rujuk post saya berkenaan doa air zam zam.

      5. Sila call dan dapatkan bantuan ustaz mail.

      Wallahu aklam

      Padam
  52. salaam.. mau nanyaa tiap malam di rumah saya suka ada binatang sejenis kumbah berwarna hijau,kaya lege maksa untuk masuk rumah,tp karena rumah tertutup semua dia tidak bisa masuk. binatang itu selalu ada tengah malam atau subuh.kadang 1 kadang ada 3 sekaligus. pernah sekali dikurung di botol tanpa udara dlm 3hari tp ga mati2,terusdibakar pada saat dibakar kaya ada suara meledak dari binatangya. keesokan hariya ada lagi.semenjak beberapa tahun sampai sekarang selalu ada seranga itu. apa itu binatang kiriman orang? dan selalu tengah malam ada suara seperti ledakan jatuh ke atap rumah padahal tidak ada apa2. mohon informasinya.trims

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam kala,

      nampak gaya mcm ada orang yang benci atau terlalu suka pada lala. Pelesit itu nampaknya daripada seseorang.

      Ledakan itu bunyi benda pelesit tu sendiri. Lain kali sediakan penyapu lidi dan bunuh lah pelesit itu dan buang dari rumah.

      Sila cari air zam zam dan gunakan air zam bersama doa. Ada didalam blog saya. Cari label doa air zam zam.

      Ikut cara didalam post saya dan amalkan. Untuk mencari punca sebenar dan orgnya silalah hubungi ustaz mail.

      Wallahu aklam

      Padam
  53. Salam tuan..

    Saya nak bertanya..
    Saya selalu selepas asar akan rasa sejuk kaki dan tangan..
    Tapak kaki saya akan pucat..
    Saya juga ada sakit sendi yang doc tak tahu apa punca..doc hanya hantar saya pergi fisio.. tetapi sakit tidak berkurangan..
    Bila maghrib ja badan saya macam orang demam.. bila cek suhu normal..
    Dah 2 kali saya terjumpa belalang hijau yang berkepala kecik.. pada mulanya saya fikir belalang biasa.. tapi ibu saya kata itu belalang pelesit..
    Saya juga pernah rasa seperti dicucuk di tengah tulang belakang semasa berseorangan di dapur pada waktu maghrib..

    Mohon penerangan tuan.. rasa tak kuat badan saya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam cik qaseh,

      Berikut adalah jawapan saya.

      1. Simptom sakit cik tu merujuk kepada gangguan saka dan juga gangguan sihir pelesit.

      2. Sakit demam belah petang dan malam adalah simptom gangguan saka yg amat biasa sebenarnya. Ramai yg kena. Lemah lemah badan dan tak bermaya.

      3. Cik perlu selesaikan saka dan gangguan pelesit cik tu.

      4. Sila email kepada saya utk maklumat lanjut.

      5..utk langkah sementara sila cari air zam zam dan rujuk cara dan doa air zam zam. Ada dalam posting blog saya ini.

      Harap maklum.

      Wallahu aklam

      Padam
  54. Salam.. ustaz..
    Saya nak bertanya tentang simptom2 yg saya pernah hadapi..

    1. Saya pernah bermimpi.. sesuatu memanggil saya suruh bukak sewaktu saya hendak menutup tingkap rumah..

    2. Sewaktu jam 7.30 pagi saya tertidur kerana kurang sihat.. antara sedar dan tidak.. saya terdengar suara budak ketawa keliling rumah.. dan saya ternampak seolah budak kecik kepala botak merenung saya di luar tingkap.

    3. Saya ada sakit sendi yang doc tak tahu apa punca.. doc hanya hantar saya pergi fisio.. tapi masih belum baik.

    4. Bila selepas asar ja kaki tangan saya sejuk.. sangat sejuk.. tapak kaki saya pucat seperti tak ada darah..

    5. Pernah saya berseorangan di dapur pada waktu maghrib.. tiba2 belakang saya betul2 tengah tulang belakang saya di cucuk.

    6. Lepas maghrib saya selalu rasa demam.. tapi bila cek suhu.. normal..

    Mohon penjelasan dari tuan.. badan saya dah rasa tak kuat dah

    BalasPadam
  55. Salam Tuan,
    Adik saya bru baru ini sudah tiga empat kali ulang keluar masuk hospital kerana tidak boleh makan dan minum asyik termuntah saja. Kali terakhir ni semalam dia dimasukkan lagi sebab kejang tangan dan kakinya tidak dapat digerakkan dan sakit mencucuk-cucuk. Beliau ni sudah berumahtangga hampir lima tahun tetapi masih belum dikurniakan sebarang cahaya mata. Apakah ada gangguan yang dialami oleh adik saya dn isterinya?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam,

      Ya. Gangguan jin saka dan juga ambilan ilmu. Sakit mencucuk dibahagian kaki dan tangan adalah simptom biasa serangan jin.

      Bercampur x boleh makan dan juga x dapat cahaya mata.

      Wallahu aklam

      Padam
  56. Salam...saya nak minta bantuan utk terangkan simpton yg saya alami.

    Saya sering rasa takut dan berdebar.
    Saya sering rasa sakit dada; rasa mcm sesak nafas...dan kadang kala spt lemas mcm dlm air...terutama menjelang asar ke maghrib. Dan kepala sakit berdenyut2...

    Bila mlm saya sering terjaga di antara waktu pukul 3-5pg. Badan saya kerap ada kesan lebam di lengan...kiri dan ada kalanya kanan. Jika di sentuh pd kwsan lebam amat sakit.

    Adakalanya di waktu asar saya mengantuk yg amat sgt...dan bila lelapkan mata...saya rasa spt ada org suapkan saya mkn...hingga saya rasakan mulut saya ternganga tp setelah sedar...saya segera beristighfar...

    Saya juga pernah 2-3kali mimpi ular hitam...dan ada sekali tu saya mimpi ular hitam bersama ular sawa besar. Minta tuan jelaskan ttg maksud mimpi saya.

    Pernah 2kali ular masuk ke rumah berwarna hitam...1st; ketika saya dan suami serta anak2 tidur di depan tv ruang tamu...saya terjaga utk ke bilik air dlm pukul 3-4pagi waktu itu...saya ternampak seekor anak ular hitam di bawah meja. Dan 2nd time; seekor ular hitam masuk melalui saluran air air-cond di bilik saya. Waktu itu saya cuba on air-cond...terdengar bunyi bising lepas tu air-cond terus jem tak dpt di on kan. Selang beberapa hari bau busuk spt bangkai tikus...setelah mencari punca bau...baru suami saya dpt kesan ular mati.

    Tuan; saya bila di rumah bersendirian...terutama waktu mlm, saya sering terasa ada kelibat malah bila saya di pejabat juga ketika saya seorg keja di lewat waktu...saya sering rasa ada yg ngikut atau perhatikan saya.

    Di rumah saya sering mudah marah pd anak2 dan sering bertengkar dgn suami...adakalanya saya rasa benci bila tgok suami...atau ada kesilapan kecil suami saya rasa amat marah. Saya sedih sgt2. ..dan rasa amat berdosa pd suami...tp saya tak dpt kawal perasaan marah itu. Terutama saya nak uzur (nak dtg darah haid).

    Sejak keadaan itu berlaku....saya perasan rumah saya kerap ada lipas bukan setakat seekor dua...malah pernah cecah 10 ekor lebih byknya. Pernah waktu saya dan suami mengerjakan umrah...anak2 di hantar ke rumah mentua. Rumah kosong selama 2mggu...bila pulang saja saya dapati hampir 50ekor lipas yg mati dlm rumah. Di rumah saya ada bela 2 ekor ikan puyu...tp selepas beberapa hari yg seekor ikan puyu mati...terdpt kesan luka di badan...mgkin saya pikir sbb bergaduh antara 2 ekor ikan tersebut. Tp pd mlm nya ikan puyu yg tinggal seekor ni pula....mengelupur sambil melibaskan badan di cermin...tp skrg dah ok

    Saya mohon penjelasan dr tuan...adakah perkara yg saya alami ini berkaitan dgn sihir dan sbgainya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam puan anon,

      Berikut adalah jawapan saya.

      1. Kebanyakkan simptom sakit puan adalah disebabkan oleh gangguan saka. Punca utama adalah saka.

      2. Akan tetapi ada unsur sihir yang sedikit sebanyak menyebabkan puan cepat marah dan terasa cepat tersinggung dgn suami. Mostly ilmu pengasih.

      3. Apa apa masalah utama berkenaan saka adalah punca sakit yg utama. Nampaknya agak hebat juga peninggalan ilmu dan pendamping saka yang puan warisi.

      4. Saka cadangkan puan cari air zam zam dan mula start gunakanlah air zam zam dengan doa yang ada dalam blog saya ini

      5. Puan boleh email kepada saya utk langkah utama menyelesaikan masalah saka puan.

      6. Kelak apa bila ustaz mail balik ke semenanjung silalah rujuk kepada dia.

      wallahu aklam

      Padam
    2. Terima kasih dgn jawapan yg tuan berikan...

      Utk pengetahuan tuan, masalah yg saya alami ini dah masuk 2x.

      Sebelum ini saya sudah merata mengubati sakit saya...hingga ada satu kali tu saya di kenalkan dgn seorang ustaz kononnya...tp setelah ssampai di rumah org itu...tertulis satu papan tanda di pagar rumahnya...bomoh...utk pelaris...dekat jodoh...oleh sbb termalu dgn rakan yg kenalkan...saya gagahi juga masuk...mula nya bomoh itu ckp saya ni kena sihir org...krn saya org berniaga. Ada yg dengki kononnya...bomoh tersebut buat kan air utk saya minum juga sebhgiannya di buat mandi. ..setelah pulang...saya tak memperdulikan air jampi itu...tp suami dan klrga berkeras spy saya ikut arahan bomoh tu...lepas mandi dan minum saya rasa takde bezanya....hingga mlm saya tdo saya terjaga krn terkejut yg diri saya tiba2 di tebar dgn kain hitam...sejak itulah saya alami benda2 yg saya ceritakan di atas

      Padam
    3. punca utama sakit puan adalah saka. silalah email kepada saya untuk maklumat lanjut bagaimana nak buat. saya akan bantu yang asas asasnya sahaja. fine tuning puan nak kena rujuk dengan ustaz mail kelak

      Padam
  57. salam, saya nk tnya apa akibat klau digigit pelesit?

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumsalam,

      kesan digigit dan diserang pelesitseperti berikut:-

      1. Lebam adakala sakit dan ada kala tidak.
      2. serangan gugup, gelisah dan hati tak tenteram. Seperti ada sesuatu menghimpit dada.
      3. solat tidak khusyuk dan sukar nak buat amal ibadah.
      4. Susah hati, cepat melenting dan benci pada pasangan.
      5. panas baran.
      6. muka pucat mcm tak cukup darah.

      wallahu aklam

      Padam
  58. salam tuan..saye nk tnye bahaya atau tidk jika digigit pelesit ini?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Walaikumsalam,

      Bahaya sampai juga. Tapi jarang membawa kepada kematian. Masalah serangan pelesit ni more kepada gangguan dalaman dan juga keluarga serumah sahaja.

      Boleh menyebabkan suami isteri bergaduh dan jika mengandung boleh menjejaskan kandungan disebabkan syaitan laknatullah ini kan menyedut darah puan dan anak dalam kandungan.

      Saya cadangkan puan cari air zam zam dan gunakan doa air zam zam. Cara penggunaan nya ada dalam blog saya. Cari label air zam zam.

      Yang terbaik saya cadangkan puan dapatkan rawatan dan tunjuk ajar bagaimana nak bunuh pelesit yg menggangu puan ni.

      Sila hubungi ustaz mail terus jika emergency.

      Wallahu aklam

      Padam
  59. assalamualaikum,
    mcm mana jika sy tk ade rase gelisah,panas baran,susah hti atau lain2.tp saya cuma lebam di betis shj

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cuma lebam dan apa yg sy nampak ialah mmg puan kena serangan pelesit.

      Carilah air zam zam dengan segera. Rujuk post saya berkenaan air zam zam.

      Padam
  60. Salam encik...btul ke pelesit hnya gigit org lemh smgt?

    BalasPadam
  61. waalaikumsalam puan,

    jawapannya adalah tidak. Sesiapa sahaja boleh diserang oleh pelesit tak kira jantina dan usia dan tahap semangat. pelesit adalah sejenis sihir yang dicetuskan oleh orang yang berpelesit.

    wallahu aklam

    BalasPadam
  62. Ustaz, kalau jumpa binatang seperti ni.. boleh ke dipijak dgn kasut atau selipar?

    BalasPadam
  63. jangan. Sebolehnya jangan gunakan anggota badan. Yang paling baik ialah guna penyapu lidi. Ada sebabnya. kalau terpaksa, boleh gunakan kasut atau selipar tapi jangan pijak guna kaki beralas selipar.

    BalasPadam
  64. Assalamualaikum wbt,
    Encik Danish, sy ingin bertanya... Mlm td ada binatang serupa belalang masuk dlm bilik sy... Bila sy google image bentuknya mcm pelesit... apa yg sy buat adalah.. sy bunuh mgunakan kayu dan buang diluar rumah... pg nie bila sy tgk di tempat yg sy buang mlm td bintg tersebut dh hilang... sy xpasti hilang dimkn aym or semut or memg dh ghaib... dn pg nie juga ada kesan lebam pd anggota bdn sy...
    jadi adakah ini bermakna sy telah terkena sihir? apa yg perlu sy lakukan? ada tak amalan or doa khusus yg boleh sy lakukan sbg pendinding diri..
    Terima kasih

    BalasPadam
    Balasan
    1. walaikumsalam,

      saya terlepas nak jawab persolan ini. jawapan saya seperti berikut.

      1. Ya, anda terkena sihir.
      2. Sila dapatkan air zam zam dan gunakan doa air zam zam. sebenarnya nak kena cari siapakah empunya sihir tersebut barulah boleh teknik belasah dan bunuh jin digunakan.
      3. Sila lah call dan jumpa ustaz mail utk bantuan lanjut.

      Padam
  65. Assalam tuan.
    sy ida, 23tahun. semalam kali ke 2 sy diganggu pelesit. kali pertama dlm 1-2 bulan lepas. lepas sy tutup lampu bilik utk tidur, tiba2 ad pelesit terbang ke belakang bahu sy dan akibatnya sy rasa lenguh2. sy tepis guna tangan dan bila sy nk tgkap ia, ia terbang semula ke arah sy dan sy tepis semula. lepas tu ia hilang dari pndangan. sy beritahu ayh dan ayh renjis bilik. esoknya ayh bg tahu yg pelesit tu milik isteri jiran di hadapan rumah sy. tapi kata jiran sy,pelesit tu tak dibela tapi akan ikut isterinya kemana saja dia pergi. kebetulan isterinya ada dtg ke rumah sy sebelum tu.
    kejadian semalam juga lebih kurang sama, lepas sy tutup lampu bilik tiba2 ada benda terbang ke belakang badan sy. mulanya sy ingatkan lipas jadi sy tepis cepat2. kemudian bila sy masuk dlm kelambu tidur, pelesit tu sudah ada dlm kelambu sy. sy tak sedap hati. sy cepat2 tolak keluar menggunakan bantal dan keluar dari kelambu, buka lampu bilik semula. ia sudah di dinding bilik dan terbang ke arah sy. sy terkejut lalu tepis dengan tapak tangan. sy ambil plastik utk tangkap dan kemudian ia hilang lagi dari pandangan.
    sekarang ni bahu kiri sy lenguh2.
    sy tak pahamlah tuan, sy tak kenal langsung makcik tu. dah kenapa dia nak hantar kacau sy? sy xkenal dia sbb dia isteri baru jiran sy selepas jiran sy kematian isterinya. sy ada baca sebelum ni yg org hantar pelesit mengacau ats sebab hasad dengki dan pembela selalunya perempuan dan mandul.makcik tu tak ada anak lagi xsilap sy. mungkin ke dia sengaja hantar ke saya utk menganiaya? sy sungguh rasa teraniaya tuan. sy bukan mahu menuduh tapi itu sekadar firasat sy. sy juga keliru, mungkinkah ini gangguan saka sbb dengar2nya, nenek moyang dulu mmg ada saka. :( mohon penjelasan, tuan. terima kasih byk2

    BalasPadam
    Balasan
    1. Walaikumsalam ,
      Jawapan saya.
      1.nampak nya pelesit tu dari luar.
      2..Sy tak pasti sama ada tu makcik tu punya atau tidak.
      3. Sila dapatkan bantuan ustaz mail.
      4. Utk masa ini sila cari air zam zam dan gunakan doa air zam zam. Rujuk tag doa air zam zam.
      5. Jika ada masalah personal boleh rujuk saya melalui email

      Padam
  66. salam en. danish beberapa hari lepas ade kesan lebam di tangan sy (atas pada pegelngan tangan) dan seingat sy mmg tak ada terjatuh atau mlanggar apa2 yg boleh mnyebabkan lebam... tadi sy mbersihkan rumah apabila mngngkat sofa kelihatan ade binatang spt lipas tetapi kaki spt blalang.. sy agk ianya ade lah pelesit...

    sy semburnye dgn pnyembur lipas. dan ianya mati dan sy ikuti kata tuan dgn tidak mmegangnya dan mnggunakan penyodok dan buang keluar rumah...

    persoalannye adekah plesit itu yg mnyebabkn tangan sy lebam? tiada lebam ditempat lain.. hanya di tangan knan itu sahaja.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Walaikumsalam,

      Maaf lambat reply. Jawapan saya seperti berikut.
      1. Iya. Itu adalah pelesit.
      2. Next time sila bunuh pakai penyapu lidi.
      3. Lebam gigitan tu adalah dr pelesit tersebut.
      5. Sila cari air zam zam dan amalkan doa air zam zam
      6. Sila dapatkan bantuan ustaz mail. Pelesit tu nampaknya dari luar. Sihir namanya.

      Padam
  67. Assalamualaikom......

    Sy iszuan...
    Sy dah membaca tentang tunggangan makhluk halus seperti yg dibincang kan...saya nak b3rtanya plak...kalau haiwan tersebut berupa cenngkerik??? Adakah ia dikira sekali sbgai tunggangan makhluk tersebut???? Sebab saya jumpa di dlam bilik dan bising2....dia seolah2 ada cam melawan pulak...bukan kata saya ni kuat tak jugak...dibir x lekang dengan bismillah dan selawat masa tangkap...agak liat gak nak tangkap...sehingga saya sudah hilang sabar kebetulan ad glove saya sarung terus hapuskan...tp dia mase melawan ada la terbang ke arah badan saya lah....lantas sy bgi ikan puyu saya makan hehejehehe...sekor je sebab baru nak tidur dah memekak...

    Soalan agak dunghu tapi saya insan igin tahu dan berlajar....perkongsian tuan sangat berharga...kalau perkara saya buat itu....cengkerik bukan yg dimalsudkan....sy sedia terima apa jua hukuman dengan redha kerana membunuh.... cuma sy nak kepastian samaada disebaliknya..

    Mohon tuan dapat memperjelaskan kpd saya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. walaikumsalam,

      jawapan saya.
      1. ya cengkerik yang tuan jumpa tu mmg ada berpenunggu dan ada penumpangnya.
      2. tak ada masalah nak bunuh cengkerik jenis mcm tu sebab memang menggangu tuan.
      3. Cengkerik biasa tidak akan masuk kedalam rumah dan sengaja mencari pasal dengan manusia.

      Wallahu aklam

      Padam
  68. En danish,
    Pagi semalam ketika ex husband saya datang ambik anak ke sekolah, tak alih2 ada belalang masuk rumah saya. Ex saya suruh saya bukak tingkap bagi dia keluar tapi saya dah rasa pelik sebab umah saya tingkat 11. Nak sedapkan hati saya fikir maybe dia guna lif. Then ex saya pun cakap takde bende..
    Saya biar aje belalang tu sebab takut nak buang. Hehe.. balik keje pun dia still ada kat situ. So saya spray dengan ridsect. Lama tu dia mati cuma saya tengok belalang ni lain sikit. Mcm tak rupa belalang. Kepalanya kecik or mcm rupa mentadak. Tapi belalang. Lepas mati saya sapu dengan penyapu and buang dlm tong sampah (still dlm umah cuma kat dry yard). Malam tu saya tak pasti tapi saya ada rasa mcm ada benda nak datang. Tapi perasaan saya kata perempuan. Huhu.. then saya bangun solat isyak pukul 1lebih and baca quran. Pukul 3 saya twrbangun sebab kena tindih. So baca 3qul, baca alfatihah 3kali juga cuma meremang.. saya buat derk. Then kul 5 tu kena lagi.. langsung tak kasik can nak tido sampai subuh. Risau saya. Saya nak kena pergi berubat ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam cik suzy,
      Jawapan saya.
      1. Ya cik kena berubat iaitu keluarkan pelesit dari badan cik. Sila call ustaz mail utk bantuan dna tunjuk ajar.
      2. Utk langkah segera sila cari air zam zam dan rujuk post saya berkenaan doa air zam zam.
      3. Cari lah penyapu lidi dan bersedialah. Datang lagi bunuh aje pakai penyapu lidi.
      4. Sila call ustaz mail utk bantuan. Ceritakan masalah cik.

      Wallahu aklam

      Padam
  69. Salam.. Saya ingin bertanya.. Adakah tubuh saya memiliki jin? Bukan apa.. Saya berasa diri saya terlampau jahil.. tolong email kepada saya tq.
    afandi920531@gmail.com

    BalasPadam
  70. salam... sminggu lepas ada pelesit masuk rumah..pelesit tu duduk ditingkap.. masa tu saya tak pikir pape terus tolak pelesit tu keluar dan tutup tingkap.. esoknya masa sy nak pergi kerja. sy nampak pelesit tu masih ada di tingkap rumah sy...sy biarkan... kemudian malamnya ada benda hitam , sperti burung langgar tingkap rumah saya dan terus jatuh.. saya keluar untuk lihat tapi tak nampak pape...saya pelik tapi tak pasti apa maksudnya cuma sy perasan jari telunjuk kanan sy rasa sakit dibahagian sendi.adakah sakit tu ada kaitan dgn sy sentuh pelesit tu?...sy ade terbaca komen dari salah sorg disini..berkenaan cengkerik.. dan kebetulan mmg ada cengkerik masuk rumah sy juga.. cuma saya pikir mungkin normal kalo cengkerik masuk rumah...jadi sy biarkan saja..adakah semua tu ada kaitan dan ada orang yang menghantar kepada saya?

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam,

      maaf lambat reply. jawapan saya seperti berikut.

      1. Nampaknya ada orang hantar pelesit tu kepada cik. ini dinamakan sihir.
      2. burung pelesit dan cengkerik tu..semua adalah sarung atau pengangkutan jin yang menyerang cik.
      3. sakit jari tu menunjukkan cik telah pun diserang dan ada benda masuk kedalam diri cik.
      4. untuk langkah segera, sila cari air zam zam dan rujuk doa air zam zam dalam blog saya. tengok kat label doa air zam zam.
      5. diharapkan cik dapat menghubungi ustaz mail untuk bantuan dan tunjuk ajar. nak kena cari siapa yang kenakan cik.

      wallahu aklam

      Padam
  71. salam..saya nk tanya 1 soalan ni..sya xperasan bila masa makhluk ni masuk dalam badan saya.Saya dpt rsa semacam sebab kadang2 perut saya rasa mcm di tumbuk2.satu hari saya saja pegi tanya dekat sorang orang tua perempuan,katanya ada pelesit dlm perut saya,sebab tu perut saya kembung dan x blh nak mengandung sebab benda tu selalu makan bila nk jadi.saya pon xpasti betul ke tak..blh bg penyelesaian dan cadangan tak?

    BalasPadam
    Balasan
    1. walaikumsalam naijhah,

      jawapan saya.
      1. Ya betul. Sakit perut mostly dibawah bahagian perut dekat ari ari.
      2. Saya nampak memang ada benda tapi tak nampak pulak benda tu jenis pelesit. Mostly jin (syaitan) yang memang menggangu proses nak mengandung.
      3. Benda itu lah yang memakan janin puan sampai x dapat mengandung.
      4. Saya nampak gangguan datangnya daripada saka dan ambilan puan.
      5. Cadangan saya puan kena jumpa ustaz mail dan selesaikan masalah ini secara terus. Kelak ustaz mail akan ajar cik cara untuk mengatasi masalah puan dan cari punca sebenarnya. Puncanya bukan satu sahaja. beberapa punca ni.

      wallahu aklam.

      Padam
  72. nenek sy sejak kblkangan ini nampak tidak bermaya...baru2 ni ada ajak jmpa ustaz...lpas tu tiba2 dy macam kena histeria...xtahu knp jadi macam tu...tapi sblum ni nenek pernah crita dy ada dengar ngauman harimau di ruangan tengah rumahnya...kalau boleh saya tahu apakah nenek sy ada ganguan jin???nama nenek saya org panggil mek limoh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Assalamualaikum are lang,

      Jawapan saya seperti berikut.
      1. Ya. Nenek sedang mengalami fasa gangguan saka dan ambilan ilmu dia sendiri.
      2. Ngauman harimau tu ada kena mengena dengan ambilan ilmu dan saka nya.
      3. Histeria tu memang disebabkan oleh gangguan saka dan ambilan ilmu dia.
      4. Silalah hubungi ustaz ismail untuk bantuan lanjut. Jika ada sebarang masalah boleh email terus kepada saya.

      Wallahuaklam

      Padam
    2. Assalamualaikum are lang,

      Jawapan saya seperti berikut.
      1. Ya. Nenek sedang mengalami fasa gangguan saka dan ambilan ilmu dia sendiri.
      2. Ngauman harimau tu ada kena mengena dengan ambilan ilmu dan saka nya.
      3. Histeria tu memang disebabkan oleh gangguan saka dan ambilan ilmu dia.
      4. Silalah hubungi ustaz ismail untuk bantuan lanjut. Jika ada sebarang masalah boleh email terus kepada saya.

      Wallahuaklam

      Padam
  73. Assalamualaikum.. sy noratiqah bt nordin. sy dr umur 12 tahun sering d rasuk.. hingga kini "23 tahun" dah byk tempat sy berubat. ade yg kata sy kne buatan org, ade yg ckp ni keturunan.. kemuncak sy kne teruk.. beberapa bulan lepas, 5 bulan lpas. Masa sy meracau/kne rasuk, benda tu ckp, xbg sy kawen. masa sy kene rasuk, sy akan jd "harimau, ular, nenek tua, budak2, penari & pesilat". kini sy sudah kahwin. sejak sy kahwin, bdn sy sakit hari2, lg2 tiap kamiz, suami sy bila ari kamiz akan berselawat sorang2 kat umah & mengaji. sy kalau dtg bln, sy akan baring seblah suami sbb nk dgr dia mgaji, tp bdn sy sakit n tgn bergerak sendiri bila dia mgaji.
    pd tiap kamiz lak, lpas je suami sy selawat, lipas berkeliaran kat umah. dekat 50ekor lipas terbang.. apa maksd lipas tu? adakah saka atau org anta?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumussalam,
      Jawapan saya.
      1..lipas itu merujuk kepada gangguan saka anda.
      2.sakit puan adalah berpunca daripada saka dan ambilan ilmu.ambilan ilmu ini adalah termasuk sekali perubatan perubatan yang pernah puan buat dahulu.
      3..untuk kes seperti puan ni saya cadangkan cik jumpa lah ustaz ismail. Silalah call.dan aturkan temujanji. Dia akan ajar puan dan suami bagaimana nak selesaikan masalah puan. Insyaallah.
      4. Sialah call atau email terus kepada saya jika ada masalah.
      5. Buat sementara waktu sila lah cari air zam zam dan amalkan doa air zam zam yg ada dalam.Blog saya.

      Wallahuaklam

      Padam
  74. Assalamualaikum.. boleh tanya kenapa 1 kepala rasa pening dan kurang seimbang, masa jalan pula rasa macam mau jatuh. sbelum ni saya dihidap penyakit radang mata. sudah berjumpa dgn doktor tp masih belum sembuh2 biarpun pelbagai jenis ubat diambil. saya pernah berjumpa dgn pakar perubatan islam dan setelah dia scan ada jin kafir perempuan yg minat dgn saya. tapi kepala saya masih lagi terasa pening stelah dia halau jin tu. dia cakap kebiasaan orang yg mualaf selalu diganggu oleh jin kafir ni. dalam keluarga bapa saya ialah mualaf. adakah saya ni mpunyai saka atau disihir. bolehkah tuan syorkan cara2 untuk mengubati dan untuk menghindar? Saya berasal dari Sabah. terima kasih

    BalasPadam
  75. Assalamualaikum ustaz danish, saya pernah berjumpa belalang di dalam dan luar rumah tetapi saya biarkan saja kerana saya ingatkan belalang biasa, tetapi saya perasan saya menjadi seorang yang cepat marah dan tertekan, walaupun ada kejadian lebam2 tetapi ianya jarang berlaku. Adakah saya telah terkena gangguan pelesit seperti yang ustaz terangkan sebelum ini

    BalasPadam
    Balasan
    1. walaikumussalam,

      Jawapan saya.
      1. Ya tuan terkena gangguan pelesit.
      2. Sama seperti nasihat saya kepada pesakit lain, silalah call ustaz ismail untuk bantuan dan maklumat lanjut.
      3. sila amalkan doa air zam zam dengan air zam zam seperti yang ada dalam blog saya.

      Wallahu aklam

      Padam
  76. Assalamualaikum.. Saya nak bertanya rumah saya dimasuki pelesit semalam.. Sejak 2 bulan nie anak saya sakit terkena sawan sewaktu tidur. Dan tiada sejarah sebelum ini.. Apa kah ada kaitan dengan gangguan, saya tidak pasti apa yg sy tahu selepas merujuk kepada yg arif, penyakit anak saya nie bukan dr asal usulnya dia. Mengenai pelesit tu,, saya x sempat nak buang sebab kucing sy tangkap dan makan. Ada kah ia akan memberi kemudaratan kepada isi rumah..? Mohon penjelasan dan nasihat dr tuan. Terima kasih.

    BalasPadam
  77. waalaikumussalam,

    berikut adalah jawapan saya.
    1. Ya. bersangkutan dengan pelesit. tetapi pelesit tu bukanlah punca utama. Pencetus sahaja.
    2. Ya memang memudaratkan seisi keluarga tuan.
    3. Tuan boleh call ustaz ismail untuk bantuan.
    4. Untuk sementara waktu tuan boleh mencari air zam zam dan mengamalkan doa air zam zam seperti yang ada didalam blog saya.

    Wallahu aklam

    BalasPadam
  78. Assalam tuan,
    Apa maksud biji beras didalam belalang tersebut? Boleh terangkan.tq tuan

    BalasPadam
  79. waalaikumussalam,

    jawapan saya.
    1. Saya sebenarnya tak tahu apa maksud biji beras didalam badan pelesit itu sendiri.
    2. Ada pun cerita orang tua mengatakan ilmu ini sebenarnya bertujuan untuk menjaga dan meningkatkan hasil tanaman padi. Pada zaman dahulu nenek moyang kita banyak yang mengusahakan padi.
    3. Ilmu ini kononnya boleh mengawal serangan belalang biasa keatas tanaman padi.
    4. Ilmu ini ada kaitan dengan semangat padi. Khurafat sebenarnya.
    5. Ada beberapa versi asal usul ilmu pelesit ni sebenarnya. Saya pun tak pasti betul atau tidak.

    Wallahu aklam

    BalasPadam
  80. Assalamualaikum...
    Sebelum ini tahun lepas ada belalang hijau kecil yang memasuki dalam bilik saya pada waktu malam..dan saya tidak membunuhnya, tetapi hanya berkata kepadanya "sekiranya engkau mempunyai niat yang jahat kepada saya, kembalilah kepada tuan kamu, kerana saya tidak mahu membunuh kamu, dan saya tidak ada berniat jahat kepada sesiapa pun" dan saya membaca ayat kursi dan 3 Qul dan menghembuskan kepadanya. Serta merta dia melompat keluar ke tingkap dan keluar dari bilik saya.

    walaubaimanapun, 3 hari yang lepas ada belalang hijau bersaiz sederhana masuk kedalam rumah saya (Didapur). Pada mulanya saya membiarkan sahaja kerana seperti belalang hijau (mentadakmentadu). Tiba2 belalang tersebut cuba hinggap diatas bahu kiri saya, saya tidak menepis dengan tangan dan cuma saya menjerit kerana terkejut dan dia lari tapi masih ada di dalam rumah, saya tidak pasti samada terkena gigitan atau tidak tetapi terasa seperti seakan jejak di bahu saya kerana dalam keadaan panik dan tiba-tiba sahaja dia ke arah bahu saya.

    Dan dia masih hinggap di dinding, ketika itu barulah saya membuat seperti yang saya lakukan seperti tahun lepas, tapi kali ini setelah saya menghembuskan ayat qursi kepadanya saya meninggalkannnya tanpa melihat dia kemana selepas itu. selepas beberapa minit saya kembali melihat tempat terakhir yang dia hinggap, dan belalang tersebut sudah tiada. Dan saya menganggap dia telah keluar dari rumah.

    Soalan saya, adakah dengan tersentuh (belum terkena gigitan) sebegitu ia telah masuk ke dalam badan saya.

    Dan sekiranya benar memang ade tujuan yang tidak baik terhadap saya, Bagaimana ingin mengetahui siapa tuannya dan cara untuk melindungi diri daripada perkara yang tidak baik.

    Sekian t.kasih
    wasalam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumussalam,
      Berikut adalah jawapan saya.
      1. Ya. Pelesit itu dah memasuki badan cik.
      2. Bab nak mencari punca tu cik kena refer pada ustaz ismail kelak.
      3. Buat masa sekarang sila cari air zam zam dan amalkan doa air zam zam. Rujuk post saya berkenaan doa air zam zam.
      4. Next time sedia kan penyapu lidi. Kalau datang terus bunuh dengan cara melibas dengan penyapu lidi dan bangkainya dibuang ke luar rumah.
      5. Cik boleh email terus kepada saya jika ada sebarang masalah.

      Wallahuaklam

      Padam
  81. Assalamualaikum ustaz danish..saya nurul berumur 27 thn..saya ingin bertanya kepada ustaz..adakah diri saya ni terkena gangguan saka atau jin mahupun pelesit?? Ini kerana sebelum mendirikan rumahtangga tahun lepas,saya sering kali tidak sihat..terasa macam demam tapi suhu badan normal..sering sakit2 badan dan sakit belakang badan(dekat urat belikat)..kepala pun adakalanya sering sakit..keadaan saya yg tidak sihat begini bertahun jugak..bila checkup dgn doktor,doktor hanya sahkan demam biasa..tapi selang seminggu atau dua minggu selepas itu,saya akan demam kembali..sakit2 badan saya,pernah juga beberapa kali saya berurut..tapi sakitnya akan berulang semula..
    Keadaan masih tak berubah walaupun saya telah mendirikan rumahtangga..dua bulan lepas saya terpaksa admit ward disebabkan sakit perut(ari-ari)dan sakit belakang pinggang yang teruk..hampir 3 minggu saya di dalam ward,tapi doktor tak dapat nak sahkan apa sakit saya sebenarnya..sehingga sekarang saya masih tak sihat dan badan memang sakit..bila tengah malam perut saya terasa sebu.. Dengan keadaan saya yang sering kali tak sihat,saya terpaksa membuat keputusan berhenti kerja.. Hal ini disebabkan tiada siapa2 di tempat kerja yg faham keadaan dan kesakitan yg saya tanggung.. Tolonglah saya ustaz.. Suami pun sedih melihat keadaan saya begini.. Terima kasih..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumussalam puan anon,

      Sakit yg puan alami sama macam sakit isteri saya suatu masa dahulu. Jawapan saya seperti berikut.

      1. Gangguan yg puan alami ni berpunca dari saka dan.ambilan ilmu terutama nya Berurut.
      2.isteri saya dulu pun sakit sampai banyak kali ambik mc hingga abis peruntukan mc.
      3. Saya cadangkan puan call ustaz ismail dan dapatkan bantuan dari dia dengan segera. Sakit tu disebabkan saka sebenarnya.
      4. Rumah ustaz ismail dibelakang ikbn dusun tua. Sila google mapkan tempat tu utk tahu lokasinya.
      5. Jika ada sebarang soalan boleh kemukakan disini atau email terus kepada saya.

      Wallahuaklam

      Padam
    2. Saka yang ustaz maksudkan bolehkah diketahui dari mana datangnya??adakah saka tersebut dari keturunan keluarga saya atau dipihak suami saya??

      Padam
    3. Kedua dua belah iaitu sebelah puan dan juga suami. Yg kuat mengganggu ialah sebelah puan sendiri.
      Wallahuaklam

      Padam
  82. Jika saka tersebut disebelah saya,adakah saka itu daripada sebelah pihak ibu saya ataupun saka berkenaan daripada sebelah pihak ayah saya?? Keadaan kesihatan saya sekarang tidak menentu..adakalanya sihat..adakalanya letih tidak bermaya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam puan,

      Saka yg menganggu puan adalah dari kedua dua belah. Emak dan ayah. Combination sebenarnya.

      Memang sakit gangguan semacam puan sakitnya tidaklah kekal tetapi sembuh dan kena balik. Tidak dapat dijelaskan oleh perubatan moden kini.

      Jika puan tidak bermaya atau tidak sihat, puan boleh minta ustaz ismail datang dimana suami puan boleh menjemput ustaz ismail dan pergi ke tempat puan dna bantu puan ditempat puan. Rumah atau ward.

      Wallahuaklam

      Padam
  83. Aslmkum,td sy bru je tngkp klawar tersesat dlm umah....entry atas nun ckp jgn pegang dgn tgn nt ada yg mlompat msuk k dlm bdn...huhu...bgaimana nk tau jika itu scra kbetulan or ada yg nk khianat..

    BalasPadam
  84. Aslmkum,td sy bru je tngkp klawar tersesat dlm umah....entry atas nun ckp jgn pegang dgn tgn nt ada yg mlompat msuk k dlm bdn...huhu...bgaimana nk tau jika itu scra kbetulan or ada yg nk khianat..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumussalam,
      1.kelawar tu bukan tersesat. Kelawar tu ada kaitan dengan ambilan ilmu tuan.
      2. Itu bukan unsur khianat tetapi more kepada ambilan ilmu tuan atau sesiapa yg ada didalam rumah tu.
      3. Untuk bantuan sila hubungi ustaz ismail dengan segera.

      Wallahuaklam

      Padam
  85. salam, baru baru ini ada satu binatang tapi tidak tau binatang apa,warna coklat dan mcm belalang tapi jenis lain masuk kerumah tapi saya tidak menghalau dan membunuh,ada kah itu pelesit dan apa harus saya buat

    BalasPadam
  86. As salam.saya nk btanya.dlu ibu mertua sy ada bisness ttapi ada org yg dngki hingga hntr ilmu pd suami saya(masih belum brkhwin ktika itu) hingga mnyebbkn suami saya hmpir mati(kurus kering).stlh berubt akhirnya suami saya sembuh dan dinasihatkn supaya ibu mertua sy mnutup bisness trsbut dn ibu mertua sy pn mntup bisness trsbut.nmun slps beberp thun,ibu mertua sy sktif dlm bisness lain,dn ibu mertua sy mndpt skit kulit truk d muka.wlpn pgi ke klinik hosp tp tidk jga smbuh.brubt kmpung bru smbuh.dn stlh smbuh,bdnnya pula sakit.bila berubt sembuh smula dn kmdian kakinya pula sush brjln.ustaz yg brubt mgtakan org yg mbuat tu xkn berhenti buat pd ibu mertua saya.jd apa yg patut dilakukan.mohon dpt beri penjelasan.trima kasih.dn lg satu,bgaima nk jumpa ustaz ismail.encik kh ustaz.danish siapa.maaf saya keliru.saya di sabah.trma kasih

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam,

      Jawapan saya.
      1. Saya anak murid ustaz ismail sahaja.
      2.untuk keterangan lanjut/bantuan/tunjukajar ismail 013-3809376 019-3619305 .
      3..ustaz ismail akan ke sabah menjelang 2hb jun 2014..sila lah call utk aturkan temujanji dengan beliau.
      4. Saya nampak mcm gangguan saka dan ambilan ilmu mak mertua puan.
      5. Jangan risau insyaallah ustaz mail boleh bantu selesaikan masalah puan.

      Wallahuaklam

      Padam
  87. Walaikumussalam,

    Ada penumpang dalam belalang tu. Kelak.jika nampak lagi, sila bunuh dengan penyapu lidi dan buang dari rumah. Bukan species pelesit tapi jenis lain.

    Wallahuaklam

    BalasPadam
  88. salam maaf meganggu..mahu minta penjelasan..baru-baru ni lebih kurang pada bulan 3.saya merasakan seolah olah diri berada di alam lain. percakapan orang sekeliling saya dengar tidak sama dngan apa yang dituturkan.saya merasakan seperti orang di sekeliling saya ingin membunuh saya. rupa ahli keluarga ibu bapa saya nampak seperti orang lain dan merasakan mereka ingin membunuh saya. sewaktu ibu bapa saya ingin membawa saya berubat tradisional saya meronta ronta dan merasakan mereka ingin membunuh saya.sewaktu berubat tradisional tu saya melihat dua kelibat lembaga hitam perempuan rambut berjurai dari pinggang ke atas menghampiri saya. sewaktu berubat dan dicucuk ibu jari kaki saya dengan keris saya merasa sakit yang amat sangat dan melihat darah keluar tetapi setelah selesai berubat kesan luka itu tiada. apabila tiba di rumah saya ternampak banyak benda benda pelik.contohnya di belakang seekor kambing ada satu lembaga putih.di dalam rumah saya dapat melihat ayat ayat al quran di dinding rumah. ada sebuah lembaga putih bertudung sedang menyapu di dalam rumah. ada satu lembaga putih perempuan rambut berjurai berdiri di pintu seolah olah cuba masuk tapi x dapat. di dinding rumah juga saya dapat melihat lukisan lukisan pelik seperti sebuah cerita. keesokan paginya penglihatan saya seperti biasa tetapi sewaktu subuh saya merasakan seperti di dunia lain.merasakan mereka bukan ibu bapa saya dan cuba membunuh saya.sehinggakan saya menghantukan kepala ke geririji besi tingkap. melihat di luar rumah seolah olah ada mayat saya ditanam separuh badan.merasakan seperti ibu bapa saya pada ketika itu ingin membunuh saya dan menukarkan identiti saya.rasa seperti nak gila.berasa seolah olah dialam hidup dan mati. ibu bapa saya memanggil semula pengubat tradisional tu..alhamdulillah keadaan dapat dikawal.namun pengubat tradisional itu sendiri tidak mengetahui punca sebenar. ada di bawa cuba bawa pengubatan sekali lagi dengan orang berlainan.sewaktu jari ibu kaki saya di tekan saya meraung kesakitan.punca nya juga masih samar samar. sehingga sekarang saya sering merasa ragu ragu.perasaan seperti sebelum ini seperti cuba datang balik tapi saya cuba lawan. bolehkah minta penjelasan pihak tuan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam de fame,

      Jawapan saya.
      1. Gangguan cik ni berpunca dari saka dan ambila ilmu.
      2. Cik dalam fasa gangguan isim. Sebab tu nampak mcm mcm dan pelik pelik.
      3. Sebaiknya call.dan dapatkan bantuan ustaz mail dgn segera.
      4. Kes semacam cik ni dah banyak diselesaikan oleh ustaz.mail.
      5. Saya pun pernah terkena gangguan mcm cik ni. Permainan jin didalam diri cik.
      6..sila cari air zam zam dan amalkan doa air zam zam buat masa ini.
      7. Call dan aturkan temujanji. Cakap urgent.
      8.jika ada sebarang masalah sila email terus kepada saya.
      9. Ilmuhaqdanish@gmail.com.

      Wallahuaklam

      Padam
  89. chivasmartell87@yahoo.com email saya diharap boleh beri penjelasan di sini

    BalasPadam
  90. Salam ustaz, saya dapat nombor ustaz ni dari web ustaz sendiri. Maaf ya. Saya ingin bertanya, pagi tadi bila ibu saya nak pegi ke kerja dia ada nampak katak besar mcm mengandung katak tu dalam bilik air. Kemudiannya, baru sahaja tadi dia nak balik dari office ada ular tak berapa besar tapi panjang warna hitam dekat side mirror keretanya. Ibu saya berasa takut. Bila nak ambil gambar ular tu, dia menghilang. Skrg ini ular tu tidak tahu dimana dia menyorok. Apa maksud benda macam ni ustaz?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam,
      1. Tak ada sebarang masalah jika nak call saya silalah call.
      2. Ada dua tanda kebiasaan nya jika terjumpa binatang seperti katak dan ular. satu ada org yg ingin menyihir mak cik atau itu tanda adanya saka yg menggangu mak cik.
      3. Saya nampak kedua dua sebab sekaligus.
      4. Apa apa pun cik boleh call ustaz mail terus untuk bantuan dan maklumat lanjut.

      Wallahuaklam

      Padam
  91. assalamualaikum ustaz..td saya ada tangkap seekor belalang dalam bilik tidur saya..lps tu saya buang keluar rumah..saya xpasti belalang apa..bila saya google, br saya tau tu belalang pelesit..pastu terjumpa plak blog Ustaz..sekarang saya dh rasa lain macam..bulu roma pn tegak semacam plak ni..apa saya patut buat Ustaz?
    Terima kasih ustaz.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam tuan naz rich,
      1.nampak mcm sihir daripada luar ataupun org.
      2. Utk sementara waktu sila cari air zam zam dan amalkan doa air zam zam seperti yg ada dalam.blog saya.
      3. Untuk bantuan dan tunjuk ajar sila call ustaz mail.
      4. Sila sediakan penyapu lidi. Jika datang lagi, pukul dan bunuh dgn penyapu lidi dan buang bangkai keluar dari rumah.

      Wallahuaklam

      Padam
  92. Assalamualaikum...maaf ustaz sya ingin Bertnya..baru2 sya Ada mngalami Rasa pelik & trjmpa bntang sprti belalang pelesit di rmh,lalu mengambilnya dgn tngan dn buangnya keluar...adakah bnda nie akan memudarat diri sya ??

    BalasPadam
    Balasan
    1. Walaikumussalam,
      1. Ya. Boleh menyebabkan pelbagai masalah kesihatan dan emosi yang teruk.
      2. Kepada ibu yg mengandung, risiko amat tinggi.
      3. Apa apa pun sila.ikut cara seperti yg saya ajarkan diatas. Bunuh dgn penyapu lidi dan cari air zam zam dan amalkan doa seperti dalam blog saya.
      4. Utk langkah seterusnya, sila hubungi ustaz ismail utk mencari punca pelesit itu dan tuannya dan musnahkan sihir yg dikenakan keatas cik.
      5. Sila email jika ada masalah lanjut.

      Wallahuaklam

      Padam
  93. As salam ustaz sy ingin bertanya,
    baru2 ni sy bermimpi dikejar ular hitam,kemudian singa,kucingbdtg rumah dan mlm td sy mimpi lipas masuk dlm telinga.ape mksd mimpi saya.harap dpt bg pencerahan.

    dan 1 lg selalu sgt cicak besarmsk ke dlm rumah tp dia duduk di bwh sinki dan bilik air shj..ape mksdnye.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam.
      1. Mimpi itu adalah petanda gangguan saka atau ambilan ilmu.
      2. Ini bermaksud ada seseorang yg meminati cik atau benci cik dan org ini mempunyai ilmu dan saka. Itu adalah bendanya yg datang dalam bentuk cicak.
      3. Utk bantuan sila call ustaz ismail.

      Wallahuaklam

      Padam
  94. Salam,

    Ada satu soalan yg saya terdelete secara x sengaja bertanyakan. Apakah beza antara saka dan jin.

    Jawapan saya.
    1. Saka adalah pusaka khadam jin (termasuklah bunian) yang menggunakan talian darah dan keturunan untuk memasuki diri anda.
    2. Saka boleh jadi apa sahaja termasuklah jin dan juga bunian.
    3. Jin boleh bertapak didalam diri kita melalui perlbagai cara termasuklah dari punca saka (harta pusaka), ambilan ilmu, sihir dan juga serangan sihir.
    4. Diharap jawapan saya menjawab persoalan tuan anok.

    Wallahuaklam

    BalasPadam
  95. slm, bole ke sy tahu ayat al-Quran yg bole kita baca untuk lihat sama ada seseorang itu mempunyai qarin/belaan yang sentiasa bersamanya atau tidak. ada seorang wanita di tempat kerja sy, selalu melakukan kesalahan tetapi apabila boss sy hendak menegur secara berhadapan mesti seakan-akan tidak lepas. malahan kami pula yg di marahinya. sila bantu tuan. terima kasih.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam,

      1. Setahu saya tak ada amalan ayat alqura yg diajar oleh Rasulullah s.a.w bagi menengok jin belaan/qarin seseorang.
      2..anyway saya tolong jawabkan. Ya ada ilmu.penunduk dan pengasih pd perempuan tu.
      3. Nak kena belajar cara nak patahkan ilmu tersebut. Senang sahaja tetapi saya cadangkan tuan belajarlah sendiri dengan ustaz ismail.

      Wallahuaklam

      Padam
  96. Salam.. bisa saya bertnya, kalo ada kumbang kecil banyak skali terdpt di rumah flat saya.. ada kah itu tanda sihir?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam.
      1. Ya. Itu adalah tanda ada serangan sihir dari seseorang.
      2. Sila amalkan air zam zam dengan doa yg ada dalam blog saya sementara waktu ini.
      3. Sebaiknya call dan dapatkan bantuan daripada ustaz ismail.

      Wallahuaklam

      Padam
  97. Salam Ustaz.Bagaimanakan caranya untuk menghalang cengkerik yang bising di luar rumah.Sekiranya itu ialah Jin, apakah doa-doa yang berkesan untuk menghalau benda ini dari datang semula.

    Terima Kasih.

    Sekiranya Ustaz tidak keberatan, saya ingin minta cadangan doa-doa diemelkan kepada saya di purple.netz@gmail.com

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam,
      1. Doa yang saya cadangkan ialah doa air zam zam. Rujuk posting saya berkenaan doa air zam zam dan cara minum air zam zam.
      2. Saya cadangkan tuan cari penyapu lidi. Bunuh sahaja cengkerik tu jika nampak.
      3. Yang terbaik tuan rblajar lah sendiri dengan ustaz ismail.

      Wallahuaklam

      Padam
  98. Assalam , semalam waktu saya nak mandi saya perasan dkt paha saya lebam panjang lebih kurang 3inci kemudian bila saya terlanggar sesuatu atau tertekan akan sakit . Tadi pula saya lihat ia berwarna kuning tp masih nampak lebam hitam lagi . Adakah ianya normal ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam,
      Jawapan saya.
      1. Tidak normal. Itu tanda gigitan makhluk halus atau jin.
      2. Ada gangguan jin mostly daripada saka cik sendiri.
      3..sila call dan dapatkan bantuan daripada ustaz ismail.
      4..sementara waktu cik boleh gunakan doa air zam zam dan air zam seperti yg ada dalam blog saya.

      Wallahuaklam

      Padam
  99. maaf Tuan Ustaz, saya bukan orang islam,,jika ustaz tidak keberatan saya mohon bantuan dari ustaz...
    saya ni orang biasa tuan...pun tidak terlepas juga dari mangsa kianat orang yang tak bertangung jawab...
    ceritanya begini,ada orang tanam benda sihir depan rumah saya..masalah nya sekarang saya dah korek habis pakai cangkul depan rumah saya,, pun masih tak jumpa2 benda tu lagipun tanah depan rumah saya besar juga....persoalan demi persoalan timbul di kepala....dekat mana orang tu tanam...jadi (macam mana saya nak tahu dekat mana dan dimana benda tu ditanam tuan ustaz?).....kalaulah benda tu boleh di scan....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jawapan saya.
      1. Gangguan tuan bukanlah dari sihir. Tiada benda khianat yg ditanam kat depan rumah or dimana mana tanah rumah tuan.
      2. Gangguan tuan sebenarnya berpunca daripada saka dan ambilan ilmu tuan.
      3. Sila download dan tonton video penerangan ilmu haq dan bathil dan fahami apa yg saya cuba sampaikan.
      4. Link nya ada pada profile saya.

      Wallahuaklam

      Padam
  100. Assalamualaikum..ustaz.saya yus dari perak. Saya ada masalah sakit di area perut dan tepi kerongkong yg tak kunjung sembuh..untuk pengetahuan ustaz saya boleh makan dan bercakap secara normal..cuma asal jadinya setahun lalu memang berunsurkan misteri dan pelik.boleh ustaz check saya? Kalau boleh nanti saya nk jumpa ustaz ismail.berhajat nak mintak tolong ustaz ismail rawatkan. Di mana lokasi ustaz ismail ye ustaz?

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam,

      Maaf sebab terlepas pandang soalan tuan ni.
      1. Ya. mmg ada unsur gangguan jin pada diri tuan.
      2. Nampak mcm saka dan ambilan ilmu.
      3. Ustaz mail rumah dia belakang ikbn dusun tua hulu langat selangor. Silalah call utk bantuan.

      Wallahuaklam

      Padam
  101. Asalam,
    saya ct lpas magrib dlm pukul 8 mlm, sy bru selesai mandi slpas kuar dr blik, sy ternmpak seekor pelesit d mesin printer ayh sy, kmudian sy mgbil satu objek memukul pelesit tersebut kmudian ia terbang jatuh kbwah, sy pukul pelesit tersebut shingga pech perutnya tp tetiba perut pelesit tersebut keluar satu binatang yg berbntuk cacing tp berwarna hitam n panjangnya sm pnjang dgn pmbbaris pendek. Ketika itu bulu roma sya sdh meremang. Sy bunuh cacing tersbut mgunakan objk yg sy bunuh pelesit td, tp cacing tersbut tdak mati, kmdian sy mgambil rotan sy mbc bismillah n ayt kursi sy pukul cacing tersbut berulang2 kali shngga putus bru lah cacing itu mati.. Kmudian sy mgambil penyapu n pnyodok buang cacing tersbut d luar rumah,
    Sbnarnya sy mgandung 4 bulan jd sy nk tahu adakah mbunuh pelesit tersbut akn mgaggu sya n kandungan saya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam,
      1. Ya. Pelesit itu akan menggangu kandungan puan.
      2..saya nampak mcm ada unsur sihir dikenakan pada puan.
      3. Sila call ustaz ismail utk bantuan lanjut.

      Wallahuaklam

      Padam
  102. salam. baru-baru ni, pada pukul 7 malam lebih kereta saya rosak di depan kawasan kubur. dan pada malam yang sama , setelah pulang ke rumah, ada sekor pelesit di rumah. persoalan saya, adakah pelesit itu ada kaitan dengan kawasan kubur tu atau memang ada yang hantar?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam,
      1. Pelesit tu ada org hantar.
      2..bukan dari kubur.
      3. Sila call ustaz ismail.utk bantuan lanjut.

      Wallahuaklam

      Padam
  103. A,salam.
    Disini saya ingin bertanya apakah sebab2 pelesit masuk dalam rumah Dan Cara pnyelesaiannye.
    Semalam isteri dgn 2 Anak saya Baru pulang daripada ambil saya drpd tempat kerja. Bila sampai dirumah pd jam 2pg sblm bk pintu rumah sudah jadi kebiasaan sy ucap salam Dan bila sy buka pintu Ada pelesit 20 meter sblh Anak sulung sy sedang tidur. Saya pn pukul guna penyapu lidi sampai mati Dan bakar Baru buang ikut tandas. persoalanye adakah gangguan pada Anak sulung sy Dan blh mcm mana nak tahu siapa yg hantar Dan APA puncanya.
    Wassalam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam,
      1. Bab mencari siapa yg hantar tu, kena rujuk pada ustaz ismail.
      2..punca nya boleh jadi mcm mcmc sebab. Tetapi biasa nya dicetuskan oleh perasaan terlalu suka atau terlalu benci pada tuan, isteri atau anak anak.
      3..saya cadangkan tuan berjumpa atau dll ustaz mail sendiri itu bantuan dan tunjuj ajar.

      Wallahuaklam

      Padam
  104. Syabas tuan danish teruskan usaha mcm nih....jarang betul ustaz atau penasihat2 mcm tuan nak layan karenah soalan2 yg berulang2 mcm kat blog nih saya sebagai pembaca pon x larat nak baca sume nye sbb sume sama je soalan nye....saya nak berkawan ngn tuan lah bleh hehehe...

    BalasPadam
  105. salam tuan aries aries,

    boleh. takda sebarang masalah. Tuan boleh email kepada saya utk contact number saya. Saya menerangkan dan menjawab kerana Allah semata mata.. So tak apa lah jika berulang ulang pun kena jawab.

    Bagi saya Allah tu maha pemurah dan maha mengasihani. Allah mengira dan menilai kita melalui niat, lafaz dan perbuatan kita. Manusia hanya mementingkan kepada akhir atau end result. Mana kala Allah mengira dan memberikan kita pahala atas kesusahan dan usaha kita tanpa mengira keputusannya. berjaya atau tidak.

    bak kata omputih, it is the journey that count not the destination.

    Wallahuaklam

    BalasPadam
  106. Trima kasih tuan danish yg budiman... :)

    BalasPadam
  107. salam en danish.. sy zarinah.. nak tanya berkenaan dengan pelesit dan saka.. malam td rumah sy dimasuki 2 belalang berwarna hijau (kecil) dan coklat (besar).. tp sy tak pasti itu adalah pelesit atau belalang biasa sbb sy sendiri tak pernah lihat pelesit.. adakah saka yang telah dibuang akan datang kembali menuntut waris.. terima kasih..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam,
      1..kedua dua belalang tu ada isinya..maksudnya ada jin yg dihantar pada cik.
      2. Adakah saka boleh kembali setelah dibuang?
      Sebenarnya kalau buang tu dgn teknik yg betul dan dibuat sendiri oleh tuan punya badan seperti cik, saka tu tak akan boleh kembali. Akan tetapi jika minta org lain yg buangkan, biasanya saka tu tak berganjak pun dari diri.
      3. Jika ada masalah boleh terus contact ustaz mail.

      Wallahuaklam

      Padam
  108. Assalamualaikum.
    saya sakit bahu lenguh seluruh bahagian bahu lengan. Sakit sampai saya xboleh tidur. Sya ada buat perubatan islam seblm ni alhamdulillah sembuh tp hanya bertahan beberapa bulan sahaja. Skarang saya kembali rasa sakit atas bahu lenguh2 dari bahu ke tangan. Tempat yang sama sebelah kiri. Saya nak thu adakah ianya tuju2 dan dari siapa ia datang?

    BalasPadam
  109. assalamualaikum,
    Tuan danish,sila cek email ilmuhaqdanish@gmail.com.saya ada email kan masalah saya di situ..terima kasih..

    BalasPadam
  110. salam adak semua belalng itu peliset?sbb saya dlm mnggu ni dh byk klai jumpa belalng....dekat pintu kereta..dan sekitar saya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam,
      1. Tak semua belalang itu pelesit. Ada satu species sahaja yg dinamakan belalang pelesit.
      2. Nak kenal google aje gambar belalang pelesit.
      3.rupanya mcm.belalang daun.

      Wallahuaklam

      Padam
  111. assalam..dlm sbulan ni sy asik bermimpi yg bukan2.ade bmimpi budak kecik,kala jengking,dn mcm2 lg..sy skang mngandung 10 minggu..beberapa hari lepas seekor belalang coklat masuk ke dlm bilik tidur di tgh2 mlm..suami sedar dn tangkap,buang ke dlm bilik air..sok nya belalang trsebut hilang,dn sebelah ptg nya sy mngalami turun darah yg teruk hingga ditahan hospital..suami dn anak kecik berumur stahun lebih pula bermasalah untuk tido mlm..kandungan sy selamat,tp setelah baca blog tuan sy risau dgn keadaan kami..seseorang pernah bgtau yg ada org telah mnghantar hantu raya untuk mngganggu kerana dengki dgn kebahagiaan rumah tangga kami..harap dpt bantu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam,
      Jawapan saya.
      1. Saya nampak gangguan tu sebenarnya berasal daripada saka keturunan puan dan suami.
      2. Disebabkan puan mengandung adalah lebih baik segera dapatkan bantuan dna tunjuk ajar ustaz ismail.
      3.untuk keterangan lanjut/bantuan/tunjukajar ismail 013-3809376 019-3619305

      Padam
  112. Salam,
    Saya mendapati ada seekot lalat akan tiba-tiba muncul ketika saya, suami dan anak (1 tahun) mahu bersiap-siap untuk tidur. Lalat ini akan berlegar-legar di dalam bilik dan tidak keluar walaupun dah buka pintu dan halau keluar. Tapi bila dah pagi atau siang lalat ni tiada. Memang sebelum saya dan keluarga nak tidur lalat ni akan muncul. Saya dan keluarga berniaga. Tinggal sekali dengan ibu dan adik. Memang keluarga kami selalu bergaduh sebab perkara kecik. Sebelum ni ada ustaz yang merawat kami sebab kedai 'ditutup'. Soalan saya, adakah lalat itu sebenarnya iblis atau gangguan yang dihantar oleh orang lain?

    BalasPadam
  113. Waalaikumussalam,
    Jawapan saya.
    1. lalat tu adalah satu bentuk bintang tunggangan syaitan.
    2, Saya nampak mcm ada org tak puas hati dengan puan.
    3. Gangguan bergaduh dgn family sebenarnya berpunca daripada saka.
    4. Saya cadangkan puan call ustaz ismail utk bantuan lanjut.

    wallahuaklam

    BalasPadam
  114. Salam,
    baru2 ni ibu mertua sy ada pergi menegok kenapa sy sukar untuk hamil..sy xde masa ibu mertua pergi menegok..then selepas selesai mertua menelifon sy mmberitahu sy sudah hamil 2x..pelesit yg mkn janin sy..adakah betul palesit mkn janin??

    BalasPadam
  115. waalaikumussalam,
    Jawapan saya.
    1. Ya, ada benda yang makan janin puan dan saya nampak bukan dari jenis pelesit tetapi jenis lain.
    2. Benda tu berpunca daripada saka puan dan saka suami puan.
    3. Untuk bantuan dan maklumat lanjut sila hubungi ustaz ismail utk bantuan dan tunjuk ajar.

    Wallahuaklam.

    BalasPadam
  116. Assalamualaikum Ustaz,
    1.Sy dah 4 tahun kawen.Belum dikurniakan zuriat then sy berubat. Ustaz tu ada bgtau ada org dengki pd sy.Sy nk tahu siapa sbb sy takot dr kalangan kawan yg rapat.rmai yg suka mmberi mknn atau mcm2 brg pd sy.ssh sy nk jgka.mmg dh ok bbrp hari tp terasa mcm sakit satu bdn balik lah ustaz.dr segi perubatan tradisional,ada benda mkn benih dlm perut,Pd mulanya sy ssh nk pcy.Tp dh rmai yg sy jmpa ckp lbh krg sm.sy trpksa kena prcaya jgk..
    2.Tok sy lumpuh sebelah badan.Selalu meracau.Dia ada menuntut sstu yg kami skluarga xpsti.Sy slalu bermimpi kucing,baby.tp mostly sy hnya memerhati benda2 tu.Ular pn byk kali jgk tp selepas sy pergi buang bnda dlm badan..sy dh jrg mmpi ular.apakh tndanya ustaz? ustaz yg sy pergi berubat tu dh buang 8 ekor dlm bdn sy.
    3.Rumah family sy slalu dggu. Family slalu bergaduh xtentu pasal.satu kluarga slalu angin.termasuk sy.Sikit je hal msti nk marah.Ayh sy prnh disihir.Tp dh berubat jgk.Cuma terasa mcm msh ada lg.
    4.Sy jgk kerap sakit kpala.bawah perut,pinggang sblh kiri.ada wktunya bila bangun dr tidur terasa berat seolah2 ada batu berkilo2 ats perut.sy akn bangun dgn menongkat tangan atau kdg2 suami tlg tarik tgn.kdg sy hlg fokus xleh wat keja.
    5.Ada wktunya bila nk pejam mata slalu terjaga balik dlm keadaan terkejut.
    Jadi sy nk kan penjelasan dr ustaz..

    BalasPadam
  117. Waalaikumussalam puna.
    1. Mmg ada benda halus yg makan benih puan. Punca yang saya nampak ialah saka belah puan sendiri dan suami puan.
    2. Yang menggangu tok adalah saka keturunan dia dan juga sedikit sebanyak ambila ilmunya.
    3. Pegaduhan antara family disebabkan saka.
    4. Sakit sakit badan tu pun sama disebabkan oleh saka.
    5. Itu pun simptom gangguan saka,
    6. Saya minta puan call dan dapatkan bantuan ustaz mail. Bantu lah tok dan seisi keluarga.
    7. Cara ustaz mail ialah menyelesaikan masalah gangguan secara pakej iaitu termasuklah seisi keluarga.
    8. sila email saya jika ada sebarang masalah.
    9. untuk keterangan lanjut/bantuan/tunjukajar ismail 013-3809376 019-3619305

    BalasPadam
  118. Assalamualaikum,
    saya ingin bertanya.. sudah 3 tahun saya dan suami mencuba tapi masih belum dapat anak.. adakah sebab gangguan ataupun rezeki belum ada?saya kerap rasa mual, pening seolah2 hamil tetapi akan kecewa bila ketibaan haid yang tidak teratur selepas berkahwin. Selain itu kelmarin ada belalang hijau diluar rumah saya, suami saya sapu ketepi dan ia mati sendiri dlm beberapa hari. Hari ini pula ada belalang warna kayu yg dipercayai belalang pelesit yang ibu saya telah sapu hingga ia jatuh ke bawah. Mohon pendapat cik. Trima kasih.

    BalasPadam